Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Tatt fra Arsenal.com:

"I am surprised because Juan Mata is a great player and Chelsea sell a great player to a direct opponent," said the Arsenal manager.

"It opens again a little bit the opportunity of this transfer market because Chelsea had already played twice against Man United so they don't play again.

"They could have sold him last week but it opens at least the opportunity [to question] the dates of this transfer window. Some teams have already played twice against one opponent and some others not. I think if you want to respect the fairness for everybody exactly the same, that should not happen.

"I just think you would want that everybody is on the same level. Chelsea do not make the rules but maybe the rules should be a bit more adapted to more fairness."

 

 

Med andre ord kritiserer han ikke Chelsea eller Mourinho på noen måte. Han er dog imot reglene, noe han har sagt mange ganger før. Han har også, av samme grunn, uttalt flere ganger at han synes sommervinduet bør stenges før sesongen starter. Det er helt greit at dere er uenige, men vær så snill, les mer enn overskriftene før dere går til angrep på Wenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatt fra Arsenal.com:

"I am surprised because Juan Mata is a great player and Chelsea sell a great player to a direct opponent," said the Arsenal manager.

"It opens again a little bit the opportunity of this transfer market because Chelsea had already played twice against Man United so they don't play again.

"They could have sold him last week but it opens at least the opportunity [to question] the dates of this transfer window. Some teams have already played twice against one opponent and some others not. I think if you want to respect the fairness for everybody exactly the same, that should not happen.

"I just think you would want that everybody is on the same level. Chelsea do not make the rules but maybe the rules should be a bit more adapted to more fairness."

 

Med andre ord kritiserer han ikke Chelsea eller Mourinho på noen måte. Han er dog imot reglene, noe han har sagt mange ganger før. Han har også, av samme grunn, uttalt flere ganger at han synes sommervinduet bør stenges før sesongen starter. Det er helt greit at dere er uenige, men vær så snill, les mer enn overskriftene før dere går til angrep på Wenger.

Og det kan ikke oppfattes som "syting"?

 

Sier ikke at han kritiserer kjøpet direkte, men han drar frem poeng som får han til å fremstå som sytete (hvorfor ellers er det relevant at United og Chelsea er "ferdigspilt"?), og han sier jo nesten helt direkte at det ikke er rettferdig (fair).

 

Så han bruker Mata-salget som et poeng for hvorfor han mener Januar-vinduet er, urettferdig, men for en som har vært i PL så lenge og kan reglene, så fremstår dette bare som ren syting.

Endret av Snurreleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og det kan ikke oppfattes som "syting"?

 

Sier ikke at han kritiserer kjøpet direkte, men han drar frem poeng som får han til å fremstå som sytete (hvorfor ellers er det relevant at United og Chelsea er "ferdigspilt"?), og han sier jo nesten helt direkte at det ikke er rettferdig (fair).

 

Så han bruker Mata-salget som et poeng for hvorfor han mener Januar-vinduet er, urettferdig, men for en som har vært i PL så lenge og kan reglene, så fremstår dette bare som ren syting.

 

 

Det er åpenbart at enkelte leter etter syting i hver eneste Wenger-uttalelse, og da går det helt fint å tolke alt han sier som syting. For meg er det han sier helt fair, og jeg ser ingen grunn til å henge seg opp i det. Han har all rett til å kommentere sider med fotballen han ikke er fornøyd med, og personlig synes jeg det er mer interessant å lese enn for eksempel Mourinhos uendelige flom av bullshit og provokasjon. Tør å påstå at ingen hadde hevet et øyenbryn om det var "the special one" selv som hadde kommet med denne uttalelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Og det kan ikke oppfattes som "syting"?

 

Sier ikke at han kritiserer kjøpet direkte, men han drar frem poeng som får han til å fremstå som sytete (hvorfor ellers er det relevant at United og Chelsea er "ferdigspilt"?), og han sier jo nesten helt direkte at det ikke er rettferdig (fair).

 

Så han bruker Mata-salget som et poeng for hvorfor han mener Januar-vinduet er, urettferdig, men for en som har vært i PL så lenge og kan reglene, så fremstår dette bare som ren syting.

 

Det er åpenbart at enkelte leter etter syting i hver eneste Wenger-uttalelse, og da går det helt fint å tolke alt han sier som syting. For meg er det han sier helt fair, og jeg ser ingen grunn til å henge seg opp i det. Han har all rett til å kommentere sider med fotballen han ikke er fornøyd med, og personlig synes jeg det er mer interessant å lese enn for eksempel Mourinhos uendelige flom av bullshit og provokasjon. Tør å påstå at ingen hadde hevet et øyenbryn om det var "the special one" selv som hadde kommet med denne uttalelsen.

Selvfølgelig har han en rett til å kommentere hva han ikke liker ved fotballen, men det er jo timingen som gjør at dette blir litt vel.. "lite tilfeldig".

Er vel ingen som har spurt han om han synes det er urettferdig eller ikke, og når han da kommenterer det slikt selv så må det jo kunne sies at han virker litt bitter?

 

Leter ikke konsekvent etter syting fra noen lag sine managere, men å ikke tro at Wenger kommenterer dette fordi han selv synes det er litt urettferdig, ergo syter litt, blir å ikke lese i det hele tatt hva han sier.

 

Og hvis Mourinho hadde sagt dette hadde jeg reagert på samme måte som mye annet han lirer av seg, med et skuldertrekk, fordi jeg synes han er av typen som liker oppmerksomheten slike utsagn gir han og da blir det bare barnslig.

 

Kort sagt, jeg er vant med syting fra Mourinho, og jeg ble overrasket over sitatet til Wenger, that's it.

 

Jeg kritiserer han ikke på noen måte, mem jeg ser likefullt poenget til folk som mener han syter.

Lenke til kommentar

Fair enough. Reagerte mest på utsagn som "Wenger syter som vanlig", "Wenger må slutte å whine" osv. Hadde vært mer interessant å lese argumenter mot hans faktiske utsagn, i stedet for en rekke med angrep på hans person.

Der er jeg enig.

Poenget mitt var enkelt og greit bare at jeg ser hvordan noen tolker/leser sitatene som syting, eller oppgitthet.

 

Han har jo tross alt samme mulighetet selv.

 

Men er enig med han i at sommervinduet bør stenge før sesongen starter, støttet jo AVB da han sa det samme tidligere.

Lenke til kommentar

"They could have sold him last week but it opens at least the opportunity [to question] the dates of this transfer window. Some teams have already played twice against one opponent and some others not. I think if you want to respect the fairness for everybody exactly the same, that should not happen.

 

 

Det er her du mener han syter, sant? Vel, han sier simpelthen at overganger lik den Chelsea gjør nå kan få folk til å erge seg litt over januarvinduet. Han syter aldri eller sier at det er noe problem for han, men at han skjønner at fok kan reagere på dette.

I think if you want to respect the fairness for everybody exactly the same, that should not happen.

Her sikter han ikke til Chelsea overgangen, men at hvis man vil at slike overganger i fremtiden skal være rettferdig for andre bør det skje noen endringer med reglene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...