Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Tviler på at Gnabry fikk instruksjoner av Wenger om å spille defensivt. Tror det har mer å gjøre med at Aston Villa parkerte bussen og ga ham lite rom å boltre seg i, mens Tottenham hadde enorme avstander mellom forsvar og midtbane som gjorde at han kunne bruke farten sin til å utfordre. Da er det naturlig at han går dypere på banen for å prøve å involvere seg i det oppbyggende spillet, i stedet for å stå isolert i en klynge av Villa-spillere. Fulham har dog ligaen svakeste forsvar, så jeg håper virkelig at han starter på lørdag.

 

Edit: leif

 

Jeg er rimelig sikker på at det var motsatt Le Prof. Hvis du fikk med deg hvor ofte Sagna presset opp i førsteomgangen da venstresiden til Villa ikke hang med i det hele tatt i forhold til hvor dypt Gnabry og sentralt Gnabry lå mens Sagna og Wilshere presset opp så må det ha vært en grunn. Gnabry har som regel vært veldig ivrig på å bidra offensivt, men han virket å være mer opptatt av å beholde balansen i laget mot Villa.

 

Hvis Gnabry hadde fått samme beskjed som mot Tottenham så ville han utnyttet den friheten ute på høyre langt langt oftere, men jeg tror mye av grunnen til at han spilte dypere og mer defensivt enn vanlig er fordi Wenger ikke vil at han skal ha et for stort press på seg for å erstatte Walcott i hans fravær. Det er hvertfall slik jeg har tolket det i etterkant etter å ha sett førsteomgangen og de siste 20 minuttene av andreomgang om igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vet bedre så gikk han ikke inn i kampen med uavgjort som mål. Han går inn for å ta alle 3, men det er bedre å kommer fra Emirates med 1 poeng og dermed opprettholde differansen til Arsenal. Enn å ofre for mye å risikere at Arsenal drar i fra. Dette er vel vesentlig logisk tankegang, men ser at du har problemer med å forstå

Lenke til kommentar

Jasså? Så å parkere bussen fra start og la oss gjøre alle trekk, mens Chelsea bare holder tilbake vil si å gå inn for å ta alle 3 poeng? Det er ikke tilfeldig at 5 av 7 PL kamper mellom Moron-inho og Wenger har endt i uavgjort. Wenger går alltid inn for å vinne, selv på Etihad. Kall det gjerne dumdristig, men det er årsaken til at mange nøytrale mener at Arsenal spiller den mest underholdene fotballen i England.

 

Lite imponerende rekord for Moron-inho mot Arsenal ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...