Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes Morata dealen bare er rar. Hvorfor skal vi ta imot spanjolen på lån og utvikle han i et halvt år for å deretter sende han tilbake til Real Madrid som en bedre spiller? Er jo den småklubb mentaliteten. Hadde vært litt forskjell om det var snakk om en seniorspiller som ikke fikk noe særlig med spilletid, men som hadde bevist kvaliteten sin over tid.

 

Samtidig så er Morata uprøvd i Premier League og skal attpåtil flytte over til London i siste liten for å bo her i 5-6 måneder? Syntes dette bare er en ekstremt rar og dårlig avtale.

 

Mener å tro at Real har sagt at Morata kan gå på lån hvis Arsenal kjøper han til sommeren.

Lenke til kommentar

Nettavisen ja. Ikke akkurat den mest troverdige kilden da de ofte plukker opp ting fra Metro, The Daily Mail, The Sun og The Daily Star.

 

Stoler slikt sett mer på et par av folkene jeg har på twitter. Som f.eks. denne karen:

 

James Olley @JamesOlley 15m

Interesting to see if Morata's hint at 1st-team football softens Real stance over #afc loan. They had been adamant he would not leave.

Lenke til kommentar

Siste nytt:

http://www.standard.co.uk/sport/football/arsenal-told-they-can-get-alvaro-morata-on-loan-as-real-madrid-change-their-stance-9049938.html

 

Er altså ikke snakk om noen utkjøpsklausul. Likevel er jeg positiv til et Morata-lån. Vi får uansett ikke en klassespiss i januar et halvt år før VM, og med Giroud, Bendtner, Morata og Sanogo har vi brukbar dekning på topp. Skulle som nevnt tidligere helst sett at vi hentet Berbatov, men jeg vil ikke tro at han er interessert i å slite benken vår så sent i karrièren sin.

 

Edit: Chambo starter, som forventet, for U21. Det samme gjør Jenkinson.

 

Macey

Jenkinson - Ajayi - Hayden - Yennaris

Olsson - Frimpong

Chambo - Eisfeld - Miyaichi

Afobe

Ultraspennende Crowley er på benken. Regner ikke med at Chambo spiller mer enn en omgang, så forhåpentligvis får førstnevnte spille de siste 45.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jaja. Bedre enn ingenting hvertfall, men skulle heller sett Berbatov. Klarer heller ikke å se for meg at hvis Berbatov presterte opp mot sitt beste at han ville slitt benken, men men. Får bare krysse fingrene for at Morata kan bidra da, men uansett jævlig kjedelig om han presterer og han ender opp med å bruke klubben som et springbrett for å ta en plass i førsteellveren til Madrid som et resultat.

 

Ellers starter Chamberlain sin første kamp siden han kom tilbake fra skade for U21 laget mot Fulham. Afobe starter også på topp med Ryo på kanten.

 

Arsenal FC @Arsenal 8m

#Arsenal Under-21s team to play Fulham: Macey, Jenkinson, Ajayi, Hayden, Yennaris, Olsson, Frimpong, Eisfeld, Oxlade-Chamberlain, Ryo, Afobe

Lenke til kommentar

Blir litt feil å håpe at Morata ikke skal gjøre det bra om vi henter ham. Om han gjør det såpass bra for oss at han får flere muligheter for Real neste sesong, er det en perfekt situasjon for alle parter. Hadde vært annerledes om det var snakk om et ungt talent fra en konkurrent i ligaen.

Lenke til kommentar

Hvor ser du at jeg ikke håper han gjør det bra? Jeg bare påpeker at det er en kjip situasjon for en klubb som oss å gi spilletid til et stort ungt talent for deretter å ikke nyte godene selv i etterkant.

 

Det er en perfekt situasjon for Real Madrid og Morata, men jeg ser virkelig ikke hvordan det er en perfekt situasjon for oss som må ut på markedet uansett neste sesong nå hvorvidt om Morata presterer så til de grader eller om han flopper.

Lenke til kommentar

Burde kanskje presisert det, men jeg prøvde ikke å antyde at det var det du mente. Kom ut litt feil.

 

Det er en perfekt situasjon for oss om han kan fungere som en god midlertidig løsning frem til sommeren, når flere spisser vil være tilgjengelige. Det er som sagt svært risky å bytte klubb rett før VM, og i tillegg er det ikke mange klubber som vil selge en stjernespiss midt i sesongen. Ser for meg at for eksempel Diego Costa, Jackson Martinez og kanskje også Benzema vil være på utkikk etter nye arbeidsgivere i sommer.

Lenke til kommentar

Burde kanskje presisert det, men jeg prøvde ikke å antyde at det var det du mente. Kom ut litt feil.

 

Det er en perfekt situasjon for oss om han kan fungere som en god midlertidig løsning frem til sommeren, når flere spisser vil være tilgjengelige. Det er som sagt svært risky å bytte klubb rett før VM, og i tillegg er det ikke mange klubber som vil selge en stjernespiss midt i sesongen. Ser for meg at for eksempel Diego Costa, Jackson Martinez og kanskje også Benzema vil være på utkikk etter nye arbeidsgivere i sommer.

 

 

Den er god. ;)

 

Uenig i at det er en perfekt løsning, men at det finnes verre avtaler kan jeg være enig om :p

 

Når det gjelder det å kjøpe en stjernespiss i vinter så er det vanskelig, men når du nevner Jackson Martinez så er han tilgjengelig i vinter. Har jo uttalt seg flere ganger nå om at han gjerne vil til Arsenal (og Chelsea) og utkjøpsklausulen hans ligger vel på rundt £35m. 27 år gammel nå og dette er nok hans siste sjanse til å spille for en stor klubb vil jeg tenke meg. Ingen spesiell fan av Martinez da jeg sliter med å se noen virkelig spesielle egenskaper hos han, men de få tingene han skiller seg ut på er vel evnen hans til å komme til målsjanser og evnen hans til å improvisere, men jeg er usikker på om han vil ta nivået i England som han har gjort i Portugal. Skrev også om dette i overgangstråden for Arsenal her inne.

Lenke til kommentar

Vi leder 1-0 mot et foreløbig unbeaten Fulham-lag. Eisfeld med målet. Chamberlain ble, som forventet, byttet ut i pausen, men var visstnok vår beste spiller i første omgang. For de som har glemt hvor god han kan være:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fPq6a9lsXso

 

Han begynte virkelig å vise lovende takter mot slutten av fjorårssesongen, og var fantastisk i pre-season. Kunne fort hatt en Rambo-esque sesong om han ikke hadde pådratt seg skaden. Fortsatt bare 20 år gammel.

Lenke til kommentar

Har mange fantastiske kvaliteter både fysisk og teknisk, men syntes ofte at han sliter en del på spilleforståelsen og er ofte litt for ivrig. Er også veldig opp og ned, men som du sier så er han bare 20 år gammel så det må forventes.

 

Lurer dog på hvor fremtiden hans blir. Vet at det ofte snakkes om at han skal inn sentralt, men jeg syntes han mangler en god del på pasningsspillet sitt for å spille i den rollen på tross av at han hadde en meget fenomenal kamp der en gang mot Milan. Som kantspiller syntes jeg han for øyeblikket er best, men jeg har også tidligere nevnt at jeg lurer på hvordan han ville gjort det på topp da han har mange kvaliteter man gjerne vil ha i en spiss, men siden han ikke har spilt denne rollen i Arsenal siden han kom hit så regner jeg med det er utelukket.

 

Uansett: Chamberlain er et stort talent, men jeg må si at jeg savner den modenheten som Gnabry blant annet viser når han spiller. Chamberlain virker å være en spiller som veldig ofte skal gjøre det mer komplisert enn man trenger mens Gnabry ofte velger den rette og ofte lette løsningen i forhold. Selv om han også er i stand til å gjøre det kompliserte. Chamberlain minner slik litt om Ramsey fra starten av forrige sesong og sesongen før der hvor han gjorde uttallige "hælflikker" og ofte skulle gjøre ting vanskeligere enn hva han trengte å gjøre. Som vi så med Ramsey så handlet det bare om tid og tillit. Så håper at Chamberlain begynner å leve opp til potensialet sitt etterhvert, men jeg har ikke de helt store forventningene ennå da han har vært ute i nesten et halvt år.

 

Uansett meget gledelig å ha han tilbake. Måtte han finne go' formen så fort som mulig!

 

Edit: Må forresten legge til at jeg også tror han kan eksplodere når han finner den rette balansen og rytmen i spillet sitt. Syntes han har litt "Ribery"-tendenser i spillet sitt når han spiller på venstre i måten han bruker fysikken, farta og teknikken sin på. Mangler bare å stille inn pasningsfoten og løfte blikket litt mer, men det tror jeg vil komme med mer spilletid og selvtillit.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

99% Sikker på at vi ikke får inn noen. Det ligger ikke i kortene og måten Wenger svarer på tilsier at ingen er på vei.

 

Wenger er jo som kjent ikke noen fan av å kjøpe spillere i januar hvis det ikke er strengt nødvendig, slik som i fjor.

 

Nå er det jo ikke strengt nøvendig i og med at Giroud er tilbake og Ramsey/Bendtner er få uker unna. Sanogo og Ox er jo som noe signeringer i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...