Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes at Sanogo faktisk på tross av alderen er den spilleren av trioen vår med spisstalenter som ser mest uferdig ut. Teknisk sett er han meget klønete og pasningsspillet er virkelig utrolig upresist. Han er dog god foran mål, men der er heller ikke Akpom dårlig (Afobe var meget god der, men har egentlig aldri fått sjansen til å komme seg skikkelig tilbake pga. skader).

 

Rangerer Akpom som det største spisstalentet vi har og den som virker å være nærmest en lag i førstelaget, men syntes heller ikke han er enestående. Vi er/var linket til et stortalent fra Barcelona ned navn Tony Sanabria, men det virker som om han ikke kommer allikevel.

 

Syntes til gjengjeld at vi virkelig burde sette søkelyset på et belgisk stjerneskudd: Nemlig Michy Batshuayi. Kun 20 år gammel (født i oktober 93) og milevis foran Sanogo og Afobe. Rask, sterk, teknisk god og scorer fra absolutt alle vinkler. Er også decent i pasningsspillet sitt ved siden av det igjen. Står så langt med 14 mål på 21 ligakamper og scoret 12 på 32 eller 34 ligakamper i fjor.

 

Tror han blir det største belgiske stjerneskuddet i 2014 og Dortmund (samt Everton) er visstnok også meget interesserte sammen med oss. Tror virkelig han kan bli noe spesielt.

Lenke til kommentar

Som sagt, synes det er litt tidlig å trekke konklusjoner angående Sanogo. Pasningsfeil og slurv er slettes ikke uvanlig for en unggutt i en ny klubb og et helt nytt land. Virket som sagt veldig trygg og rolig i U20-VM. Skal ikke motsi det når du sier at Akpom er det største talentet av de to, jeg er stor fan av ham selv, men per dags dato tror jeg Sanogo har mer å bidra med for førstelaget vårt. Han har gjort det veldig bra for aldersbestemte landslag i Frankrike (ble toppscorer da de vant U20-VM i sommer) og puttet 10 mål på 13 kamper i Ligue 2 forrige sesong, som jeg vil påstå at er et høyere nivå enn U21-fotball i England. Han har også spilt noen kamper for Auxerre i Ligue 1.

Lenke til kommentar

Nå snakker jeg om både U20 VM og kampene han fikk for oss under preseason. Han virket mer enn et hakk unna det tekniske nivået der. Spilleforståelsen hans var jeg heller ikke spesielt imponert over mtp. samarbeid med lagkameratene sine mtp. pasningsspill og evnen til å se andre spillers løp. Kommer dog i gode scoringsmuligheter og en brukbar avslutter, men han har utifra hva jeg har sett vist særdeles lite som skal tilsi at han har noe spesielt å bidra med for førstelaget.

 

Statistikkene hans er greie, men skadehistorikken er horribel. Tipper han er borte innen 2015 eller 2016 og at han ender opp i Ligue 2 eller noe slikt da jeg virkelig ikke ser det spesielle talentet i han, men skulle selvfølgelig gjerne tatt feil.

Lenke til kommentar

Meldinger om at Diaby ble skadet under trening og er derfor ute resten av sesongen. F****!

 

Setback er ikke akkurat uvanlig. Han ble først meldt ute i 9 måneder. Deretter i 12 og nå trolig i 14-15 måneder totalt.

 

Er vel 5 år siden nå jeg sa at Diaby sin karriere trolig er over. Blir 28 år gammel til sommeren og er dessverre så skjør som en fyrstikk. Bare å "splashe" pengene på Pogba eller Gundogan så er vi sikret i den posisjonen i et tiår fremover i tid.

Lenke til kommentar

Syntes også Kondogbia var meget god der, men Pogba er på et helt annet nivå. Har jo sagt at han kunne tenke seg å spille for Arsenal og vi la visstnok (ifølge rimelig troverdige folk) inn et bud på rundt £20m for han og vi viste også interesse for Gundogan + Gonalons.

 

Arteta og Flamini er nok ikke over toppen allerede i år, men jeg mener at vi heller burde være et år tidlig ute for å sikre oss en spiller som Pogba enn å være et år for sent ute og gå glipp av en mulighet som dette. Pogba er rett og slett vanvittig og et av mine drømmekjøp sammen med Draxler.

 

Edit:

Dette er forøvrig talentet på spissplass som jeg ønsker meg: Har jo allerede gått rykter om at han har vært "klar" for oss, men det viste seg selvfølgelig å være tull.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MoVrlQCCyOc

 

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Som du sikkert har skjønt så elsker jeg Draxler. Hadde glatt tatt han i januar da jeg syntes han er en strålende spiller, men jeg har lite tro på det. Draxler er vel forøvrig ute med skade til slutten av januar/begynnelsen av februar også. Så spørs om det ville fungert like ypperlig som Monreal dealen, men vi trenger virkelig spillere for øyeblikket. De faller jo som fluer hos oss, men skulle helst sett at vi fikk inn en skikkelig spiss.

 

Står fortsatt for at Berbatov ville vært en god løsning i januar.

Lenke til kommentar

Tar svært gjerne imot Berbatov. Har vært relativt svak for Fulham denne sesongen, men det blir litt urettferdig å kritisere ham for det med tanke på hvor rævva de har vært kollektivt. Forrige sesong puttet han 15 i PL, så magien er fortsatt der. Han er heller ikke helt ulik Giroud i spillestilen, så vi kan lett rotere mellom de to uten å måtte gjøre store taktiske endringer. I tillegg er han gammel nok til å ikke stå i veien for enda en spissignering i sommer (de fleste store klubber har uansett tre solide alternativer på topp).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Le Prof angående Berbatov, men det blir jo såklart kortsiktig og kan være i veien for eventuelt spisskjøp i sommer. Kjøper vi Berbatov nå får han sikkert kontrakt til sommeren 2015 og relativt høy lønn.

 

Draxler hadde vært glimrende og vi trenger sårt noen som kan spille på venstre kant. Cazorla fungerer ikke noe særlig der synes jeg. I det hele tatt virker vi ikke så veldig truende på vår venstre kant som vi gjør på høyre.

 

Draxler inn betyr vel sannsynligvis Podolski ut og det er vel egentlig greit. Synes ikke Poldi passer helt i vår spillestil. Tror han trives best med en makker på topp.

 

Draxler/AOC - Spiss/Giroud - Walcott/Gnabry så har vi ok dekning på topp. Spesielt når vi har Rosicky, Cazorla som også kan spille på kant, og Sanogo/Bendtner som kan spille på topp. Beholder vi også Podolski har vi meget god dekning. Siden Walcott og AOC er så mye skadet som de er kan det faktisk være nødvendig med trippel dekning på kanten.

 

På midten synes jeg også vi bør få inn en spiller til. Vi blir veldig statiske når Ramsey er ute. Arteta, Flamini og Rosicky begynne alle å dra på åra. Spesielt førstnevnte og sistnevnte. Flamini er OK backup, men bør ikke være fast. Synes derfor at vi skal begynne å fase ut Arteta og handle inn en forholdsvis ung spiller i den posisjonen. Pogba er nevnte, Gundogan er nevnt. Vi får se hva som skjer. Tror uansett at noen inn her er nødvendig i sommer. Spesielt om Rosicky ikke får ny kontrakt (som han bør)

 

På venstreback har vi god dekning. På høyreback er det ren nødvendighet med ny spiller inn dersom Sagna ikke signerer ny kontrakt. Jenkinson er for dårlig. Selv som andrevalg synes jeg, men jeg forstår jo at det ikke er realistisk med 2 spillere inn i samme posisjon. Kan leve med Jenks som backup om vi får inn en stabil og god spiller.

 

På midtstopperplass er det ikke kritisk, men et godt 4. valg hadde ikke vært ueffent. Dog et stykke ned på ønskelisten. Er vel den plassen det vil koste minst å polstre. Ser ingen på reservene som kan ta steget opp. Miquel, som vel er den nærmeste er ikke god nok. Sliter med spilletid på lån også.

 

Helt bakerst vil vi nok trenge minst en ny kropp til sommeren. Kan ikke tenke meg at Fabianski blir eller får ny kontrakt. Viviano beholder vi neppe. Martinez neppe klar til å være andrevalg. En keeper med litt erfaring og som synes det er OK å være andrevalg er å foretrekke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tar svært gjerne imot Berbatov. Har vært relativt svak for Fulham denne sesongen, men det blir litt urettferdig å kritisere ham for det med tanke på hvor rævva de har vært kollektivt. Forrige sesong puttet han 15 i PL, så magien er fortsatt der. Han er heller ikke helt ulik Giroud i spillestilen, så vi kan lett rotere mellom de to uten å måtte gjøre store taktiske endringer. I tillegg er han gammel nok til å ikke stå i veien for enda en spissignering i sommer (de fleste store klubber har uansett tre solide alternativer på topp).

 

Enig med deg hele veien.

Berbatov på 6 måneders kontrakt med opsjon på 12 nye måneder hvis han presterer ville i mine øyne vært fabelaktig. Kunne hentet en stjernespiss i sommer også uten at det ville ha gått utover noe. Hadde vi hentet et ungt talent (som Batshuayi) så ville ikke Berbatov ha stått i veien der heller mtp. alderen.

 

Sliter med å se et bedre spissvalg på topp egentlig i januar enn Berbatov hvis vi håper på å få inn en spiller som skal "fyre på alle sylindrene" fra dag 1.

Lenke til kommentar

Batshuayi skjønner jeg egentlig ikke noe av om vi ikke henter. Har vel en klausul på 8m eller noe slikt? Mente å ha lest det et sted. Det er ingenting i disse dager. Tilnærmet ikke noe risiko. Får sannsynligvis igjen mesteparten av pengene om han ikke slår til og får eventuelt masse i overskudd om han skulle slå til og vi selge på et senere tidspunkt.

 

Men det er typisk Wenger å ikke hente ham pga Sanogo og Akpom.

Lenke til kommentar

Batshuayi skjønner jeg egentlig ikke noe av om vi ikke henter. Har vel en klausul på 8m eller noe slikt? Mente å ha lest det et sted. Det er ingenting i disse dager. Tilnærmet ikke noe risiko. Får sannsynligvis igjen mesteparten av pengene om han ikke slår til og får eventuelt masse i overskudd om han skulle slå til og vi selge på et senere tidspunkt.

 

Men det er typisk Wenger å ikke hente ham pga Sanogo og Akpom.

 

Ser ingen spisstalenter der ute som er like spennende som Batshuayi egentlig. Den farta, styrken, fysikken, teknikken, spilleforståelsen og det nivået han har vist for Standard Liege er det ingen andre talenter der ute som besitter. Lukaku og Benteke er også spennende spillere, men de er mer fysiske "tanks" og belager seg mye på det og råheten i spillet sitt. For all del morsomt det også, men Batshuayi føler jeg virkelig kan bli noe spesielt med de kvalitetene hans besitter. Minner meg ekstremt mye om Anelka/Henry slik sett.

 

Ellers ryktes det at klausulen står på rundt 8 millioner euro. Vi betalte €6,5m for Andre Santos. Vi burde virkelig ta en sjanse på Batshuayi syntes jeg, men jeg er redd han ender opp i Dortmund og blir knallgod der.

Lenke til kommentar

Savner virkelig å ha en spiss med fart som kan passere motspillere. Er stor fan av Giroud, men han er ikke akkurat typen til å utrette ting på egenhånd. En slik spillertype hadde gitt angrepsspillet vårt en helt ny dimensjon. Og det hadde gjort meg uslåelig på FIFA.

 

Samme her. Liker Giroud, men han er så treg at jeg ikke finner ord for det.. alt som skal innom Giroud tar som regel betydelig lenger tid enn det det ville tatt med f.eks. Henry på topp. Samt at som regel alt er av langt dårligere kvalitet.

 

En ting som jeg sier til folk som argumenterer for at Giroud er så fantastisk: Ja hva er han fantastisk på? Han har en ekstremt lav pasningsprosent (rundt 65%). Scorer generelt sett utrolig utrolig lite mål på tross av ekstremt mange sjanser. Gir null trussel i bakrom og generelt sett er han heller ingen måltrussel utenfor 16-meteren. Ikke ofte klarer han å dra av en mann eller det å skape seg en halvmeter for å få unna et skudd heller. Det han er rimelig god på er å holde ballen oppe, men han er ikke best i ligaen her heller da Benteke blant annet knuser han på praktisk talt alle slike statististikker. Giroud er ikke en dårlig spiller, men han er i mine øyne en spiller som fremstår som bedre enn han er i fordi han spiller i et lag med spillere som Özil, Cazorla, Ramsey, Arteta, Walcott o.l. kontra at han gjør de andre god.

Så jeg spør hvertfall: Klarer ikke en spiller å mestre flere av disse oppgavene? Klarer man ikke å finne en spiller som faktisk er i stand til å holde ballen oppe og legge den av til midtbanespillerene sine? Klarer man ikke å finne en som er i stand til å dra av en mann samt å holde av en mann? Jo selvfølgelig gjør man det. Og de fleste toppklubber har nettopp en slik spiller, men akkurat her så stiller vi med en spiller som er rimelig gjennomsnittlig annet enn på et par verdensklasseflikker en gang iblant.

Skal vi forbedre oss så er spissplassen nummer 1 på lista. Jeg syntes også personlig at Bendtner de gangene han har spilt som spiss har fremstått som bedre enn Giroud og at laget generelt spiller bedre fotball og det burde vel fortelle litt da vi de siste 3 sesongene har prøvd å kvitte oss med dansken..

 

Savner virkelig en spiller som Anelka/Henry på topp. Batshuayi kan være det, men selvfølgelig så kan han vise seg å ikke ta nivået, men for den prisen så mener jeg vi burde gå for det, men dessverre så kan jeg ikke huske sist vi hentet inn en spiss som virkelig fascinerte og "gledet" supporterene på mange år. Det siste kjøpet må nesten ha vært van Persie slik sett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...