Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

 

Kom igjen da, greit nok at Gnabry var god i den ene kampen mot Tottenham. Men han har per dato mye å bevise før han får konkurrere om tittelen mot Januzaj. Januzaj har allerede spilt minst ti kamper og har vært stabil god, det har dessverre Gnabry ikke enda. Han har kun spilt én kamp. Chill da mann...

 

Nå var det snakk om tittelen for mest spennende spiller de kommende sesongene og jeg for min del synes en spiller som Gnabry er mer spennende enn en spiller som faller og "skader" seg ved hver minste kroppskontakt.

 

Gnabry har spilt mer enn bare Tottenham kampen på toppnivå. Han hadde blant annet en veldig sterk prestasjon mot Swansea også. Virker som en spiller med svært godt potentiale, med god styrke og spillforståelse. For min del virker han mer interessant enn Januzaj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil faktisk slenge inn Dæhli i diskusjonen, så fort han blir Cardiff-spiller i såfall.

 

Folk prater om at han muligens vil slite med nivået etc, men foruten et kort opphold i Tippeligaen kommer han tross alt fra samme akademi og lag som Januzaj, hvor Dæhli ble årets spiller om jeg ikke husker helt feil?

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer, er det noen her foruten Mr. Brightside som mener at Gnabry er mer interessant/et større talent enn Januzaj?

Ikke undervurder Gnabry. Har fulgt ham nøye siden vi hentet ham, og han er noe for seg selv. Jeg er den første til å innrømme at jeg har en tendens til å overvurdere talentene våre, men Gnabry har noe spesielt. Man ser ofte at unge spillere er klønete med ballen i bena eller gjør dårlige valg, men vår unge tysker er mer moden enn som så. Löw har allerede sagt at han har eksepsjonelle kvaliteter, og har til og med luftet tanken på å ta ham med til Brasil i sommer. Januzaj har foreløbig vist mest av de to, men det er mest grunnet spilletid, og jeg tror slettes ikke at han hadde fått spille mer enn Gnabry har gjort denne sesongen om han hadde spilt for oss. Hvem av dem som er det største talentet gjenstår dog å se. Håper Gnabry får starte mot Villa neste mandag. Det fortjener han etter sin opptreden mot Tottenham.

 

Edit: Hadde vært gøy med en tråd ala Wilshere vs Cleverley som ble startet for noen år siden. Husker det ble en heftig debatt.

Endret av Le Professeur
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk slenge inn Dæhli i diskusjonen, så fort han blir Cardiff-spiller i såfall.

 

Folk prater om at han muligens vil slite med nivået etc, men foruten et kort opphold i Tippeligaen kommer han tross alt fra samme akademi og lag som Januzaj, hvor Dæhli ble årets spiller om jeg ikke husker helt feil?

 

Men det er nok en grunn til at Januzaj gjør det bra i Man Udt, mens Dæhli gjorde det bra i Molde. De er like gamle, Dæhli ble kåret til årets spiller i Man Udt-akademiet, og likevel lot United han gå til Molde. Det ble snakket om en tilbakekjøpsklausul, men nå er han jo på vei til Cardiff, og da var kanskje ikke United så redd for å gå glipp av han? Jeg er redd Dæhli hadde en veldig tidlig utvikling, evt. at han ikke taklet presset. Det er nok den norske naivistiske tiltroen til våre egne som gjør at så mange tror at Dæhli er like god som Januzaj.

 

Edit: Hadde vært gøy med en tråd ala Wilshere vs Cleverley som ble startet for noen år siden. Husker det ble en heftig debatt.

 

Kjør på! Det har blitt noen heftige debatter, nærmest krangling, i Suarez vs. RvP- tråden.

Lenke til kommentar

Sier ikke at Dæhli ER like god som Januzaj, det ville vært VEL naivt, men det er utelukkende mye spennende rundt Dæhli som spiller med tanke på roen i spillet og fotballforståelsen til å være kun 18 år og fra lille Norge.

 

Mange spillere som har blitt sluppet fra akademier og dømt "ikke god nok", og vi vet vel lite til ingenting om hvorfor Dæhli ble sluppet fra Manchester.

Kan godt hende en slik klausul fortdatt eksisterer men at United ikke har valgt å benytte seg av den f.eks.

Tviler på at Dæhli ville fått spille mye der om dagen åkkesom.

Lenke til kommentar

Ryktes at Sanogo er tilbake i full trening. Har registrert at flere her inne har avskrevet ham allerede, men Wenger har neppe hentet ham uten grunn. Jeg likte det lille Sanogo viste i pre-season, og han imponerte meg også i U20-VM i sommer. Skadeproblemene er litt bekymringsverdig, men talentet er der. Minner meg litt om Adebayor med tanke på hvor hurtig han er i forhold til størrelsen. Har også god teknikk og ser veldig rolig ut i pressede situasjoner. Hadde vært gøy om han startet mot Coventry i FA-cupen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...