Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Ja, det stemmer det, men poenget mitt står. Ligaene er temmelig like. Den nederlandske ligaen er kanskje ørlite sterkere også.

Lukaku er jo også et helt spesielt talent.

Det jeg skulle frem til var at det å kjøpe en 20-åring nå som kanskje trenger et par sesonger på å aklimatisere seg er ikke løsningen om Giroud skulle skade seg i morgen. Det vi trenger er en oppgradering på Giroud, selv om det er veldig få som er tilgjengelige.

Basert på div intervjuer har jo Wenger stortro på Sanogo, så jeg tror hverken vi kjøper et nytt (spiss)talent eller en spiss i det hele tatt i januar. Ikke en ren spiss hvertfall. Må være en som også kan spille på venstre kant.

Nå får vi jo Podolski tilbake aldeles straks også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det stemmer det, men poenget mitt står. Ligaene er temmelig like. Den nederlandske ligaen er kanskje ørlite sterkere også.

Lukaku er jo også et helt spesielt talent.

Det jeg skulle frem til var at det å kjøpe en 20-åring nå som kanskje trenger et par sesonger på å aklimatisere seg er ikke løsningen om Giroud skulle skade seg i morgen. Det vi trenger er en oppgradering på Giroud, selv om det er veldig få som er tilgjengelige.

Basert på div intervjuer har jo Wenger stortro på Sanogo, så jeg tror hverken vi kjøper et nytt (spiss)talent eller en spiss i det hele tatt i januar. Ikke en ren spiss hvertfall. Må være en som også kan spille på venstre kant.

Nå får vi jo Podolski tilbake aldeles straks også.

Se innlegget over igjen her: La til noe ekstra angående Benteke.

Lenke til kommentar

Som sagt så tror jeg at Batshuayi kan vise seg å være et kupp. Er ingen stjernespiss ennå, men jeg tror han kan bli det eller tett opp mot det. Han er målfarlig samtidig som han er ung og lovende. I verste fall så kan man jo kjøpe Batshuayi samt en annen spiss hvis han mot formod ikke holder nivået helt ennå. £5m er jo Park pris omtrent.

Batshuayi virker spennende, men det siste vi trenger nå er uprøvde talenter... Vi trenger en målmaskin ala Suarez, Lewa, Benzema.

Lenke til kommentar

Batshuayi virker spennende, men det siste vi trenger nå er uprøvde talenter... Vi trenger en målmaskin ala Suarez, Lewa, Benzema.

Sier ikke at jeg vil ha Batshuayi ovenfor en klassespiss, men jeg ser heller Batshuayi inn fremfor å ikke få noen inn. Har heller ikke noe særlig tro på Sanogo og tilliten min til Afobe er også rimelig borte. Var bombesikker på at han kom til å slå igjennom for 3-4 år siden, men jeg anser det som veldig usannsynlig nå.

Lenke til kommentar

Det er de fleste klar over, men mtp. at kontrakten hans går ut til sommeren så er det snakk om en "pre-contract". Den kan først offisielt inngås 1. januar 2014 i så fall hvis man skal ha han gratis til sommeren.

En vanlig overgang derimot kan være inngått god tid i forveien som vi så i tilfellet til Podolski i fjor blant annet.

Når det gjelder ny spiss så tviler jeg på at vi ender opp med Benteke også. Vi ble linket til en annen ung belgier tidligere i uka som var ved navn Michy Batshuayi (flott navn altså) som er et stort talent og som har tatt veldig store skritt de siste par-tre årene. Scorer "for fun" i Belgia for øyeblikket og står vel med 12 ligamål på 17 kamper eller noe slikt allerede (hadde 12 ligamål på 32 kamper tror jeg i fjor). Er også en kandidat til senior landslaget visstnok med den formen han viser nå.

Like gammel som Afobe og Sanogo, men milevis foran de i utviklingen sin og ikke i nærheten av like skadeplaget (disse to sin største akilleshæl). Prisen ligger visstnok på rundt £5m og jeg tror fort han kunne vært nok et kupp fra talentriket Belgia, men problemet er bare at han visstnok ikke vil flytte på seg før til sommeren da han vil etterlate seg en "arv" i Standard Liege. Har dog nevnt Arsenal som klubben han drømmer om å spille for.

Når det gjelder Bendtner så har han virkelig ikke gjort seg fortjent til ny kontrakt. Han har scoret 1 mål siden 2011 (inkluderer ikke landslag) og har bortsett fra Hull kampen vært mer enn et godt stykke unna nivået til Giroud. Tar man også med antall skandaler, idioti og holdninger generelt sett så er det rett og slett vanvittig hvis han får tilbud om ny kontrakt. De siste 2-3 årene har vi prøvd å bli kvitt han og det vil være idiotisk å gi han en ny kontrakt nå. Tipper Wenger beholder han til sommeren og lar han gå gratis såfremt han ikke henter inn en ny spiss i januar.

Jeg tipper det faktisk er snakk om en overgangssum mellom Dortmund og Bayern, og ikke en fri overgang. Noe annet ville være rart; hvorfor skulle Dortmund gjøre en avtale med

Bayern hvis de likevel ikke vil få noen ting igjen for det? Det er rett og slett snakk om 1 klubb (Dortmund) som vil sikre seg at spilleren ikke går gratis, og 1 klubb (Bayern) som vil sikre seg mot konkurranse fra andre klubber på en fri overgang. Dortmund sier så til Bayern: ok, show us the money, skriv kontrakt, så er det greit, - men han går uansett ikke før sommervinduet.

Noe sånt.

Hvorvidt Bendtner gjør seg fortjent en ny kontrakt eller ikke, gjenstår å se. Jeg har i motsetning til Wenger og resten av apparatet i Arsenal, ikke anledning til å se de daglige treningene, og heller ikke mulighet til å snakke med mannen. At han ikke har scoret på en god stund kommer vel mest av at han ikke har spilt noe særlig for oss? Vær fair. Jeg tar ingen stilling til dette, det har jeg ingen forutsetninger for å kunne gjøre. Jeg sier bare at muligheten er der, hvis Wenger ser nok framgang kvalitetsmessig, og en holdningsendring. At Bendtner kan være en glimrende spiss, har jeg sett beviser på., både i enkelte kamper for oss, og for danskene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg tipper det faktisk er snakk om en overgangssum mellom Dortmund og Bayern, og ikke en fri overgang. Noe annet ville være rart; hvorfor skulle Dortmund gjøre en avtale med

Bayern hvis de likevel ikke vil få noen ting igjen for det? Det er rett og slett snakk om 1 klubb (Dortmund) som vil sikre seg at spilleren ikke går gratis, og 1 klubb (Bayern) som vil sikre seg mot konkurranse fra andre klubber på en fri overgang. Dortmund sier så til Bayern: ok, kom med penga, skriv kontrakt, så er det greit, - men han går uansett ikke før sommervinduet.

Noe sånt.

Lewandowski drar til Bayern til sommeren, gratis.

Lenke til kommentar

Bayern hvis de likevel ikke vil få noen ting igjen for det? Det er rett og slett snakk om 1 klubb (Dortmund) som vil sikre seg at spilleren ikke går gratis, og 1 klubb (Bayern) som vil sikre seg mot konkurranse fra andre klubber på en fri overgang. Dortmund sier så til Bayern: ok, show us the money, skriv kontrakt, så er det greit, - men han går uansett ikke før sommervinduet.

Noe sånt.

Hvorvidt Bendtner gjør seg fortjent en ny kontrakt eller ikke, gjenstår å se. Jeg har i motsetning til Wenger og resten av apparatet i Arsenal, ikke anledning til å se de daglige treningene, og heller ikke mulighet til å snakke med mannen. At han ikke har scoret på en god stund kommer vel mest av at han ikke har spilt noe særlig for oss? Vær fair. Jeg tar ingen stilling til dette, det har jeg ingen forutsetninger for å kunne gjøre. Jeg sier bare at muligheten er der, hvis Wenger ser nok framgang kvalitetsmessig, og en holdningsendring. At Bendtner kan være en glimrende spiss, har jeg sett beviser på., både i enkelte kamper for oss, og for danskene.

Tror du misforstår jeg Thomit. Bayern er ikke forpliktet til å prate med Dortmund i det hele tatt. Kontrakten til Lewandowski går ut til sommeren og hvis han har sagt klart ifra at han ikke har intensjon om å signere ny kontrakt eller signere for en annen klubb så er det rett og slett ingenting de kan gjøre.

Selvsagt vil Dortmund ha penger for Lewandowski, men det hjelper fint lite hvis Lewandowski nekter å gå til en annen klubb enn Bayern og Bayern ikke vil hente han før til sommeren. Dette er akkurat samme situasjon som vi nå er i ferd med å komme til angående Sagna. Hvis han ikke vil signere kontrakt eller dra i januar så mister vi han gratis. Det har også skjedd tidligere med Flamini.

Han spilte også for Juventus på lån forrige sesong. Ikke at det ble så ufattelig mange kamper, men det ble noen og det ble null mål.

Vi får se hva som skjer, men jeg er rimelig sikker på at hvis Bendtner får en kontraktforlengelse så kommer klubben til å angre sterkt på det om et års tid.

Lenke til kommentar

Tror du misforstår jeg Thomit. Bayern er ikke forpliktet til å prate med Dortmund i det hele tatt. Kontrakten til Lewandowski går ut til sommeren og hvis han har sagt klart ifra at han ikke har intensjon om å signere ny kontrakt eller signere for en annen klubb så er det rett og slett ingenting de kan gjøre.

Selvsagt vil Dortmund ha penger for Lewandowski, men det hjelper fint lite hvis Lewandowski nekter å gå til en annen klubb enn Bayern og Bayern ikke vil hente han før til sommeren. Dette er akkurat samme situasjon som vi nå er i ferd med å komme til angående Sagna. Hvis han ikke vil signere kontrakt eller dra i januar så mister vi han gratis. Det har også skjedd tidligere med Flamini.

Han spilte også for Juventus på lån forrige sesong. Ikke at det ble så ufattelig mange kamper, men det ble noen og det ble null mål.

Vi får se hva som skjer, men jeg er rimelig sikker på at hvis Bendtner får en kontraktforlengelse så kommer klubben til å angre sterkt på det om et års tid.

Hvis det er slik situasjonen er, så har du selvfølgelig rett. Hvis Lewandowski kun ønsker å spille for bayern, så er det fint lite Dortmund kan gjøre. Det er bare det at ut fra det jeg har lest om denne situasjonen, så er det snakk om en avtale mellom Dortmund og Bayern, og ikke bare en avtale mellom Lewandowski og Bayern. Men aviser og nettsteder kan man som kjent ikke stole på. Vi får tidsnok se hva det blir til. Men jeg erklærer meg 90% sikker på at Lewandowski blir å finne i Bayerndrakt til sommeren, uansett om penger bytter klubb eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik situasjonen er, så har du selvfølgelig rett. Hvis Lewandowski kun ønsker å spille for bayern, så er det fint lite Dortmund kan gjøre. Det er bare det at ut fra det jeg har lest om denne situasjonen, så er det snakk om en avtale mellom Dortmund og Bayern, og ikke bare en avtale mellom Lewandowski og Bayern. Men aviser og nettsteder kan man som kjent ikke stole på. Vi får tidsnok se hva det blir til. Men jeg erklærer meg 90% sikker på at Lewandowski blir å finne i Bayerndrakt til sommeren, uansett om penger bytter klubb eller ikke.

Utifra hva jeg har fått med meg så er det kun mellom Lewandowski og Bayern at denne foreslåtte avtalen var mellom. For ryktene begynte allerede å gå i juni/juli. Så hvis Dortmund og Bayern hadde hatt en avtale som gjaldt overgangssum så ville nok den blitt gjort i sommer etter at de sikret seg Aubameyang, men skal jo aldri si aldri. Kan jo selvfølgelig hende at Bayern kjøper han i vinter også.

Dog som jeg har påpekt i tråden her flere ganger så har Lewandowski selv gått tilbake på at en avtale er gjort med Bayern, men han har også sagt at han allerede har gjort valget sitt og at ingen andre klubber trenger å ta kontakt med agenten hans lenger. For Dortmund sin del så håper jeg hvertfall at de får penger for han. Er jo utrolig hvor ujevn Bundesliga er for øyeblikket..

Lenke til kommentar

Jævlig provosert av det vi presterer på banen i dag. Nesten som at Wenger ville vi skulle komme på andre plass slik at vi ikke har noe press på oss i utslagsrunden. Ingen som tror vi klarer å slå noen av de lagene over 2 kamper uansett. Atletico er eneste unntak. Vi er vel ganske jevne.

Lenke til kommentar

Å stille med toppet lag i dag syntes jeg var feil. Når Wenger attpåtil stiller toppet og har klare instrukser om at her skal vi ikke vinne, men safe inn en uavgjort eller tap med mindre enn 3 mål så kan jeg ikke gjøre annet enn å bli fly forbanna.

Hvorfor setter han ikke inn Walcott når vi har milevis med rom å boltre oss i bak Napoli sin midtbane og forsvar? Hvorfor setter han istedet inn Ramsey og Monreal som gjør at Napoli kan flytte midtbanen sin høyere opp og legge press på forsvaret og midtbanen vår uten å måtte uroe seg for annet enn den ekstremt trege Giroud?

Er så jævlig svakt Wenger. Fy faen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Özil fortjener bedre enn Giroud. Skal dog sies at Giroud i dag viste mye innsats, men han er dessverre ikke god nok.

La oss si at vi trekker Real Madrid i neste runde: Forrige gang vi møtte de hadde vi Henry som senket de og en Lehmann med en klasseredning fra Raul. Szczesny kan kanskje gjøre som Lehmann, men vi har ingen Henry som kan gjøre det samme fremover..

Lenke til kommentar

Giroud er god han, men når det kommer til å avslutte den jævla ballen i mål - så feiler han totalt. Jævla irriterende. Latterlig innsats av laget i dag, og laguttaket var ikke annet enn hårreisende dårlig. Flaut.

Tar jeg ikke helt feil så mener jeg han har faktisk bommet på ballen 3 ganger de siste 3 kampene foran mål. Man vet liksom aldri med han, men jeg har troen på at han kan gjøre det bra fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...