Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Touché Tkse. Det var vel ingen som trodde at Özil kom til å ende opp i Arsenal før den siste dagen av overgangsvinduet. Når han ble linket dagen før så fnyste de fleste (meg selv inkludert) av ryktene.

 

Vi vet at Wenger er en fan av Lewandowski. Vi vet også at Wenger prøvde å hente inn en ny spiss i sommer, men at han ikke lyktes med verken Higuain eller Suarez. Det er ikke umulig at Lewandowski kan ende opp i Arsenal, men sjansene er selvfølgelig rimelig små. Dog har jeg heller større tro på at vi ender opp med Lewandowski fremfor Benzema eller Balotelli hvis Wenger faktisk henter inn en klassespiss i vinter.

Lenke til kommentar

Özil er så elsk. 4 mål og 6 målgivende på 12 ligakamper så langt? Og det uten å være i nærheten av sitt beste.

 

Forøvrig syntes jeg Özil (som Cesc før han) fortjener å spille med de beste. Må være ekstremt frusterende for en spiller som Özil å være den spilleren som alltid gjør løpene i bakrom fremfor å være spilleren som finner løpene i bakrom. Attpåtil i dag så var den eneste grunnen til at han scoret det målet fordi Giroud rett og slett bommet på ballen..

Lenke til kommentar

Özil var knallgod i dag. Den beste for oss fremover på banen. Forhåpentligvis blir dette bedre når Cazorla og Walcott er tilbake 100 % og Poldi er tilbake.

 

Giroud har vært skuffende for min del de siste kampene... Har vært svak i alle kampene (-Southampton) siden Liverpool-kampen. Krysser fingrene for en spiss med et annet register, som er rask og teknisk kommer inn i januar.

Lenke til kommentar

Synes Giroud er for treig og generelt sett helt greit teknisk. Alt går liksom i slow motion med mannen. Jeg ønsker en spiss som er mer smidig og teknisk. Men samtidig ikke noe Messi-høyde. Lewandowski er jo perfekt! Giroud er ikke noen allround spiss. Han er bare en targetmann som ikke fungerer helt konge til alle anledninger.

Endret av Tkse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Özil var knallgod i dag. Den beste for oss fremover på banen. Forhåpentligvis blir dette bedre når Cazorla og Walcott er tilbake 100 % og Poldi er tilbake.

 

Giroud har vært skuffende for min del de siste kampene... Har vært svak i alle kampene (-Southampton) siden Liverpool-kampen. Krysser fingrene for en spiss med et annet register, som er rask og teknisk kommer inn i januar.

 

Syntes Özil har vært meget god siden han spilte dårlig mot Marseille (i første omgang). Virker som om formen og samspillet med lagkameratene blir bedre for hver kamp. Blir også veldig bra når Cazorla finner tilbake til godformen. Håper han starter mot Napoli mens Özil blir hvilt fra start og at han blir benket for Rosicky fra start i et par kamper etter Napoli kampen slik at han får litt fyr i ræva.

 

Walcott i form blir også ekstremt viktig. Ditto det samme med Podolski og Chamberlain når de blir skadefrie. Da har vi en meget slagkraftig benk.

 

Når det gjelder franskmannen har vel Giroud 3 mål på de siste 10 kampene eller noe slikt. Startet strålende, men har brent ekstremt mange sjanser siden da. Av de 3 målene så er vel det ene på straffe og det målet han "røvet" fra Boruc inkludert.

 

En ting som irriterte meg i dag var også at når Walcott kom innpå så dreiv Giroud og lunket rundt ute på kantene og utenfor 16 meteren. Så når innleggene kom så var han (som vanlig) utenfor rekkevidde. Det samme skjedde også tidligere i kampen hvor Gibbs var den som nesten satte innlegget til Cazorla i mål mens Giroud kom et par meter lengre bak.

 

Skuddet på overtid var også bra gjort, men han burde i utgangspunktet aldri vært i den posisjonen han var i. Omtrent 20 meter unna mål.

 

Ser gjerne en spiller som kan gjøre mye av det Giroud gjør, men som du sier samtidig er teknisk og rask. Det viktigste er også for meg en spiller som kan sette ballen i mål og komme seg til sjanser. Giroud kan ofte gå hele kamper hvor han omtrent ikke er i nærheten av å komme seg til en sjanse. Og når den først kommer så bommer han som oftest uansett..

 

Han fortjener en spiller som Lewandowski som setter de mangfoldige sjansene han skaper

 

Aye. Han fortjener kvalitet. Enten det er Lewandowski, Benzema, Balotelli, Suarez, Jovetic eller en ukjent spiller som holder høy kvalitet (Cazorla-type signering).

 

Husker jeg erget meg så ekstremt mye over Cesc før Özil som etter 05/06 sesongen nærmest kun spilte med spillere som var et par nivåer under han..

 

Lenke til kommentar

 

Syntes Özil har vært meget god siden han spilte dårlig mot Marseille (i første omgang). Virker som om formen og samspillet med lagkameratene blir bedre for hver kamp. Blir også veldig bra når Cazorla finner tilbake til godformen. Håper han starter mot Napoli mens Özil blir hvilt fra start og at han blir benket for Rosicky fra start i et par kamper etter Napoli kampen slik at han får litt fyr i ræva.

 

Walcott i form blir også ekstremt viktig. Ditto det samme med Podolski og Chamberlain når de blir skadefrie. Da har vi en meget slagkraftig benk.

 

Når det gjelder franskmannen har vel Giroud 3 mål på de siste 10 kampene eller noe slikt. Startet strålende, men har brent ekstremt mange sjanser siden da. Av de 3 målene så er vel det ene på straffe og det målet han "røvet" fra Boruc inkludert.

 

En ting som irriterte meg i dag var også at når Walcott kom innpå så dreiv Giroud og lunket rundt ute på kantene og utenfor 16 meteren. Så når innleggene kom så var han (som vanlig) utenfor rekkevidde. Det samme skjedde også tidligere i kampen hvor Gibbs var den som nesten satte innlegget til Cazorla i mål mens Giroud kom et par meter lengre bak.

 

Skuddet på overtid var også bra gjort, men han burde i utgangspunktet aldri vært i den posisjonen han var i. Omtrent 20 meter unna mål.

 

Ser gjerne en spiller som kan gjøre mye av det Giroud gjør, men som du sier samtidig er teknisk og rask. Det viktigste er også for meg en spiller som kan sette ballen i mål og komme seg til sjanser. Giroud kan ofte gå hele kamper hvor han omtrent ikke er i nærheten av å komme seg til en sjanse. Og når den først kommer så bommer han som oftest uansett..

 

 

Virket som om straffemissen mot Marseille hjalp Özil... :p Håper også Lille Mozart får spille noen kamper fra start. For en latterlig deilig pasning til Walcott idag!

 

Angående Giroud er jeg helt enig med deg angående posisjoneringen til Giroud. Som du sier når han smalt ballen i tvella skulle han ha stått i 16-meteren slik at Özil(?) og Walcott kunne slå innlegget, slang noen gloser til tv-skjermen da!

 

Pasningskvaliteten hans er også noe han må jobbe med, som er helt forferdelig. Hadde flere balltap i dag også som bl.a. førte til en farlig kontring av Everton.

 

Selv har jeg sagt at Luis Muriel er spissen vi bør gå for. Ung, teknisk begavet og relativt god til å avslutte. Men kjenner jeg Wenger rett, henter vi ikke en spiss i januar.

Lenke til kommentar

 

Husker jeg erget meg så ekstremt mye over Cesc før Özil som etter 05/06 sesongen nærmest kun spilte med spillere som var et par nivåer under han..

 

 

Nå er det heldigvis ikke sånn med Özil, da. Er flere som kanskje ikke er helt der, men nærmt hannes nivå. Derimot ikke på spissplassen, som er viktigst for Özil at det er en klassespiller, ettersom possisjonen til Özil legger opp til at han er en av dem som skal "mate" spissen.

Lenke til kommentar

Virket som om straffemissen mot Marseille hjalp Özil... :p Håper også Lille Mozart får spille noen kamper fra start. For en latterlig deilig pasning til Walcott idag!

 

Angående Giroud er jeg helt enig med deg angående posisjoneringen til Giroud. Som du sier når han smalt ballen i tvella skulle han ha stått i 16-meteren slik at Özil(?) og Walcott kunne slå innlegget, slang noen gloser til tv-skjermen da!

 

Pasningskvaliteten hans er også noe han må jobbe med, som er helt forferdelig. Hadde flere balltap i dag også som bl.a. førte til en farlig kontring av Everton.

 

Selv har jeg sagt at Luis Muriel er spissen vi bør gå for. Ung, teknisk begavet og relativt god til å avslutte. Men kjenner jeg Wenger rett, henter vi ikke en spiss i januar.

 

Haha jepp. Han trengte en liten boost enten i form av mål eller miss følte jeg. Var selvfølgelig kjipt når han bomma, men i ettertid så var det utvilsomt noe som har gjort oss bedre i form av at Özil har begynte å "klikke".

 

Rosicky hadde et godt innhopp han ja. Vanligvis så er det det nøkkelpasningene jeg ofte irriterer meg over når det gjelder Rosicky da han virkelig sliter med å ha noe endeprodukt, men han gir så mye energi og sørger for å holde tempoet oppe at det er umulig å ikke like han. Attpåtil når Cazorla ikke fyrer på alle sylindrene ennå så fortjener han å starte litt oftere enn hva han gjør pdd.

 

Det er ikke akkurat første gangen dette er tilfellet heller. Han er veldig sjeldent rett plassert på innlegg syntes jeg. Blant annet er jeg overbevist om at innlegget fra Jenko på onsdag ville gått rett forbi Giroud hvis han hadde spilt fremfor Bendtner. For all del så har han mange gode bevegelser, men jeg syntes rett og slett at Giroud ofte ikke klarer å score mål såfremt de ikke ligger på en sølvplate foran han. Ytterst sjeldent han scorer på halvsjanser sånn helt ut av det blå. Og hvis han gjør det så kan man også argumentere at det bare skulle mangle mtp. hvor mange store muligheter han bommer på..

 

Har kommentert pasningsprosenten hans uttallige ganger. Den er virkelig ikke god. Han prøver konstant å flikke til spillere på tross av at det er feil valg og det er ikke akkurat sjeldent at hans vanlige pasninger ikke finner sin rette mann heller.

 

Muriel hadde vært et spennende alternativ på topp, men jeg føler at han ikke er den idéelle spilleren for Arsenal på topp da han trolig ville slitt en del fysisk, men selvsagt så kan han kompensere for det med god teknikk og gode bevegelser. Jovetic er og blir min favoritt slik sett. Veldig god pasningsspiller, alltid bevegelig, rimelig rask, fantastisk teknikk og har den evnen til å bare "gli" forbi motspillere samtidig som han har et veldig godt langskudd. Er dog ikke verdens aller beste avslutter, men potensialet er der helt klar til å bli en spiss i verdensklasse. Det største problemet er bare at han gikk til City i sommer og at han har slitt en del med skader etter han røyk ligamentene i kneet for noen år tilbake.

 

Men: Det er en del gode alternativer for oss der ute. Problemet er bare at de kommer til å koste flesk hvis vi skal ha anerkjent kvalitet og samtidig så betyr det at Giroud trolig må slite en del benk. Dog mener jeg at hvis vi skal bli blant verdens ypperste lag at vi må ha spillere av Giroud's kvalitet på benken.

Lenke til kommentar

Synes Giroud er for treig og generelt sett helt greit teknisk. Alt går liksom i slow motion med mannen. Jeg ønsker en spiss som er mer smidig og teknisk. Men samtidig ikke noe Messi-høyde. Lewandowski er jo perfekt! Giroud er ikke noen allround spiss. Han er bare en targetmann som ikke fungerer helt konge til alle anledninger.

Helt enig, han er genial til å spille opp de som kommer på løp slik som målet til wilshere. og luftstyrke har han også...men, det slutter det gitt!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det kommer en ny spiss i januar. I hvert fall ikke en ren erstatter for Giroud. Wenger kommer til å se an hvordan det blir med Bendtner, eventuellt ny kontrakt osv. Hvis formen til Bendtner er oppadstigende, og han virkelig har blitt "den nye mannen" som han selv hevder, så ser jeg ikke bort fra at han får ny kontrakt. Og vi har plenty med folk som kan gå inn og ta jobben som sentral spiss dersom det behøves. Poldi, Bendtner, Theo, Sanogo.

 

Mitt tips dersom det kommer en ny spiss i januar, er Benteke. Men jeg tror Wenger kommer til å vente til sommeren før han tar en avgjørelse på om det behøves en ren erstatter for Giroud. Men Benteke kommer sannsynligvis til å koste €20 millioner + han også. Så kanskje mer sannsynlig med nok en i klassen "ung og lovende". Vi vet jo at Wenger bare unntaksvis kjøper spillere som er eldre enn 25-26 år.

 

PS. Angående dette med Lewandowski: En spillerovergang kan bare skje innenfor et overgangsvindu. Men det er ingenting i veien for at en spiller og to klubber kan bli enige og gjøre en avtale lang tid i forveien. Årevis i forveien, for den saks skyld. Man behøver heller ikke å bruke det førstkommende overgangsvinduet; hvilket man bruker er opp til klubbene og spilleren.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

PS. Angående dette med Lewandowski: En spillerovergang kan bare skje innenfor et overgangsvindu. Men det er ingenting i veien for at en spiller og to klubber kan bli enige og gjøre en avtale lang tid i forveien. Årevis i forveien, for den saks skyld. Man behøver heller ikke å bruke det førstkommende overgangsvinduet; hvilket man bruker er opp til klubbene og spilleren.

 

Det er de fleste klar over, men mtp. at kontrakten hans går ut til sommeren så er det snakk om en "pre-contract". Den kan først offisielt inngås 1. januar 2014 i så fall hvis man skal ha han gratis til sommeren.

 

En vanlig overgang derimot kan være inngått god tid i forveien som vi så i tilfellet til Podolski i fjor blant annet.

 

Når det gjelder ny spiss så tviler jeg på at vi ender opp med Benteke også. Vi ble linket til en annen ung belgier tidligere i uka som var ved navn Michy Batshuayi (flott navn altså) som er et stort talent og som har tatt veldig store skritt de siste par-tre årene. Scorer "for fun" i Belgia for øyeblikket og står vel med 12 ligamål på 17 kamper eller noe slikt allerede (hadde 12 ligamål på 32 kamper tror jeg i fjor). Er også en kandidat til senior landslaget visstnok med den formen han viser nå.

 

Like gammel som Afobe og Sanogo, men milevis foran de i utviklingen sin og ikke i nærheten av like skadeplaget (disse to sin største akilleshæl). Prisen ligger visstnok på rundt £5m og jeg tror fort han kunne vært nok et kupp fra talentriket Belgia, men problemet er bare at han visstnok ikke vil flytte på seg før til sommeren da han vil etterlate seg en "arv" i Standard Liege. Har dog nevnt Arsenal som klubben han drømmer om å spille for.

 

Når det gjelder Bendtner så har han virkelig ikke gjort seg fortjent til ny kontrakt. Han har scoret 1 mål siden 2011 (inkluderer ikke landslag) og har bortsett fra Hull kampen vært mer enn et godt stykke unna nivået til Giroud. Tar man også med antall skandaler, idioti og holdninger generelt sett så er det rett og slett vanvittig hvis han får tilbud om ny kontrakt. De siste 2-3 årene har vi prøvd å bli kvitt han og det vil være idiotisk å gi han en ny kontrakt nå. Tipper Wenger beholder han til sommeren og lar han gå gratis såfremt han ikke henter inn en ny spiss i januar.

Lenke til kommentar

Ikke for å være dritt, men nivået fra Belgia til Premier League er skyhøyt. Se på Bony f.eks. Han har jo ikke akkurat tatt ligaen med storm.

 

Så har man jo også Lukaku da, men han har vært i England i 3 sesonger (dette er vel den tredje).

 

Nå har jeg aldri sett denne Batshuayi, men å kjøpe en slik spiller er neppe løsningen på spissproblemet.

Lenke til kommentar

Ikke for å være en dritt.. men Bony spilte i Nederland.

 

Så har man Lukaku ja. Gutten som i sin første sesong slet en del i Chelsea, men som scoret 17 ligamål i sin andre sesong og har 8 mål på 11 kamper så langt i sin tredje.

 

Er også verdt å nevne at Christian Benteke også spilte i Standard Liege for et par år siden, men ikke var spesielt god i Belgia før han gikk til Genk (Nederland) og scoret 19 ligamål. Scoret deretter 19 ligamål påfølgende sesong i Aston Villa i Premier League.

 

Som sagt så tror jeg at Batshuayi kan vise seg å være et kupp. Er ingen stjernespiss ennå, men jeg tror han kan bli det eller tett opp mot det. Han er målfarlig samtidig som han er ung og lovende. I verste fall så kan man jo kjøpe Batshuayi samt en annen spiss hvis han mot formod ikke holder nivået helt ennå. £5m er jo Park pris omtrent.

Endret av Stefan_B
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...