Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan vel egentlig bare Ozil svare på selv. Det er ikke gitt at en spiller alltid skal trenge lang tid på å tilpasse seg. Jo sterkere liga spilleren kommer fra jo kortere er tilpasningsperioden vanligvis. Så spiller jo språk også en rolle.

 

Typisk er jo at spillere fra fransk liga bruker en sesong omtrent på å tilpasse seg. Se f.eks Kos sin første sesong i forhold til nivået han er på nå. Giroud også forsåvidt. Så er det jo alltids unntak. For eksempel Lovren i Southampton, som jo kanskje er hovedgrunnen til at de ligger såpass høyt på tabellen.

 

Det er forøvrig feil av deg å anta at jeg baserer hvor godt en spiller har prestert på antall mål og/eller assist. Selvsagt spiller det en rolle, spesielt for spisser og andre offensive spillere, men det er ikke alfa og omega selvsagt.

 

Når det gjelder Ozil så mener jeg vel egentlig ikke at han har vært svak rent objektiv sett. Jeg mener han har vært skuffende i forhold til forventningene og den glimrende starten hans. Middelmådig er kanskje ordet?

 

Altså, Ozils rolle er som sagt å være vår kreative kraft og outlet. Det synes jeg ikke han har vært eller fått til de siste 4-5-6 kampene. Spesielt i de tette kampene har han ikke helt funnet rytmen eller klart å prege kampene. Derav svak i forhold til forventingene.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

At Özil ikke scorer eller har en assist i hver eneste kamp er kanskje sjokk for noen, men de beste spillerene er ikke nødvendigvis synlige med ørten piruetter hver kamp. Özil gjør konstant gode valg og legger knallpasninger, men der han er aller aller best er i bevegelsene sine. Uansett hvor han er så er han åpen for en pasning og nesten hver gang så klarer han å gjøre noe med den.

 

At Arsenal har løftet seg mange hakk siden Özil kom inn på tross av at vi mistet en av våre farligste spillere i Walcott sier vel litt. Özil er klasse og han presterer alltid godt selv om han ikke alltid er den som "skinner" mest.

 

Å kalle han en "flopp" er så fjernt at jeg faen ikke finner ord for det engang. Helt latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare hva kjøpet av Ôzil betydde for mentaliteten til laget og fansen var verdt de £42 mill. Vi leder tross alt PL, og aldri i verden om laget hadde gjort det uten den mentale boosten det kjøpet ga. Så er det helt normalt selv for de beste fotballspillere i verden å ha gode og dårlige perioder. Å snakke om flopp og at han skuffer osv blir bare så idiotisk det er bare å le av det. Han betyr enormt selv på sine dårlige dager for laget, og han er en trussel enhver motstander må ta hensyn til, som igjen gjør at andre på laget får enklere kår og mulighet til å skinne. Tydeligvis endel som mangler evnen å se helheten og kun forkuserer på de små negative halmstråene de kan finne.

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi spiller ikke ekspesjonell fotball om dagen, men vi er vanskelige å slå. Håper å se denne kontiuniteten fremover.

 

Forøvrig gøy å se at vi vinner slitekamper der vi hadde tapt poeng foregående sesonger. Jeg tror vi kan takke Özil for mye dette. Selv om han har vært usynlig i det siste har han bidratt med den nødvendige balansen i laget vi har savnet sårt. Han har en ekstrem touch og er alltid en trussel. Det å ha en spiller som alltid kan lage ubalanse hos motstanderen er gull verdt og er et viktig moment i hvorfor vi faktisk vinner kamper der vi "normalt" ville tapt poeng.

 

Jeg er også positiv til forsvaret og ikke minst polakken helt bakerst. Føler vi har fått en keeper som vinner oss poeng fremfor å koste oss dem. Fin lesing om akkurat dette på arseblog.

 

Vi kan jo også takke lagene under oss for varierende resultater. Med en relativt tynn stall skal vi være glad vi har 4 poengs forsprang.

Lenke til kommentar

Jeg er også positiv til forsvaret og ikke minst polakken helt bakerst. Føler vi har fått en keeper som vinner oss poeng fremfor å koste oss dem. Fin lesing om akkurat dette på arseblog.

 

 

Ja, han har virkelig tatt store steg de siste 6 mnd. Han hadde godt av å bli benket mot slutten av forrige sesong tror jeg.

Lenke til kommentar

Hearing rumors that Bendtner has been arrested (and bailed) in suspicion of criminal damages. - Arsenal fan side på FB.

 

Håper for han og Arsenal sin del dette ikke er sant, men i tilfellet det er sant - Kjøp han ut eller hva en det er man må gjøre! Har selv ikke vært en fan av han en stund, men det blir for dumt at han skal være kriminell i tillegg. Vis det er sant da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...