Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så søtt at du trengte å finne noen andre som er skeptisk til Özil sine nylige prestasjoner for å verifisere at dette er noe du kan gnåle om. Selv om ja, jeg er enig, han har ikke prestert sitt beste de siste få kampene, har han likevel ikke vært så ille. Han har små øyeblikk hele tiden hvor han virkelig skinner, og han har allerede flests assist per kamp i PL. Det er to kamper jeg mener han har kanskje ikke har vist 42m materiale, men begge de to kampene har så og si hele laget vært ganske lunken, og han var langt fra den verste i de to kampene. Det var mot United og mot Saints. Mot United var hele laget elendig, og nå mot Saints hadde de akkurat kommet tilbake fra internasjonal pause, og det tar litt tid å venne seg til laget igjen.

 

Han gjør det en god playmaker skal gjøre. Han er ofte en viktig brikke i de fleste scoringer. Så begynne å snakke om at han muligens er en flopp etter 2-3 av 10(?) dårlige kamper for laget er helt idiotisk selv til deg å være. Virker alltid som du skal prøve å komme med noe nytt å kontroversielt, fordi du sliter med å ha dine egne meninger, så du går bare imot strømmen. Mener allikevel det er ganske latterlig hvordan enkelte Arsenal-fans glorifiserer Özil som om han var himmelsendt. Uansett, han har vært en svært viktig brikke i Arsenal sin så langt sterke sesong.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, det har han ikke. Hva baserer du det på? At han kun har fått 1 assist og ingen mål siden den kampen? Det sier hvor lite du vet om fotball. Du drar frem Norwich kampen og sier det var hans siste gode kamp, sikkert fordi han scorte 2. Klarer du virkelig ikke se kvaliteten i spillere uten at de setter ballen i nettet?

 

Mål og assists er etter min mening håpløst å bruke for å måle kvaliteten på en spiller. Özil har ofte en svært viktig involvering i flere mål, selv om han ikke får assist. Ta for eksempel Dortmund kampen; hadde det ikke vært for lobben til Özil mot Giroud, er det stor sannsynlighet for at det ikke ville blitt mål, og da kunne resultatet vært helt annerledes. Selv om Giroud fikk assistsen ville det ikke blitt mål uten Özil.

Lenke til kommentar

Benbjo er i gang igjen ja... Nå husker jeg hvorfor jeg hadde ignorert han i utgangspunktet.

 

Javel?

 

Kan du utdype hvorfor du mener at Ozil ikke har vært svak den siste måneden? På sitt beste den siste måneden har han vært grei. Det er ikke slik at jeg mener at han skal ha en assist eller mål i hver eneste kamp, men som vår største kreative outlet bør han være mel involvert og skape mer enn han har gjort de siste ukene/måneden.

 

Det er selvsagt lov å ha en dårlig periode, men den bør ikke bli for lang. Da kan vi fort ha vår egen lille Torres i stallen.

 

Hans dårlige form kan også ha noe med at vi ikke har hatt særlig med kantspill i det siste pga skader. Ozil har hatt en tendens til å drifte ut mot høyre for å støtte Sagna og Wilshere/Ramsey trekker innover i banen. Da blir han jo naturlig nok mindre effektiv. Nå som Walcott er tilbake får vi se om Ozil får strødd noen lekre pasninger fra midten igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...