Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Hvor mange år må det gå før man "får lov" til å juble mot gamle-klubben?

 

Det tror jeg er veldig induviuelt. Van Persie var i Arsenal lenge, så jeg skjønner at han ikke jubla de første gangene, men når Arsenal-fansen åpenbart ikke har noen respekt for han (forståelig) så er det ikke noe vits å fortsette den trenden med å ikke juble.

 

Får man derimot den mottagelsen Ronaldo og Beckham fikk de gangene de kom tilbake til Old Trafford, så er det helt rett å la være, noe Ronaldo gjorde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/alsaker-etter-storkampen-tror-ikke-arsenal-er-et-gulllag-4155031.html

 

"Dette var testen for Arsenal. Er det et gull-lag? De består jo ikke den. Jeg tror ikke de er et gull-lag. Hadde de fått et resultat i går hadde jeg trodd mer på det."

 

Haha, Alsaker er en fjott. Seier borte mot United er visst det som markerer et gull-lag. Hva med seier hjemme mot WBA? Et gull-lag skal vel bestå en slik kamp? Tåpelig utsagn. Det er én av 40 kamper. Dette tapet betyr ikke en dritt. Alle kan ha dårlige dager, og i går hadde vi det.

 

Alsaker har helt rett han. De virkelige "testene" i løpet av en ligasesong er kampene mot de andre topplagene. Dette var Arsenal første virkelige test borte, de bestod ikke den.

 

Når det er sagt går det fint an å vinne ligaen uten å vinne så alt for mange toppoppgjør, det har United klart før. Ikke at jeg tror Arsenal kommer til å vinne ligaen i år, selv om jeg tror de vil være med å kjempe.

Lenke til kommentar

Alsaker har helt rett han. De virkelige "testene" i løpet av en ligasesong er kampene mot de andre topplagene. Dette var Arsenal første virkelige test borte, de bestod ikke den.

 

Når det er sagt går det fint an å vinne ligaen uten å vinne så alt for mange toppoppgjør, det har United klart før. Ikke at jeg tror Arsenal kommer til å vinne ligaen i år, selv om jeg tror de vil være med å kjempe.

 

Dette var ikke mye til test. United var nesten like elendig som Arsenal den kampen. Bortekampen mot Dortmund, som vi bestod, mener jeg var mye tøffere motstand. Man kan uansett ikke basere et lags muligheter på ett usselt tap, hvor det var tydelig at samtlige var langt under sin vanlige kvalitet.

Lenke til kommentar

Synes han kunne latt være i respekt av klubben og manageren generelt. Profesjonelle fotballspillere må kunne stenge ute folkene på tribunen. Tåpelig å feire for å "ta igjen" på Arsenal-fansen.

 

Tror du Wenger bryr seg noe særlig om Van Persie feirer eller ikke?

 

Arsenal-fansen er jo de som representerer klubben i form av hat og ytringer mot Van Persie. Jeg tror fortsatt RvP har stor respekt for klubben Arsenal og Wenger selv, men feiringer er følelsesladde øyeblikk, og han scoret akkurat et livsviktig mål mot et lag med supportere som disser han. Hvorfor skulle han rekke armene i været og late som han ikke var glad da?

Lenke til kommentar

Dette var ikke mye til test. United var nesten like elendig som Arsenal den kampen. Bortekampen mot Dortmund, som vi bestod, mener jeg var mye tøffere motstand. Man kan uansett ikke basere et lags muligheter på ett usselt tap, hvor det var tydelig at samtlige var langt under sin vanlige kvalitet.

 

Det var ikke mye til test, men likevel klarer Arsenal knapt skape en sjanse? Spesielt i første omgang.. Kampbildet endret seg en del da United måtte foreta et bytte med Vidic ut, som gjorde at Jones (som var helt fantastisk) måtte ned fra midten og inn på stopperplass.

 

Det sagt var ikke andreomgangen noe god av United, men vi hadde målet vi trengte og klarte å holde Arsenal så si til å ikke skape noe som helst, bortsett fra de siste få minuttene.

Lenke til kommentar

 

Tror du Wenger bryr seg noe særlig om Van Persie feirer eller ikke?

 

Arsenal-fansen er jo de som representerer klubben i form av hat og ytringer mot Van Persie. Jeg tror fortsatt RvP har stor respekt for klubben Arsenal og Wenger selv, men feiringer er følelsesladde øyeblikk, og han scoret akkurat et livsviktig mål mot et lag med supportere som disser han. Hvorfor skulle han rekke armene i været og late som han ikke var glad da?

 

Han hadde aldri vært den spilleren han er i dag hadde det ikke vært for Arsenal. Når du scorer mot ditt tidligere lag, ødelegger du også sjansene for laget, og da trenger man ikke "gni det inn" utav respekt for klubben. Han skylder de tross alt svært mye for hvor han er idag.

Lenke til kommentar

Han hadde aldri vært den spilleren han er i dag hadde det ikke vært for Arsenal. Når du scorer mot ditt tidligere lag, ødelegger du også sjansene for laget, og da trenger man ikke "gni det inn" utav respekt for klubben. Han skylder de tross alt svært mye for hvor han er idag.

 

Gni det inn? Han feiret et vanvittig mål. Det er vi United-supportere som "gnir det inn" ved å legge ut gifen overalt :p

Lenke til kommentar

 

Det var ikke mye til test, men likevel klarer Arsenal knapt skape en sjanse? Spesielt i første omgang.. Kampbildet endret seg en del da United måtte foreta et bytte med Vidic ut, som gjorde at Jones (som var helt fantastisk) måtte ned fra midten og inn på stopperplass.

 

Det sagt var ikke andreomgangen noe god av United, men vi hadde målet vi trengte og klarte å holde Arsenal så si til å ikke skape noe som helst, bortsett fra de siste få minuttene.

 

Vi hadde dårlig førsteomgang, dere hadde dårlig andreomgang. Et cornermål skilte hvem som vant i en kamp av to nesten like dårligere lag. Kampen mot Dortmund var mye tøffere, ettersom vi garantert hadde tapt den med stor margin om vi spilte mot de slik som vi gjorde igår.

Lenke til kommentar

 

Gni det inn? Han feiret et vanvittig mål. Det er vi United-supportere som "gnir det inn" ved å legge ut gifen overalt :p

 

Når du feierer at du har ødelagt sjansene til ditt tidligere lag rett foran øynene på laget og supporterne, ja, da er det å gni det inn.

 

Kanskje, kanskje ikke. Dere tapte i alle fall i går.

 

Som sagt, mot et nesten like dårlig lag. Så dette var ikke noen test som markerer hvem som blir tittelutfordrere i år.

Lenke til kommentar

Når du feierer at du har ødelagt sjansene til ditt tidligere lag rett foran øynene på laget og supporterne, ja, da er det å gni det inn.

Som sagt, mot et nesten like dårlig lag. Så dette var ikke noen test som markerer hvem som blir tittelutfordrere i år.

 

Gjør nok det skjønner du. Dortmund er CL, United er PL. Hva man gjør mot Dortmund spiller ingen rolle i hjemlig serie.

 

Gårsdagens tap for Arsenal behøver ikke bety all verden for dem, men de hadde muligheten til å sende United si ut av gullkampen, men inviterte dem heller inn. Det blir i alle fall spennende fremover.

 

Skjønner at du synes det er provoserende at RvP feirer, men Arsenal-fansen fortjener ikke å sitte å klage på han for å gjøre det. Sviket er gjort allerede da han forlot klubben, fansen disser han, og han trenger ikke late som han trenger å iverta respekten for dem. Reaksjonene mot Van Persie var de samme forrige sesong da han scoret, og ikke feiret. Så hva er i grunn vitsen med å holde følelsene inne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alsaker har nok et poeng, men alikevel så kommer dette fra mannen som tipper at Arsenal faller ut av topp 4 hvert eneste år, maktskifte i nord-london osv.

 

Dette var Arsenals tredje tøffe kamp på en uke, Liverpool, Dortmund og United. Fasit her er 2 av 3 seire og 1 mål i mot. Det må da absolutt være godkjent, eller er det kun kampen mot United som teller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har selvfølgelig levert godkjent denne uka. Å tape 1-0 mot United borte er selvsagt ingen krise. Det er tåpelig å si, basert på den kampen, at vi ikke er tittelkandidater.

 

Uavhengige av resultatet er vi fremdeles bare outsidere. Mine favoritter til gullet, Chelsea og City har tydelig mye rusk i maskineriet. United ser ut som de begynner å virke også.

 

Jeg tror Liverpool har større sjanse til å vinne gullet enn oss. Fordi de har en spiss som er god. Virkelig god. Giroud er ikke god nok for å vinne PL eller noe annet. Han er ikke typen til å score utifra ingenting eller avgjøre kamper. Dessverre.

 

United, Chelse og City er fremdeles de største favorittene til gullet, men Liverpool bak der igjen. Så kommer vi bak der igjen.

 

Likevel, etter 11 kamper har vi sett at alt kan skje. Ingen tvil om at vi _kan_ vinne gullet og at det vil bli jevnt i toppen. Etter min mening kan vi havne på alt fra 1-5 plass. Kanskje 6. plass litt avhengig av hva som skjer videre med Southampton og om Tottenham begynner å henge sammen etterhvert.

 

Desember blir en veldig viktig måned for oss som jeg har sagt tidligere. Kommer vi oss helskinnet gjennom og unngår å tape mot hovedsakelig City borte og Chelsea hjemme så har vi en god sak. Southampton, Everton og Newcastle i samme periode er heller ingen dans på roser og vi kan fort gå på flere smeller. Cardiff, Hull og West Ham bør etter min mening være 9 poeng, uten at vi skal undervurdere de lagene.

Lenke til kommentar

Dette var en vel så stor test for United som oss. Faktisk mye viktigere for United å vinne denne kampen om vi ser utelukkende på tabellen.

 

Alsaker har noen gode poenger. Men selv om vi feilet denne testen, er ikke det definerende for kvaliteten i laget. City ble slått av Sunderland, Chelsea var nære på å gå på sitt andre strake tap. Disse lagene er våre neste store tester.

 

Å vinne en liga handler om kontinuitet og kvalitet over tid. Å bruke slike kamper som indikasjon fungerer kun hvis du tar tilsvarende kamper på sikt. Først da har du en kurve og en råd tråd.

 

Jeg tar dette tapet med knusende ro. Vi har et alt for godt lag til å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...