Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

This is football. Vi spilte bedre mot Aston Villa, og hadde "fortjent" å vinne den kampen. Men det gjorde vi ikke. Denne her .... tja ... hadde Marseille "fortjent" å vinne da? Det synes ikke jeg. Og så er det noe med det å vinne kamper der vi ikke spiller bra; det er noe som kjennetegner et godt lag, og noe som må være tilstede dersom man skal være med og utfordre om noe som helst. Hvis nå Arsenal har ervervet seg den egenskapen, så er det bare positivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Bendtner finner et toppnivå, så ser jeg ham gjerne i troppen. Dårlig oppførsel? Kvalm fyr? Folk ønsket seg Suarez.

Suarez er begge deler, men han er en fantastisk spiller og kompenserer dermed mer enn bare litt. Bendtner derimot har ingenting som skulle tilsi at han burde være så arrogant og kvalm som han er. Se på Zlatan: Han er arrogant som bare pokker, men han er en utrolig fotballspiller. Bendtner derimot er kvalmende mer arrogant enn svensken og ikke kvartparten av spilleren han er engang.

Tror Urmaker mener det samme, men Bendtner er bedre enn ingen dekning der oppe. :)

Urmaker har vel uttalt flere ganger i det siste om at han håper Bendtner får spilletid hvis jeg husker riktig.

Bendtner er muligens bedre enn Sanogo, men Sanogo har ikke under et år igjen på kontrakten og hvis Bendtner faktisk finner noe i nærheten av toppform så kommer han uansett til å forsvinne til sommeren. Vil heller at klubben prioriterer Akpom eller Sanogo. Begge to er yngre, har bedre holdninger og potensialet er i mine øyne langt større hos disse to enn dansken. For å ikke snakke om at de i motsetning til Bendtner også ikke har uttalt at de aldri vil spille for klubben igjen..

Lenke til kommentar

Suarez er begge deler, men han er en fantastisk spiller og kompenserer dermed mer enn bare litt. Bendtner derimot har ingenting som skulle tilsi at han burde være så arrogant og kvalm som han er. Se på Zlatan: Han er arrogant som bare pokker, men han er en utrolig fotballspiller. Bendtner derimot er kvalmende mer arrogant enn svensken og ikke kvartparten av spilleren han er engang.

Poenget står. Skulle Bendtner på noen måte heve laget i kvalitet ser jeg ingen grunn til å ikke ha ham på laget. Svært lite sannsynlig, men fortsatt svært velkommen.

I tillegg er Suarez' oppførsel mye tydeligere på banen enn de to nevnte. Bendtners skandaler finner gjerne sted på en pub eller et utested. Har vel vært rimelig kjip å ha på treningsfeltet, men velger å tro Wenger gir ham en sjanse av en grunn.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

I sin siste tid som sentral spiss (det var vel det halvåret Ramsey brakk beinet?) så var han god. Scorte flere avgjørende mål den sesongen. Jeg håper selvfølgelig at Giroud holder formen og ikke blir skada, men det er usannsynlig at kan kan spille alle kampene i år, og Bendtner er jo det beste alternativet vi har pdd. (Walcott duger ikke sentralt).

Lenke til kommentar

Bendtner er muligens bedre enn Sanogo

Virkelig? Vi snakker om mannen som har 22 scoringer på 55 kamper for Danmark, og 99 kamper for Arsenal. Klubbene ville stått i kø hvis det ikke hadde vært for lønnen hans. Han er bare 25 år, og hvis man får litt skikk på holdningene hans har han fortsatt muligheten til å bli ordentlig god.

På den andre siden har vi Sanogo, med 21 kamper for en Ligue 2 klubb. Vet hvem jeg ville valgt i 99/100 tilfeller ihvertfall. Sanogo har et desperat behov for å bli sendt på lån til en dårligere klubb.

Lenke til kommentar

Det er korrekt at Theo ikke er den beste på hodet og er for svak til å spille på den måten vi gjør, men når vi endte opp med å spille han på topp i fjor, så måtte vi legge om spillestilen litt, for å tilpasse den til Theo. Ballen i bakrom, etc etc. Han er ikke en lik spiss som Giroud, det er jeg enig i, men det fungerte bra i går, spesielt mot lag som ikke har allverden til midtstoppere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...