#Kroenkeout Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Det at Arsenal var så fenomenalt gode etter nyttår er selvsagt ingen gullmedalje, men det vitner om at det bor noe i laget. Laget presterte best av samtlige lag i Premier League de siste 15-16 kampene, og det er noe å ta med seg. Arsenal skal også være meget forsiktige hvem de kjøper inn. Forsvarsrekka samt keeperplassen er vel grei, og det beviste Arsenal forrige sesong. Den beste "signeringen" de kan foreta seg nå, er om Vermaelen kommer tilbake til topp igjen. Han er for god til å benkes. Midtbanen er meget sterk den også, og med Bernard blir det en en av PLs beste. Angrepet er vel og bra, og om Giroud fortsetter denne fantastiske pre season formen ut sesongen, er det løst. Men vi har jo bare en og en halv midtspiss for øyeblikket. Giroud og Walcott. Luis Suarez hadde vært ideelt, om han ikke koster skjorta. Falcao kommer jo høyst sannsynlig til å forsvinne fra Monaco etter en sesong, så kanskje han neste sommer? Herregud... 1 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Synd at Higuain ikke gikk til Arsenal http://www.youtube.com/watch?v=FZYKYkIvaZA&feature=player_embedded Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 On 27 July, Napoli confirmed the signing of Higuaín in a reported £34.5 million.[31] Var dyrt da. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 On 27 July, Napoli confirmed the signing of Higuaín in a reported £34.5 million.[31] Var dyrt da. 30 mill pund. Der prisen bør ligge for en spiss på Higuains nivå. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Vil heller betale 30 mill pund for Higuain enn 50 mill pund for Suarez. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Vil heller betale 30 mill pund for Higuain enn 50 mill pund for Suarez. * Jeg vil heller betale 55 mill pund for Suarez enn 35 mill pund for Higuain. Sistnenvte har bare hatt stjernespillere rundt deg, det samme kan vi vel egentlig ikke si om Suarez. ( Gerrard er vel dj eneste unntaket) Men hey, Higu er en klassespiss. ( uten tvil). Og dersom vi ikke ender opp med Suarez, så..... Endret 29. juli 2013 av medlem-140898 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Sistnenvte har bare hatt stjernespillere rundt deg, det samme kan vi vel egentlig ikke si om Suarez. ( Gerrard er vel dj eneste unntaket) For et tåpelig argument. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 * Jeg vil heller betale 55 mill pund for Suarez enn 35 mill pund for Higuain. Sistnenvte har bare hatt stjernespillere rundt deg, det samme kan vi vel egentlig ikke si om Suarez. ( Gerrard er vel dj eneste unntaket) Men hey, Higu er en klassespiss. ( uten tvil). Og dersom vi ikke ender opp med Suarez, så..... Skal fullføre for deg jeg: "Og dersom vi ikke ender opp med Suarez, så er det uansett for seint å signere Higuain nå. Så da må vi håpe Wenger enten satser på Giroud eller henter et ungt fransk spisstalent" Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jau, du har knekt koden du Emils! Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 En ting jeg er redd for, er at Arsenal virkelig har en tynn stall. Det er jo ikke tilfeldig at vi plutselig ble uslåelig rundt siste kampen mot Bayern - før det slet vi med "tired legs" og "jaded players" etter tøffe midtukekamper. Etter CL-exit var det bare PL vi trengte å fokusere på. P.d.d. har ikke Arsenal en sterk nok stall til å konkurre på 3-4 fronter. Her er det enorm forskjell på oss og f.eks. Chelsea - se hvordan de fullførte sesongen ifjor, med EC-seier og 3.plass selv etter noe av det mest hektiske kampprogrammet jeg har sett. MEN, jeg tror nok det kommer minst 2-3 spillere før sesongen begynner. Har tro på Wenger Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Og en ting til: noen som veit hva som skjer med Remy i QPR? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 En ting jeg er redd for, er at Arsenal virkelig har en tynn stall. Det er jo ikke tilfeldig at vi plutselig ble uslåelig rundt siste kampen mot Bayern - før det slet vi med "tired legs" og "jaded players" etter tøffe midtukekamper. Etter CL-exit var det bare PL vi trengte å fokusere på. P.d.d. har ikke Arsenal en sterk nok stall til å konkurre på 3-4 fronter. Her er det enorm forskjell på oss og f.eks. Chelsea - se hvordan de fullførte sesongen ifjor, med EC-seier og 3.plass selv etter noe av det mest hektiske kampprogrammet jeg har sett. MEN, jeg tror nok det kommer minst 2-3 spillere før sesongen begynner. Har tro på Wenger Enig i at vi har tynn stall. Det skremmer meg faktisk litt at Wenger mener vi har nok stoppere og midtbanespillere. PT har vi 3 midtstoppere, en Miquel som langt ifra er god nok og en makeshift stopper i Sagna. Den ene av de tre midtstopperene er ute på ubestemt tid og skadeforfulgt. Så har vi Kos og Mertesacker. En skade på en av disse og det er faktisk krise. Vi har 2 høyrebacker. Den ene kommer til å vikariere en del som midtstopper og den andre er Jenkinson. Tok store steg forrige sesong, men ble til tider rundingsbøye når vi møtte motstandere med raske kantspillere. På venstre har vi en skadeforfulgt ung spiller og en annen som er ute noen måneder. Skade på Gibbs og det er krise. Sagna, Jenkinson, Kos, Mertesacker, Vermaelen, Monreal og Gibbs på 4 posisjoner er for lite. Spesielt når vi vet at 2 av de er langtidsskadet. Miquel kan spille både midtstopper og venstreback, men som sagt ikke god nok til å være fjerdevalg. Så har vi midtbaneplassen da. Ramsey, Wilshere og Arteta på 2 plasser. Diaby kan vi ikke regne med. Wilshere er skadeforfulgt, Ramsey er ok backup, Arteta begynner å bli gammel. Skal Ox flyttes ned eller konkurrere med Walcott på høyre / Cazorla og Rosicky bak spissen? Ellers på banen har vi strengt tatt nok spillere, men nå som Gervinho forsvinner begynner det å bli tynt også der. Kort oppsummert det vi minst trenger er en kant, midtbanespiller og midtstopper. Alt annet er bonus. Skulle f.eks også gjerne sett keeper. Og en ting til: noen som veit hva som skjer med Remy i QPR? Forsvinner nok når det nærmer seg siste uken av vinduet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 For et tåpelig argument. Skal fullføre for deg jeg: "Og dersom vi ikke ender opp med Suarez, så er det uansett for seint å signere Higuain nå. Så da må vi håpe Wenger enten satser på Giroud eller henter et ungt fransk spisstalent" Jepp.. Som sagt, Wenger driver et sjansespill her. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 [remy] Forsvinner nok når det nærmer seg siste uken av vinduet. sign him up, for faen! Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Enig i at vi har tynn stall. Det skremmer meg faktisk litt at Wenger mener vi har nok stoppere og midtbanespillere. Ja, her er vi enige. Alle veit at jeg er en av de positive gutta, men det at vi gjorde det så bra mot slutten av forrige sesong, mener jeg ikke er holdbart som argument mot at vi trenger ganske sterke forsterkninger. Men jeg synes at det viser at vi med noen smarte kjøp ikke er langt unna en stall som kan klare å vinne noe. 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Det som skuffer meg er at vi ikke henter inn spillere tidlig i vinduet slik at de er akklimert til England og klubben i god tid før sesongen sparkes igang. For den selgende klubben er jo dette også i og for seg noe som lønner seg mtp. at de da selv vil ha bedre tid til å hente inn en eventuell erstatter, men nå er jo ikke akkurat overgangsvinduet det mest logiske "objektet" i verden heller. For å si det slik: Wenger solgte unna Song i fjor i en posisjon hvor vi allerede hadde dårlig dekning og satset på at Diaby med en horribel skadehistorikk skulle fikse biffen. Det er ikke noe en manager helt i toppsjiktet gjør og det fikk vi virkelig lide for de første 5-6 månedene av sesongen. Med 3 midtstoppere (1 langtidsskade) og 3 (eller 2 i mine øyne da verken Chamberlain eller Wilshere pdd. virker å være særlig egnet til den sentrale midtbanen) ordentlige midtbanespillere i Arteta, Ramsey og Wilshere så er det usedvanlig tynt. Vi har Zelalem, Aneke, Chamberlain og Yennaris dog, men det er altfor svakt. Diaby er ikke engang med i regnestykket da han først er tilbake i trening sent på høsten og som alltid så tar det neppe lang tid før han er skadet igjen. Fjorårets stall som jeg mente var vår svakeste på over et tiår har faktisk blitt svakere. Det er litt av en prestasjon mtp. hvor mye penger vi faktisk har til rådighet. Håper og tror at Wenger er et logisk menneske og henter inn en spiller eller tre, men etter Song hendelsen så virker ikke dette å være tilfellet. Edit: Forøvrig i diskusjonen angående Suarez og Higuain så ville jeg heller hatt Jovetic for rundt £22-25m. Endret 29. juli 2013 av Stefan_B Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Zelalem og Aneke blir nok lånt ut / spille CC. Hva har skjedd med Yennaris egentlig? Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Zelalem og Aneke blir nok lånt ut / spille CC. Hva har skjedd med Yennaris egentlig? Tipper vi får se Zelalem i CC og muligens det samme for Aneke, men og hvis vi ikke har fått inn flere midtbanespillere så er nok planen å integrere Zelalem mer og innen sesongen er over så vil jeg tippe at Zelalem har en god del innhopp i PL. Aneke ønsker jeg veldig sterkt at skal lykkes i Arsenal da han har fysikken, teknisk god og er rimelig målfarlig. Alt dette pluss at han er et produkt av vårt akademi. Kunne fort blitt en "Pogba" hvis han fikk sjansen, men har vært rimelig tydelig så langt i preseason at Wenger har planer om å satse på Zelalem. Når det gjelder Yennaris skjønner jeg ikke en dritt. Han var fantastisk i fjor for U21-laget, men ble ikke engang tatt med til Asia på tross av at han har asiatisk blod i seg og allerede har en del kamper for førstelaget.. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 For å si det slik: Wenger solgte unna Song i fjor i en posisjon hvor vi allerede hadde dårlig dekning og satset på at Diaby med en horribel skadehistorikk skulle fikse biffen. Det er ikke noe en manager helt i toppsjiktet gjør og det fikk vi virkelig lide for de første 5-6 månedene av sesongen. Nå veit vi jo ikke alt i Song-saken. Det kom så brått på, at for meg virker det som om det er noe utenomsportslig som var årsaken til det. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Nå veit vi jo ikke alt i Song-saken. Det kom så brått på, at for meg virker det som om det er noe utenomsportslig som var årsaken til det. Det har vært snakk om det, men uansett så må Wenger ha vært klar over holdningsproblemene hans i en god stund. Det var vel heller ikke uten grunn til at vi blant annet ble linket meget kraftig til M'Vila i mai i fjor? Og uansett så var det fortsatt nesten 20 dager å hente inn en erstatter på midtbanen og allikevel endte vi opp med ingenting og fortsatt så har vi heller ingen erstatter. Nesten 365 dager siden nå og vi har fortsatt en mangel på midten som mannen du bruker som avatar dessverre ikke klarer å løse da han er skjør som billig kinesisk porselen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå