Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad for at Kroenke ikke går inn med sin personlige lommebok, jeg. Hadde han gjort det, ville vi nemlig blitt sett på som en onkel skrue-klubb, vi også. Mye mer nedverdigende enn å "bare" klare andre, tredje og fjerdeplasser, spør du meg. Og da kan vi snakke om å bli stilt i "dårlig lys", da.

"- en kan ikke forvente at alle er villig til å gå like langt for klubben sin".

Det var jo også en måte å si det på :w00t:

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får være uenige på det punktet. Selv om jeg er i mot flere av Roman sine handlinger er jeg veldig glad vi har en eier som går inn for å være best. Det er utrolig spennende å følge med på alt som skjer i klubben for øyeblikket. Selv om det stiller oss i et dårlig lys.

Lenke til kommentar

Når det å bli best går på bekostning av etikk .... osv. Du får fortsette å være stolt over Roman du, Aleks. Vi andre mener han har vært ødeleggende for fotballen. Han og de andre oligarkene og sjeikene som driver og leker seg med hver sin klubb.

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det Roman gjorde var nok en gave fra oven for Chelsea supporterne, men en tragedie for fotballen.

Det er jo derfor den engelske ligaen regnes som den beste og mest spenende

Chelsea

City

Tottenham (ien viss grad)

Mange engelske spillere holder ikke mål.

Vi arsenal supportere lever i fornektelse, dersom vi tror vi kan vinne serien med ikke hente spillere for 50 m.

Giroud + gervinho + park = 1 spiller i verdensklasse

De aller fleste hadde gått for d sistnevnte.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Etikk? Vi har ikke brutt noen regler. At en eier investerer i en klubb og hever nivået betraktelig er ikke noe nytt, selv om Roman tok det til det ekstreme. Jeg ville blitt overrasket om det aldri har blitt investert i Arsenal opp igjennom årene som har ført til økt kvalitet i fotballen. Og ødeleggende for fotballen er feil. Chelsea og City har bidratt med mye fin fotball de siste årene og en kan stille spørsmål om hvordan engelske lag i CL hadde gjort det uten å bli pushet til det ytterste hjemme.

Lenke til kommentar

"Føler vi har er litt ulikt syn på Arsenal" ... næmmen så rart! :) Hva i all verden er du så opptatt av Arsenal for, Aleks? Burde du ikke heller jobbe for at Chelsea skal bli en skikkelig fotballklubb igjen, slik at dere kan få oppleve hva ekte stolthet er, dere nye Chelseasupportere også? Men takk for at du ga meg noe å smile av her.

For en tragisk arrogant holdning du har ovenfor andre supportere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Etikk? Vi har ikke brutt noen regler. At en eier investerer i en klubb og hever nivået betraktelig er ikke noe nytt, selv om Roman tok det til det ekstreme. Jeg ville blitt overrasket om det aldri har blitt investert i Arsenal opp igjennom årene som har ført til økt kvalitet i fotballen. Og ødeleggende for fotballen er feil. Chelsea og City har bidratt med mye fin fotball de siste årene og en kan stille spørsmål om hvordan engelske lag i CL hadde gjort det uten å bli pushet til det ytterste hjemme.

Kunne ikke vært mer enig.

Og det kommer fra en arsenal supporter.

Hvorfor tror dere den engelske ligaen er blitt så my bedre

Jo pga, utenlandske stjerner.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Det er jo defor den engelske lgaen regnes som den beste og mest spenende.

Chelsea

City

Tottenham (ien viss grad)

Mange engelske spillere holder ikke mål.

Så det du prøver å si er at uten disse rike milliardærene som bruker visse klubber som sine lekegrinder ville ikke PL vært regnet som dette?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Så det du prøver å si er at uten disse rike milliardærene som bruker visse klubber som sine lekegrinder ville ikke PL vært regnet som dette?

Korrekt.

Sist gang vi vant ligaen, hadde fåvi få britiske spillere.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Korrekt.

Den klarer jeg ikke helt å følge deg på. Disse har jo sterkt deltatt i å skape et prisnivå på spillere som gjør at de fleste ikke kan kjempe med de få.

Hadde klubbene vært drevet som mange mener at de burde, hvor man setter tæring etter næring ville jo de samme spillerne også hatt et mer fornuftig prisnivå, og dermed kunne vi sett de samme spillerne i PL som i dag. Bare at de kanskje ble spredt mer rundt i klubbene, og ligaen ville hatt flere som kjempet i toppen.

Lenke til kommentar

Men tror du feks Real og Barca hadde sittet stille og tenkt at det ville vært ødeleggende for PL om de handler derifra? Blir jo bare spekulasjon men skal ikke se bort i fra at Nasri, Clichy og Cole hadde vært i Spania istedet.

Lenke til kommentar

Helt uenig med Ey Baba. Disse rikingene har ikke bidratt til å gjøre PL bedre, men tvert i mot; de holder på å ødelegge den. Den, og den franske ligaen. Snart når nok faenskapet flere ligaer også, hvis vi ikke får satt ned noen skikkelige reguleringer på området. Resultatet blir at den som er best, ja det er den som er rikest. Pføy.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Den klarer jeg ikke helt å følge deg på. Disse har jo sterkt deltatt i å skape et prisnivå på spillere som gjør at de fleste ikke kan kjempe med de få.

Hadde klubbene vært drevet som mange mener at de burde, hvor man setter tæring etter næring ville jo de samme spillerne også hatt et mer fornuftig prisnivå, og dermed kunne vi sett de samme spillerne i PL som i dag. Bare at de kanskje ble spredt mer rundt i klubbene, og ligaen ville hatt flere som kjempet i toppen.

Jode, men det skjer ikke. 10 lag som kjemper om ligagullet?

Helt uenig med Ey Baba. Disse rikingene har ikke bidratt til å gjøre PL bedre, men tvert i mot; de holder på å ødelegge den. Den, og den franske ligaen. Snart når nok faenskapet flere ligaer også, hvis vi ikke får satt ned noen skikkelige regulering på området.

Franske ligaen? Tuller du?

Tror du ikke franskmennene er henrykt over at spillere som falcao og cavani valgte henholdsvis psg og monaco?

Om noen år vil vi definitvt se psg i en cl finale...

Seier for fransk fotball.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Men tror du feks Real og Barca hadde sittet stille og tenkt at det ville vært ødeleggende for PL om de handler derifra? Blir jo bare spekulasjon men skal ikke se bort i fra at Nasri, Clichy og Cole hadde vært i Spania istedet.

Nei, og summene i CL har også f.eks bidratt til den samme negative utviklingen for fotballen, og ikke bare i England. Så milliardærene har ikke all skyld alene. Men utviklingen i fotballen har i mitt syn gått feil retning i mange år, og jeg ser vel ingenting spesielt positivt i at det i dag er så store summer i spill i fotballen som det er. Det skaper større forskjeller mellom topp og bunn, og lite er positivt med det i lengden. Og her har milliardærer sin skyld å ta.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror nok at det er mange ureflekterte fotballfans som er henrykte ja. Spesiellt i de klubbene som får disse spillerne. Men det gjelder som oftest å se litt lenger enn sin egen nesetipp, vet du.

En vakker dag sitter det noen sjefer og spillere i en eller annen klubb, og sier - hvorfor gidder vi i det hele tatt å holde på med dette lenger? Vi har jo ingen sjeik, så vi har jo ikke nubbsjans til å konkurrere uansett.

Moro.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, og summene i CL har også f.eks bidratt til den samme negative utviklingen for fotballene, og ikke bare i England. Så milliardærene har ikke all skyld alene. Men utviklingen i fotballen har i mitt syn gått feil retning i mange år, og jeg ser vel ingenting spesielt positivt i at det i dag er så store summer i spill i fotballen som det er. Det skaper større forskjeller mellom topp og bunn, og lite er positivt med det i lengden. Og her har milliardærer sin skyld å ta.

Ja, det skal jeg gå med på. Nå vil forhåpentligvis FFP hente markedet litt ned på jorden igjen.

Lenke til kommentar

Helt uenig med Ey Baba. Disse rikingene har ikke bidratt til å gjøre PL bedre, men tvert i mot; de holder på å ødelegge den. Den, og den franske ligaen. Snart når nok faenskapet flere ligaer også, hvis vi ikke får satt ned noen skikkelige reguleringer på området. Resultatet blir at den som er best, ja det er den som er rikest. Pføy.

Helt sykt og. PSG og Moncao var liksom helt syke før også. Spiller som Falcao, Zlatan, Cavani, Lavezzi, Silva, Moutinho m.m. Hadde 10 av 10 ganger valgt den franske ligaen fremfor PL om man går 10 år tilbake i tid.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...