Aleks Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Ja, det var ikke noe argument imot det du sa. Tenkte jeg bare skulle fylle på med resten av informasjonen jeg fant. 2 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Gomez gikk for 17 mill euro (14 mill pund) et bargain for Fiorentina, men han har blitt 28 år. Tevez’ karriere er på hell, og tidenes klubbhore, 29 år. Hans verdi er et sted der omkring. Det er helt utrolig hvordan golk undervurderer Gonzalo Higuain. Vi snakker om en spiss som har scoret 20 mål på 32 landskamper for Argentina, og 107 mål på 187 kamper for Real (om Wikipedias tall stemmer), og det som backup i store deler av karrieren! Det er helt hinsdes spør du meg. Akkurat den typen vi trenger i Arsenal. Ikke minst er han bare 25 år gammel. Kunne vært spydspiss for oss i minst 6-7 år fremover om han fortsetter å prestere. Du sier Suarez er en bedre signering. Snakkes om rundt £42-43 millioner med bonuser for en spiller som eldre enn Higuain, sier han vil bort fra England, er problem’barn’ nummer EN i Premier League og er ikke tilgengelig til sesongstart. Å bruke penger på en sånn spiller er helt høl i huet. Hent Higuain, send Suarez til Real, problem solved. Da er han borte fra Premier League for godt, og vi kan få inn en klassespiss. Jeg mener heller ikke vi skal hente spillere for ENHVER pris, men å betale £30 mill for en 25-åring med den recorden han har, syns jeg er helt fair. Klassespiller og kul fyr. Real-fans syns vi er latterlige som ikke har kjøpt Gonzalo enda. Mener han hadde passet ypperlig inn på topp hos oss. Jeg er 110% enig. Jeg er enig med deg i det meste du sier, med unntak av prisen som skal legges på bordet. Synes alt over £25M vil være mye om han ikke blir en ny Van Persie. Det er vanskelig å si på forhånd. Suarez er heller ikke verdt £42 M+. Om spillerne hadde vært tilgjengelige til samme pris hadde jeg dog valgt Suarez. For å si det på en annen måte. Heller Higuain for £30 enn Suarez for £42, men til samme pris ville jeg valgt Suarez. Endret 23. juli 2013 av -Lasse Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 The Gunners have made a fresh attempt to sign the Uruguayan by offering Liverpool €41m up front supplemented by a potential €8m in add-ons EXCLUSIVE By Wayne Veysey Arsenal have lodged a staggering bid worth €49 million for Luis Suarez. http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2013/07/23/4138098/arsenal-lodge-49m-bid-for-suarez Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Er det ikke en utkjøpsklausul på rundt 40m i kontrakten til Suarez? Tony Barrett @TonyBarretTimes 1h @dogrady89 No. Arsenal have not offered 42m for Luis Suarez. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Noen sier han har det, andre ikke. Sies jo at det er sånn at om noen byr £40m, så har Suarez med agent lov til å starte samtaler om overgang med klubben som byr. Altså ikke noe som tilsier at han kan kreve overgang uansett. Hvis det skulle stemme at Arsenal har bydd £49m for Suarez, så begynner de å nærme seg tror jeg. Tror Brendan og co. vil ha minst £55m før de vurderer salg. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Skriv at Arsenal ikke har gjort et bud på den summen. Ville vært galskap av Arsenal om de faktisk brukte penger. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Kan aldri se for meg Wenger kjøpe en spiss til rundt £50m. Det ville overraske meg stort. Da begynner jeg å lure hvorfor de ikke la inn litt ekstra for Higuain. Spørs om det er snakk om store summer i den saken også. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Suarez er pdd en helsikes god spiller, og har fått vise det i mye høyere grad enn Higuain de siste to sesongene. Man vet også hvordan han fungerer i PL. Bare disse to faktorene alene tilsier at han har en vesentlig høyere markedsverdi for en engelsk klubb enn det Higuain har, til tross for dumhetene. Akkurat hvor mye mer, tror jeg vi overlater til de som driver og forhandler. Jeg har mitt syn på den saken, men den teller som kjent ikke. Akkurat hvem av de to som egentlig er best, har heller ikke så veldig mye med verdisettingen å gjøre - jeg tror de fleste skjønner at det er meget vanskelig å kategorisk si det ene eller det andre. Det vi vet er at Suarez har vært fryktelig god i PL i to sesonger (minus karantenene), og at Higuain er et mer usikkert kort, uansett hvordan man vender på det. På banen, altså. Sprellene til Suarez har ikke gjort markedsverdien hans så mye vondt, faktisk. Dette er fordi alle kan se at han er en alldeles framifrå matchvinner når han er på banen. Higuain har ikke fått anledning til å vise at han er like god, kamp etter kamp, på flere sesonger nå. Ergo mindre markedsverdi. Jeg kan heller ikke helt se for meg at Wenger betaler så mye for en enkelt spiller. Men det har gått en del politikk i saken, og i og med at Gazidis gikk ut med meget høy sigarføring tidligere i sommer, så kan det faktisk bli sånn at han ser seg nødt til å punge ut. På en eller annen. I så fall får vi bare håpe at denne eller disse "en eller annen" faktisk er noen som vil styrke oss. Sånn sett er jeg mer sikker på at Suarez vil styrke oss, enn jeg er på Higuain. Til tross for mine personlige meninger om Suarez som person, så er det faktisk slik. Hvis vi kjøper Suarez, så har det jo også den fordelen at vi henter kvalitet fra en av konkurrentene våre. Kan fort bli avgjørende for om vi havner over eller under Liverpool på tabellen til slutt, det. Men hvis RM selger Higuain til Napoli eller noen andre, for godt over €30 millioner, så har jo RM all verdens mulighet til å kapre Suarez for de pengene pluss litt til. Liverpool er sikkert villige til å la ham gå vesentlig billigere til RM enn til oss. Og også mye mer villige til å la ham gå til RM enn til oss. Så det scenarioet tilsier at vi blir stående uten noen av dem - hvis da ikke Arsenal byr en aldeles spinnvill overpris for en av dem ... og det kan jeg ikke se for meg at Arsenal gjør. Og for min del, noe jeg håper at de ikke gjør. Det jeg håper på, er at RM kjøper Bale. 2 fluer i ett smekk; Tottenham blir betydelig svekket, og RM får mindre behov for å beholde Higuain, og mindre behov for å signere Suarez. Og så ser jeg helst at vi bruker pengene våre på flere spillere enn bare 1 eller 2, hvis vi først skal bruke så mye. Spennende dager og uker vi har foran oss. PS. Driver jeg å surrer nå ... Suarez har spilt 2 sesonger i PL, ikke sant? Eller bare virker det slik? Spiller liten rolle; 1 sesong er egentlig nok til å overbevise meg om at han har what it takes ... som spiller. Endret 23. juli 2013 av thomit 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Så du vil heller at dere bruker £20m på to middelmådige spillere fremfor å bruke £40m på en knallgod en? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Så du vil heller at dere bruker £20m på to middelmådige spillere fremfor å bruke £40m på en knallgod en? To spillere verdt £20, trenger ikke å være middelmådigheter. Det er også fult mulig at spillere til £20 bidrar mer til laget enn 1 spiller til £40m Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Så du vil heller at dere bruker £20m på to middelmådige spillere fremfor å bruke £40m på en knallgod en? Du får tolke det som skrives så godt du kan, Emils. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Er det ikke en utkjøpsklausul på rundt 40m i kontrakten til Suarez? Tony Barrett @TonyBarretTimes 1h @dogrady89 No. Arsenal have not offered 42m for Luis Suarez. Liverpool FC reject £40,000,001 Luis Suarez transfer bid from Arsenal http://www.liverpoolecho.co.uk/news/liverpool-news/liverpool-reject-improved-40m-bid-5271074 Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Silly season fucker med hodet til folk. Kan forsikre dere om at Arsenal ikke kommer til å bruke £40m på 1 spiller, så det er bare å ta det med ro ang. Suarez. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Liverpool FC reject £40,000,001 Luis Suarez transfer bid from Arsenal http://www.liverpool...40m-bid-5271074 Haha, viktig å gå over 40grensa med et pund. Class. Lenke til kommentar
theHerd Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Håper og tror du har rett ang. Suarez, jlf. Hadde dog vært nydelig om budet på 40m + 1 pund stemmer, deilig jøde-mentalitet. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Liverpool har ikke godtatt vårt nye bud. Noen hevder at klubben har missforstått klausulen i kontrakten og krever 55m pund. Det er jo selvsagt ikke aktuelt. Ryktes at Arsenal kan komme til å ta saken til retten. Edit: John W. Henry @John_W_Henry 19mWhat do you think they're smoking over there at Emirates? Bare å glemme dette. Kanskje vi går for Higuain i stedet nå. Endret 24. juli 2013 av Benbjo Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Virker som om det foreligger store misforståelser når det kommer til den fordømte klausulen. Liverpool hevder på sin side at spilleren kan få lov til å snakke med den klubben som har tilbudt 40 pund eller bare bli informert om at det klubber som har meldt sin interesse ved å komme inn med et bud ( det er heller ikke bekreftet fra deres side hva egentlig det går ut på ), mens derimot agenten hevder at Liverpool må akseptere tilbudet. Uansett, hadde ikke Suarez ønsket en overgang til oss, så hadde aldri wenger og co skiftet fokus til Suarez. Det blir bare for dumt... Endret 24. juli 2013 av medlem-140898 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Bare å glemme dette. Kanskje vi går for Higuain i stedet nå. Det sitatet er jo morsomt. Kommer liksom fra samme klubben som betalte £35m for Andy Caroll. Uansett så tror jeg det er Liverpool som tar feil om det er spørsmålet. Liverpool har virkelig ikke peiling på en dritt virker det som. Iallefall ikke når det kommer til Suarez. Iain Macintosh @iainmacintosh 7 mHang on. The man who sanctioned a £20m swoop for Stewart Downing is asking what someone else is smoking? Endret 24. juli 2013 av Emils. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Vil da tro at den "smoking" kommentaren går ut på at han mener Arsenal ikke vet hva de holder på med, og ikke har noe som helst med summen å gjøre? Hvis ikke mener han jo at Suarez ikke er verdt pengene... Det er jo også litt snodig ting å si før em evt forhandling om pris. Er du gærn? 40 mill? Alt for mye. Forhandle? Selvsagt. Vi vil ha 50 for fyren.... Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Eller han mener det er for lite? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå