Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Dagen etter Mourinho gikk ut å sa "Mata er ikke for salgs" og "Mata vet han ikke blir solgt. Han er klar over at han er en av de viktigste i Chelsea". Det ironiske er at Arsenal linkes til han?

Greit nok at han skulle prøve å få fokuset vekk fra Higuain, men det finnes mer realistiske spillere enn Mata. Tipper Mata ville koster Arsenal langt over 60 millioner pund også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thomit: Ja Wenger var en mester på dette, men du glemmer tydeligvis en god del. Vi hadde generelt sett klassespillere i de fleste andre leddene ved siden av disse spillerne. F.eks. så hadde vi det beste forsvaret i verden

på den tida. Og vi hadde Wright og Bergkamp ved siden av det igjen. Hva gjorde Wenger? Jo han kjøpte 3-4 spillere i posisjoner hvor vi trengte de. To erfarne spillere i Petit og Overmars. Og to unge, men meget spennende spillere i Vieira og Ljungberg.

Denne blandingen av kvalitet og erfaring koblet med rått talent fortsatte han med til rundt 2003. Når Seaman, Adams, Dixon, Winterburn, Wright o.l. ga seg så erstattet han de nærmest alltid med kvalitet. Lehmann, Campbell, Lauren, Sylvinho/Cole, Anelka/Henry, Gilberto, Edu, Pires osv. var alle generelt sett av en høyere kvalitet enn hva han har kjøpt de siste årene når det gjelder spillere som går ut.

Hvorfor? Vel det er langt langt vanskeligere å plukke ut uslipne "diamanter" nå enn det var tidligere. Samt at mange lag også har speidernettverk i alle deler av verden. Noe som ikke var vanlig på den tida. En annen ting er også Wenger sin evne til å nekte og omstille seg til nyere tids markedsverdi. Han betalte gledelig £10-11m for Henry i 99 og også en god slump med penger for Pires, Wiltord og Campbell. Noe som i dagens marked ikke er så langt unna priser som vi bla. så Mata gå for.

Pdd. så mener jeg vi har et meget godt fundament (som da Wenger kom inn), men i motsetning til den tida så gjør han ikke de grepene som trengs. Enten det i form av "kjendiser" som du tidligere har skrevet eller gjennom mer ukjente spillere. Hvis Wenger faktisk hadde planer om å utfordre for titler neste sesong, hvorfor har han da ikke engang klart å hente inn brukbare og billige løsninger i enkelte posisjoner? Tenker da spesielt på keeperplassen, midtstopperplass og på midten hvor det er tynt for tiden. Spissplass og venstrekant er også to plasser hvor vi har slitt en stund. Særlig på venstre hvor Wenger siden 2006 har prøvd å finne seg en ny Pires. Gervinho har også fått 2 sesonger på å bevise seg, men det er rimelig tydelig at han ikke er på det nivået som trengs.

For å si det slik: Jeg anerkjenner Wenger for ufattelig mye, men jeg føler bare at gnisten og vinnerviljen hans er borte. Jeg ser ikke ønsket hans om å konstant forbedre laget. F.eks. så nevner du rimelig ofte at vi ikke kan konkurrere med "kjøpeklubbene", men hvorfor kjøper vi da ikke oftere spillere som ligger like under det sjiktet som disse klubbene er på utkikk etter? Vi gjorde det med Mertesacker, Arteta og Cazorla. Og i mine øyne er det 3 fantastiske kjøp, men pdd. trenger vi flere kjøp av denne typen og 1 eller 2 store kjøp som "krydder".

Se bare på hva Arteta, Sagna, Wilshere og Cazorla har sagt det siste året når det gjelder et slikt type kjøp, så skjønner man hvor viktig slike ting er. Bergkamp sparket igang en revolusjon. Vi trenger dette "sparket" igjen og vi trenger generelt sett høyere kvalitet.

Det finnes mange gode tilgjengelige kandidater på markedet. Og som både Wenger og Gazidis har påpekt så har vi store midler tilgjengelig. Vil de bare henge på gjerdet og dangle med beina som vanlig, eller vil de være handlingens menn i sommer som endelig viser at de er rette menn til å lede Arsenal inn i atter en ny æra? Det finner vi hvertfall ut i september. Og jeg frykter at det dessverre blir mer av den samme gamle "nye Wenger" som vi har sett de siste årene etter Highbury.

Endret av Stefan_B
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes da ikke at interessen for Higuain, Jovetic, Suarez, Rooney, Fellaini er å dingle med beina? Hvis ikke klubbene vil selge, eller forlanger alt for høy pris, så er det vel lite å gjøre med det - med mindre du mener at vi bare skal kjøpe til den prisen som forlanges, uansett? Greit å vite for samtlige klubber vi vil handle hos i framtida!

Dessuten er vi vel uenige i hvor mange nye som behøves - jeg synes vi har et knakende godt fundament allerede jeg. Hvis vi skal forsterke det, så kan vi jo ikke bare kjøpe hvem som helst, bare de er dyre nok og har et "navn"? Vi mangler - etter min mening - en defensivt orientert bauta på midtbanen, og en offensiv midtbane/angriper som er så god som overhodet mulig framover på banen - gjerne Messi, men siden det ikke er mulig, en som er så nær i kvalitet som mulig. Jeg tviler på at dette er hverken Jovetic eller Higuain ... muligens Suarez, men Suarez .... fysjom. Og Rooney ... fysjom. Og så mangler vi en backup i midtforsvaret, særlig nå som Vermaelen muligens er skadet forbi sesongstart. Jeg blir skuffet hvis dette ikke er på plass før 1.september, men blir ikke skuffet dersom ingen av dem er "navn". Der har du hvor jeg står.

Lenke til kommentar

Noen som har sett dette? http://www.dailystar.co.uk/sport/football/327558/Arsenal-agree-21m-deal-for-Brazil-star-Bernard?

Flere medier som melder det samme. Må si jeg er sykt skeptisk. Brasilianere og sør-amerikanere generelt har ikke for vane å slå til hos oss. Ikke minst fordi Bernard er på grensen til dverg og er en lettvekter. I tillegg er han 20 år, altså en for fremtiden.

Aldri sett ham spille dog, så jeg kan jo bli overrasket.

Lenke til kommentar

Har sett litt av Bernard og er imponert over det jeg har sett, spilte også i confed.cup i juni. Men om han passer i Premier League er jeg mer kritisk til, ofte så blir de brasilianske spillerne veiet for lett i PL( Jo, Robinho etcetc.) Men han er uten tvil et veldig stort talent som kan nå langt.

For øvrig en helt insane assist av Bernard:

Lenke til kommentar

Skademarerittet har startet igjen.

Nacho ute til oktober og Kos har skadet seg. Ukjent skadeomfang, men sies å være ute til sesongstarten.

Det betyr at vi har 2 friske stoppere. Miquel og Mertesacker. Ikke langt unna katastrofe dette. Forhåpentligvis kommer Wenger til å handle en midtstopper nå.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2372272/Arsenal-mobbed-Nagoya-Japanese-supporters.html?ITO=socialnet-twitter-dmailsports&ns_mchannel=rss&ns_campaign=socialnet-twitter-dmailsports

Polakken også faktis. Same old, same old.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...