Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Ingen fra klubben sagt at de har 70 milloner pund til spillerkjøp. Det ville i så fall være først gang i historien at en klubb har fortalt noen hvor mye penger de faktisk har å bruke. Men selv om denne summen skulle stemme sånn nogenlunde, så spiller det liten rolle for hvor lett det er å faktisk få tak i de spillerne som helt sikkert vil forsterke laget, og dermed er verdt pengene. Hvis de spillerne faktisk ikke er til salgs, eller de koster alt for mye, står vi like langt.

Jeg skjønner at dere - eller i hvert fall Martin, mener at det er ok å betale det RM forlanger for Higuain. Ok da vet vi det - jeg er ikke enig.

Hva med Suarez? Er det greit å bruke 40 milloner? Jeg vil for min del helst ikke ha ham i det hele tatt, selv ikke gratis.

Dessuten; jeg synes da at Higuain-historien viser at Wenger faktisk går inn for å prøve å forsterke laget? Og til og med bruke mer penger på det enn han noen gang har gjort før? Så det teller ikke i det hele tatt det da? Samme med Fellaini. Og Jovetic. Jeg mener det er å gå aktivt inn for å prøve å forsterke laget. Jeg synes man er rimelig navlebeskuende og kun opptatt av sine egne agendaer hvis man fortsetter å hevde at Wenger ikke prøver å få tak i spillere. Men - i motsetning til en del supportere, som ikke har noe som helst ansvar for pengene, så har han sikkert sine grenser på hvor mye han vil betale. Jeg må bare si at jeg er meget glad for at vi har en slik manager, og ikke en Benbjo eller en Martin :)

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

25m for Higuan synes jeg ville vært kurrant. 40m er selvsagt for mye.

35m for Suarez er kurrant. Kanskje 40m, men for en slik sum er det en risk gitt Suarez' trøbblete bakgrunn. Liten tvil dog at Suarez var en av topp 3 beste spillere i ligaen i fjor. Sltt av topp 3 i verden Bale og muligens RvP.

Synes Wenger av og til viser liten forståelse for markedet. Kvalitet koster med mindre det er ekstraordinære situasjoner som f.eks i fjor med Cazorla. Å by 30m for Cavani viser manglende forståelse. Det er ikke et realistisk bud.

Uansett, hva med Götze? Hadde Wenger valgt å legge 30m på bordet i januar hadde han muligens vært Arsenalspiller. I stedet ble det for sent med en gang Bayern viste interesse. Samme med Mata, Benzema og Hazard de siste årene (kanskje ikke Benzema).

Hazard kunne vi antagelig kjøpt i 2011. I stedet gikk vi for Gervinho. Hazard gikk året etter for 24m. Mata kunne vi garantert fått også om Wenger hadde vært villig til å legge de siste par millionene på bordet. Han gikk til slutt for 23.5m. Slett ikke en avskrekkende sum for kvaliteten.

Det jeg mener er at vi slett ikke må opp i 35-40m+ for å kjøpe spillere som ville forsterket oss.

2011:

Gervinho France Lille £10,500,000

Joel Campbell £900,000

Park Chu-Young £1,800,000

Andre Santos £6,200,000

= 19.4m. Totalt unødvendige kjøp og vi kunne fått verdensklasse for bare noen få millioner mer.

For meg virker det som er Wenger er pptatt av gode deals og litt redd for å bruke masse penger på en eneste spiller. Flopper den ene er det litt kritisk, men flopper 3/4 ble jo den ene et godt kjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men Higuain er ikke til salgs for 25 millioner. Men det er vel fremdeles Wenger's feil om vi ikke får tak i ham, går jeg ut i fra?

Og bomkjøpene: Dette visste selvsagt Benbjo var bomkjøp med en gang de ble inngått. Etterpåklokskap er en snedig ting, ikke sant?

Ellers er det svært mange antagelser, muligenser og kanskje'er her, synes jeg.

Faktisk informasjon om hva som ble forhandlet om, hvor mye penger det er snakk om, og om det i det hele tatt var noen særlig interesse - det glimrer med sitt fravær. Det meste av det du fremlegger som faktiske forhold, stammer fra bloggere, ITK'er og selverklærte "insidere", som er omtrent like "inside" som det jeg er.

Det er "fakta" som passer deg, Benbjo - men det er også alt du har.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Men Higuain er ikke til salgs for 25 millioner. Men det er vel fremdeles Wenger's feil om vi ikke får tak i ham, går jeg ut i fra?

Og bomkjøpene: Dette visste selvsagt Benbjo var bomkjøp med en gang de ble inngått. Etterpåklokskap er en snedig ting, ikke sant?

Ellers er det svært mange antagelser, muligenser og kanskje'er her, synes jeg.

Faktisk informasjon om hva som ble forhandlet om, hvor mye penger det er snakk om, og om det i det hele tatt var noen særlig interesse - det glimrer med sitt fravær. Det meste av det du fremlegger som faktiske forhold, stammer fra bloggere, ITK'er og selverklærte "insidere", som er omtrent like "inside" som det jeg er.

Det er "fakta" som passer deg, Benbjo - men det er også alt du har.

Kommer an på hvor mye Napoli betaler til slutt. Selvsagt er det ikke Wengers feil at RM høyner prisen to ganger. At det ikke ble et salg her er nok et resultat at det tok lang tid før klubbene ble enige om en sum (25m pund eller hva det var) og at Ancelotti ville beholde Higuain. Dermed økte prisen. Logisk at en spiller en klubb ønsker å beholde er dyrere enn en spiller en klubb vil selge.

Hvor sier jeg at det er bomkjøp? Jeg sier unødvendige kjøp. I stedet for Gervinho kunne vi hentet Hazard/Mata for omtrent det dobbelte. Alle kan med det blotte øye se at de to sistnevnte er bedre spillere enn førstnevnte. Mesteparten av disse pengene kunne vi tatt fra kjøp vi strengt tatt ikke hadde trengt.

Park var et PR stunt ala Inamoto. Ikke tilfeldig at man kjøper en asiat etter at klubben før første gang gjør en tour of Asia. Campbell kunne/kan slå til, men at han ikke ville få arbeidstillatelse var rimelig klart. Uansett en for fremtiden.

Santos mente mange var et merkelig kjøp og det ble pekt på hvor svak han var defensivt, noe som jo også var riktig.

Den eneste antagelsen jeg gjør forøvrig er budet på Cavani. Det er GeoffArsenal som meldte det her om dagen.

Lenke til kommentar

"I stedet for Gervinho kunne vi hentet Hazard/Mata for omtrent det dobbelte".

Hvordan vet du det?

"Alle kan med det blotte øye se at de to sistnevnte er bedre spillere enn førstnevnte".

Jeg kan det i dag ja. Den gang Gervinho kom, hadde jeg ikke sett ham spille i det hele tatt. Heller ikke Hazard og Mata hadde jeg sett spille før de kom til England. Hvorvidt Wenger kjøpte Gervinho fordi han mente at han var bedre enn de andre to, aner jeg ingenting om. Det tror jeg neppe du vet heller, dersom du ikke har diskutert saken med Wenger. Og først og fremst vet jeg ingenting om hverken Hazard eller Mata egentlig var så tilgjengelige for Arsenal som du hevder. Jeg har bare noen ryktemakeres versjon av saken å gå etter. Du ser ut til å stole på slike i høy grad, Benbjo ... det er ikke sunt.

Fremdeles alt for mye kanskje, hvis, dersom her, er jeg redd.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Trur du skal høre på Emils eg thomit. Han vet hva han snakker om i akkurat dette tilfellet!

kom det fra romperytteren til Emils.

Hahahaha, at det var???? Romperytter?

Eg tenkte at Emils vet hva han snakker om i dette innlegget:

For en tragisk kommentar å komme med..

Lenke til kommentar

"I stedet for Gervinho kunne vi hentet Hazard/Mata for omtrent det dobbelte".

Hvordan vet du det?

Det var det de gikk for til Chelsea? Dvs Mata hvertfall. Sjekket et par kilder til på Hazard, han kostet litt mer enn første kilden oppga.

Lenke til kommentar

Det var det de gikk for til Chelsea? Dvs Mata hvertfall. Sjekket et par kilder til på Hazard, han kostet litt mer enn første kilden oppga.

Å, er det så enkelt? Det har altså ingenting med spillernes egne preferanser, lønn, agenthonorar, kontraktsklausuler og sånt å gjøre altså? Det visste jeg ikke, takk for informasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mata til Arsenal var vel noe alle snakket om og det var vel opp til Wenger å ta fingeren ut av rompa.

Var det? Var han i det hele tatt interessert da? "Alle andre" betyr her all verdens ryktemakere det, som i sin tur blåøyde supportere henger seg på. Nothing else.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å, er det så enkelt? Det har altså ingenting med spillernes egne preferanser, lønn, agenthonorar, kontraktsklausuler og sånt å gjøre altså? Det visste jeg ikke, takk for informasjonen.

Mata bekreftet hvertfall at han trodde han skulle til Arsenal før det ble stille og han plutselig fikk beskjed om at Chelsea hadde fått et bud akseptert.

Personlige betingelser og praktisk alt annet var visstnok klart. £18m overgangssum eller noe slikt var avtalt, men budet ble aldri sanksjonert fra Wenger og Chelsea kjappet seg inn og snappet han opp rett foran nesa vår.

Om det stemmer eller ikke vites ikke, men hvis det stemmer så er det urovekkende i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hazard: Wenger innrømmer interesse og bud. Hazard sier at Arsenal kunne fristet. Det siste altså før Chelsea vant CL og kom på banen. Det er altså ikke usannsynlig at Hazard kunne spilt for oss om ting hadde vært annerledes.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4133937/Transfer-news-Eden-Hazard-has-hinted-he-would-opt-for-Arsenal-over-Totttenham.html

http://metro.co.uk/2012/09/28/eden-hazard-was-close-to-becoming-an-arsenal-player-arsene-wenger-588094/

Mata:

http://metro.co.uk/2011/08/01/juan-mata-transfer-to-arsenal-on-the-verge-of-collapse-100515/

http://bleacherreport.com/articles/1155348-revisiting-arsenals-failed-attempt-to-sign-juan-mata-last-summer-what-happened

Dessverre ingen sitater fra spilleren selv, men det er ingen tvil at om dette var nærme. Det sier jo Wenger selv. Vi feilet fordi pengene ikke ble lagt på bordet tidsnok, så Wenger trakk seg når prisen økte og Chelsea kom på banen.

Lenke til kommentar

Igjen, visstnok, og hvis. Hvorfor er det i så fall urovekkende hvis det stemmer? Gisp! Har Wenger gått glipp av en soleklar forsterkning til laget, en som åpenbart er mye bedre enn den spilleren som han satser på i stedet? Dette er med all respekt å melde etterpåklokskap, igjen.

Selvfølgelig har Wenger gått glipp av spillere som han burde ha kjøpt. Men det gjelder da alle managere; faktisk så jeg for en stund siden en artikkel som tok for seg akkurat dette, og gjorde en slags statistikk på det, og der kom mannen faktisk veldig godt fra det sammenlignet med andre managere som har noen års fartstid i Premier League bak seg. Og han har da for lenge siden bevist at han har god teft på å finne undervurderte spillere, og gjøre gråstein til diamanter. For min del synes jeg det er mye mer spennende å ha en slik manager, enn en som bare klarer å skape et godt lag dersom han får penger til å kjøpe hvem han vil. Jeg er litt gammeldags sånn :)

Lenke til kommentar

Var de to første som kom opp på google. Blir jeg nødt til å finne sitatene i andre aviser?

Bør ikke spille noen rolle om sitatene står i vg eller finansavisen. Sitater er sitater.

Var det forøvrig ikke en undersøkelse nettopp som viste at The Sun kom ganske høyt opp når det gjaldt antall treff på overgangsrykter?

Edit:

Bedre? http://espnfc.com/ne...mbition?cc=5739

AKKURAT samme sitat.

Wenger om Hazard: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/9572126/Arsene-Wenger-admits-deal-for-Chelsea-midfielder-Eden-Hazard-was-way-out-of-Arsenals-league.html

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Fordi det er egentlig bare svar fra Arsenalsupportere som er interressante for dette spørsmålet, og jeg ville unngå innblanding fra deg eller supportere fra andre klubber, da disses mening ikke er av interesse i dette spørsmålet.

Hahaha. Dette er ditt problem. Forumet er åpent for alle supportergrupper og om du ikke tåler å høre det så får du blokkere de som stiller ubehagelige spørsmål. Det er veldig irriterende når folk prøver å ha en diskusjon mens du bare ser på fargen på drakten og klager på det.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Sitatet sier at gutten synes det ville ha vært fint å få spille for Arsenal, Benbjo. De fleste fotballspillere synes at det ville vært stort å få komme og spille for Arsenal, tro det eller ei.

"

‘All the teams with big budgets in England were after him. The transfer price was fixed, because he has a buyout clause, so everybody was at the same level,’ said Wenger.

‘I cannot tell you how close we were to signing him, because I don’t know what Chelsea paid in the end.’

Hazard is believed to be picking up around £120,000-a-week at Chelsea, a figure the likes of Arsenal, Manchester United, Manchester City and Tottenham were unwilling to get near, given his £32 million price tag."

Dette sitatet (hvis det er korrekt) forteller meg at i og med Chelsea's inntreden, så var det aldri i nærheten en gang. Andre tolker det slik at Wenger er udugelig. Merkelig det der, gitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...