Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

PS. Chelsea og City-supportere trenger ikke å svare, vi vet hvor dere står.

Herregud, snakk om å drepe diskusjoner gang på gang. Snakk om også å generalisere samtlige supportere kun fordi du er uenig og ikke tåler at noen sier noe annet enn deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arsenal vil ikke vinne PL og CL for en hver pris. De vil ikke være med på å ødelegge fotballen med utenomjordiske summer slik som visse andre klubber gjør. De vil vise at det er mulig å drive en toppklubb uten å måtte sprenge banken, og ikke bruke penger man ikke har. Wenger kommer aldri til å bruke penger på linje med city og chelsea for eksempel. Dette må folk begynne å forstå.

Jeg synes Real Madrid er et godt eksempel på at man ikke bare kan kjøpe seg til suksess, og synes denne klubben er svært overvurdert. Vet ikke hvor mye penger de har brukt på spillerkjøp de siste 10 årene, pluss et lønnsbudsjett av en annen verden. Ser man på avkastningen av kapitalen de har brukt er jeg ikke spesielt imponert. Fakta er at de ikke har vunnet CL siden 01/02 sesongen, og synes ikke de har prestrert så bra i La Liga selv om de har vunnet 4 ganger de siste 10 årene som ikke er så aller verst. Men det skulle egentlig bare mangle.

Lenke til kommentar

Herregud, snakk om å drepe diskusjoner gang på gang. Snakk om også å generalisere samtlige supportere kun fordi du er uenig og ikke tåler at noen sier noe annet enn deg.

Fordi det er egentlig bare svar fra Arsenalsupportere som er interressante for dette spørsmålet, og jeg ville unngå innblanding fra deg eller supportere fra andre klubber, da disses mening ikke er av interesse i dette spørsmålet. Ta en dyp innånding og slapp av. Og jeg tåler meget fint en diskusjon også, og tåler meget bra at folk er uenige. Nå gjør du akkurat det du en gang beskyldte meg for å gjøre; legge ord i min munn som jeg ikke har sagt :hmm:

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Du sier jo rett ut at du egentlig ikke ønsker svar fra spesielt Chelsea og City supportere fordi "vi ikke forstår". Det er jo regelrett feil. Det er uansett ikke relevant å ta dette her da det ikke var utgangspunktet i diskusjonen. Så du skal få det siste ordet å diskutere med Arsenal supporterne om dette emnet.

Lenke til kommentar

Beklager, det siste der skjønte jeg fint lite av, Emils.

For å gjøre det helt klart: Jeg ønsker å høre fra de de Arsenalsupporterne som frekventerer denne tråden, for å høre hvordan de stiller seg til spørsmålet om Arsenal ble en onkel skrue-klubb. Det er bare Arsenal-supporteres mening som har noen interesse. Jeg nevnte City og Chelsea fordi jeg ikke giddet å ramse opp også PSG, Monaco og alle andre onkel skrue-klubber, og jeg tror ikke jeg noen gang har sett supportere for noen av disse andre klubbene her inne. Forsåvidt ikke City-supportere heller, tror jeg ... finnes det i det hele tatt noen slike? Og jeg vil spesiellt unngå at supportere fra klubber som allerede er onkel skrue-klubber å komme med sine innspill i en slik debatt, da det som sagt bare kan bidra til å rote det hele til, og har ingen interesse.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Arsenal vil ikke vinne PL og CL for en hver pris. De vil ikke være med på å ødelegge fotballen med utenomjordiske summer slik som visse andre klubber gjør. De vil vise at det er mulig å drive en toppklubb uten å måtte sprenge banken, og ikke bruke penger man ikke har. Wenger kommer aldri til å bruke penger på linje med city og chelsea for eksempel. Dette må folk begynne å forstå.

MEN VI HAR PENGER!

HVA SÅ om vi bruker 35 mll pund på en spiss nå, om han kan være med å sikre seriegull? Den måten folk her inne snakker om pengebruken er litt latterlig. Arsenal blir ikke et City eller Chelsea bare fordi vi kjøper dyrt for en gangs skyld. Det må være lov å bruke penger man har tjent på ærlig vis. Vi må ha inn klassespilere nå, ikke 20 tenåringer som kan slå igjennom om 5 år. Vi trenger spillere som kan skyte oss til trofeer fra dag EN.

Lenke til kommentar

Hvem er det da, Martin? Higuain?

Ja.

Hvordan vet du med garanti at en ny spiller vi kjøper for 35m pund vil sikre oss seriegull? Han kan floppe totalt.

Jeg skrev ikke det. Men om alternativet er å satse med penger vi har tjent på ærlig vis og kanskje ta opp kampen om seriegullet, eller kjøre samme gamle regla med å sikre 4. plass og CL, så hadde jeg valgt det første ti av ti ganger.

Det er helt utrolig hvos hjernevasket noen Arsenal-fans er, når fjerdeplasser er godkjent og akseptabelt. Arsenal skal vinne seriegull, det klarer vi ikke med dagens tropp.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Jeg synes Real Madrid er et godt eksempel på at man ikke bare kan kjøpe seg til suksess, og synes denne klubben er svært overvurdert. Vet ikke hvor mye penger de har brukt på spillerkjøp de siste 10 årene, pluss et lønnsbudsjett av en annen verden. Ser man på avkastningen av kapitalen de har brukt er jeg ikke spesielt imponert. Fakta er at de ikke har vunnet CL siden 01/02 sesongen, og synes ikke de har prestrert så bra i La Liga selv om de har vunnet 4 ganger de siste 10 årene som ikke er så aller verst. Men det skulle egentlig bare mangle.

Både Bayern og Dortmund klarer dette og samtidig kjempe om titler.

Lenke til kommentar

Både Bayern og Dortmund klarer dette og samtidig kjempe om titler.

Ja, men Dortmund har vel ikke akkurat imponert de siste 10 årene i internasjonal fotball. At de kom til finalen i fjor beviser ikke dette. Med litt hell i trekningen kunne Arsenal like så godt kommet til finalen.

Lenke til kommentar

Jeg sier jo bare det som er fakta. Hvis du så inderlig vil holde med en klubb som skal bruke høye summer på en spiller så må du bytte klubb.

Nei, overhodet ikke. Men jeg vil vinne trofeer. For å vinne trofeer må man ha inn klassespillere, og som oftest er klassespillere dyre. Derfor må vi bruke penger.

Om du er fornøyd med fjerdeplasser så er det noe galt med deg.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Ja.

Jeg skrev ikke det. Men om alternativet er å satse med penger vi har tjent på ærlig vis og kanskje ta opp kampen om seriegullet, eller kjøre samme gamle regla med å sikre 4. plass og CL, så hadde jeg valgt det første ti av ti ganger.

Det er helt utrolig hvos hjernevasket noen Arsenal-fans er, når fjerdeplasser er godkjent og akseptabelt. Arsenal skal vinne seriegull, det klarer vi ikke med dagens tropp.

Så du vil at vi skal sende RM et bud på 35 millioner Euro. Ok. Jeg tviler på at RM sier ok. Så kommer Napoli og byr 37 millioner. Hva nå, Martin?Hvor mye penger er du - som ansvarlig Arsenal-manager - villig til å bruke på et Higuain-kjøp?

Lenke til kommentar

Nei, overhodet ikke. Men jeg vil vinne trofeer. For å vinne trofeer må man ha inn klassespillere, og som oftest er klassespillere dyre. Derfor må vi bruke penger.

Om du er fornøyd med fjerdeplasser så er det noe galt med deg.

Du vil vinne trofeer ja. Det vil jeg også. Jeg har aldri sagt at jeg er fornøyd med fjerdeplasser. Men du må skjønne at når du holder med Arsenal så blir det ikke brukt ekstreme summer på spillere. Det må du bare innse.

Lenke til kommentar

Problemet er: Hvorfor skal vi kjempe med klubber som Napoli om disse spilleren? RM; Barca, City, United, Bayern, Chelsea, etc er greit. Det er der vi skal være.

Problemet er at Wenger trekker seg med en gang en annen klubb viser interesse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at Wenger trekker seg med en gang en annen klubb viser interesse.

Og dette vet du hvordan? Merkelig hvordan mange her inne snakker som om de vet hva wenger og andre i Arsenal sitt styre tenker.

Fakta er at ingen her inne vet noe som helst, og jo før folk begynner å diskutere ut fra at det er rykter, og ikke sannheter, jo bedre vil også diskusjonen bli.

For nå sitter folk å drar opp ting av hatten som fakta, bare fordi en eller annen kar på twitter har sagt så..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og dette vet du hvordan? Merkelig hvordan mange her inne snakker som om de vet hva wenger og andre i Arsenal sitt styre tenker.

Fakta er at ingen her inne vet noe som helst, og jo før folk begynner å diskutere ut fra at det er rykter, og ikke sannheter, jo bedre vil også diskusjonen bli.

For nå sitter folk å drar opp ting av hatten som fakta, bare fordi en eller annen kar på twitter har sagt så..

Dette har han sagt flere ganger. At han ikke er interessert i å gå i budrunde med andre klubber.

Husker ikke nøyaktig hvilken spiller det gjaldt sist, men jeg mener det var en spiller som gikk til United eller Chelsea. Skal ta en google runde og se hva jeg finner.

Dette er dog noen år siden blitt og holdningen hans kan ha endret seg. Likevel, så sta som Wenger er så tviler jeg litt på det.

Lenke til kommentar

Nei, problemet er at folk ikke er realistiske med tanke på hvem vi kan få tak i til en pris som er forsvarlig, når vi har å gjøre med et spillermarked som er fullt av sjeiker og oligarker som ikke trenger å ta de hensynene Arsenal må ta. Jeg synes også folk er temmelig naive når de later til å tro at bare Wenger betaler nok, så er spillerne vi vil ha, i boks. Nei, det er ikke så enkelt. For hva er nok? Og hva er direkte uforsvarlig? Jeg tenker limiten her ligger adskillig høyere for en del av supporterne enn den i realiteten er.

Wenger har sagt at det ikke er realistisk og ikke forsvarlig å gå i noen budrunde mot klubber som ikke har noen reell bunnlinje. Fornuftig sagt, spør du meg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om vi bruker 15m eller 40m så lenge Wenger aktivt går inn for å forsterke laget.

Når klubben er så dum at de går ut og sier at de har 70m pund å bruke på spillerkjøp er det klart fansen forventer ting.

Av de 70m har vi etter 2mnd brukt 0. De 70m har også økt etter diverse salg og free transfers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...