Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Er bare helt oppgitt over hvor mange spillere vi har som bare er overflødig/ikke gode nok. Seriøst: Litt av en liste..

• Lukasz Fabianski
  • Vito Mannone
  • Sebastien Squillaci
  • Johan Djourou
  • Andre Santos
  • Abou Diaby
  • Emmanuel Frimpong
  • Denilson
  • Andrey Arshavin
  • Ju-Young Park
  • Nicklas Bendtner
  • Marouane Chamakh

Attpåtil har vi spillere som er i grenseland av diverse grunner som jeg mener vi burde akseptere bud på hvis det kommer noen:

• Francis Coquelin
  • Tomas Rosicky (Elsker mannen, men han bidrar dessverre bare i maks 1/3 av sesongen og blir snart 33. Føler at en spiller som er tilgjengelig hele sesongen vil gi oss langt mer)
  • Gervinho
  • Wellington Silva

Det er en del spillere altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Walcott, Cazorla, Podolski, Chambo og Gnabry (som jeg tror vi vil se mer av neste sesong) er ikke så verst dekning. Ser gjerne at vi selger Gervais om vi får inn et brukbart bud. Ideelt sett henter vi selvsagt en erstatter, men andre posisjoner bør prioriteres.

Lenke til kommentar

Walcott, Cazorla, Podolski, Chambo og Gnabry (som jeg tror vi vil se mer av neste sesong) er ikke så verst dekning. Ser gjerne at vi selger Gervais om vi får inn et brukbart bud. Ideelt sett henter vi selvsagt en erstatter, men andre posisjoner bør prioriteres.

Gnabry spiller vanligvis høyrekant dog.. Miyaichi derimot er en brukbar venstrekant. Håper virkelig Ryo holder seg skadefri og får et par kamper å vise seg frem på.

Ellers syntes jeg venstresiden vår er svak. Kjøpet av Podolski statistikk sett har vært mer enn brukbart, men uten Gibbs har den som regel vært helt død. Håper vi ender opp med å kjøpe en kantspiller som går rett inn på kanten eller at Cesc kommer tilbake og Cazorla spiller på venstre.

Lenke til kommentar

Dette er ikke offisiellt bekreftet, men ... interessant detalj i kontrakten vi har med Barcelona v/Fabregas; Ikke bare skal vi ha 50% av pengene hvis han går til en annen klubb; ikke bare har vi en "first refusal" klausul - men vi har også et fast beløp i en "tilbakekjøpsklausul". Dvs at hvis en annen klubb leverer inn et konkret bud, så må Barca informere Arsenal, og da kan vi hijacke ved å by den summen denne klausulen står på. Usikkert hvor mye, men den skal være et sted mellom £20-25 millioner.

Tidenes beste salgsklausuler vi inngikk i forbindelse med den handelen der, hvis det hele stemmer. Vinn-vinn. Lenke. Daily Mail, så ta det hele med to never salt. Disse engelske tabloidene (og 99% av de uavhengige bloggerne) lever under mottoet: La aldri fakta stå i veien for en god historie.

Men jeg har liten tro på at Cesc forlater Barcelona med det aller første. Dessuten - er det plass til ham i dagens Arsenal? Eller rettere sagt: hvem er det som ikke får spille, i så fall? Cazorla, Wilshere eller Arteta? Å sette ut Cazorla eller Wilshere ville vært tragisk; Arteta er jeg mer åpen for. Han begynner å dra på årene han også. Eller ... hva med 4-6-0 "strikerless" formasjon? ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Geoff Arsenal ‏@GeoffArsenal 1m

I am surprised as i thought he may stay in Barca for another year but from what i'm told, there is a good chance. Its complicated tho.

Geoff Arsenal ‏@GeoffArsenal 3m

Just had a 15min telephone call with someone i trust implicitly. This person is telling me the Cesc Fabregas to Arsenal could happen soon!

Hmm

Lenke til kommentar

Geoff Arsenal ‏@GeoffArsenal 1m

I am surprised as i thought he may stay in Barca for another year but from what i'm told, there is a good chance. Its complicated tho.

Geoff Arsenal ‏@GeoffArsenal 3m

Just had a 15min telephone call with someone i trust implicitly. This person is telling me the Cesc Fabregas to Arsenal could happen soon!

Hmm

Vanskelig å stole på, men for en nyhet det ville vært! Har lekt med tanken på Cesc i Arsenal igjen og jeg tror han virkelig kan heve laget de nødvendige hakkene. Løser ikke spissproblemet dog.

Lenke til kommentar

Eller Cazorla kan spille i kant, synes at han har vært bra i denne rollen.

Aye.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Walcott - Fabregas - Cazorla

Giroud

Mangler bare en skikkelig spiss og en DM. + muligens en midtstopper og keeper.

Lenke til kommentar

Aye.

Szczesny

Ramsey - Arteta

Giroud

Med en skikkelig spiss skal du ikke se bort i fra at det laget der løfter et trofé.

En benk med Podolski, Giroud, Monreal, Chamberlain, Wilshere, Vermaelen og Fabianski.

Lenke til kommentar

Om Fabregas kommer trenger vi en jævla klassespiss som scorer MANGE mål. Har nok kreativitet i alle fall, Cazorla, Fabregas, Wilshere, Theo og Arteta har gode pasningskvaliteter. Kiesling kanskje?

Wilshere er ikke kreativ. På 25 kamper (20 fra start) har han 3 assists, 0 mål. Arteta har også 3 assists, men 6 mål (5 på straffe).

Annet enn Podolski, Walcott og Cazorla har vi ingen spillere som er i stand til å skape noe særlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aye.

Szczesny

Ramsey - Arteta

Giroud

Skal Wilshere sitte på benken? Wilshere må spilles inn i startelleveren den kommende sesongen, period.

Lenke til kommentar

Så lenge andre spillere presterer bedre, bør Wilshere benkes, ja. Ramsey eller Wilshere er litt hipp som happ egentlig. Spesielt med den formen Wilshere har vist i det siste er Ramsey selvskrevent valg.

Uansett er det bra med dybde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...