Tekk Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 For meg handler det ihvertfall ikke om hvem som har et høyere topp nivå. Det handler om hvem som mest stabilt god. Hvis man har et høyt topp nivå er det greit å ha ham som backup, slik at han kan få spille når han faktisk er i form. Derfor Mertesacker over Vermaelen. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Er 100 % uenig. Mertesacker har kun vært her i to sesonger. Han startet svakt første sesongen og ble ofte avslørt på farten, men etter hvert som han vente seg til engelsk fotball, utviklet han seg til noe vi ikke har hatt på lenge; en trygg, kommanderende, stabil og disiplinert stopper. Hvor ofte har farten hans vært en stor svakhet denne sesongen? Er man intelligent og posisjoneringsdyktig, er ikke fart nødvendig så lenge man spiller ved siden av rask og aggressiv stopper som Koscielny. De to utfyller hverandre perfekt, og er i mine øyne ligaens beste stopperpar for øyeblikket. Gleder meg til å følge dem neste sesong. Dette blir første gang på lenge at vi starter en sesong med et etablert stopperpar som vi vet fungerer. 4 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Er 100 % uenig. Mertesacker har kun vært her i to sesonger. Han startet svakt første sesongen og ble ofte avslørt på farten, men etter hvert som han vente seg til engelsk fotball, utviklet han seg til noe vi ikke har hatt på lenge; en trygg, kommanderende, stabil og disiplinert stopper. Hvor ofte har farten hans vært en stor svakhet denne sesongen? Er man intelligent og posisjoneringsdyktig, er ikke fart nødvendig så lenge man spiller ved siden av rask og aggressiv stopper som Koscielny. De to utfyller hverandre perfekt, og er i mine øyne ligaens beste stopperpar for øyeblikket. Gleder meg til å følge dem neste sesong. Dette blir første gang på lenge at vi starter en sesong med et etablert stopperpar som vi vet fungerer. Jeg er ikke uenig i at han denne sesongen har vært god, og til tider også hatt flaksen på sin side. Noe som ofte kommer med spillere som er i form og er trygge. Men du ser jo gjentatte ganger han må velge å løpe bort fra en duell fordi han er redd for å bli avslørt på farta, som igjen har skapt farlige sjanser fordi motstander får tid og rom i det Mertesacker heller rømmer fra enn angriper en situasjon. Dette er jo klokt på en måte fordi da sikrer han bedre rommet bak seg, men det er jo ikke ideelt at en forsvarer ofte virker redd for å gå inn i en duell han burde vært i fordi han er for treg til å ha håp om å rette sine egne feil. Så lenge situasjonen var som den var i fjorårets sesong var det helt riktig å satse på Mertesacker, og han var med å stramme opp forsvarsfireren våres når det var sårt tiltrengt. Skulle samme vise seg å gjelde i sesongen som kommer vil jeg selvsagt ha Mertesacker enn Vermalen fra start, men jeg håper mest av alt en ny og trygg Vermalen kommer tilbake og tar plassen fra tyskeren. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Jeg er ikke uenig i at han denne sesongen har vært god, og til tider også hatt flaksen på sin side. Noe som ofte kommer med spillere som er i form og er trygge. Men du ser jo gjentatte ganger han må velge å løpe bort fra en duell fordi han er redd for å bli avslørt på farta, som igjen har skapt farlige sjanser fordi motstander får tid og rom i det Mertesacker heller rømmer fra enn angriper en situasjon. Dette er jo klokt på en måte fordi da sikrer han bedre rommet bak seg, men det er jo ikke ideelt at en forsvarer ofte virker redd for å gå inn i en duell han burde vært i fordi han er for treg til å ha håp om å rette sine egne feil. Så lenge situasjonen var som den var i fjorårets sesong var det helt riktig å satse på Mertesacker, og han var med å stramme opp forsvarsfireren våres når det var sårt tiltrengt. Skulle samme vise seg å gjelde i sesongen som kommer vil jeg selvsagt ha Mertesacker enn Vermalen fra start, men jeg håper mest av alt en ny og trygg Vermalen kommer tilbake og tar plassen fra tyskeren. Det du kaller redd, kaller jeg tålmodig og intelligent. Ofte er det smartere å rygge unna og være tålmodig, enn å være for aggressiv slik Vermaelen er. Sistnevnte blir ofte het i toppen, og skaper i mine øyne flere farlige sjanser for motstanderne på grunn av dette enn det Mertesacker gjør ved å rygge unna. Jeg mener også bestemt at de aller fleste gangene Mertesacker har havnet i trøbbel denne sesongen, er når Vermaelen har ødelagt offsidefella og etterlatt et rom bak seg som Mertesacker ikke har farten til å dekke. Men igjen, dette er ikke Pers feil. Det er ikke tilfeldig at forsvaret vårt ser så mye bedre ut når Mertesacker spiller sammen med Kos. Endret 29. mai 2013 av Le Professeur Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Det er ikke tilfeldig at forsvaret vårt ser så mye bedre ut når Mertesacker spiller sammen med Kos. Nei de var jo de eneste av våre stoppere som viste god form i løpet av sesongen, så det er selvsagt ikke tilfeldig. Men forsvaret vårt har vært veldig godt med Vermalen og Kos tidligere også, så det er ikke som Vermalen er blitt en dårlig fotballspiller. Han fikk en nedtur forrige sesong, det tror jeg samtlige er enige i. Men å avskrive han er jeg ikke med på. Og kan Vermalen luke ut sine svakheter, og samtidig finne tilbake til gammel trygghet så mener jeg han er et bedre valg å satse på enn Mertesacker. Det er små forskjeller når man legger i sammen pros og cons, så jeg sverger ikke død over Wenger om han fortsetter med Mertesacker altså. Men når alt kommer til alt har jeg mer sansen for spillertypen Vermalen enn Mertesacker, og det farger nok mitt syn dit hen.. Endret 29. mai 2013 av archongamer Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Podolski med mål og assist etter 4 (!) minutter! Målet skal ha vært scoret etter 8 sekunder ifølge twitter, men kan ikke bekrefte dette. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Nei de var jo de eneste av våre stoppere som viste god form i løpet av sesongen, så det er selvsagt ikke tilfeldig. Men forsvaret vårt har vært veldig godt med Vermalen og Kos tidligere også, så det er ikke som Vermalen er blitt en dårlig fotballspiller. Han fikk en nedtur forrige sesong, det tror jeg samtlige er enige i. Men å avskrive han er jeg ikke med på. Og kan Vermalen luke ut sine svakeheter, og samtidig finne tilbake til gammel trygghet så mener jeg han er et bedre valg å satse på enn Mertesacker. Det er små forskjeller når man legger i sammen pros og cons, så jeg sverger ikke død over Wenger om han fortsetter med Mertesacker altså. Men når alt kommer til alt har jeg mer sansen for spillertypen Vermalen enn Mertesacker, og det farger nok mitt syn dit hen.. Kan det kalles form når det er over en hel sesong? Hverken Mertesacker eller Koscielny hadde mange svake kamper denne sesongen (Kos hadde naturlig nok noen rett etter skaden, men hevet seg voldsomt etter det). Og så vidt jeg kan huske, spilte ikke Vermaelen og Kos svært bra sammen forrige sesong heller, selv om de ikke spilte så veldig mange kamper sammen som stopperpar. Jeg avskriver ikke Vermaelen, men jeg både Mertesacker og Koscielny har vist at de er bedre stoppere. Vermaelen blir ofte unnskyldt fordi han er en bra fyr som jobber hardt og putter noen mål i ny og ne, men for meg er han alt for ustabil og alt for hodeløs til å spille fast for oss. Dette kan selvsagt fort endre seg, men per i dag synes jeg ikke han er god nok til å være noe annet enn tredjevalg. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Podolski med mål og assist etter 4 (!) minutter! Målet skal ha vært scoret etter 8 sekunder ifølge twitter, men kan ikke bekrefte dette. Tok ikke mange sekunder hvertfall. http://www.youtube.com/watch?v=XcvVNZuxdMg&feature=player_embedded Mål nr 2 http://www.youtube.com/watch?v=YUUmOJlEMdw Endret 29. mai 2013 av Kleivis Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 And in 1951, there was light on Arsenal's pitch Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Da var første storsignering i boks! Spennende! https://www.youtube.com/watch?v=bzkgBXS-rA8&feature=youtube_gdata_player :-) Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jack Wilshere la ut følgende bilde på Facebook: En av de bedre kommentarene: "Love the Gareth Bale jumper!" 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg E.C. Skrevet 30. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2013 15 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 http://arsenalyouth.wordpress.com/2013/05/30/crowley-to-join-arsenal-tomorrow-as-roberts-joins-list-of-departures/ Dan Crowley så godt som klar for Arsenal, i følge den veldig pålitelige Jeorge Bird. Veldig godt å høre at han valgte oss. Skal visstnok være et enormt talent. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hehe, takk! Følte jeg måtte dele den her da jeg så den Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Historieløst! Emblemet er helt klart en henvising til stolte Dan "The Cockrel" Maximillian Glidditsch, som egenhendig slo tilbake en invasjonsstyrke fra Nederland! Kun ved hjelp av baller av stål! ... Haner er jo stolte dyr da.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Åjadda. Man kødder ikke med en vårkåt roooster! Lenke til kommentar
Payung Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 10 juniorer ferdig i klubben Conor Henderson, Jernade Meade, Sanchez Watt, James Shea, Reice Charles-Cook, Sead Hajrovic, Philip Roberts, Nigel Neita, Samir Bihmoutine and Josh Rees will all be free to join other clubs from July 1. 2 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Mangler bare at vi blir kvitt en like stor bøling med førstelagsspillere nå. Lenke til kommentar
theHerd Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ah, føles ut som en orgasme å se at et hav med ubrukelig søppel blir fjernet fra klubben hver sommer. Som Stefan sier, så er det nå viktig å fjerne dritten på førstelaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå