Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

"Before anything concludes Fiorentina will speak with Juve."

Hvorfor? Er det ikke litt idiotisk av Fiorentina å selge stjernespiller til en konkurrent fra samme land? :p

EDIT: Og ja, jeg skjønner at de er ute etter litt mer penger, men lell...

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Before anything concludes Fiorentina will speak with Juve."

Hvorfor? Er det ikke litt idiotisk av Fiorentina å selge stjernespiller til en konkurrent fra samme land? :p

EDIT: Og ja, jeg skjønner at de er ute etter litt mer penger, men lell...

De har vel en avtale eller noe slikt med Juve. Evt at Jovetic foretrekker Juve.

Lenke til kommentar

O.o

28m€? Skeptisk. Det er nesten dobbelt av overgangsrekorden vår + mer enn vi fikk for Fabregas...

Nå fikk vi vel £27m for Fabregas med bonuser som gjorde at summen kunne stige til £32-35m gjorde vi ikke? Kan hende dette var i euro, men mente å huske det hvertfall.

Jovetic blir automatisk dyrere da han ikke bare har en klubb som han kan tenke seg å gå til. Pengene vi fikk for Cesc var en spottpris sammenlignet med hva han egentlig var verdt, men når det aldri var noen andre klubber som han ville gå til så dro det prisen ned med trolig 50%.

De har vel en avtale eller noe slikt med Juve. Evt at Jovetic foretrekker Juve.

Forrige gang Fiorentina solgte en spiller av Jovetic sitt kaliber til Juventus ble det opptøyer. Dette er ikke to lag som liker hverandre for å si det slik.

Var vel også en Fiorentina representant som uttalte at Jovetic ikke kom til å bli solgt til et annet lag i Italia, men man vet jo aldri i fotballen..

Uansett: Juventus har kjøpt Llorente. De hadde ikke råd til å tilby mer enn £12-13m for van Persie i fjor og endte opp med Bendtner på lån istedet. På pengefronten så har de ikke nubbsjangs til å konkurrere med oss. Så hvis det står på pengene og Wenger/Gazidis er villige til å bruke de så burde Jovetic havne hos oss hvis interessen er reell og ikke Chelsea/City/PSG etc. er på banen.

Lenke til kommentar

Husker ikke om det var euro eller pund selv for å være ærlig.

Uansett, Llorente går/gikk gratis. Rart også at kilden sier det er møter mellom Juve og Fiorentuna dersom forholdet er slik du beskriver.

Vi får se. Uansett synes jeg 30m er for mye.

Lenke til kommentar

Husker ikke om det var euro eller pund selv for å være ærlig.

Uansett, Llorente går/gikk gratis. Rart også at kilden sier det er møter mellom Juve og Fiorentuna dersom forholdet er slik du beskriver.

Vi får se. Uansett synes jeg 30m er for mye.

Llorente går "gratis", men det betyr en heftig sign-on fee + høye lønninger. Så selv om de slipper å betale en høy overgangssum så må de ut med rimelig mye penger for mannen. Når det gjelder den kilden så stiller jeg store spørsmålstegn ved troverdigheten til ryktene rundt Jovetic i dag. Særlig når han bare for to dager siden sa dette:

"There is some interest from the Premier League and my representatives are looking at the offers now -- I would be keen for a move to London at some point in the future," Jovetic told reporters after Fiorentina's 5-1 win over Pescara in which the forward also scored.

€28m er vel også "bare" £23.7m. Omtrent like mye som hva Chelsea betalte for Mata og Oscar. I dagens marked så syntes jeg ærlig talt ikke den prislappen er ekstremt høy.

Lenke til kommentar

Nå kan jo ting skje på to dager. Juventus kan fort ha kommet på banen f.eks. Fiorentina ønsker helt klart mest mulig for spilleren sin og dersom vi har kommet med et konkret bud har nok Fiorentina kontaktet Juve for å se om de vil overby oss.

£24m er fortsatt £8m eller 50% høyere enn overgangsrekorden vår. Stiller meg fordeles tvilende til at Wenger vil knuse den såpass. Spesielt siden han ikke ville betale samme summen for Mata som uten tvil er en bedre spiller. Hadde vi snakket 18-19 så kanskje.

Lenke til kommentar

Nå kan jo ting skje på to dager. Juventus kan fort ha kommet på banen f.eks. Fiorentina ønsker helt klart mest mulig for spilleren sin og dersom vi har kommet med et konkret bud har nok Fiorentina kontaktet Juve for å se om de vil overby oss.

£24m er fortsatt £8m eller 50% høyere enn overgangsrekorden vår. Stiller meg fordeles tvilende til at Wenger vil knuse den såpass. Spesielt siden han ikke ville betale samme summen for Mata som uten tvil er en bedre spiller. Hadde vi snakket 18-19 så kanskje.

Som sagt: Tviler mtp. fortiden til disse to klubbene, men man vet jo aldri. Figo til Barcelona, van Persie til United etc.

Joda, men det var vel ikke poenget? Utifra hva markedet tilsier så er prislappen på Jovetic akkurat der den burde være. Da er det uvesentlig hva Wenger tidligere har kjøpt for. Wenger har levd på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet når det gjelder overgangssummer.

Syntes det er merkverdig at folk snakker om at Wenger må bruke penger, men det sekundet det faktisk er snakk om å bruke penger så begynner alle sammen å si det er altfor mye penger for en slik spiller. Folk er virkelig rare :p

Forøvrig: Lurer på hvor mye folk kommer til å bitche hvis det viser seg at vi ikke var villige til å betale £3-4m ekstra for å sikre oss Jovetic og at han glapp til en annen klubb hvor han herjer. Mata var en slik handel. Den ergerer meg konstant på tross av at vi har kjøpt Cazorla.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Hadde spilleren det var snakk om vært Gotze, Hazard, Mata, Lewandowski eller lignende så hadde det vært greit :p

Greit nok hva markedet sier, men vi har sett ofte at Wenger er "uenig" i markedet. Nekter å betale litt mer for Mata, Alonso, Gotze, etc. Derfor tror jeg ikke vi kommer til å betale såpass mye for en "unproved" spiller.

Lenke til kommentar

For meg er Jovetic på samme spenningsnivå som alle de andre spillerene du nevner, men fair enough.

For å si det slik Benbjo: Hvis Wenger er uenig i markedsprisen for spillere som Mata, Alonso, Hazard og Götze, men allikevel er enig i markedsprisen for Jovetic så må det jo tilsi at han ser noe som gjør at han er verdt den summen? For det gjør hvertfall jeg.

PS: Ironisk at du akkurat sa dette i Premier League tråden :p

£20m er jo ikke akkurat vanvittig mye. Det er en helt grei spiller + lønn i dagens marked. Er jo ikke akkurat siik at man kan gå på en spending spree for det.

Lenke til kommentar

Forøvrig: Lurer på hvor mye folk kommer til å bitche hvis det viser seg at vi ikke var villige til å betale £3-4m ekstra for å sikre oss Jovetic og at han glapp til en annen klubb hvor han herjer. Mata var en slik handel. Den ergerer meg konstant på tross av at vi har kjøpt Cazorla.

Hvordan skal vi vite med sikkert at det kun stod om noen millioner? Kan jo være ørten forklaringer som aldri fans og media får høre om av forskjellige grunner.

Lenke til kommentar

Mye som foregår i kulissene og utenfor medias ører og øyne. Akkurat nå tipper jeg at Gazidis er på tråden til Juventus og sier at de kan få Podolski eller Gervinho av oss til en kurant pris, hvis de slutter å by på Jovetic. For eksempel.

Det sies at Higuain er et alternativ for Arsenal dersom Jovetic-handelen ikke skjer ... men det kan faktisk like godt være at vi vil ha både Jovetic og Higuain. Venstrekant og midtspiss løst, Podolski og/eller Gervinho ut. Blir spennende sommer dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er Jovetic på samme spenningsnivå som alle de andre spillerene du nevner, men fair enough.

For å si det slik Benbjo: Hvis Wenger er uenig i markedsprisen for spillere som Mata, Alonso, Hazard og Götze, men allikevel er enig i markedsprisen for Jovetic så må det jo tilsi at han ser noe som gjør at han er verdt den summen? For det gjør hvertfall jeg.

PS: Ironisk at du akkurat sa dette i Premier League tråden :p

£20m er jo ikke akkurat vanvittig mye. Det er en helt grei spiller + lønn i dagens marked. Er jo ikke akkurat siik at man kan gå på en spending spree for det.

Jovetic gjør det greit i lag nummer 4 i Italia. Det er ikke akkurat slik at han herjer der. Det er derfor jeg ikke skjønner helt hvorfor Wenger han er verdt summene det er snakk om.

Sitatet der var ment som et svar til han Chelseasupporteren som mente nye lag kunne gå på skikkelige spendingsprees. Til det er £20m lite. Du har tatt det ut av konteksten :)

Lenke til kommentar

Mye som foregår i kulissene og utenfor medias ører og øyne. Akkurat nå tipper jeg at Gazidis er på tråden til Juventus og sier at de kan få Podolski eller Gervinho av oss til en kurant pris, hvis de slutter å by på Jovetic. For eksempel.

Det sies at Higuain er et alternativ for Arsenal dersom Jovetic-handelen ikke skjer ... men det kan faktisk like godt være at vi vil ha både Jovetic og Higuain. Venstrekant og midtspiss løst, Podolski og/eller Gervinho ut. Blir spennende sommer dette.

Higuain + Jovetic hadde vært rimelig himmelsk. Har absolutt ingen tro på det selvfølgelig, men det hadde jo vært latterlig deilig. :p

Jovetic gjør det greit i lag nummer 4 i Italia. Det er ikke akkurat slik at han herjer der. Det er derfor jeg ikke skjønner helt hvorfor Wenger han er verdt summene det er snakk om.

Sitatet der var ment som et svar til han Chelseasupporteren som mente nye lag kunne gå på skikkelige spendingsprees. Til det er £20m lite. Du har tatt det ut av konteksten :)

Jovetic har vært under pari kontra sitt vanlige nivå siden februar/mars når ryktene startet, men allikevel så er han den spilleren som er mainstay i laget til Fiorentina. Han dikterer store deler av deres offensive spill og selv om han ikke har vært venn med nettmaskene den siste tiden så er link-up spillet hans og bevegelsene hans såpass viktige for Fiorentina at det ikke lønner seg å droppe han. Så en Jovetic som spiller på 3 av 4 sylindere er fortsatt en av deres beste spillere.

I mine øyne så skjønner jeg hvertfall lett at Jovetic er verdt den summen det snakkes om. £20-25m er en sum en spiller av hans kaliber er verdt. Cazorla likedan, men utrolig heldig og hendig for oss så fikk vi han for £10m mindre enn prisen han egentlig var verdt. ;)

Bare tulla uansett Benbjo. Det var ikke ment seriøst ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...