Jotun Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Skal være fornøyd, han tar klubben opp en hel del plasser fra forrige sesong. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Klart han skal være fornøyd. Ingen skade skjedd. Men Rafa hadde vel et bedre utgangspunkt enn det RDM hadde? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Kampen i går var Cazorla's ligakamp nummer 95 på rad, sies det. Han har ikke misset en ligakamp siden januar 2011. Kan det virkelig stemme? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Spilte vell fra start i alle kampene utenom Stoke og Blackburn. Ganske sykt. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 En perfekt måte å avslutte sesongen på er en halvtimes målkavalkade fra sesongen. Alle turneringer, alle målene. http://www.youtube.com/watch?v=nClbmwn3dBU&sns=tw Våre nye signeringer briljerer, og skal bli ekstremt spennende å se hvilket steg de tar til neste sesong. 2 Lenke til kommentar
theHerd Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) 7-3-målet til Walcott mot Newcastle er helt sykt. Podolskis mot West Ham, herregud så deilig. Endret 20. mai 2013 av theHerd Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 En perfekt måte å avslutte sesongen på er en halvtimes målkavalkade fra sesongen. Alle turneringer, alle målene. Vi har spilt mange dårlige kamper i år, men fy faen så mye lekne mål vi gjør. De tre første mot Coventry, Ramsey mot Olympiakos blant annet. Fantastisk å se på Arsenal når det fungerer. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 @EducatedGooner: Jovetic: "There is some interest from the Premier League and my representatives are looking at the offers now. I would be keen for a move to London at some point in the future," Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hmm offers i flertall. Tottenham kan jo finne på å kuppe dette. Chelsea kan jo og være interessert. Londonklubber... Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Hmm offers i flertall. Tottenham kan jo finne på å kuppe dette. Chelsea kan jo og være interessert. Londonklubber... Tottenham? Benbjo da. Dette tror du ikke på selv. Skal dog sies at med Jovetic i Tottenham drakt så hadde de blitt farlige. Er på topp de virkelig har slitt. Med en klassespiss så hadde de trolig tatt 2-3 plass (hvis Bale hadde prestert på like høyt nivå selvfølgelig). Chelsea derimot. De "tok" Mata fra oss fordi vi satt og tørka oss i ræva i en måned før vi besluttet at nok var nok. Tror helt ærlig om Arsenal gjør et ordentlig bud (ikke lowballing) som Fiorentina aksepterer så ender Jovetic hos oss. Jeg frykter mest at City vil blande seg inn, men med en ny manager bak roret så kan det hende de ikke er med i kampen lenger da Mancini var en meget stor beundrer av "Jojo". Endret 20. mai 2013 av Stefan_B Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 En perfekt måte å avslutte sesongen på er en halvtimes målkavalkade fra sesongen. Alle turneringer, alle målene. Våre nye signeringer briljerer, og skal bli ekstremt spennende å se hvilket steg de tar til neste sesong. Flott video. Walcott har virkelig blitt en klasseavslutter. En annen betraktning er at vi scorer for få mål. 102 i alle turneringer er for lavt. Det vi mangler er en klassespiss. Giroud er grei, men en spiss som spiller for et topp fire lag skal ha opp mot 20 mål på en sesong. Minimum 15. Jeg mener, det er en håndfull midtbanespillere som har flere mål enn Giroud i PL. Får vi inn en skikkelig spiss i sommer, samt en midtbanespiller så tror jeg mye er gjort. Så blir det evt å erstatte de som forlater oss. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg gjentar: I Arsenals system så er ikke midtspissen den som har hovedansvaret alene for å score mål. Optimalt sett bør målene komme omtrent likt fordelt mellom venstre; midt, og høyre. Walcott har skutt bra fra seg på høyre, Giroud har gjort det greit i sin første sesong i midten - der det mangler mål, er fra venstre. Podolski er litt hemmet der fordi han har kun venstrefoten å skyte med. Og Gervinho er som kjent ikke noen naturlig målscorer. Ideellt burde vi ha hatt en venstrekant med høyrefot. Eller, så lenge vi har Podolski der, kjøre ham mer som tradisjonell ving, som først og fremst skal legge innlegg og crosser med venstrefoten. Med en slik venstrekant blir midtspissen enda mer ansvarlig for å score målene, han blir da mer en target man i stedet for en holdende og dyptliggende spiss. Ikke sammenlign med Arsenal med RvP foran der. Han måtte score målene fordi det var ingen andre som gjorde det. Arsenals taktikk ble derfor også etterhvert lagt opp deretter: Få ballen fram til RvP, la ham ta seg av det. Slik spiller vi ikke nå, av to grunner: 1: Vi har ikke lenger en spiss av RvP's klasse, og kan ikke gjøre det på den måten lengre. 2: Det er faktisk et mål og et ønske om å fordele målene mer jevnt mellom de 3 på topp, først og fremst. Og så ha god nok tropp til at vi kan rotere litt på de plassene uten å miste nevneverdig kvalitet. "Ja men så skaff en spiss av RvP's klasse igjen da, og fortsett slik som da?" Dette er ikke ønskelig, av 2 grunner. 1: En slik spiss er veldig kostbar i innkjøp, og veldig dyr i drift. En slik spiss er også et opplagt transfer-target for klubber med 10 ganger større økonomiske muskler enn oss, og det ville bli utrolig vanskelig å få tak i, og holde på en. 2: Blir denne spissen skadet, så står man der plutselig med en taktikk og et system som går ut på å fore stjernespissen med pasninger, men uten stjernespissen til å ta seg av dem. Jeg tør ikke tenke på hva som ville ha skjedd i forrige sesong dersom RvP hadde blitt langtidsskadet igjen. Jeg for min del vil gjerne se Giroud der framme en sesong til før jeg uttaler meg om han er god nok eller ikke, i den rollen han skal ha i dagens Arsenal-taktikk. Han har det fysiske i orden, og det er heller ikke vanskelig å se hvorfor han ble fransk toppscorer - det det skorter litt på er kanskje litt mer kreativitet, og en skarpere passningsfot. Eller la meg si det på denne måten: Hvis vi skaffer oss Jovetic eller en lignende spiller, ville jeg først ha brukt ham til å forsterke venstrekanten. Deretter, hvis angrepet trenger ytterligere oppgradering, ville jeg sett meg om etter en midtspiss med enda bedre passende kvaliteter enn det Giroud har. Gjerne da en slags Jovetic 2, så kan disse to rotere og bytte på disse plassene. Walcott blir bare bedre og bedre, og jeg kan ikke tenke meg så mange andre som gjør det så bra fra høyrekanten i noe lag. Endret 20. mai 2013 av thomit 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Måten du beskriver Arsenal sitt angrep er nettopp grunnen til at jeg faktisk tror Wenger virkelig ønsker seg Jovetic (men bare hvis han får han til en billig penge). Hver gang han spiller midtspiss så scorer alle rundt han mye mål. Han selv scorer omtrent like mange som han som ellers gjør da han vandrer mye overalt på banen enten han spiller på kant, bak spissen eller som selve midtpunktet. Dog er jeg bombesikker på at han vil score mer og mer. Særlig i en klubb med bedre medspillere. Om Jovetic kommer så tror jeg dog muligens ikke han vil gå rett inn i en midtspiss rolle i sin første sesong i England, men han vil nok trolig få en rimelig fri rolle som det Cazorla og Walcott har. Med de tre bak Giroud så vil han neppe ha få sjanser til å score på tror jeg. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg er ikke i tvil om at Wenger er på utkikk etter en spiller av Jovetic-typen - men jeg er ikke bombesikker på at det nødvendigvis må være Jovetic. Det finnes andre spillere på omtrent samme nivå, og med stort sett samme kvaliteter, faktisk. Noen av dem kan til og med være billigere. Noen er slike som ikke helt har tatt steget opp til topp kvalitet ennå, men som er unge og som ser ut som om de kan gjøre det ganske snart. Og som sådan mer mat for Wenger. Younes Belhanda er en spiller som jeg selv har sett meg ut, men det finnes flere. Lamela, Pjanic, Wijnaldum, Willian, Turan ... Endret 20. mai 2013 av thomit Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Nå syntes jeg særdeles få av de du nevner på nærheten av nivået som Jovetic allerede holder, men fair enough. Wenger er nok utvilsomt ute etter en slik spillertype hvertfall. Matias Suarez fra Anderlecht + Kevin Mirallas var jo begge nesten klare for Arsenal. Suarez sin arbeidstillatelse gikk vel ikke igjennom mens Mirallas valgte Everton da han fryktet å ikke få nok spilletid i Arsenal. Mirallas var dog trolig en nødløsning skal det sies. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 En spiller som Liverpools Suarez hadde vært midt i blinken for oss. Men en som kan oppføre seg som folk da, ikke en sånn fjompenisse. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Interessant side: http://www.footballseeding.com/european-cups/champions-league-13-14/ Vi kan altså ikke møte Milan eller Schalke i kvalliken. Det siste sikre laget i runde 4 blir 4. plassen i spania. Altså enten Valencia eller Real Sociedad. Valencia tar en opp et seedet plassering og vi kan ikke møte de. Det eneste ikke-seedede laget som er klart er et lag fra portugal jeg aldri har hørt om: Paços de Ferreira Høyst sannsynlig vil det bli Lyon som tar 3. plassen i Frankrike. De må spille i 3. kvallikrunde, men hvis du skulle vinne der tar de nok også en seedet plass. Det betyr at PSV er den vanskeligste motstanden vi kan få. Alternativt kan vi møte Fenerbache. Tror nok dette skal gå greit uansett hvem vi møter. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Går ikke PSV inn i seedet-gruppa? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Går ikke PSV inn i seedet-gruppa? Kommer an på om lag 3 fra Frankrike er Lyon og lag 4 fra Spania er Valenica. De to har mer koeffesient enn PSV. Det samme har Zenit. PSV kan bli seedet om St. Etienne tar 3 plassen eller Real Sociedad tar 4. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Tancredi Palmeri @tancredipalmeri 16mIt's a day of pouring news. A huge update on Arsenal. Waiting for confirmation. Stay tuned @PetritMusliu According to TMW, Arsenal are serious about Jovetic, offered €28m for the player. Before anything concludes Fiorentina will speak with Juve. O.o 28m€? Skeptisk. Det er nesten dobbelt av overgangsrekorden vår + mer enn vi fikk for Fabregas... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå