Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Tilbakestående. Nice.

Prøver ikke å rettferdiggjøre noe som helst. Det er urettferdig at noen klubber får bruke mer penger enn andre. Fant selv ut av Chelsea sin økonomiske posisjon etter at jeg begynte å holde med de, og håper så klart at vi kan komme til et punkt hvor vi ikke bruker 100m hvert overgangsvindu. Og med tanke på FFP som nærmer seg så ser det ut til at det kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener du tar feil ang. Kroenke. Han er kun her for å berike seg selv, og driter i hvordan det sportslig sett går på banen bare bedriften Arsenal går så det suser. Dvs. han er storfornøyd med 4.-plass, fordi det gir oss CL-spill, samt garanterer gode sponsoravtaler osv. Bare les litt om de andre klubbene han eier, og du finner en fellesnevner: de går bra økonomisk, men sportslig suksess uteblir. Toronto Maple Leafs er det rikeste laget i NHL, men har ikke vunnet Stanley Cup på 46 år... Kroenke-effekten.

Han er forretningsmann. og forventer seg profitt på sin investering, Hva trodde du?. Han har forsåvidt ingenting direkte med det sportslige å gjøre, det er det Wenger, trenerne og spillerne som har. Men at en forretningsmann ikke skulle bry seg om det som danner basisen for hans profitt, det er en tullete påstand synes jeg. Kroenke er beviselig ikke en dum eller dårlig forretningsmann. Fornøyd med 4.de plass? Jeg tror ingen er egentlig fornøyd med 4.de plass. I grunnen vil vi alle at Arsenal skal vinne ligaen, FA-cupen, CL og World Club Cup hvert eneste år. Omstendighetene tatt i betraktning kan det godt være at han er fornøyd med fjerdeplass. Det er i grunnen jeg også. ManU har vært for gode, og de to andre ... vel, jeg tror du har skjønt hva jeg mener om dem.

PS. Dessuten er ikke fjerdeplassen i boks riktig ennå. Kan godt hende vi havner bak Tottenham. Surt, men man overlever det også.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tilbakestående. Nice.

Prøver ikke å rettferdiggjøre noe som helst. Det er urettferdig at noen klubber får bruke mer penger enn andre. Fant selv ut av Chelsea sin økonomiske posisjon etter at jeg begynte å holde med de, og håper så klart at vi kan komme til et punkt hvor vi ikke bruker 100m hvert overgangsvindu. Og med tanke på FFP som nærmer seg så ser det ut til at det kommer til å skje.

Det er ikke urettferdig at noen klubber har mer penger å bruke enn andre - så lenge pengene kommer fra egen inntjening. Det som er urettferdig, er at noen klubber kan bruke penger - veldig mye penger mer enn andre - som de bare har fått slengt i fanget. Skjønner du ikke forskjellen? Chelsea's rikdom kommer bare i liten grad fra deres idrettsmessige resultater, det meste kommer fra en styrtrik russers lommer - det er urettferdig. I tillegg kan man vel trygt si at måten denne russeren har blitt så rik på, kan det settes en del moralske/etiske spørsmålstegn ved.

Men det er bra at du reflekterer litt over dette selv, som forholdsvis nyfrelst Chelsea-supporter. Da er det jo håp.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er ikke urettferdig at noen klubber har mer penger å bruke enn andre - så lenge pengene kommer fra egen inntjening. Det som er urettferdig, er at noen klubber kan bruke penger - veldig mye penger mer enn andre - som de bare har fått slengt i fanget. Skjønner du ikke forskjellen? Chelsea's rikdom kommer bare i liten grad fra deres idrettsmessige resultater, det meste kommer fra en styrtrik russers lommer - det er urettferdig. I tillegg kan man vel trygt si at måten denne russeren har blitt så rik på, kan det settes en del moralske/etiske spørsmålstegn ved.

Men det er bra at du reflekterer litt over dette selv, som forholdsvis nyfrelst Chelsea-supporter. Da er det jo håp.

Ja, mente ikke noe annet heller egentlig, men kan se at det oppfattes slik. Angående hvem som støtter oss med penger så har jeg veldig lite problemer med Abramovich som person da han har gjort veldig mye godt med pengene sine. Bare han kunne brydd seg om fansen og hatt mer tillit til managere så hadde han vært perfekt. Og anbefaler å se forbi den blå drakten av og til, det er langt flere enn meg som synes dette, men alt som er Chelsea relatert blir hele tiden svartmalt. Feks når de store spillerne i klubben gikk i mot AVB var dette en stor skam og noe som måtte fikses. Men når Chelsea ikke gir Lampard en ny kontrakt så er vi sjelløse.

Lenke til kommentar

Ikke gjør deg selv så dum, Emils.

Hvis Usain Bolt hadde blitt verdens raskeste mann på 100 og 200 meter, bare fordi han var den rikeste mannen - ville du ha likt det?

Jeg forstår godt at det føles surt for Chelsea-supportere å måtte gå i forsvarsstilling når det snakkes om Abra og pengene hans hele tiden - men det må du faktisk finne deg i. Spesiellt vanskelig er det sikkert for de som var Chelsea-supportere før Roman came to town. Jeg føler faktisk litt med dem, og de gamle City-supporterne også. Jeg vet at mange av dem ikke er helt forsonet med måten City har tatt seg fram til toppen på. Mange av de unge gir fullstendig faen i sånt, bare det kjøpes og vinnes. Ingen ryggrad overhodet blant mange av dem. Og jeg har sagt det før; dersom Arsenal blir overtatt av en "Roman", så er det sannsynlig at min stolthet som Arsenal-supporter lider en stille død. Jeg er veldig lettet over at vår potensielle Roman - Uzmanov - ikke har gått inn for å overta majoriteten av aksjene ... ennå. Krysser fingrene for at det ikke skjer.

Gjør meg på ingen måte dum, men slike argument er bare "meningsløse" å komme med. Jeg påstår enkelt og greit at Arsenal velger å drive økonomisk fremfor å satse mot toppen. Det at dere skal ha like flaks som United tror jeg dere bare må glemme. Så derfor må man faktisk ofre og gjøre grep. 8 år uten trofe er i mine øyne krise for en så stolt klubb som Arsenal og dere har spillere som jeg kunne tatt i mot i Chelsea.

Alle kan ikke ri på en bølge av rubler. Emirates Stadium kostet oss £390m å bygge. Derfor har vi ikke råd til å kjøpe en Fernando Torres for £50m eller en Andy Carroll for £35m. Som du sikkert har erfart, stiger ikke alltid kvaliteten til å en spiller i takt med overgangssummen. Giroud ble toppscorer i Ligue 1 forrige sesong, og kostet oss ikke mer enn £9.6m. Denne sesongen, hans første i en ny liga, står han med 17 mål og 11 assists i alle turneringer. Rimelig grei valuta for pengene? Selvsagt gjør Wenger bomkjøp iblant, som alle andre managere i verden, men vi har også hentet spillere som Arteta, Cazorla, Koscielny og Mertesacker for en billig penge. I tillegg gjør talentsatsingen vår at en og annen unggutt blomstrer opp hver sesong.

Dette har vært helt riktig måte å drive klubben på de siste årene, i mine øyne. Trofeene har uteblitt, men vi har likevel klart topp 4 hver eneste sesong, og dermed sikret oss pengene som måtte til for å gå i pluss økonomisk. Nå som stadiongjelden går mot null og vi har sikret oss nye sponsoravtaler i verdenstoppen, er det dog på tide å ta det neste steget. Mye tyder på at vi går en aktiv sommer i møte.

Men er topp 4 en stor prestasjon når det nærmest er 20 poeng bak serievinneren? Ja, man får CL år etter år og det generer store beløp. Men når jeg personlig tenker på Arsenal tenker jeg maks at dere kommer til kvartfinalen og der stopper det. Det skjer liksom ikke noe videre. Og ja, kjøpet av Torres har vært en fiasko og det er absolutt ingen som er uenig med deg ang. det, men vi satset og feil. Vi har midlet som tillater oss å gjøre det. Det er selvfølgelig dumt for dere Arsenal-supportere.

Det er desverre ikke alle klubber som bare kan slenge på et par ekstra pengesekker for å sikre seg et kjøp. Noen må tenke på å forhandle frem en best mulig deal, og det er Arsenal og Wenger gode på.

Er forresten glad vi ikke gikk for £24m Mata da vi fikk en bedre spiller for £16m året etter :)

Dummeste. Mata hadde vært 22 år om dere hadde kjøpt han i 2010. Mannen har potensiale til å bli en fantastisk spiller i mange mange år fremover. Mata er verdt langt mer enn £24 mill i dag. Og jeg rangerer Mata som et av Chelseas beste kjøp. At du er glad for at du ikke fikk Mata til klubben gjør jo at poenget mitt står. Dere er for redde til å satse på spillere og det koster dere titler. Om du hinter til at Cazorla er bedre enn Mata må jeg trekke på smilebåndet.

Lenke til kommentar

Men er topp 4 en stor prestasjon når det nærmest er 20 poeng bak serievinneren? Ja, man får CL år etter år og det generer store beløp. Men når jeg personlig tenker på Arsenal tenker jeg maks at dere kommer til kvartfinalen og der stopper det. Det skjer liksom ikke noe videre.

Det er en enorm prestasjon når man tar dette i betraktning:

0lw7_Az2Y8c.jpg

Og ja, kjøpet av Torres har vært en fiasko og det er absolutt ingen som er uenig med deg ang. det, men vi satset og feil. Vi har midlet som tillater oss å gjøre det. Det er selvfølgelig dumt for dere Arsenal-supportere.

Her sier du det selv; vi har ikke hatt muligheten til å gamble på overgangsmarkedet på samme måte som dere, og derfor blir det selvsagt vanskelig for oss å gjøre det like bra. Likevel er Arsenal og Chelsea per dags dato omtrent på samme nivå.

Lenke til kommentar

Det er sant og mye av grunnen til vi er på linje er nok av dere satser på å forandre minst mulig, mens Chelsea, og da spesielt Roman, ønsker forandringer over natten og på urealistisk kort tid. Chelsea gjorde en mega tabbe ved å gi Jose Mourinho sparken og med en god trener og god drift av klubben hadde nok vi vært nærmere Manchester lagene.

Nå er vel kanskje SAF sin avgang positiv for Arsenal og Chelsea. Arsenal er vel de eneste av de 4 store som beholder treneren sin til neste sesong. Når det er sagt så er sjansen stor for at Jose kommer til Stamford Bridge og da er kanskje trener situasjonen fordel Chelsea. Det er selvfølgelig vanskelig å spekulere i, men poenget mitt er at jeg skulle ønske at Chelsea kunne satse langsiktig med tanke på riktig trener. Nå har vi vært borti nok dritt og ønsker en trener som kan sitte i mange år, men vi er også såpass gode (face it, spillerne våre er blant de aller beste) og da burde topp 4 være "krise-minimum". At vi er 16 poeng bak United er flaut og dårlig.

Samt at jeg håper vi gjør bedre kjøp på overgangsmarkedet, selv om jeg strålende fornøyd med Oscar og Hazard.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Pynter ikke på statistikken i Premier League, dog. Cazorla hadde sikkert også et par-tre assist på trening i dag.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...