Gjest medlem-105082 Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 For meg ville det å vinne i Harpers siste kamp etter en 20 år i klubben (klubbrekord), på St. James' Park, vært jævlig viktig som lagkamerat. Spares neppe på noe. Jo, men her er det Pardew som styrer skipet. Han er defensiv av natur, og vil mest sannsynlig starte med innstillingen om å klare 1 poeng, eller slippe inn minst mål. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 For meg ville det å vinne i Harpers siste kamp etter en 20 år i klubben (klubbrekord), på St. James' Park, vært jævlig viktig som lagkamerat. Spares neppe på noe. Fair enough det, Gino Yes, jeg vet ikke om en spiller som fortjener det bedre. Greit med spillere som Giggs, superlojal, men når man blir i klubben ut karrieren til tross for at du kan gå til en annen (og bedre) klubb, være førstevalg samt tjene mer, da er du spesiell. Håper han spiller sitt livs beste kamp på søndag. Og holder nullen, for han fortjener det så. Dessverre er sjansen for at det skjer veldig liten. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 Yes, jeg vet ikke om en spiller som fortjener det bedre. Greit med spillere som Giggs, superlojal, men når man blir i klubben ut karrieren til tross for at du kan gå til en annen (og bedre) klubb, være førstevalg samt tjene mer, da er du spesiell. Håper han spiller sitt livs beste kamp på søndag. Og holder nullen, for han fortjener det så. Dessverre er sjansen for at det skjer veldig liten. Tror det blir en veldig jevn match som disse oppgjørene har vært de siste årene. Kan vippe begge veier egentlig. En U tror jeg er et meget godt tips Lenke til kommentar
theHerd Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 Jepp, folk som Harper blir (er) det totalt mangelvare på i tidene som kommer. Skulle gjerne sett at han fikk den avskjeden han fortjener, dessverre går ikke det. har helt glemt at Tottenham skal møte elendige og sikrede Sunderland hjemme i siste kamp. Da vet jeg i alle fall at vi MÅ ta 3 poeng. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 Arteta sannsynligvis ute med strekkskade på søndag. Giroud tilbake fra suspensjon. Håper vi stiller slik: Szczesny Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs Rosicky - Ramsey Walcott - Cazorla - Podolski Giroud Ser gjerne Wilshere fra start, men det er nok ikke sannsynlig med tanke på at han skal opereres etter sesongen. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 Szczesny Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs Ramsey - Wilshere Walcott - Cazorla - Chamberlain Giroud Forrige gang Ramsey og Wilshere spilte sammen var de fantastiske, men Wilshere er langt ifra toppform. Så det blir nok trolig Rosicky der istedet. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 Det ligger an til tidenes villeste pengegalopp på overgangsmarkedet i sommer, både når det gjelder spillere og managere. Nyrike Monaco melder seg på, og det meldes at de har vanvittige reserver å kjøpe for, og ikke minst når det gjelder lønn, bonuser og overgangsbonuser. Selv med økede reserver for Arsenal, kan det godt hende at vi faktisk blir en av taperne i dette racet - vi har simpelthen ikke resurser til å kjempe mot russere og arabere som har mer penger på brukskontoen enn det Arsenal FC er verdt til sammen. Dette bærer helt galt av sted, og fotballen i seg selv blir skadelidende ... og mindre interessant for hvert år, etter min mening. Når tabellplasseringen kun blir avgjort av hvem som har mest penger å sløse bort, da er det ikke mye moro, gitt. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2013 Er du liksom så gammel at du husker når penger ikke avgjorde hvilke lag som kjempet i toppen thomit? 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Det er da kun Arsenal sin feil at de er så forbanna gjerrige og ikke satser. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Ja, det er vår feil at vi ikke har latt en oligark kjøpe klubben. Problemet er at Arsenal går konk om de holder på slik som Chelsea og City Endret 15. mai 2013 av Benbjo Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Dere har da fortsatt mer penger enn dere vil bruke på spillere. Når man skal kjøpe talenter og dyrke dem først, eller bruke penger på spillere på Giroud så kan man ikke forvente å vinne så mye de første årene. Når man i tillegg selger spillere som kan avgjøre kamper og gjøre det mulig for Arsenal å kjempe om tittelen, så har man egentlig kun seg selv å skylde på. Kamper mot de "pengedopa"-lagene, som dere kaller de, utgjør 12 poeng i løpet av en sesong. Dere er per i dag 18 bak United. 1 Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Dere har da fortsatt mer penger enn dere vil bruke på spillere. Når man skal kjøpe talenter og dyrke dem først, eller bruke penger på spillere på Giroud så kan man ikke forvente å vinne så mye de første årene. Når man i tillegg selger spillere som kan avgjøre kamper og gjøre det mulig for Arsenal å kjempe om tittelen, så har man egentlig kun seg selv å skylde på. Kamper mot de "pengedopa"-lagene, som dere kaller de, utgjør 12 poeng i løpet av en sesong. Dere er per i dag 18 bak United. Ja, du har rett. Arsenal har kun seg selv å skylde på fordi de ikke kan konkurrere med lønninger på £250k/uka, og ikke har råd til å tvinge spillere til å bli ut kontrakten og tape £25m på å la dem gå på free transfer. 3 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Har jeg sagt det? Jeg sier at dere skal være så forbanna gjerrige at dere ikke vil bruke de nødvendige midlene dere har til rådighet. Om dere kan konkurrere med £250k/uka er en ting, men slik dere driver nå så er det nærmest (satt på spissen) at spillere som Ronaldo ville blitt tilbudt £50k/uka om de kom til dere og da itillegg ville sikkert ikke Wenger ha punget ut mer enn 200 mill for han også. Tenk at dere ledet løpet om å få Juan Mata. Men på grunn av deres ubesluttsomhet og gjerrighet så spiller han heller for Chelsea. Når ting skal være sagt så har ikke Mata mer enn £70k/uka hos oss eller. Så man trenger ikke å tilby alle gigantlønninger, men å si at dere ikke har råd til å heve listen litt er grunnen til at dere ikke får de stjernene dere ønsker til klubben. Endret 15. mai 2013 av Emils. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Du glemmer at vi har vært avhengige av spillersalg for 20m+ pund hvert år for å ikke gå med underskudd. Dette er vel det første året hvor dette ikke er en nødvendighet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Men om dere begynte å vinne pokaler, vil ikke da også inntektene øke? 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Du glemmer at vi har vært avhengige av spillersalg for 20m+ pund hvert år for å ikke gå med underskudd. Dette er vel det første året hvor dette ikke er en nødvendighet. Hvis dette stemte Benbjo, hvordan har det seg slik at pengereservene våre har økt betraktelig hvert eneste år? Dessverre er det en del sannhet i det Emils sier. Vi har selvfølgelig aldri kunne konkurrert med å kjøpe 2-3 spillere til £20m med 100k i uka hver eneste sesong, men et slikt kjøp en gang i sesongen har vi hatt råd til siden 2008. Vi har også brukt mye mye penger på å lønne under middels spillere med lønninger tett opp mot hva de bedre PL spillerene som regel ligger på. Dette er ene og alene Arsenals feil. Vi har dessverre ikke utnyttet de midlene vi har hatt tilgjengelig godt nok. Istedet for å gå for kvalitet så har vi gått for kvantitet. Noe som i lengden trolig har kostet oss langt mer enn det kvalitet ville kostet oss. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Er du liksom så gammel at du husker når penger ikke avgjorde hvilke lag som kjempet i toppen thomit? Ja, forsåvidt. Jeg husker godt da hvor god råd en klubb hadde, var et produkt av hvor god klubben var til å spille fotball. Med det kom prestisje, supporterbase, attraktivitet, og dermed penger. Jo selvfølgelig, noe av det nevnte var også et produkt av klubbens faktiske beliggenhet - er klubben beliggende i en storby, øker sjansene. Det er helt naturlig at Arsenal er en mye større klubb, og med mye bedre råd enn f.eks. Scunthorpe. Poenget er at god råd var noe man trente og arbeidet seg til - god fotball = flere tilskuere på kampene = bedre råd = enda bedre spillere og trenere = enda bedre råd etc. etc. Penger kom ikke av seg selv. Nå kommer i mange tilfeller penger av seg selv - det dukker opp en eller annen styrtrik playboy som vil ha en fotballklubb å leke seg med, og voila - pokaler i skapet. Synes du dagens tilstander er helt ok, Solaar? Nå kan man selvfølgelig hevde at den kolossale økningen av pengebruken (og inntektene) i fotballen kommer alle lag til gode, og at alle lag i f.eks. Premier League nyter veldig godt av pengene de får som en følge av tv-avtaler og alt det der - men jeg mener det er en viktig forskjell: Når en klubb med en rik onkel kan kjøpe seg til suksess, dominere en liga fordi de kan betale mer i lønn og har mer penger å bruke på spillerkjøp - da blir for meg den genuine konkurransen bare en forpult joke. Dette er penger en slik klubb ikke har gjort seg fortjent til - de har bare liksom ... fått dem. Så ja, jeg er såpass gammel at jeg ikke liker sånt. 8 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Neida, jeg er helt enig i din konklusjon men synes premissene er noe dobbeltmoralsk all den tid det faktisk har vært komplett umulig for klubber som ikke tilfeldigvis var blandt de beste når spesielt PL og CL satte i gang. De pengene som ble spyttet inn i disse klubbene ga de et forsprang som i praksis var umulig for de andre å ta igjen med "ærlige" midler. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 Det er jeg ikke enig i. Tottenham har da f.eks kjempet seg opp til å utfordre de "store" på stort sett ærlig vis? Blir kanskje CL-spill og greier ... kan Tottenham det, så kan andre også. I tillegg er det 2 klubber foran Spurs på tabellen, som etter min mening ikke fortjener å være der. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2013 De fortjener ikke å være der fordi du lever i en verden hvor det er ulovlig at andre er rikere enn andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå