Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke prøve å sette Gallas frem som defensiv midtbane? Dersom han først skal være på banen liksom...

 

Og hvem mener du er bedre å putte bakerst da mon tro?

han er tross alt på sine beste dager den beste vi har i midtforsvaret.

 

Må også være en litt utaknemlig jobb å være midtstopper i Arsenal, for med den offensive stilen vi spiller er man nødt til å få overtall i mot ganske ofte.

Hodestyrke er vel vår største svakhet, men skal vi bli gode på det er jeg redd hele forsvarsrekka må byttes, og det vil da ta lang tid å spilles inn osv..

ut fra uttalelser fra visse her på forumet har ikke Arsenal denne tiden, da de burde vinne hver kamp og helst vinne titler NÅ..

 

For meg er det egentlig ikke så jævlig nøye hvordan de gjør det bak der, så lenge vi scorer fler enn hva vi slipper inn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hodestyrke er vel vår største svakhet, men skal vi bli gode på det er jeg redd hele forsvarsrekka må byttes, og det vil da ta lang tid å spilles inn osv..

 

I følge statistikk fra ifjor det var Man Utd som slapp inn fleste mål i hodeduell. Så det er ikke vår største svakhet. Jeg vil heller si at svakheten vår er bakrom mellom forsvar og midtbane, altfor mye luft mellom.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Heldigvis har Gallas innsett sine feil, og som vi vet er innrømmelse første steget til.. nei, vent det var noe annet. Får håpe han skjerper seg, men det er litt utrolig at Wenger gir paret Gallas/Touré så mye tillit som de får. Føler vi trenger en kjempe bak der, en type som Vidic eller Skrtel. Senderos var jo en slik type, men var alt for ujevn. Dog husker vi jo at han hadde en god periode sammen med Gallas i forsvaret da Kolo var i Afrika og kjempet for landet sitt. Hvorfor fortsatte ikke Wenger med den duoen etter at Kolo kom tilbake (fra Afrika og fra skaden han fikk rett etter)?

Lenke til kommentar

Ok, bedre enn Senderos i hvertfall.

Ble et par gule og rød f.eks grunnet dumme balltap fra den kanten, for ikke snakke om baklengs.

 

Wenger bør hente inn en klasseforsvarer i januarvinduet, og så enda en til sommeren, som på sikt vil sette Kolo og Gallas mer og mer ut av laget. men med Wenger så tviler jeg på at det skjer.

Lenke til kommentar

Håpet er at Djourou skal kunne erstatte ham. Synes Gallas er litt for offensiv til å skulle vokte midten.

 

Forventer ikke at Arsenal skal vinne enhver kamp, men enkelte lag synes jeg vi burde klare å slå. Uansett er det ikke Gallas alene som taper/vinner kampene, det er hele Arsenal. :)

Lenke til kommentar

En ting som er sikkert nå, synes jeg, det er at Bendtner må få muligheten fra start. Han har imponert i hver eneste kamp jeg har sett denne sesongen (bortsett fra mot West Brom), og han er en spiller som egentlig har det meste. I følge The Gunners Post har han et fenomenalt skuddbein også.

 

Sidebackene våre er de som har skuffet mest i mine øyne. De er jo ikke i nærheten av formen de hadde i fjor. Vi trenger Clichy og Sagna med fremover på banen, og vi trenger gode innlegg.

Lenke til kommentar
Uansett er det ikke Gallas alene som taper/vinner kampene, det er hele Arsenal. :)

 

Konsekvensen er at det er hele laget som taper, ja. Men mye av årsaken kan være Gallas. På veldig kort tid har han klart å miste markeringen sin på dødball, noe som har resultert i tre mål, og direkte tap av poeng.

 

I tillegg har han komplett mangel på selvinnsikt (kan finne frem et intervju etter Hullkampen om det trengs). Han er kaptein, og bør ta mye større ansvar enn det han gjør.

 

Det som er leit, er han han vet at Wenger bruker han uke inn og uke ut uansett hvordan han spiller.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvorfor du hadde tenkt det tom watt. Men Wenger vil innse når tiden er inne for Gallas på benken og heller bruke Djourou/ny signering. Se på Neville situasjonen i Utd, selvom Neville er klar så har Brown startet noen kamper. Jeg vet mye av det er pga. Neville var ute med skade lenge, men uansett.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med de som mener at Gallas har underprestert så langt denne sesongen.

 

Han selger seg i flere situasjoner og er ikke den samme midtstopperen han var i glansdagene i Chelsea. Litt for vågal er han også, og jeg kan forstå de Arsenal-supportere som ikke føler en trygghet bakerst i midtforsvaret når han spiller, en lignende følelse jeg hadde angående Milito i fjor. Noe særlig til kaptein er han heller ikke, og Djourou kan nok ikke gå rett inn for å erstatte ham heller.

 

Hadde jeg vært Wenger hadde jeg bladd opp for en virkelig klassestopper i ung alder i vinter. Jeg vet en hel del om innkjøpspolitikken Arsenal fører, men noe av høy kvalitet er tiltrengt i den defensive delen av spillet. Men kjenner vi franskmannen rett tenker jeg vi enten får se Djourou fast, eller at Gallas fortsetter i noen sesonger til før han blir solgt og et ukjent talent hentes inn.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det har Arsenal slitt med spesielt to ting i sesonginnledningen. Det første og fremste er at angrepspillet ikke fungerer. Det går alt for sakte og kreativiteten er borte. I forsvar er det ingen tvil om at dødbalenel er et stort problem. Gallas har ikke vært god, og Toure har vel ikke akkurat vært så veldig god de siste årene han heller. Fabgregas har enda heller ikke funnet formen som han til tider gjorde i fjor. Gjør han det samt at Arsenal finner tilbake til sitt gamle jeg tror jeg de blir veldig skumle utover denne sesongen.

Lenke til kommentar

Siden Wenger tok over Arsenal har det alltid vært fokus på å bygge lag som fungerer sammen med billige spillere. Dette i motsetning til andre lag som kjøper uten å danne ett lag som faktisk fungerer.

 

Årets lag er det som kan kalles Wengers 3. lag i utvikling. Problemet nå er først og fremst savnet av Flamini og at Gallas er en så vital del av laget.

 

Sier ikke at Flamini var en så fordømt god spiller, men han gjorde Fabregas så veldig mye bedre. Årets sesong så langt er et bevis på det. Også Toure sliter når han spiller med Gallas. Laget fungerer ikke i to ledd av denne grunnen, og det smitter selvfølgelig fremover.

 

Hadde vi erstattet Flamini og funnet en bedre CB hadde vi fungert bedre som lag. Problemet er at Wenger nekter å bruke penger. For litt siden ble han spurt om (av ledelsen) hva han hadde gjort om han fikk 100 mill. "Jeg hadde gitt det tilbake" var svaret.

 

Wenger er en sta en, og jeg tror vi skal ha litt flaks om vi skal vinne noe under Wenger i fremtiden.

 

Et annet problem er at Sagna ikke spiller som han gjorde i fjor, og at den andre backen er vaksinert mot å score (Gael har enda tilgode å score for Arsenal).

 

Så er det Greedy, som jeg mener vi burde ha solgt i sommer. Han dasser stort sett rundt, halvparten av tiden i offside. Noen som så reaksjonen hans etter at Cesc scora mor Sunderland?

 

Vi har endel problemer som ikke kommer til å bli løst i neste transfervindu. Jeg tippet Arsenal på en 5. plass før sesongen, og tror fortsatt det kommer til å skje.

 

Så forsvinner sannsynligvis Cesc etter neste sesong sammen med Wenger, og da er det make or break.

 

En ting er i alle fall sikkert, vi har penger som back up.

 

Uansett hva som skjer, klubben er i alle fall vår! Og så lenge det forblir sånn, elsker jeg Arsenal uan-faen-sett.

Lenke til kommentar

Enig i det du skriver, tom watt.

 

Det defensive rivjernet som kan fungere ved siden av Fabregas er nå borte. Arsenal har stort sett alltid operert med en defensivt anlagt sentral midtbanemann, fra Vieira til Flamini. Sistnevnte gjorde en praktfull usynlig jobb for Arsenal i fjor, og ga dermed også Fabregas mer spillerom offensivt. Denilson er kanskje god, men jeg synes ikke han utfyller Cesc på en optimal måte for dere.

 

Så skal det også nevnes at Denilson ikke ser ut til å være en klassisk defensiv midtbanespiller. Han har noen offensive gener i kroppen det vil bli vanskelig å omskolere før mye terreng kan være tapt - jeg tror Wenger gjør et kupp om Veloso eller en annen rendyrket defensiv midtbanespiller kommer inn portene på Emirates Stadium i vinter. Likevel kommer det neppe til å skje med det første

Lenke til kommentar
Enig i det du skriver, tom watt.

 

Det defensive rivjernet som kan fungere ved siden av Fabregas er nå borte.

 

Stemmer det. Slo av en prat med M. Thomas for et par år siden som påpekte akkurat det. Vieira var jo en perfekt "buffer" (som han sa) for den bakre firer.

 

Det mangler vi totalt nå. Vi hadde jo Gilberto, som tildels gjorde jobben, men han ble jo ikke savnet før han var borte.

 

Nå har vi ingen.

 

I tillegg har jo Van Persie klart å skade seg på trening for Nederland. Akkurat på denne tiden i fjor skadet han seg, i kamp, og var ute store deler av sesongen. Ser heldigvis ut til at det blir et kortere avbrekk nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...