Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke lyst på Vorm. Han er bedre enn Valdes, men han er langt ifra toppen på min ønskeliste :p

 

For meg er det kun 3 keepere av de som virker å være tilgjengelig på markedet som jeg har lyst på. De er Begovic, Mignolet og Adler. En av de tre og jeg er veldig veldig fornøyd.

 

The kicker: Alle er tilgjengelige til en OK pris. Er vel heller ingen av de andre topp 4 klubbene som er ute etter keeper.

Lenke til kommentar

Så du mener en egenutviklet keeper skal sendes på dør, fordi han har noen dårlige kamper og dermed en forhåndsvis dårlig sesong? Syns det er litt rått.

 

Nei, jeg mener han ikke skal være førstevalget.

 

Som andrevalg er han OK, ikke noe mer enn det. Vil si Lindegaard f.eks er en bedre keeper.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Noen som har fulgt Eisfeld i det siste? En av de unge jeg virkelig har forventninger til.

Meget bra endeprodukt, ikke like god i den oppbyggende fasen. Litt usikker på om jeg ser noen fremtid i ham lengre. Kan være nyttig å ha som en joker på benken om vi trenger mål, men veien er lang for ham inn i førsteelleveren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@TheMilanGuy:

Arsenal ready to swoop up Fiorentina striker Stevan Jovetic. Pres. Della Valle said, "We'll talk about it in the summer."

 

John Cross sier også at vi er i forhandlinger med Fiorentina: http://www.mirror.co...c-talks-1853686

 

Ellers speider vi mye på Rene Adler for tiden. Noen som har fulgt ham de siste sesongene? Husker at han ble regnet som en av verdens beste for bare noen år siden. Virker som om karrieren hans har gått litt i negativ retning siden det. Kanskje er et ligaskifte akkurat det han trenger. Pålitelige Gunnerblog melder for øvrig at vi også er ute etter en CB og en DM. Gonalons skal være på toppen av Wengers ønskeliste i sistnevnte posisjon.

 

Adler

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Gonalons

Walcott - Wilshere - Cazorla

Jovetic

 

Neste års lag? Ser veldig sterkt ut. Spesielt med tanke på at vi vil ha spillere som Szczesny, Vermaelen, Monreal, Jenkinson, Ramsey, Rosicky, Podolski, Chamberlain og Giroud som rotasjonsalternativer. Men igjen, jeg tar det hele med en klype salt foreløbig.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

John Cross sitter på så og si nada informasjon. Den mannen der er dessverre ikke noe mer pålitelig enn en vanlig blogg.

 

Adler var hvertfall klasse før. Trolig en av de aller aller beste i verden. Har sammen med Neuer vært den beste keeperen i Bundesligaen ifølge folk som følger med på den tyske serien jevnlig. Er også en del som mener at Adler faktisk er bedre enn Neuer (Lehmann har visstnok samme oppfatning uten at jeg finner artikler med sitater), men der er jeg usikker. God er han hvertfall. Det jeg dog ikke skjønner er hvorfor vi ikke prøvde å hente han forrige sommer når han var tilgjengelig på en bosman? Hvorfor vente et år for så å prøve å hente han da istedet? Tviler på at Hamburger SV selger han for £5-8m som avisene skriver også.

 

Når det gjelder Gonalons så er jeg usikker. Folk skriver at han er en mer "fysisk Arteta". Han skiller seg dog ikke noe ut på statistikkene verken på godt eller vondt (har en god pasningsprosent skal det sies). Personlig ønsker jeg Capoue ovenfor Gonalons da jeg føler han er hakket vassere og har en fysikk som Gonalons ikke har.

 

Ved siden av Adler, Jovetic og Capoue/Gonalons så håper jeg på både Subotic og Draxler. Subotic sin kontrakt går ut i 2014, men jeg klarer dessverre ikke å se for meg at Dortmund vil miste han også i sommer. Draxler syntes jeg bare er vanvittig spennende og har teknikk, fysikk og fart som få andre spillere har. Kunne vært vår "nye Pires". Tror dessverre ikke vi kjøper han (eller noen av de andre bortsett fra Gonalons kanskje) og at han innen en sesong eller to vil være utenfor vår prisklasse som Marco Reus. Et vanvittig stort talent.

 

Adler

Sagna - Subotic - Koscielny - Monreal

Gonalons - Arteta

Walcott - Cazorla - Draxler

Jovetic

 

Spillere som Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Ramsey, Wilshere, Rosicky, Chamberlain, Podolski, Giroud og Gervinho fører til at vi trolig har ligaens sterkeste stall. Presterer ingen av spillerene i førstelaget så er det bare å bytte de ut med en av disse.

 

Sjansen for et slik scenario? Vel.. jeg tør ikke å regne på prosenten engang. :p

Lenke til kommentar

Når det gjelder Gonalons så er jeg usikker. Folk skriver at han er en mer "fysisk Arteta". Han skiller seg dog ikke noe ut på statistikkene verken på godt eller vondt (har en god pasningsprosent skal det sies). Personlig ønsker jeg Capoue ovenfor Gonalons da jeg føler han er hakket vassere og har en fysikk som Gonalons ikke har.

Synes da statistikkene til Gonalons så absolutt er positive? I tillegg til gode pasningsstatistikker, har han 3,8 taklinger og 3,1 interceptions per kamp, og han har vunnet 1,7 hodedueller per kamp. Til sammenligning har Arteta og Ramsey vunnet henholdsvis 0,9 og 0,4 hodedueller per kamp. Hodestyrke på midten er i mine øyne noe vi savner når Diaby ikke er på banen. Har ikke sett nok av hverken Gonalons eller Capoue til å uttale meg om hvem som har best, men Ligue 1-entusiastene jeg føler på Twitter ser ut til å foretrekke førstnevnte.

 

Håper for øvrig som deg at vi også henter Subotic og Draxler, selv om det nok er lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Håper dette blir en knall sommer og neste sesong for Wenger/Arsenal, med noen store og gode signeringer. Tror Wenger gjøre det for å gjenvinne tilliten hos mange i Arsenal-leiren og "redde" ettermælet hans.

 

Selv digger jeg Wenger, selv om han er sta og kanskje ikke den som er lurest taktisk, men som vi så mange ganger har sett i kamptrådene og andre plasser, så er det mange som er utålmodige, kanskje jeg også til tider? Det skal ikke være lett å være Arsenal-supporter i alle fall :) Og glad er jeg for det!

 

Nå er det bare å glede seg til en kjempekamp på søndagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør det for deg jeg.

 

0%.

 

Hehe. Er nok noe i den duren ja. ;)

 

Synes da statistikkene til Gonalons så absolutt er positive? I tillegg til gode pasningsstatistikker, har han 3,8 taklinger og 3,1 interceptions per kamp, og han har vunnet 1,7 hodedueller per kamp. Til sammenligning har Arteta og Ramsey vunnet henholdsvis 0,9 og 0,4 hodedueller per kamp. Hodestyrke på midten er i mine øyne noe vi savner når Diaby ikke er på banen. Har ikke sett nok av hverken Gonalons eller Capoue til å uttale meg om hvem som har best, men Ligue 1-entusiastene jeg føler på Twitter ser ut til å foretrekke førstnevnte.

 

Håper for øvrig som deg at vi også henter Subotic og Draxler, selv om det nok er lite sannsynlig.

 

Begynner å bli en stund siden jeg så statistikkene hans så husker de ikke akkurat i hodet, men mener å huske at han lå bak Capoue på de fleste defensive områder bortsett fra pasningsspillet? 3,8 taklinger og 3,1 interceptions i snitt er dog rimelig brukbart. Når det gjelder hodespill så er det vel ikke spesielt imponerende vil jeg påstå, men bedre enn Arteta og Ramsey selvsagt. Usikker på hvordan Capoue gjør det der. Når det gjelder Diaby så blir det bare håpløst i mine øyne. Det blir et år for sent at vi sikrer oss en Song erstatter. Diaby sin karriere som toppspiller har vel egentlig aldri vært skikkelig i gang og i Arsenal så burde den karrieren være over.

 

Hos meg er det rimelig blandet. De storparten har hellet mot Capoue, men føler at han er tapt til PSG. Den største svakheten med Capoue som de sier er dog at han tildels gjør en del pasningsfeil. Det jeg dog foretrekker kontra Gonalons er at Capoue har litt høyere tempo i kroppen. Gonalons er skikkelig treig. Som oftest har ikke dette mye å si, men når det virkelig gjelder så frykter jeg at han er hakket for treg. Uansett: Capoue eller Gonalons inn så er vi hvertfall styrket. Da kan vi variere med en av de to nevnte + Arteta, Ramsey og Wilshere alt utifra hvilken motstander vi møter.

 

Er nok dessverre lite sannsynlig, men herregud så herlig det hadde vært. Subotic er en oppgradering på Mertesacker og Draxler er ulik enhver kantspiller vi har i klubben. Den gutten har et vanvittig skuddbein og som Cazorla er han så og si like god med begge bein. Sammen med Jovetic er han blant de råeste (og mer realistiske) signeringene vi kan gjøre i sommer. Som sagt: Minner meg en god del om Bobby.

Lenke til kommentar

Såpass ja. Vel statistikkene taler for Gonalons akkurat der hvertfall. Kan i så fall være en meget lur signering. Husker jo Gonalons var linket til oss for sånn 4-5 år siden før han fikk gjennombruddet på førstelaget og signerte ny kontrakt. Tipper nok at Wenger har fulgt med på gutten alle disse årene.

 

Sier som deg (og meg selv) ville vært fornøyd med hvilken som helst av de. Håper bare ikke vi får den samme regla om at han ikke kunne kjøpe en ny spiller i den posisjonen fordi "we have Coquelin" eller fordi "Diaby is coming back". Verken Coquelin eller Diaby kommer til å lykkes i Arsenal dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...