Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gøtze til Bayern for EUR37m.

 

Hadde aldri troen på at han kom til å komme til Arsenal. I motsetning til f.eks. Jovetic/Mata/Hazard.

 

Problemet er bare at Arsenal som klubb hele tiden sier "vi skal være verdens beste klubb innen 4-5 år", "vi har ambisjoner om å bli verdens beste klubb" etc. etc., men handlingene til klubben vitner ikke om en klubb som gjør dette.

 

Se på Bayern. Suverent gode i Bundesliga (en liga som er betraktelig sterkere enn mange tror) og som har vært meget imponerende i CL. Har vært i Champions League finale 2 ganger de siste 3 sesongene (hvis man ikke teller med denne sesongen, men det kan fort bli 3 finaler på 4 sesonger) og har en knallsterk tropp med mange gode og rutinerte spillere som få andre klubber i verden kan skryte av.

 

Allikevel så kjøper de inn ligaens beste spillere (og trolig spillere som er i verdenseliten generelt sett) og som er enda bedre enn de alternativene de allerede har. Det sier litt.

 

Arsenal derimot: Vi selger våre beste spillere og erstatter de med dårligere spillere. Vi kjøper ikke spillere som er i eliten (minus Cazorla) og som Arsenalsupportere så vet vi at vi i praksis ikke vil få en spiller hvis han koster tett opp mot £20m.

 

Denne sommeren blir nok neppe noe unntak uansett hvor mye jeg vil at den skal være det. Tror ikke vi får inn Jovetic. Tror ikke vi får inn Adler/Begovic/Mignolet. Tror ikke vi får solgt unna Chamakh, Djourou og Gervinho. Og jeg tror heller ikke vi får se en spillerstall som er betydelig bedre enn sesongens utgave.

 

Såfremt vi ikke får se virkelige handlinger fra klubben som tyder på at neste sesong blir annerledes så ser jeg ikke på oss som noe annet enn en klubb som har mål om å nå topp 4 og som er "fyll" i Champions League.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se på den positive siden, det ble litt penger i kassa for dere i kveld.

 

Chris Wheatley ‏@GoonerTalk 6m

Manchester United will pay Arsenal £1.5million as part of a clause in the Robin van Persie deal after they secured their 20th PL title.

 

Yay. Dette går jo bare ut i bonus til Gazidis, Kroenke, Wenger og resten av styret tipper jeg. Det samme er sikkert tilfellet om de klarer å gå i pluss i sommer. Tipper nok de klarer det også!

Lenke til kommentar

Kjenner at jeg egentlig ikke kunne brydd meg mindre.

 

Er jo ikke så rart at toppklassespillere forlater mindre gode lag for å vinne trofeer vel? Jo fortere Arsenalfans innser at Arsenal ikke lenger er en klubb som er i stand til å kjempe om titler jo bedre. CL kvalifikasjon er det absolutt beste klubben kan prestere i overskuelig fremtid. Vi kan være heldige å vinne et ligacup-trofee en og annen gang, men der stopper det. Håper vi kan prestere i Europa League neste sesong. Kanskje komme oss til semifinalen. Så har vi hvertfall europacupspill til mai i stedet for å ryke tidlig februar.

Lenke til kommentar

Klausulen angående RvP var vel kjent hele tiden?

 

Var det ikke slik at om RvP med United vant PL/CL/FA i løpet av de tre første sesongene så ville Arsenal få den ekstra summen? Og ettersom de fleste kunne se for seg United vinne et eller annet så var den klausulsummen bare automatisk lagt til resten av kjøpesummen når man pratet om overgangsprisen.

Lenke til kommentar

Vi hadde aldri fått han uansett, så helt greit at han går til Bayern. De vinner CL i år, og vinner ALT med Pep neste år. Liga, cup, Supercup og VM for klubblag. Merk mine ord.

 

Forsåvidt enig i at han ikke er et typisk Arsenal-kjøp, men herlighet så tafatt av Götze å si ifra til Dortmund at han ønsker å dra, eller, at han kommer til å dra uansett hva Dortmund sier, for så å gå rett til den argeste rivalen siden sjansen for suksess teknisk sett er større der (og sannsynligvis lønnsposen).

 

Tenk om en Arsenal-spiller hadde gjort det samme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig i at han ikke er et typisk Arsenal-kjøp, men herlighet så tafatt av Götze å si ifra til Dortmund at han ønsker å dra, eller, at han kommer til å dra uansett hva Dortmund sier, for så å gå rett til den argeste rivalen siden sjansen for suksess teknisk sett er større der (og sannsynligvis lønnsposen).

 

Tenk om en Arsenal-spiller hadde gjort det samme.

 

Flashback RVP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...