Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en full U21-kamp for Zelalem. Fulgte bare oppdateringer på Twitter så jeg aner ikke hvor bra han spilte, men det er meget imponerende i seg selv å gå rett inn på U21-laget vårt som 16-åring. Vi vant for øvrig 3-2 etter to mål av Akpom og ett av Watt. Førstnevnte putter på bestilling for tiden.

Lenke til kommentar

Nå må rett og slett Poldi snart få prøve seg som spiss i et par kamper.

 

Skjer ikke.

 

Tipper også at vi får se Wilshere fra start igjen neste kamp.

 

Wenger vet virkelig hvordan man ødelegger for seg selv. Med Rosicky fra start og Podolski + Chamberlain tidligere inn for Giroud og Walcott så ville vi trolig ha vunnet. Dessverre så har han gjennom Giroud funnet en favoritt igjen. Uten at jeg ikke skjønner et fnugg av det. Med Ramsey så klarte jeg alltid å se kvalitet og vilje. Med Giroud så ser jeg et par kvaliteter innimellom, men ikke den mentaliteten og viljen som en toppspiller har.

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig Giroud, syns han holder bra på ballen, kombinerer bra med andre, grei på hodet, kan jobbe hardt hvis han vil. Dessverre bommer han på alt for mange sjanser og er generelt dårlig til å gå på løp/skape rom for seg selv slik at han åpner opp for en stikker fra f.eks Cazorla. Nå om dagen ser det også ut som om han selv ikke gidder noe som helst. Tror både laget og han selv hadde hatt godt av å benke han noen kamper.

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor Podolski ikke har fått prøve seg som spiss, evnt hengende bak Giroud, evnt spissmakker med Giroud. Podolski er IKKE en ving. Nå er kanskje ikke Podolski verdens beste spiss, men han er i det minste en klinisk avslutter og en større trussel generelt enn hva Giroud er. Når til og med Walcott og Gervinho så skjønner jeg lite.

 

 

 

Må legge til at forsvaret var strålende i dag. Ramsey banens beste i mine øyne. Den gutten har virkelig tatt steg de siste månedene.

Endret av Payung
Lenke til kommentar

Enig! Nå må Giroud bli benket for at han ikke presterer. Har ikke sett Arsenal med en dårligere spiss en det Giroud er for oss nå. Poldi og ger LETT framfor giroud. Ser ikke helt hvordan man kan understøtte luftstyrken hans engang.

Hmm, ikke enig der. Men enig i at han bør vrakes. Walcott, Gervinho, Podolski - til og med Cazorla foretrekker jeg over Giroud på topp om dagen.

Lenke til kommentar

Jeg har troen på at Giroud kan bli en viktig spiller for oss jeg, om vi klarer å bli bedre på å utnytte hans styrker. Synes også han har kommet seg betraktelig med ballen i bena enn på starten av sesongen og han er et viktig oppspillspunkt, selv om han enda har mye å gå på der. Han har ikke hatt sin beste periode, og burde nok gjort det bedre på et par av sjansene han fikk i dag. Men det skal jo også sies han får mye pepper jeg ikke helt synes han fortjener, da laget rundt han ikke klarer å servere han baller å jobbe med. Innleggskvaliteten til arsenal må vel være blandt ligaens svakeste, uten at jeg kan si å ha sett noen statistikk på det. Det virker som vi er vaksinert mot å treffe medspiller på innlegg fra kant, og da blir det enkelt å skylde på han som sjelden får ballen han burde fått.

 

Så mener jeg også at han kanskje foretrekkes i overkant mye av Wenger, og skulle selv gjerne sett Podi på topp. Men jeg tar Giroud foran Gervinho anyday.

Lenke til kommentar

Uenig. I de siste kampene har hatt fått nokk av baller å jobbe med. Det er avsluttningene til Giroud som enten går 5 mil til siden eller over.

 

Jeg er enig i at Everton kampen ikke var av Giroud sine beste kamper, og som jeg skrev burde han utnyttet en av sjansene han fikk bedre.

Nå snakket jeg generelt mer om sesongen sett under ett, og innleggskvaliteten til Arsenal. Som i mine øyne er skremmende dårlig.

Og skal Giroud bli en hit i Arsenal må dette forbedres.

Lenke til kommentar

Giroud har så langt 17 mål og 13 assists i alle turneringer. I sin debutsesong. Bortsett fra Henry og Wright har ingen andre Arsenal-spillere puttet flere i sin første sesong for oss. Jeg er helt enig i at han ikke bør være førstevalg, men likevel føler jeg at han får ufortjent mye kritikk. Han er fortsatt bare 26 år gammel, og jeg tror absolutt at han har en fremtid i Arsenal. Så at noen til og med pratet om å selge ham i kamptråden, og det er noe av det mest hodeløse jeg har lest på dette forumet. Problemet er ikke Giroud. Problemet er at vi ikke har noen som kan spille når Giroud ikke er i form. Får vi inn en klassespiss i tillegg til Giroud i sommer (type Jovetic eller Lewandowski, ikke Remy eller Benteke), har vi i mine øyne meget god dekning på topp.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Everton kampen ikke var av Giroud sine beste kamper, og som jeg skrev burde han utnyttet en av sjansene han fikk bedre.

Nå snakket jeg generelt mer om sesongen sett under ett, og innleggskvaliteten til Arsenal. Som i mine øyne er skremmende dårlig.

Og skal Giroud bli en hit i Arsenal må dette forbedres.

 

Skal Giroud bli en hit i Arsenal må ha begynne å score mål! Han vil oppnå det ved å få sjangsene og være kynisk. Jeg mener han får flere sjangser i løpet av en kamp og jeg kan også gå med på at at innleggsfoten til de på høyrekanten er møkk. Men, siden han får disse sjangsene sine og ikke setter disse er det Giroud som er problemet, IKKE innleggene ELLER oppspillene for den sak skyld. Handler bare at mannen må bli flinkere til å treffe mellom stengerne og da tenker jeg ikke på målstanga og cornerflaggstangen - noe han har bevist i de siste kampene han er veldig flink til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...