Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

chelsea har FA, EL og PL

 

tottenham har EL og PL

 

Vi har bare PL og mot moderate hjemmelag og delvis møkkalag. Dette burde vi klare å seile inn...

 

Arsenal - Norwich -> Letteste kampen vi har igjen. Skal være 3 poeng.

Arsenal - Everton -> 1 poeng

Fulham - Arsenal -> 1 poeng maks (Vi har ikke slått Fulham borte siden 2008! Siste seier mot de var i 2010. Siden det har det vært 1 tap og 3 uavgjort)

Arsenal - Manchester United -> Poeng her ville vært et mirakel. Vi har ikke sjans. 0p

Queens Park Rangers - Arsenal -> Ble pisset på i tilsvarende oppgjør i fjor. Tror dog et QPR med ingenting å spille for kan vinnes. 3p.

Arsenal - Wigan Athletic -> Wigan i poengnød skal man ikke kimse av. Klarte såvidt å slå de i høst og ble eid på Emirates i tilsvarende oppgjør i fjor. Seier her er mulig, men U er mest sannsynlig. 1p

Newcastle United - Arsenal -> Usikker hva jeg tror om denne. I utgangspunktet er det en U, men kan tippe begge veier. Spesielt om Newcastle trenger poeng.

 

Så 10-12 poeng er det vi antagelig kan klare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Everton hjemme bør være 3 poeng. De er gode i år, men vi har historisk sett hatt godt tak på Everton. Vi har også vært i posisjon til CL mange ganger, og bør ha mer rutine enn Everton i slike avgjørende matcher. Fulham bli en tøff kamp, men et Arsenal i flyt og form bør klare 3 poeng her også. Samme kan sies om Wigan kampen.

 

Machester kampen er vel eneste jeg ikke føler man kan forvente 3 poeng i, men et uavgjort på Emirates er ikke umulig.

Vi har det i våre hender nå, og jeg har vanskelig for å se Tottenham vinne sine resterende. Dermed tror jeg vi har råd til å gå på en smell eller to, og fortsatt holde de bak oss.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Historie og statistikk er greit nok, men når dommeren blåser i gang kampen er det rimelig betydningsløst.

Jeg tror at gutta nå vet hva det står om, og bør ha motivasjon for å vinne kampene som gjenstår. Har blitt skuffa før, men håpet lever jo fortsatt :p

 

Slik vi spiller om dagen tror jeg Fulham må ha en skikkelig god dag på jobben for å slå oss, Kan jo selvsagt skje det, men jeg har troa på 3 poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow. Zelalem starter uten å ha debutert for U18. Sier sitt. Ekstremt spennende lag.

 

Szczesny

Bellerin - Hajrovic - Hayden - Meade

Yennaris - Olsson

Eisfeld - Zelalem - Gnabry

Akpom

 

At Szczesny starter i dag, forklarer vel hvorfor han ikke var involvert på lørdag. Bra at han er villig til å spille for U21 for å holde seg i form. Liker holdningen hans.

Lenke til kommentar

Same old, same old.

 

Jeg tror det ikke før jeg får se det.

 

Ryktes for øvrig at også Kos er på vei ut dørene. Han har visst Guardiola DNA.

 

Salg av Kos, Verm og Sagna burde vel holde til å gå i null? Så bruker vi pengene fra Poldi til å handle erstattere.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

@timpayton:

 

Tror vi går en spennende sommer i møte. Mer viktig enn noen gang nå at vi klarer CL.

 

Det jeg lurer på: Hvorfor skal premisset være så annerledes i år enn i fjor? Vi hadde penger og midler tilgjengelig da også, men allikevel så virket det som om vi "måtte" selge etter å ha kjøpt. Vi så heller ingen bedringstegn i januar før Gibbs ble skadet et par dager før januarvinduet stengte og Wenger handlet inn Monreal (dog skal han ha skryt for å kjøpe inn Monreal uansett hvordan man vrir og vender på det).

 

Var jo mange rimelig ville rykter i fjor på denne tida også. Husker jo at M'Vila var "så godt som klar" for Arsenal blant annet gjennom diverse "pålitelige" kilder, men vi husker jo alle hvordan den visa gikk.

 

Tipper vi ender opp med nok en sommer hvor vi kjøper billigere og dårligere alternativer. Tror ikke vi får se en ny keeper som går inn som soleklart førstevalg (Begovic/Mignolet/Adler eller det ville ryktet om Casillas). Hvis Fabianski ikke driter seg massivt ut i de resterende kampene så vil jeg tippe han får ny kontrakt og blir værende i klubben på tross av at han egentlig ikke er så mye å skryte av. Gjort en god jobb, men langt ifra Europas beste. Tror heller ikke vi får se Jovetic eller en spiller som koster i regionen av £20m forsåvidt.

 

Tipper dog vi muligens ender opp med Capoue.

Lenke til kommentar

Først og fremst den nye Emirates-avtalen, kombinert med FFP som gjør at andre lag ikke lenger kan legge inn utenomjordiske bud for å sikre seg de beste spillerne. I tillegg vil vi får en rekke nye sponsoravtaler sommeren 2014, så vi har råd til å gå i minus neste sesong. Wenger går nå inn i siste år av sin kontrakt, så det kan også tenkes at han vil avslutte karrieren sin med stil, eventuelt vise seg verdig til en ny kontrakt.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor ting plutselig skal være så mye annerledes denne sommeren kontra f.eks i fjor eller tidligere år. Det ville gledet meg stort Wenger faktisk mente troppen trenger forsterkninger og gikk ut og handlet. Dessverre har jeg stort sett håpet og trodd dette før hver sommer, men denne gangen er jeg fast bestemt på å ikke tro på noe. Jeg kommer uansett til å bite på rykter fra litt mer troverdig hold ene og alene fordi det er en del sommerspenningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...