Stefan_B Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) He's alright, Jack! Wilshere return set to boost Arsenal hopes of top four finish For å være ærlig så syntes jeg midtbanen vår har vært mer balansert i de to kampene Wilshere har vært borte. Håper virkelig Wenger bruker sunn fornuft og lar han få et par innhopp og velger spillere utifra form og bidrag fremfor navnet deres. Dessverre så er ikke det helt Wenger sin stil så frykter at Wilshere er å finne fra start i første kampen hvor han er tilgjengelig.. Skal legge godvilja til for å kalle det der en kjendis For russere eller folk som har studert statsvitenskap så er det vel sikkert ikke å "pushe" det. Har ærlig talt aldri hørt om han basketball-fyren selv engang. Endret 24. mars 2013 av Stefan_B Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) For å være ærlig så syntes jeg midtbanen vår har vært mer balansert i de to kampene Wilshere har vært borte. Håper virkelig Wenger bruker sunn fornuft og lar han få et par innhopp og velger spillere utifra form og bidrag fremfor navnet deres. Dessverre så er ikke det helt Wenger sin stil så frykter at Wilshere er å finne fra start i første kampen hvor han er tilgjengelig.. Delvis enig, men Wilshere er alt for viktig til at vi kan benke ham. Ramsey og Arteta er kanskje bedre defensivt, men ingen av dem kan gjøre den samme jobben fremover på banen. Bortsett fra Cazorla (2,5) er det ingen på laget vårt som slår flere nøkkelpasninger per kamp enn Wilshere (2,3). Nestemann på listen er faktisk Monreal med 1,4. Jack har også evnen til å dra av en mann eller tre på midtbanen og skape overgangsmuligheter. Faktisk er Taarabt den eneste spilleren i ligaen som har flere suksessfulle dribblinger per kamp. Uten Wilshere har vi vunnet 36 % av kampene våre i ligaen (4/11). Med ham har vi vunnet 56 %. (10/18). Endret 24. mars 2013 av Le Professeur Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Delvis enig, men Wilshere er alt for viktig til at vi kan benke ham. Ramsey og Arteta er kanskje bedre defensivt, men ingen av dem kan gjøre den samme jobben fremover på banen. Bortsett fra Cazorla (2,5) er det ingen på laget vårt som slår flere nøkkelpasninger per kamp enn Wilshere (2,3). Nestemann på listen er faktisk Monreal med 1,4. Jack har også evnen til å dra av en mann eller tre på midtbanen og skape overgangsmuligheter. Faktisk er Taarabt den eneste spilleren i ligaen som har flere suksessfulle dribblinger per kamp. Uten Wilshere har vi vunnet 36 % av kampene våre i ligaen (4/11). Med ham har vi vunnet 56 %. (10/18). Ingen tvil om at Wilshere er god, men den statistikken du drar frem angående seiersprosenten. Den lyver litt mtp. at laget i perioden før Wilshere kom tilbake fra skade var veldig "uharmonisk" og trengte en stund på å bli samspilte. Dette skjedde først i perioden november/desember når Wilshere var tilbake. Ingen tvil om at Wilshere er et uroelement, men jeg mener at han faktisk ikke er savnet pdd. og har gått av å sitte på benken. 2 seiere mot Bayern München og Swansea er ikke dårlig og jeg syntes at Arteta har prestert bedre uten Wilshere på banen enn med da Wilshere er for dårlig defensivt i motsetning til Ramsey og Diaby. Han er heller ikke god nok mtp. endeprodukt til å veie opp for litt slapp posisjonering og igjen: Hvilket signal sender det til spillere som Ramsey, Chamberlain o.l. at de blir benket det sekundet Wilshere kommer tilbake? Det beste for laget er at Wilshere nå spiller seg inn igjen. Det er ingen som startet mot Bayern og Swansea (bortsett fra Giroud og Walcott) imo. som har spilt seg ut. Konkurranse er bare sunt og Wilshere har bare godt av litt ekstra hvile og mindre påkjenninger på kroppen. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Én god kamp av Chambo, og han skal prioriteres over Wilshere, som har vært blant våre beste denne sesongen? Jeg er dog enig i at Ramsey bør starte mot Reading, men det trenger ikke å gå ut over Wilshere. Nå som Walcott er ute, kan for eksempel Wilshere spille #10 med Cazorla på kant. Han er heller ikke god nok mtp. endeprodukt til å veie opp for litt slapp posisjonering Slapp posisjonering? Snarere tvert i mot. Han er ekstremt ivrig og presser litt for aggressivt til tider, noe som kan skape trøbbel for de rundt ham, men i mine øyne er det ingen som er mindre slappe enn Jack. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Én god kamp av Chambo, og han skal prioriteres over Wilshere, som har vært blant våre beste denne sesongen? Jeg er dog enig i at Ramsey bør starte mot Reading, men det trenger ikke å gå ut over Wilshere. Nå som Walcott er ute, kan for eksempel Wilshere spille #10 med Cazorla på kant. Slapp posisjonering? Snarere tvert i mot. Han er ekstremt ivrig og presser litt for aggressivt til tider, noe som kan skape trøbbel for de rundt ham, men i mine øyne er det ingen som er mindre slappe enn Jack. Én god kamp, men jeg mener allikevel han burde prioriteres foran Wilshere. Hvorfor? Igjen: Wilshere har ikke vært et spesielt stort savn. Han har akkurat kommet tilbake fra skade og har som regel alltid et vanvittig press på seg da "alle" forventer at han skal prestere samtidig som han blir mishandlet i hver bidige kamp. Sist, men ikke minst: You never change a winning team. Blir dog vanskelig mtp. at Walcott er ute, men jeg syntes Wilshere burde starte på benken uansett. La Arteta, Diaby og Ramsey danne midtbanen mens Cazorla, Chamberlain og Giroud/Podolski/Gervinho danner angrepet. Tror du legger for mye press på ordet slapp. Som i slapp posisjonering så mener jeg at han ikke er så god på å posisjonere seg bakover (er heller ikke helt på hugget når det kommer til bevegelser inn i 16 heller). Han er rimelig lett å spille rundt. Når det gjelder å presse ballfører så er han sammen med Cazorla og Ramsey vår beste. Der har jeg ingenting å utsette på han, men han har som offensiv midtbane vært mindre god på å følge defensive løp. Han løper seg veldig tom på å presse høyt og når han også blir utsatt for veldig mange taklinger så frykter jeg veldig for helsa hans. Som sagt: Så lenge laget spiller bra uten han så syntes jeg han ikke burde starte. Det øyeblikket ting ikke stemmer så er han selvfølgelig den første man ser til, men så lenge vi ser ut til å klare CL plass så ønsker jeg helst at Wilshere holder seg skadefri ut sesongen og får en skikkelig sesongoppkjøring i sommer. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Diaby foran Wilshere? Hva har han gjort for å fortjene en startplass? Han var brukbar mot Swansea, men igjen, én god kamp er for meg ikke nok til å danke ut en av våre aller beste spillere. Jeg er enig i at vi har sett solide ut de to siste kampene, men jeg tror dette har minst like mye å gjøre med at Koscielny har tatt plassen til elendige Vermaelen, og at vi har hatt en dominant og kommanderende Fabianski i mål. Så fort Wilshere er 100 %, håper jeg Wenger går for Ramsey og Arteta dypt med Wilshere bak spissen. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Er ikke noe fan av Diaby selv, men han er solid defensivt som oftest. Vi har sluppet inn få mål de kampene han og Arteta har spilt sammen på midten. At vi har Koscielny og Fabianski (usikker på polakken fortsatt, har ikke blitt satt på de store prøvene og har "flappa" på et par cornere så langt) har trolig bare bidratt ennå mer. Vi blir nok neppe enig her Le Prof. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hvor liten/stor er sannsynligheten for at Man Utd feirer seriegullet på vår hjemmebane i år? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Ca. like stor som sannsynligheten for at Man Utd slår Sunderland borte, Man City hjemme, West Ham borte og Aston Villa hjemme. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Ca. like stor som sannsynligheten for at Man Utd slår Sunderland borte, Man City hjemme, West Ham borte og Aston Villa hjemme. I tillegg må jo City ikke snuble Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) .. vent. Om Utd vinner over City, så vil siste matchen mot Aston Villa være overflødig. Sånn omtrent. Endret 25. mars 2013 av niko. Lenke til kommentar
theHerd Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) "I tillegg må ikke City snuble" Det har de allerede gjort, bare fint om United vinner med så myevsom mulig (bare ikke på Emirates), da blir det null spenning og alle har glemt gullet før vi slikker sol i 30 grader her i Norge. Det eneste som er spennende i PL nå erom noen kan stjele 2.plassen, kampen om 4., nedrykk osv. Endret 25. mars 2013 av theHerd Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Arsenal U19 møter CSKA Moskva U19 i NextGen-kvartfinale 20:00. Kampen vises live på Arsenal Player, for de som har det. En gyllen mulighet til å se spennende spillere som Gnabry, Akpom, Olsson, Eisfeld, Yennaris og Bellerin i aksjon. Edit: Kampen spilles for øvrig på Emirates. Endret 25. mars 2013 av Le Professeur Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Iliev Bellerin - Hayden - Hajrovic - Angha Olsson - Yennaris Ebecilio - Gnabry - Eisfeld Akpom Spennende lag! Endret 25. mars 2013 av Le Professeur Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Gnabry med storsjanse allerede... Burde ha scoret der. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Gnabry 1-0! Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Skjønner ikke at Yennaris ikke har fått litt flere innhopp på førstelaget. Fikk noen forrige sesong og var veldig imponerende og har også vært meget imponerende de få gangene han har fått spille denne sesongen. Meget kapabel på midtbanen og på backen. Tipper vi får se han mer neste sesong på benken. Ellers: For et skudd av Eisfeld. Synd den ikke gikk inn! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Fullt fortjent seier. Da blir det Chelsea i semien! Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Herlig kamp og herlig resultat! Flere som imponerte. Møter Chelsea neste fredag i semien. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Møter Chelsea neste fredag i semien. Kampen spilles allerede denne fredagen, faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå