Corporal Jenkinson Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 David Ornstein @bbcsport_david Not questioning Arsenal takeover story but Kroenke has absolutely no intention to sell, is adamant he's here for long-term #bbcfootball #afc Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Hmm. Ikke helt uventet, tatt i betraktning hvor involvert Qatar og Emiratene er i klubben allerede. Ikke bare forretningsfolk; har man med kremmere fra dene delen av verden å gjøre, så går det som regel helt inn til regjeringsnivå. Spørs hva Uzmanov gjør nå. Men en ting er sikkert; hvis dette oppkjøpet blir noe av, og hvis det fører til at det kommer inn en sjeik med ubegrensede midler i lomma, så kommer jeg til å holde en meget lav profil som Arsenal-supporter. Å kjøpe seg til titler og pokaler med penger man ikke har tjent selv, er ikke morro i det hele tatt. Men vi får vente å se om dette blir noe av, og hvilken form det får. FFP kan ikke komme fort nok. Men ut fra det jeg har lest meg til om hva FFP innebærer, så er jeg litt i tvil om det er nok. Jeg tror nok det behøves reguleringer og innsyn i driften av klubbene utover det som er foreslått. Og langt hardere straffer enn det som er skissert også, slik at styrene blir nødt til å tenke seg om både to og tre ganger før de forsøker seg på å skjule penger og/eller avtaler/kontrakter. Kroenke no intention to sell? Nei, kanskje ikke - men han er forretningsmann. Hvis prisen er riktig, så selger han. Dessuten ville det være dumt like før et potensiellt bud å si noe annet En annen ting: Budet er ikke kjempehøyt, slik som Telegraph påstår. Verdien av AFC, med Emirates og det hele, ligger helt i toppen av skalaen av verdens fotballklubber. Man bør ikke blande kortene her; omsetning og tilgjengelige likvide midler er noe annet en den samlede verdien. For ikke å snakke om den potensielle framtidige verdien. Bare det at klubben og stadion ligger i London, gir et solid påslag i verdien - langt mer enn f.eks. Manchester-klubbene. Men hvis beløpet som er angitt ligger i nærheten av hva det egentlig blir, så er det nok til at både Kroenke og Uzmanov må vurdere å selge, tror jeg nok. Endret 3. mars 2013 av thomit Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Moderatormelding Jeg har ryddet opp i tråden. Rasehets vil ikke bli tolerert her på forumet Reaksjoner på moderering skal, som alltid, tas på PM.. Endret 3. mars 2013 av Jørgen 2 Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 På en måte er jeg glad det går til helvete om dagen. Jeg vil selvsagt at Arsenal skal gjøre det bra, at vi skal knuse Spurs og at vi skal vinne så mye som mulig. Men jeg har innsett at den eneste måten klubben kan komme seg ut av det hølet den har gravd seg ned i, er hvis det går til helvete. Fordi Wenger må ut, ingen tvil om det, men hvem skal sparke han? Han sitter i en unik posisjon hvor han er latterlig urørlig. Eneste måten denne klubben kan gå oppover nå, innebærer først en tur ned i gjørma. For vi er nødt til å tape plassen vår i topp 4 for å ha en sjanse til å bli kvitt Wenger. Håper det skjer denne sesongen, så vi kan fullføre turen nedover så fort som mulig. Da kan vi endelig starte på nytt, og håpet om bedre tider er tilbake. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 På en måte er jeg glad det går til helvete om dagen. Jeg vil selvsagt at Arsenal skal gjøre det bra, at vi skal knuse Spurs og at vi skal vinne så mye som mulig. Men jeg har innsett at den eneste måten klubben kan komme seg ut av det hølet den har gravd seg ned i, er hvis det går til helvete. Fordi Wenger må ut, ingen tvil om det, men hvem skal sparke han? Han sitter i en unik posisjon hvor han er latterlig urørlig. Eneste måten denne klubben kan gå oppover nå, innebærer først en tur ned i gjørma. For vi er nødt til å tape plassen vår i topp 4 for å ha en sjanse til å bli kvitt Wenger. Håper det skjer denne sesongen, så vi kan fullføre turen nedover så fort som mulig. Da kan vi endelig starte på nytt, og håpet om bedre tider er tilbake. Jeg er ganske sikker på at Wenger sitter minst ut neste sesong når kontrakten hans går ut. Det påstås jo at vi nå har penger og at det blir en aldri så liten spending spree til sommeren. Jeg er skeptisk og tror nok at dette er løgn som vanlig, men vi får se. Ingen tvil om at sommeren blir usedvanlig spennende. Blir Wilshere? Kjøper vi en Sagna erstatter? Hva med en ny keeper? Vil midtforsvaret bli forsterket? Kommer det en DM inn? Selger vi unna daukjøttet? Wenger er nødt til å utføre mirakler nå, hvis ikke vil flere og flere fans vende ham ryggen. Da kan neste sesong bli meget ubehagelig. Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ja, han sitter nok ut kontrakten. Men klarer vi topp 4, er det fare for at han forlenger. Når det kommer til pengene må disse spares til neste manager. Wenger sin tid er over, håper ikke han sprenger banken og bruker alt i et forsøk på å redde seg selv. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Sky Sports News @SkySportsNews Denmark suspend Nicklas Bendtner from their national team for six months after drink-driving arrest #ssn Smooth. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Den fyren er en vits. Glad han er dansk og ikke norsk. 2 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Skjønner ikke helt at arsenal supporterne ønsker Wenger så sterkt ut. Er jo en kjempebra manager som fortsatt har flere år igjen, og "problemene" ligger heller i andre ting føler jeg. Se bare på blant annet økonomi styringen arsenal vs spurs blant annet.. Også må man tenke på hvor mye han måtte selge nå og kjøpe inn nytt. Dere har tross alt mista Nasri, fabregas, Van persie, song med fler på kort tid, alle var utrolig viktig. Allikavel pågrunn av den store spiller omskiftninga og strukturen Wenger har måttet kjøre, så kjemper dere i toppen gang på gang, og det er første sesong hvor CL plassen kanskje vil glippe. Ingenting er over, og skulle det gå skeisen, så er dere nok oppe igjen neste år når ting har satt seg mer. Virker som det ikke er bare store omskiftninger i spillegruppa, men også økonomien m.m.. forandrer seg ikke og blir perfekt over nattan. Også kan man jo legge til at City og chelsea har fått rike eiere og "kjøpt" seg til topp plassering fra det året arsenal dominerte og utover, noe som forandret veldig på ting, itillegg til at Tottenhams sitt harde og strenge arbeid med økonomien, bygg av treningsannlegg, heldige/dyktige (som arsenal) med ungdoms kjøp/oppfostring og stadion pågang, har pushet dem opp. Også har Premier league rett og slett bare blitt mye tøffere og jevnere med åra itillegg sånn generelt. Nei, prøv å våkne opp og se hvor "problemene" virklig ligger, og itillegg hver litt mer realistisk. Jeg har ikke noe tro på at problemet ligger hos Wenger, er vel mer på hvordan eierne har villet hatt det i en lengre periode (noe som virker å forandre seg nå, gi det tid), og imellomtiden har flere av de andre klubbene hatt "flaks" eller jobbet hardt for å ta igjen forspranget,noe som bærer frukter. In Wenger you must trust Gjør en sabla god jobb med det han har. COYS ^^ Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Selvfølgelig, all ære til Wenger for den jobben han har gjort de siste 16-17 årene, mange flotte år og mange flotte prestasjoner. Det som provoserer meg særlig er salg av nøkkelspillere som nevnt over, som det ikke engang blir forsøkt å erstattet med noen i tilnærmet samme klasse. "Vi kan ikke ødelegge de unge talentene vi har i klubben", "Diaby blir som en ny signering". Samt hvor naiv og sta Wenger er med taktikken i forhold til tilgjengelige spillere og motstand.. Samtidig så virker 80% av spillerne likegyldige ute på banen, og man må som regel vente til 2.omgang for å se noe fornuftig. Av og til så virker det nesten som det bare er Wilshere som har lyst til å vinne, og virkelig gjør en innsats ute på banen. Wenger virker ikke å ha det som trengs for å motivere spillerene, skulle tro det var den gamle treneren min som var inne i garderoben med den vanlige "ut å ha det arti gutta!"-frasen før hver kamp, uten en antydning til hverken taktikk eller et fnugg av "motivasjon". Dessuten, forsvaret suger balle. Mener å ha lest her at Wenger har avskaffet treningene/øvelsene til Bould, jeg har ikke aning på hva som skjer innad i klubben, men om dette stemmer så er det jo helt på trynet. Andre managere diskuterer med ass. manager under kamp, gir instrukser under kampen, ikke Wenger. Han utveksler knapt 2 ord med Bould under kamper, og jeg har enda tilgode å se han gir noen taktiske instrukser? Jeg håper virkelig at det er styret som føkker ting opp for Wenger, for jeg synes rett og slett synd i mannen. Nedbrutt. 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det som provoserer meg særlig er salg av nøkkelspillere som nevnt over, som det ikke engang blir forsøkt å erstattet med noen i tilnærmet samme klasse. "Vi kan ikke ødelegge de unge talentene vi har i klubben", "Diaby blir som en ny signering". Tror du Wenger sier ting som dette fordi han ikke har lyst på bedre spillere, eller for å skjule det faktum at han ikke har hatt råd til bedre spillere? Ellers enig. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) http://www.givemefoo...on-player-wages For de som er intressert. 52 mill pund mer er rimlig mye penger. Podolski har vel ca 17 000 pund mer i uka iforhold til bale fks som akkurat skrev under ny kontrakt og er den med høyest lønn. Endret 4. mars 2013 av Ipad Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Tror ikke på den artikkelen for fem øre. £1m pund ekstra per uke tilsvarer ti spillere på £100k. Nekter å tro at det stemmer. Dessuten er to av de tre nevnte spillerne (Djourou og Chamakh) på utlån. Useriøs artikkel fra en useriøs side med en useriøs kilde. Ikke tro på alt du finner på nettet. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Tror ikke på den artikkelen for fem øre. £1m pund ekstra per uke tilsvarer ti spillere på £100k. Nekter å tro at det stemmer. Dessuten er to av de tre nevnte spillerne (Djourou og Chamakh) på utlån. Useriøs artikkel fra en useriøs side med en useriøs kilde. Ikke tro på alt du finner på nettet. Er ikke så lenge siden at Gazidis bekreftet at Arsenal fortsatt betaler mesteparten av lønningene til de større navnene som er på utlån. Dette omhandlet da Denilson, Bendtner og Park så man skal ikke se bort ifra at vi fortsatt betaler 50-60% av lønningene til Chamakh og Djourou. At store summer blir sløst vekk på spillere som ikke har en fremtid i klubben er vel temmelig åpenlyst, men jeg tviler på at det er så mye som £1M i uka. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Link til Gazidis-sitatene? Er fullt klar over at vi kaster bort mye lønninger på ubrukelige spillere og at lønningspolitikken vår er skakkjørt, men vi har vel "aldri" havnet under et lag på tabellen som har mindre lønnsutgifter enn oss. Denne sesongen kan bli den første. Heldigvis går en del kontrakter ut til sommeren, og vi får forhåpentligvis solgt unna litt daukjøtt i tillegg. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Det er vel vanlig at klubben som låner, ikke betaler 100% av lønna til spilleren på lån. I hvert fall ikke når mindre klubber låner fra større klubber. En viss prosentandel er vanlig. Ofte er grunnen til at spillere i det hele tatt er på utlån, at det faktisk blir billigere enn om man skulle fristille spilleren fra kontrakten. Da må man i så fall betale spilleren all den lønnen han skulle ha fått helt til utløpsdatoen av kontrakten. Hvis ingen kjøpere har meldt sin interesse, er det gode grunner til å heller la spillerne gå på utlån. Endret 4. mars 2013 av thomit Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Tror ikke på den artikkelen for fem øre. £1m pund ekstra per uke tilsvarer ti spillere på £100k. Nekter å tro at det stemmer. Dessuten er to av de tre nevnte spillerne (Djourou og Chamakh) på utlån. Useriøs artikkel fra en useriøs side med en useriøs kilde. Ikke tro på alt du finner på nettet. De sist publiserte lønnsvudsjettene for klubbene var på hhv 90 og 143 millioner pund, og det er etter at Spurslønningene tok et kraftig byks pga CL-deltakelse. Hva får deg til å tro at det har forandret seg i deres favør? Hva heter han der irakiske ministeren igjen? Du minner litt om ham i grunn, Benbjos rake motsetning, er nesten så jeg lurer på om dere er en og samme bruker av og til 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Er da vanlig å betale en del av lønna uansett, og i slike situasjoner (f.eks Chamakh) hvor spilleren i utgangspunktet har en gigantisk lønn er det naturlig at klubben må betale en større del av regninga. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) De sist publiserte lønnsvudsjettene for klubbene var på hhv 90 og 143 millioner pund, og det er etter at Spurslønningene tok et kraftig byks pga CL-deltakelse. Hva får deg til å tro at det har forandret seg i deres favør? Hva heter han der irakiske ministeren igjen? Du minner litt om ham i grunn, Benbjos rake motsetning, er nesten så jeg lurer på om dere er en og samme bruker av og til Publisert av hvem, hvor, og fra hvilke kilder? Etter min erfaring er slike "publiseringer" mer eller mindre kvalifiserte gjetninger. Jeg sier ikke at du lyver, og for meg høres det plausibelt ut at Arsenal fortsatt har et høyere totalt lønningsnivå enn det Tottenham har - men altså, hva er kildene? Dette kan allerede være vanskelig å lese seg fram til selv om man sitter med årsregnskapene til klubbene ... Endret 4. mars 2013 av thomit 1 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Viktig å nevne at dette er laget vi har hatt som er lønnet mest, men likevel dårligst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå