Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Totalt har de vunnet 27 trofeer. Tre av dem fra lavere divisjoner. 14 av dem før krigen. Vi har vunnet 16 trofeer siden 1990. Under samme periode har de vunnet tre; Ligacupen to ganger og Intertoto-cupen én gang.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fabregas sa jo det samme for snart et par år siden etter overgangen til Barcelona. Nemlig at Wenger ikke analyserte motstanderen i forkant og justerte/la opp forskjellige taktikker til hver kamp.

Som sagt: En ytterst svak taktiker.

Edit:

Gjennom twitter så ser det ut til at det var i 2010 mens han spilte for Spania.

Ross Anderson ‏@rosssaanderson

Cesc at the World Cup in 2010: "Here they (Spain) give us much more information than they do at Arsenal, definitely,"

Ross Anderson ‏@rosssaanderson

"At Arsenal we don't really look at anything from the other team, we look for ourselves and that's it."

Ellers må jeg si meg enig med Le Grove.

People get very precious about this tactical thing. Wenger didn't need them when he had the best players. Sadly, now you do. Even if you play incredible football like Barcelona... you need tactics.

We haven't won a trophy for 8 years. How many more do we go before you say, jeez, the old way might not be the right way anymore? How many jobs in the real world could you say... 'Hey, l don't need to focus on the opposition... because I worked miracles 8 years ago'

Endret av Stefan_B
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ordens skyld; det at man ikke bryr seg om å justere taktikk etter hvilken motstander man møter, trenger ikke nødvendigvis å bety at man er en svak taktiker ... det betyr bare at man rett og slett ikke synes dette har noe for seg. En filosofi som Wenger har felles med en god del andre managere. En veldig suksessrik en er jo Nils Arne i Trondheim. En filosofi som for Arsenals del (i de 16 årene under Wenger) har bragt: 3 Premier League titler + 5 andreplasser + 4 tredjeplasser, 4 FA-cup titler+ 1 finale, 1 Champions League finale, 1 Europa League finale, 2 Carling Cup finaler.

Dårlig manager? Jadda.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det å være manager i en klubb som Rosenborg er det samme som å være manager i Arsenal? Taktikk i en svakere liga teller ikke så fantastisk mye så lenge man har langt bedre spillere enn samtlige andre lag.

At Wenger har vunnet noe er da helt klart, men som også Le Grove påpeker: Dette fungerte før, men det gjør ikke det lenger. 8 år and counting. Til og med lag som Barcelona, Manchester United (City), Real Madrid osv. legger opp taktikk fra kamp til kamp. Wenger derimot gjør ikke det samme og det er vel heller ikke uten grunn til at vi ikke har vunnet en kamp mot et topplag denne sesongen?

PS: Sa aldri at han er en dårlig manager. Så hvor du har fått det fra kan jeg ikke gjøre annet enn å spekulere i, men jeg mener at Wenger ikke lenger er en toppmanager.

Lenke til kommentar

*svada*

Dårlig manager? Jadda.

Du lister opp en hel masse trofeer. Hvor mange av de har kommet de siste åtte årene? Nettopp, vi har ikke tatt en eneste trofé på åtte år. Hvilken annen manager hadde fått sittet like lenge som Wenger i en toppklubb uten å vinne? Ingen.

Til og med en gammel grinebiter som Ferguson har endret spillestil og tilpasning til spillet de siste åtte-ti årene. Wenger står fast på den samme spillestilen og filosofien dag ut og dag inn, selv med feil spillermateriale og mot feil motstander. Hvis det funker så scorer vi gjerne 5-6-7-8 mål, men når det ikke funker så blir vi stående å trille ball i det uendelige og ender opp med et 1-0, 1-1, 1-2 og fullstendig ydmykelse mot drittlag som Stoke, Sunderland, Norwich, Wigan etc. Wenger evner ikke å tilpasse seg forskjellige kampbilder og det kan vi umulig leve videre med i nye troféløse sesonger. Vi må ha en ny mann inn som kan gjøre noen drastiske endringer.

Forøvrig, det å dra inn Nils Arne Eggen i denne diskusjonen er passe latterlig. Rosenborg gikk omtrent på autopilot i ti år, spesielt i den hjemlige ligaen, siden vi ikke hadde en reell utfordrer til gullet. England har _endel_ flere lag i toppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

8 år uten å vinne en tittel er da ingenting i den store sammenhengen, mann. Wengers ulykke er at hans egen suksess har skapt en generasjon med bortskjemte supportere, tror jeg nok. Det går litt opp og ned her i verden, vet du. Ingen klubb kan ligge på toppen og vake i evig tid. I hvert fall ikke de klubbene som ikke har bunnløse økonomiske reserver.

Men vi har da tross alt i disse 8 årene klart å holde oss temmelig nær toppen. Og med friere økonomi og noen vellykkede innkjøp, kan det fort snu seg igjen.

Arsenal har allerede den beste manageren vi i det hele tatt kan ha, så enkelt er det. Etter min mening. Så må man gjerne være uenig i det, men denne evinnelige sutringen begynner å bli slitsom. Og den er slitsom for klubben også, og tilfører overhodet ingenting, tvert i mot. Arsenal får noen resultater som er dårligere enn de kunne ha vært, rett og slett pga noen sure sutrekopper blant "supporterne", det er jeg overbevist om. Jeg håper du i hvert fall vil distansere deg fra den gjengen, Stefan? Det er klart lov å ønske seg en annen manager ved roret, men det går fint an å ytre seg om det ønsket på en anstendig og respektfull måte. Enig?

@Martin : Ferguson gikk 8 år før han fikk ligatittelen, tror jeg? Etter din mening burde han altså vært sparket?

Og England har en del flere utfordrere om tittlene ... ja, nemlig. Er det da så rart at en klubb som Arsenal kanskje må gå noen sesonger uten å klare å vinne en?

Den eneste sammenligningen jeg gjorde mellom Wenger og Nils Arne var at de begge to har/hadde samme taktiske filosofi: Vi spiller vårt spill, og så får de andre bekymre seg for oss. Det samme filosofien hadde også Guardiola i Barca - selv når de møtte Madrid. Er det en bedre sammenligning?

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du lister opp en hel masse trofeer. Hvor mange av de har kommet de siste åtte årene? Nettopp, vi har ikke tatt en eneste trofé på åtte år. Hvilken annen manager hadde fått sittet like lenge som Wenger i en toppklubb uten å vinne? Ingen.

Hvor mange managere hadde klart topp fire og avansement fra gruppespillet i CL i åtte år uten å bruke penger? Helt greit å ønske ny manager, men Wenger fortjener ros og respekt for det han har gjort. Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

"8 år" .... et mantra som blir gjentatt i det uendelige - akkurat som om 8 år skulle være noen big deal? Vi gamlinger er mer vant til at det går 20 år uten nevneverdig suksess. Kanskje kan det ligge noe i at 8 år - det er halve eller en tredjedel av livet til noen av de værste sutrekoppene? Det gikk 26 år mellom ligatittlene til ManU også, før Fergie klarte å få tak i den igjen. Han brukte 8 år på å få tak i den. Wenger brukte 2.

Slapp av folkens. Arsenal er bare nede i en liten downperiode, og årsaken til det er ikke pga at vi har en for dårlig manager. At han kan styre skuta til seier, har han bevist. Mange ganger. Men forutsetningene må være til stede, og det har de ikke vært på noen år nå. Og den viktigste årsaken til at forutsetningene ikke har vært til stede, er rikdommen til 3 av de vi må kjempe mot. Jeg vet ikke hvor mange ganger dette må mates inn med teskje?

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow. Vet ikke helt hva jeg skal mene om det. Fantastisk om vi blir kvitt Kroenke, og det er liten sjanse for at vi blir et nytt City med tanke på hvor store ressurser vi allerede har tilgjengelig i tillegg til FFP og alt det der. Kanskje det er dette som må til for å få ryddet opp i styret og få oss tilbake på riktig spor?

Edit: Utmerket for Kroenke om han velger å selge. Kjøpte klubben for to år siden, har ikke spyttet inn et eneste øre og har knapt møtt opp til noen kamper. Selger han nå, går han £350m i pluss. Dette kan være en fantastisk avtale for alle parter involvert.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...