Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Ser man på hvordan endel av Arsenal fansen i dag oppfører seg ovenfor klubben de er ment å skulle støtte i motgang så vel som medgang skjønner jeg godt at spillere ikke nødvendigvis er så fristet av å komme til klubben. Når fansen buer på egne spillere, legger de for hat etter et par dårlige kamper, og generellt oppfører seg som en gjeng borrtskjemte drittunger så fremstår ikke Arsenal som en klubb hvor spillere er trygge på å få tid og mulighet til å vise seg frem. At det i tillegg har vært mye støy rundt overganger de siste sesongene har nok heller ikkke hjulpet.

 

Jeg er egentlig mest spent på å se den dagen en ny manager kommer inn hvor lang tid dere her inne som tilhører hva jeg kaller hylekoret er villig til å gi han jeg. Hva om si Moyes som mange har ropt om kommer inn og taper sine 5 første kamper. Hva da? Skrike om at han er en senil gammel faen som kan fuck off igjen?

 

Dette gjelder for alle fans av alle klubber i hele verden. Det er den eneste måten fans kan vise sin misnøye og bli hørt på. Det sier seg selv at de vil pipe når spillerne underpresterer så til de grader. Litt piping må de tåle.

 

Å vise sin misnøye er forøvrig ikke det samme som å være medgangssupporter.

 

Vi vet ikke om ting vil endre seg om det kommer inn en ny manager, men vi har i grunn ingenting å tape. 6. plass eller 10 plass går ut på det samme. En middelmådighet. Det som for meg er klinkende klart er at nytt blod og nye ideer kommer inn. Wenger har gått seg vill i sin ideologi og stahet. Taktisk har han aldri vært særlig god, men det har aldri skint så mye gjennom som nå. Laget fremstår som fantasiløse og forutsigbare. Spesielt mot lag som ligger med 10 mann bak ballen og klarer å forsvare seg. Det er derfor vi taper mot lag som Blackburn, Norwich og lignende. Eller spiller 0-0 mot Aston Villa og Sunderland med 0-1 skudd på mål gjennom 90 minutter.

 

Dette er bare i angrep. I forsvar fremstår vi som et championship lag om dagen. Vi slipper inn det ene latterlige målet etter det andre. Vermaelen f.eks har hele 4 personlige feil som har ført til mål i mot. Dette er mest i hele PL. Og han er kapteinen vår?

 

For ikke å snakke om keeperproblemet vi har hatt siden Lehman ga seg. Også dette nekter Wenger å addressere. Jada, polakken har potensiale, men pdd er han på langt nær god nok. De siste årene alene har en god håndfull klassekeepere flyttet på seg. Lloris, Cesar f.eks. Dessuten kunne vi helt sikkert klart å kjøpe Begovic om vi ville.

 

Det er Wengers endeløse tålmodighet med middelmådigheter, hans taktiske naivitet og passivitet på overgangsmarkedet som irriterer meg. Nå i vinter skrek klubben etter 2-3 spillere. På grunn av en skade kjøpte vi en back i panikk på vinduets siste dag.

 

Disse punktene kan en ny manager endre, selv om han ikke nødvendigvis kjøper verdensstjerner ala Falcao, Cavani osv. Det eksisterer spillere til en OK pris som er litt under dette sjiktet, men som fortsatt kan forsterke oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjelder for alle fans av alle klubber i hele verden. Det er den eneste måten fans kan vise sin misnøye og bli hørt på. Det sier seg selv at de vil pipe når spillerne underpresterer så til de grader. Litt piping må de tåle.

 

Å vise sin misnøye er forøvrig ikke det samme som å være medgangssupporter.

 

Dette gjelder for "dårlige" fans i klubber rundt om i verden mener du? Snakk om å skyte seg selv i benet om det er resultater man ønsker. Selvtillit blandt spillere betyr langt mer enn hvem som er manager eller hvor dyre spilleren er. Ser man på Arsenal nå så ser man helt klart en spillergruppe som mangler selvtillit, og dermed svinger også resultatene som de gjør. De mangler troen på seg selv, og med fans som skriker om at de bør selges som daukjøtt etter en eller to dårlige kamper blir det i hvertfall ikke noe bedre.

 

Å vise sin misnøye er ikke det samme som å være medgangssupporter nei. Men det går en grense her et sted, en grense noen av Arsenal fansen både her og rundt om har passert for lenge siden med sine uttalelser.

 

Ellers en det er jeg langt på vei enig i det du skriver, og det kan godt være at nye tanker og nytt blod er hva som trengs. Men dette handler like mye om hvilken respekt og ettermæle Wenger skal forlate klubben med. Og er det en ting som er hevet over enhver tvil er det at han fortjener langt mer respekt for det han har gjort for klubben vi er så glad i enn mange fans viser han nå om dagen.

Endret av archongamer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette gjelder for "dårlige" fans i klubber rundt om i verden mener du? Snakk om å skyte seg selv i benet om det er resultater man ønsker. Selvtillit blandt spillere betyr langt mer enn hvem som er manager eller hvor dyre spilleren er. Ser man på Arsenal nå så ser man helt klart en spillergruppe som mangler selvtillit, og dermed svinger også resultatene som de gjør. De mangler troen på seg selv, og med fans som skriker om at de bør selges som daukjøtt etter en eller to dårlige kamper blir det i hvertfall ikke noe bedre.

 

Å vise sin misnøye er ikke det samme som å være medgangssupporter nei. Men det går en grense her et sted, en grense noen av Arsenal fansen både her og rundt om har passert for lenge siden med sine uttalelser.

 

Ellers en det er jeg langt på vei enig i det du skriver, og det kan godt være at nye tanker og nytt blod er hva som trengs. Men dette handler like mye om hvilken respekt og ettermæle Wenger skal forlate klubben med. Og er det en ting som er hevet over enhver tvil er det at han fortjener langt mer respekt for det han har gjort for klubben vi er så glad i enn mange fans viser han nå om dagen.

 

Støttes 100%. Også inkludert kritikken fra Benbjo, som for en gangs skyld er delvist godt begrunnet, i et innlegg der han for en gangs skyld varierer litt fra sin sedvanlige "sure oppstøt"-stil. :)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Støttes 100%. Også inkludert kritikken fra Benbjo, som for en gangs skyld er delvist godt begrunnet, i et innlegg der han for en gangs skyld varierer litt fra sin sedvanlige "sure oppstøt"-stil. :)

 

Glimter til innimellom når jeg har tid/ork til å skrive mer enn 2 setninger. Da må det jeg vil si komprimeres til "sure oppstøt" :p

Lenke til kommentar

Ellers en det er jeg langt på vei enig i det du skriver, og det kan godt være at nye tanker og nytt blod er hva som trengs. Men dette handler like mye om hvilken respekt og ettermæle Wenger skal forlate klubben med. Og er det en ting som er hevet over enhver tvil er det at han fortjener langt mer respekt for det han har gjort for klubben vi er så glad i enn mange fans viser han nå om dagen.

 

Ja, og det er derfor jeg håper han gir seg før galt blir verre. Han graver på mange måter sin egen grav når han holder på slik han har gjort i det siste.

 

Missforstå meg rett. Wenger var glimrende for oss til midt på 2000-tallet. Siden det, og spesielt de siste årene har han fremstått som en slagen og bitter mann.

Lenke til kommentar

Ja, og det er derfor jeg håper han gir seg før galt blir verre. Han graver på mange måter sin egen grav når han holder på slik han har gjort i det siste.

 

Missforstå meg rett. Wenger var glimrende for oss til midt på 2000-tallet. Siden det, og spesielt de siste årene har han fremstått som en slagen og bitter mann.

 

 

Og her er vi uenige. Jeg tviler på om ting hadde vært særlig annerledes med en annen manager. Jeg tror ikke Wenger har blitt en dårligere manager enn før, men tidene og de økonomiske realitetene har forandret seg. Vi har fått et innrykk av oljesjeiker og oligarker i Premier League - med den følge at Arsenal faktisk ikke kan konkurrere på like fot med ManC, ManU og Chelsea lenger. Det er her den store forskjellen fra den gang vi sist vant ligaen, og nå, ligger. Men det virker på meg som noen her faktisk nekter å ta denne realiteten innover seg, og prøver å late som om vi burde ha en reell mulighet til å kjempe helt øverst. med klippekort på de fleste pokaler og minimum 2.dreplass i ligaen. Beklager, men det har vi ikke. Hvis vi havner øverst på tabellen der de pengedopede er tatt bort, skal vi være meget fornøyde. Altså fjerdeplass. Men det er flere nå enn før som konkurrerer om den plassen også - i hvert fall 3-4 reelle utfordrere. Slik at 4-7deplass ikke er så gærnt. Klarer vi bedre enn dette, som i fjor, så har vi overprestert. Alt under sjuende er skuffende.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

La oss si at Wenger gikk av i 2005. Hvilken manager kunne gjort en like god jobb som Wenger har gjort de siste syv sesongene med de samme ressursene? Han har gjort en fantastisk jobb, og har i mine øyne fått ufortjent mye negativ kritikk. Han har riktig nok ikke vunnet noen trofeer siden FA-cupen i '05, men har klart topp 4 og avansert fra gruppespillet i CL hver eneste sesong. Det fortjener han skryt for. Som sagt, Emirates Stadium hadde vært umulig uten ham. Likevel er nok tiden inne for et managerskifte snart. Tipper det skjer når Wengers kontrakt går ut i 2014.

Lenke til kommentar

La oss si at Wenger gikk av i 2005. Hvilken manager kunne gjort en like god jobb som Wenger har gjort de siste syv sesongene med de samme ressursene? Han har gjort en fantastisk jobb, og har i mine øyne fått ufortjent mye negativ kritikk. Han har riktig nok ikke vunnet noen trofeer siden FA-cupen i '05, men har klart topp 4 og avansert fra gruppespillet i CL hver eneste sesong. Det fortjener han skryt for. Som sagt, Emirates Stadium hadde vært umulig uten ham. Likevel er nok tiden inne for et managerskifte snart. Tipper det skjer når Wengers kontrakt går ut i 2014.

 

Ja ... men jeg tro det er veldig avhengig av hvordan sesongen 2013/14 går. Hvis vi får et løft, er det slett ikke umulig at Wenger tar et par år til.

Lenke til kommentar

Man kan fremdeles spille bra fotball selv om man ikke er styrt av en oljesjeik. Se på Swansea f.eks.

 

For tiden spiller vi veldig possession-basert fotball som ofte ikke fører til noen ting. Det funker for Barca fordi de har fantastiske offensive spillere. Det funker ikke for oss fordi vi ikke har de kreative spillerene som trengs (Iniesta, Xavi) og som kan score på egenhånd (Messi).

 

Vi spiller best når det går fort langs bakken. Ikke når ballen sentres sidelengs på midten.

 

Forøvrig har vi hatt aller tiders sjanser de siste årene til å vinne både CoC og FA, men spolert de mot lag man normalt skal slå. Vet ikke om det er motivasjon eller hva det går på, men Birmingham skal man kunne slå 9/10 ganger.

 

Var vel også bare et par sesonger siden der vi røk ut mot et på papiret dårlige lag hvor det var 2 meget overkommelige motstandere i finalen.

Lenke til kommentar
“There are sufficient funds available to the manager for transfers,” said Arsenal’s then-CEO Keith Edelman back in September 2005.

 

“Arsene is not one to go and spend huge amounts of money on players,” Edelman said in February 2007. “But if he wanted to do something of that magnitude there’s no reason we couldn’t get that to happen. We can do it. It’s just a matter of what Arsene’s strategy is. There is money available for Arsene in the summer.”

 

September 2007, Edelman came out and said: “We have substantial resources of cash if Arsene wants to spend it. If Arsene came to the board in January and wanted £40m for a player, we would have the money. We said to Arsene in the summer that we have money to spend. He said, ‘Thanks very much, I have done my business in the summer. I will spend it later on’.”

 

And two years ago Gazidis told fans to prepare for a summer of feverish transfer activity and insisted that funds were available. “It is very clear we had some shortcomings and in this close season we are going to see some turnover of players,” he said.

 

He added: “The resources are there. We’ve got a substantial amount of money that we can invest.”

 

“Certainly in January and next summer there are significant funds available to bolster the team,” Gazidis said

 

“There is money available,” Gazidis said a year ago. Then back in November, prior to the just-passed midseason transfer window, he revealed: “The decision to invest is up to Arsene Wenger, but now more resources are available to him. We’ve got funds to make the right decisions for the club.”

 

http://gingers4limpar.com/?p=2665&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=warchest-schmorrchest-weve-heard-this-one-before&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Lenke til kommentar

Wenger selv sa jo for ikke så lenge siden (1år ish) at klubben må selge spillere for 25m pund profitt. Så, hvem lyver?

Ikke godt å vite. Pengene er der, det kan alle se gjennom årsregnskapene, men om de er tilgjengelige eller ikke får vi vel aldri vite, med mindre Wenger skriver bok (noe jeg håper han gjør!)

Lenke til kommentar

<p>

Og her er vi uenige. Jeg tviler på om ting hadde vært særlig annerledes med en annen manager. Jeg tror ikke Wenger har blitt en dårligere manager enn før, men tidene og de økonomiske realitetene har forandret seg. Vi har fått et innrykk av oljesjeiker og oligarker i Premier League - med den følge at Arsenal faktisk ikke kan konkurrere på like fot med ManC, ManU og Chelsea lenger. Det er her den store forskjellen fra den gang vi sist vant ligaen, og nå, ligger. Men det virker på meg som noen her faktisk nekter å ta denne realiteten innover seg, og prøver å late som om vi burde ha en reell mulighet til å kjempe helt øverst. med klippekort på de fleste pokaler og minimum 2.dreplass i ligaen. Beklager, men det har vi ikke. Hvis vi havner øverst på tabellen der de pengedopede er tatt bort, skal vi være meget fornøyde. Altså fjerdeplass. Men det er flere nå enn før som konkurrerer om den plassen også - i hvert fall 3-4 reelle utfordrere. Slik at 4-7deplass ikke er så gærnt. Klarer vi bedre enn dette, som i fjor, så har vi overprestert. Alt under sjuende er skuffende.

 

Jeg kjøper ikke unnskyldninger som disse!Manchester united klarer å konkurrere mot chelski og manchester city. Manu har også hatt lån på stadion og mongolide eiere/styre. De har fortsatt klart å skape en vinnermentalitet, BEHOLDE NØKKELSPILLERE, vært smart på overgangsvinduene og beholdt talenter på lave lønninger.Lønninger:http://gloryglorymufc.com/transfer-rumours/manchester-united-weekly-wages-2012Arsenal har en selvtillitmentalitet og den kan ødelegge mer enn den faktisk hjelper. Vi har solgt alle nøkkelspillerne på billigsalg. De har ikke blitt erstattet med spiller på samme nivå og talenter får for mye i lønn.Lønninger: <a href="http://arsenaltruth.squarespace.com/arsenal-truth/2012/11/4/arsenals-1434m-wage-bill-exposed.htmlDerfor" class='bbc_url' title='' rel='nofollow'>http://arsenaltruth....osed.htmlDerfor mener jeg vi må få inn en ny trener med en annen mentalitet for å styre skuta!Jeg kunne også tatt opp saker at vi kjøper spillere som ikke får spille i sin beste posisjon eller gode spillere som har blitt kjøpt inn men som ikke får særlig spilletid. Podolski er eksempler på begge...

Endret av infinety
Lenke til kommentar

ManU har betraktelig større midler å rutte med enn Arsenal, noe som gjør at de faktisk kan matche de to rik-onkel-klubbene mye bedre. Beholder nøkkelspillere ... tja, hvis en spiller vil ut, så må de selge de også. Jfr. Ronaldo, van Nistelrooy ... og det var bare såvidt de klarte å beholde Rooney, på et tidspunkt.

Solgt på billigsalg .... hvem tenker du på da? Vi fikk meget godt betalt for RvP, og Fabregas. Vi har en meget god historie når vi snakker om å få mye mer igjen for spillere enn vi betalte for dem.

 

ManU er bedre i stand til å holde på nøkkelspillere, fordi de har klart å holde seg i toppen, noe vi ikke har gjort - pga at de har mer penger enn oss. De har hatt midler til å være med på racet til Chelsea og ManC. Vi har istedet prioritert å bruke penger på fremtiden.

ManU er i stand til å betale nøkkelspillere dobbelt så gode lønninger som oss - pga at de er i stand til å bruke mer penger på denslags. ManU betaler enkelte av sine spillere 200 tusen pund + + i uka. Det gjør ikke vi, både fordi vi ikke har tatt oss råd til det, og fordi vi har en villet politikk på det området, som gjør at vi ikke betaler spillere det de gjerne forlanger å få - en politikk jeg for min del ikke er uenig i. Det får være grenser for hvor mye man skal jatte med bortskjemte primadonnaer. Vår best betalte spiller nå ligger bittelitt over 100 tusen. Pund. I uka. Godt over 50 millioner kroner i årslønn. Det bør holde i massevis for å drive på å sparke en ball rundt på gressmatta.

 

Betaler vi unge talenter for godt? Ja, kanskje. Mye vil ha mer osv. Jeg er ikke sikker på at dette gjør noe fra eller til når det gjelder å beholde dem - men kanskje gir oss mer problemer når vi forsøker å bli kvitt dem?

 

Men jeg tror Arsenal er i ferd med å - i hvert fall delvis - utligne denne økonomiske forskjellen til en viss grad. Vi har i stedet for å bruke penger på en kortsiktig "fix", investert kraftig for fremtiden. Vi kunne simpelthen ikke få i både pose og sekk. På dette området synes jeg styret har gjort en glimrende jobb, og jeg for min del er ikke uenig i hvordan de midlene vi har hatt til rådighet, har blitt forvaltet. Får vi på plass en god FFP-avtale, er enda mer gjort.

Problemet med en slik prioritering er selvsagt at de får de mest utålmodige supporterne på nakken. De som heller vil ha Suksess NÅ! Jeg tro nok både styret og Wenger var meget klar over at slike mishagsytringer ville komme, men de ventet seg nok ikke giftigheten i enkelte av kommentarene ... og ikke at det skulle gå såpass ut over spillerne heller.

 

Vi kan ikke sammenlignes med ManU når det gjelder økonomisk likviditet. Ikke ennå.

 

Jeg skulle også gjerne sett at Podolski får prøve seg i midten av angrepsrekka mer. Men det er ikke lett, vi har noen andre spillere som gjerne vil spille der også. Som venstrekant er han veldig annerledes enn de vi har hatt der helt siden Pirés, og ikke optimal etter min mening.

 

Det med spilletid vet jeg ikke helt ... jeg synes vi har hatt en ganske ok rotering, egentlig.

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...