Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett pressekonferansen så kan ærlig talt ikke uttale meg om hvordan Wenger reagerte.

Det eneste jeg påpekte er at det ofte er slik at Benbjo er pessimist med stor p, og at du veldig ofte virker å være ukritisk eller tar den andre siden for å jevne ut nivået.

 

Sannheten var et sterkt ord, jeg mente bare at dere er to motpoler og at man med en blanding av dere ville fått den gjennomsnittlige Arsenal-supporteren.

 

Edit:

Og det var ikke vondt ment, kun en observasjon fra min side :)

Endret av Snurreleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett pressekonferansen så kan ærlig talt ikke uttale meg om hvordan Wenger reagerte.

Det eneste jeg påpekte er at det ofte er slik at Benbjo er pessimist med stor p, og at du veldig ofte virker å være ukritisk eller tar den andre siden for å jevne ut nivået.

 

Sannheten var et sterkt ord, jeg mente bare at dere er to motpoler og at man med en blanding av dere ville fått den gjennomsnittlige Arsenal-supporteren.

 

Edit:

Og det var ikke vondt ment, kun en observasjon fra min side :)

 

Forskjellen på de to er vel først og fremst at Le Prof argumenterer for sitt syn på en saklig og voksen måte som er interessant for andre å lese.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Sitter på mobil og skriver derfor ikke en lang tirade.

 

Wenger må innse at hans tid er over. Spillerne hans tusler rundt på banen og er fornøyde med å bli overbetalt. Han har helt klart mistet det. Vi så det på pressekonferansen og vi så det i dag. Det er på tide med nytt blod og nye ideer. Wenger klarer ikke snu dette. Han har tatt Arsenal fra et topplag til en middelmådighet og en laughing stock. I ingen annen klubb i verden ville han sittet så lenge som han har gjort.

 

Håper han har litt verdighet og sier opp.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

^^ @ Payung

 

Da har du ikke vært med i så veldig mange år, har du? :)

Det kan fort bli den værste sesongen med Wenger ved roret, det kan jeg være enig i. Men Arsenal var i mange år før Wenger værre stilt enn de er nå .... samtidig som fotballen som ble servert var gammeldags engelsk, og drepende kjedelig. Hvis man ser på tabellplasseringene til Arsenal gjennom historien, så ser man rimelig fort at i hele perioden med Wenger har vi ligget jevnt på et meget høyt nivå. Adskillig mer stabilt høyt enn noen gang i historien.

 

@ Sutrebjo: Han har også tatt Arsenal fra en middelmådighet til et topplag, vunnet ligaen et par ganger, noen cup'er, ligget stabilt blant de 4 beste i ligaen, og gått gjennom en hel sesong uten et eneste tap, og det uten å tappe kassa for midler. Det er derfor han har sittet så lenge. Hvis han denne sesongen havner utenfor de topp 4, ja så tåler han det. Og jeg også.

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

^^ @ Payung

 

Da har du ikke vært med i så veldig mange år, har du? :)

Det kan fort bli den værste sesongen med Wenger ved roret, det kan jeg være enig i. Men Arsenal var i mange år før Wenger værre stilt enn de er nå .... samtidig som fotballen som ble servert var gammeldags engelsk, og drepende kjedelig. Hvis man ser på tabellplasseringene til Arsenal gjennom historien, så ser man rimelig fort at i hele perioden med Wenger har vi ligget jevnt på et meget høyt nivå. Adskillig mer stabilt høyt enn noen gang i historien.

Nei, jeg er heldigvis ikke så gammel. Kun opplevd Wenger. Dette blir uten tvil den verste sesongen jeg har opplevd. Selv en 4.plass gjør ikke opp for det.

 

Det som er verst er at vi blir verre og verre for hver sesong. Nå er det riktignok en stund igjen av denne sesongen, men det vi har prestert så langt er utrolig skuffende.

Lenke til kommentar

^^ @ Payung

 

Da har du ikke vært med i så veldig mange år, har du? :)

Det kan fort bli den værste sesongen med Wenger ved roret, det kan jeg være enig i. Men Arsenal var i mange år før Wenger værre stilt enn de er nå .... samtidig som fotballen som ble servert var gammeldags engelsk, og drepende kjedelig. Hvis man ser på tabellplasseringene til Arsenal gjennom historien, så ser man rimelig fort at i hele perioden med Wenger har vi ligget jevnt på et meget høyt nivå. Adskillig mer stabilt høyt enn noen gang i historien.

 

@ Sutrebjo: Han har også tatt Arsenal fra en middelmådighet til et topplag, vunnet ligaen et par ganger, noen cup'er, ligget stabilt blant de 4 beste i ligaen, og gått gjennom en hel sesong uten et eneste tap, og det uten å tappe kassa for midler. Det er derfor han har sittet så lenge. Hvis han denne sesongen havner utenfor de topp 4, ja så tåler han det. Og jeg også.

 

Det er 8 år siden vi flakset oss til et trofé. Siden den gang har fokuset ikke ligget på det sportslige, men å tjene penger.

 

Det er ikke plasseringen i seg selv som er viktig, men det faktum at vi spiller så hinsides dårlig. Wenger klarer helt tydelig ikke å motivere spillerne sine. På papiret skal det rævkjøre lag som Blackburn, brentford og swansea. I slår de oss. På emirates.

 

Rart å tenke på at Spurs ikke har kapret fjerdeplassen før, når vi er så elendige som vi er. Tipper det skjer i år da.

 

Det får vi snart vite. Møter spurs om et par ukers tid. Taper vi er det over og ut. Bale kommer alene til å pisse på den unnskyldningen av et forsvar vi har

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt klarer å forstå er hvordan treningene foregår. Vi har en keeper som har alle forutsetninger for å bli kjempegod. I år har han stagnert totalt. Hva i all verden lærer han på treningsfeltet? Hva gjør keepertreneren vår? Det ser i hvert fall ikke ut til å fungere. Ingen keepere har blitt bedre hos oss etter Lehmann dro.

Alle forsvarsspillerne våre er langt bedre enn hva de presterer på banen. Hvorfor foregår det ingen skikkelig coaching på det defensive? Og hvorfor har det ikke gjort det på flere år?

 

Dette er ting vi enkelt kan gjøre noe med ved å jobbe med det hver eneste uke. Likevel ser det ut til å være totalt uinteressant for dem som bestemmer. Kan ikke fatte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er dessuten kun de siste 15 årene eller deromkring at Arsenal har dratt fra Tottenham i størrelse og anseelse. Historisk er de to klubbene likeverdige, så at dere etterhvert stabiliserer dere høyere opp, er for meg bare gledelig. Mitt forhold til Spurs og tilhengerne deres er veldig grei, og rivaliseringen ligger bare utenpå :wee:

Lenke til kommentar

At det er fortsatt noen der ute som forsvarer Wenger er beyond me.

 

De fleste som forstår hva Wenger har betydd for klubben, både sportslig og økonomisk, vil naturlig nok forsvare ham ... om han skulle trenge noe "forsvar". De kortsynte, illojale og respektløse vil ha ham vekk. Jeg tror faktisk det er slik at de fleste av de yngre som er Arsenal-fans i dag, er det nettop fordi vi i sin tid var så heldige å få Wenger til klubben. Det er til en stor del hans fortjeneste og sportslige suksess som gjorde at svært mange - spesiellt de litt yngre - i det hele tatt fikk Arsenal som "sin" klubb. Han skal også ha en stor del av æren for at vi har en av verdens flotteste fotballstadioner, og attpåtil en økonomi og finansiell robusthet som de fleste klubber misunner oss. Han fortjener absolutt ikke den skokken av skrikerunger som kauker om å gi ham sparken.

Nå har vi så vidt begynt å få mer økonomiske muskler igjen, etter at Emirates har begynt å betale seg - og så vil du la en annen manager høste fruktene av det, ikke han som hadde hovedrollen med å få det til? Det er en skam, spør du meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For en ekstremt trangsynt tankegang. En fotballklubb er ikke en veldedighet. Åtte år uten et eneste trofè, ingen andre klubber hadde godtatt det om de var i vår posisjon. Tror du Sir Alex hadde vært manager i Manchester United i dag om de ikke hadde vunnet et trofè på åtte år? No way, og han har sittet endel lengre i sjefsstolen enn vår mann.

 

Ikke misforstå meg, det Arsene har gjort for Arsenal frem til type 2006 er ganske unikt i fotballverdenen, men vi kan ikke la han sitte som manager bare for å være grei. Vi presterer ikke lenger, og det er Wenger som ene og alene har ansvaret for det. Han har hovedansvar for spillergruppen og må ta konsekvensene når de ikke presterer. Nesten åtte år and we’re still going. Det finnes absolutt ingen argumenter for å la Wenger bli værende som manager i klubben. Ingen.

 

Hvis den eldre garde her inne er fornøyd med heldige fjerdeplasser, ingen trofeer og stjernespillere som forlater klubben for å vinne trofeer andre steder, så får det stå for deres regning. Men jeg nekter å se klubben jeg elsker ende opp som en middelhavsfarer i verdens beste liga, med en halv-senil franskmann bak roret, som ser på CL-kvalikk er som en ’seier’.

 

Nok er nok. Wenger må gå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For en ekstremt trangsynt tankegang. En fotballklubb er ikke en veldedighet. Åtte år uten et eneste trofè, ingen andre klubber hadde godtatt det om de var i vår posisjon. Tror du Sir Alex hadde vært manager i Manchester United i dag om de ikke hadde vunnet et trofè på åtte år? No way, og han har sittet endel lengre i sjefsstolen enn vår mann.

 

Ikke misforstå meg, det Arsene har gjort for Arsenal frem til type 2006 er ganske unikt i fotballverdenen, men vi kan ikke la han sitte som manager bare for å være grei. Vi presterer ikke lenger, og det er Wenger som ene og alene har ansvaret for det. Han har hovedansvar for spillergruppen og må ta konsekvensene når de ikke presterer. Nesten åtte år and we’re still going. Det finnes absolutt ingen argumenter for å la Wenger bli værende som manager i klubben. Ingen.

 

Hvis den eldre garde her inne er fornøyd med heldige fjerdeplasser, ingen trofeer og stjernespillere som forlater klubben for å vinne trofeer andre steder, så får det stå for deres regning. Men jeg nekter å se klubben jeg elsker ende opp som en middelhavsfarer i verdens beste liga, med en halv-senil franskmann bak roret, som ser på CL-kvalikk er som en ’seier’.

 

Nok er nok. Wenger må gå.

 

Det er greit at Wenger har det øverste ansvaret for spillergruppa, og at han fortjener kritikk for hvordan Arsenal har fremstått store deler av sesongen.

Men å skrike om at han bør få sparken, bruke ord som fuck off Wenger, eller kalle han en senil gammel mann fortjener han uansett ikke. Det er historieløst, barnslig og rett og slett for dumt.

Dere skriker om trofeer, men sannheten er jo at ingenting vil bli forandret mest sannsynlig med noen ny manager i klubben. Om du da ikke skriker etter en Ligacup, eller muligens FA cup trofee da. Men igjen må vi være heldige å håpe at de tre andre lagene som på papiret er over oss driter seg ut underveis, og da har Wenger en like god sjanse som enhver annen manager. For det er vel ingen her som ærlig talt innbiller seg at bare man får inn en ny manager så vil vi ta igjen United, Chelsea og City, for ikke snakke om f.eks slå ut Bayern av CL? Da må vi også pengedopes, og det er det vel ingen som ønsker at Arsenal som klubb skal bli?

 

Ja denne sesongen har vært vanskelig, og den dårligste Wenger har hatt siden han kom til klubben. Men nå var det vel kun de mest naive eller optimistiske som forventet at denne sesongen ville bli annet enn vanskelig? Bør Wenger få sparken for å ikke klare 4 plassen en sesong? Nei mener nå jeg. Med hans historie og hva han har betyddd for klubben så fortjener mannen å gå når han selv føler han ikke lenger er rett mann til å snu skuta på rett kjøl igjen. Wenger er jo ikke dum, ei heller blind. Han ser jo hva som er problemene, og jobber mest sannsynlig mye mer enn visse her inne virker å tro med å rette på disse tingene. Vi vet jo ingenting om han har prøvd å hente inn erstattere på de plassene hvor vi trenger forsterkninger. Bare fordi John cross ikke har laget et rykte om det på twitter så betyr det jo ikke at det ikke har vært forsøkt.

 

Ser man på hvordan endel av Arsenal fansen i dag oppfører seg ovenfor klubben de er ment å skulle støtte i motgang så vel som medgang skjønner jeg godt at spillere ikke nødvendigvis er så fristet av å komme til klubben. Når fansen buer på egne spillere, legger de for hat etter et par dårlige kamper, og generellt oppfører seg som en gjeng borrtskjemte drittunger så fremstår ikke Arsenal som en klubb hvor spillere er trygge på å få tid og mulighet til å vise seg frem. At det i tillegg har vært mye støy rundt overganger de siste sesongene har nok heller ikkke hjulpet.

 

Jeg er egentlig mest spent på å se den dagen en ny manager kommer inn hvor lang tid dere her inne som tilhører hva jeg kaller hylekoret er villig til å gi han jeg. Hva om si Moyes som mange har ropt om kommer inn og taper sine 5 første kamper. Hva da? Skrike om at han er en senil gammel faen som kan fuck off igjen?

Endret av archongamer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...