Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Jeg kan virkelig ikke forstå ledelsen eller. De er i ferd med å gjøre at Arsenal går fra å være en storklubb i England til å bli en klubb som er fornøyd med topp 4. Det i tillegg til å havne over 20 poeng på serievinneren. Nå er dere riktignok med i CL hvert år og kommer videre, men sjansene for å vinne er mikro. Noe må gjøres, spillere må kjøpes. Det kan umulig være noen i Arsenal som er fornøyd med dette, med mindre det er pengene som gjør at de har jobben og ikke kjærligheten for klubben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vilt at en klubb som Arsenal ikke har vunnet noenting, mtp at liga cupen og FA cupen er årlig. Skulle tro det var mulig å komme så langt. Til og med Liverpool klarte å vinne liga cupen, dog med flaks så klart.

 

Klubben har ikke mentaliteten, gode nok spillere eller en god nok manager til å vinne noe. Arsenal er ikke lenger en topp 4 klubb og det vil være lenge til neste gang. Liverpool 2.0

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis spillerne det er noe galt med. Vi kan gruse Spurs, vi slår Barca hjemme osv. Problemet er manageren og styret, som har ett mål for øye; profitt. Det er bare tragisk.

 

Veldig få av de spillerne vi har hører hjemme i en såkalt toppklubb. Hvor mange av våre spillere ville startet for Chelsea eller Manchester klubbene? Kanskje Wilshere i United. De andre ville vært stallfyll at best

Lenke til kommentar

Veldig få av de spillerne vi har hører hjemme i en såkalt toppklubb. Hvor mange av våre spillere ville startet for Chelsea eller Manchester klubbene? Kanskje Wilshere i United. De andre ville vært stallfyll at best

 

Vi har jo solgt alle. Det er jo akkurat det som er problemet!

 

Clichy, Nasri, Song, Fabregas, van Persie, Hleb, Cole, Eboué, Toure, And the list goes on and on ∞

Lenke til kommentar

Nå kan vi jo ikke true folk til å signere kontrakter for oss, eller til å ønske å spille i klubben,

Fleste av de spillerne der som i det hele tatt kunne styrket oss ville jo selv bort, og kun RVP som i dag kunne vært i klubben og utgjort en forskjell.

 

Så vi har solgt spillere i stedet for å la de gå gratis. Helt naturlig og nødvendig av klubben, selv om det selvsagt er noe dritt å miste gode spillere.

Lenke til kommentar

Unnskyldninger, unnskyldninger, unnskyldninger. Jeg er så lei det der pisset. Vi har solgt oss ut av toppen, og du vet det godt.

 

Er det ikke nærmere sannheten at dere ikke har klart å kjøpe inn erstatninger?

 

Som det jo sies, man kan ikke tvinge spillere til å bli om de vil bort, og da er det bedre å tjene litt penger på de enn å la de gå gratis.

 

... Mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har jo solgt alle. Det er jo akkurat det som er problemet!

 

Clichy, Nasri, Song, Fabregas, van Persie, Hleb, Cole, Eboué, Toure, And the list goes on and on ∞

Clichy, Hleb, Eboue og Toure har ikke vært noe savn. Nasri hadde ett år igjen av kontrakten, og vi fikk £25m for ham. Fantastisk deal for oss, ikke fullt like bra for City. Cole og RvP tvingte seg ut av klubben. Cesc var uunggåelig. Song var ikke god nok forrige sesong, men burde ha blitt erstattet.

 

Salgene kan forsvares, problemet er at vi ikke erstatter dem med like gode eller bedre spillere. Vi solgte Nasri for £25m. Hvorfor ikke kjøpe en ny kantspiller til samme pris? Vi solgte Cesc for €34m. Hvorfor ikke kjøpe en ny kreativ midtbanespiller til samme pris, i stedet for å gamble på at Rosicky og Ramsey skulle klare å dele byrden? Vi solgte van Persie for £24m. Hvorfor ikke hente inn en rutinert, proven målgarantist til samme pris?

 

Våre fire siste kjøp har vært Podolski, Cazorla, Giroud og Monreal. Vanskelig å klage på hvordan de har gjort det så langt for oss, men det irriterer og bekymrer meg virkelig at vi aldri bruker £20-30m på en spiller vi vet kan gå rett inn i førsteelleveren og virkelig forsterke oss. Gjelden blir mindre og mindre, vi har enorme stadioninntekter og den nye Emirates-dealen, sammen med de nye kommersielle avtalene som vil bli inngått neste sommer, gjør at vi er i en fantastisk finansiell situasjon. Vi er blant de aller rikeste klubbene i verden. Håper så inderlig at vi utnytter dette før det er for sent.

 

I Wilshere, Cazorla og Walcott har vi i mine øyne en trio som er et hode eller to over de resterende spillerne i stallen. Gi dem noen medspillere som holder samme nivå. Hadde vi gjort det for et par år siden, hadde kanskje spillerne Martin lister opp fortsatt vært i klubben.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Kan ikke tvinge spillere til å signere ny kontrakt nei, men kan se på årsaken til at de ønsker seg bort. Wenger er jo livredd for å signere spillere som kan bremse utviklingen til noen av talentene, men noe må iblant ofres for at ikke sesongens gjennombrudd skal stikke neste overgangsvindu.

Lenke til kommentar

Kunne vært artig å sett hvor mange millioner mer de samme spillerne også har tjent, eller kostet sine nye klubber i lønn i forhold til hva de fikk i Arsenal.

Jeg tør nok vedde på at de fleste av de som har gått til andre klubber og vunnet disse trofeene likevel hadde reist selv om vi vant både FA og Ligacup jevnlig.

CL og PL kunne kanskje hjulpet så noen av de ble, men der ligger det langt mer bak enn at Wenger er håpløs som er den faste unnskyldningen.

 

Money talks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://arseblog.com/...ed-what-a-mess/

 

100 % spot on. Wenger har alltid sagt at han vil gå av den dagen han selv mener at han ikke er god nok for Arsenal. Jeg frykter at den dagen nærmer seg med stormskritt. Han har gjort underverker med tilnærmet null ressurser de siste årene, men nå begynner selv jeg å føle at fotballen vokser i fra ham. Jeg har alltid sagt at stahet er en ekstremt viktig egenskap for alle managere, men av og til må de innse at forandringer må til. Selv gamle Rednose har tilpasset filosofien sin flere ganger siden han tok over United.

 

Det som dog bekymrer meg mest er hva som skal skje om Wenger går av. Jeg har absolutt null tiltro til styret. Skal de klare å finne en ny manager som faktisk er bedre enn Wenger? Og enda viktigere, vil den nye manageren få lov til å bruke mer penger enn det Wenger har gjort? Jeg nekter å tro at Wenger ikke har lyst til å bruke penger. At han har lyst til å ha en stall full av middelmådigheter som Squillaci, Arshavin, Gervinho og resten av sirkuset. Det er riktig nok Wenger som har hentet alle disse spillerne, men ville han gjort det om han hadde hatt flere ressurser tilgjengelig?

 

Det som får meg til å tvile på Wenger er dog ikke spillerne han har hentet inn. Heller ikke spillerne han har solgt. Det som virkelig har frustrert meg denne sesongen er mangelen på vilje og guts fra spillerne, samt den magiske evnen de har til å alltid ødelegge for seg selv. Målet i går kunne så utrolig lett ha unngås. Det samme kan sies om de aller fleste målene vi har sluppet inn denne sesongen. Det hele kan oppsummeres med tre enkle ord: mangel på konsentrasjon. Som Arseblog sier, er det meste vi gjør reaktivt og ikke proaktivt. Mot både Chelsea og City hadde vi rævva førsteomganger og strålende andreomganger. Hvorfor ikke gå ut i hundre med en gang? Hvorfor vente på den uunngåelige smellen før vi desperat prøver å klamre oss til et respektabelt resultat? Vi har i de to siste sesongene slått Tottenham 5-2 to ganger. Resultatet tilsier at vi har vært det klart beste laget ved begge anledninger. Så hvorfor lot vi dem gå opp i ledelsen i begge kampene? Hvorfor slapp vi inn det første målet mot West Ham da vi vant 5-1? Og igjen da vi slo dem 3-1 borte? Hvorfor må vi gang på gang få et baklengsmål før spillerne klarer å ta seg sammen? Alt tyder på at Wenger ikke klarer å motivere dem i samme grad som før.

 

Wenger out? You don't know what you're doing? Ha litt respekt. Her snakker vi om en av klubbens største legender. Mannen fortjener en statue. For meg er han klubbens største legende i min tid som supporter. Større enn Vieira. Større enn Henry. Til og med større enn Bergkamp. Men han kan ikke være Arsenal-manager for alltid. En dag må det ta slutt, og for hvert unødvendige baklengsmål, hver uinspirerte kamp og hvert tapte trofé føler jeg at den dagen kommer nærmere og nærmere. Likevel fortjener denne mannen all mulig respekt. Han har alltid gitt 100 % for klubben. Jeg er sikker på at han føler seg minst like rævva i dag som alle Arsenal-supportere gjør. Han har selv satt den standarden han nå ikke lenger klarer å leve opp til. Emirates Stadium hadde vært umulig uten ham, og takket være ham har vi klart å nedbetale store deler av gjelden samtidig som at vi fortsatt er i en fantastisk finansiell situasjon. Neste manager vil få et fantastisk utgangspunkt.

 

Behold Wenger som manager ut sesongen. La ham kapre enn topp 4 plass, som han har gjort i hver bidige sesong siden han tok over. Og etter det, hvis det er mulig, gi jobben til en mann som kan ta det neste steget og få oss til å kjempe om trofeer igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nødvendige endringer kommer kanskje, i form av Financial Fair Play. Det er håpet, i alle fall. Vi får se hvor godt det vil virke først.

 

Den andre måten å gjøre det på, er å bruke mye mer penger på spillerinnkjøp og lønninger. Vi må konkurrere med 3 klubber som har enten verdens største omsetning, som ManU, eller som har verdens rikeste onkler, som ManC og Chelsea. Vi behøver da i grunnen en rik onkel selv, for å kunne overby på spillere som disse 3 andre også vil ha.

 

Den dagen dette skjer, og vi blir en pengedopet klubb, kommer jeg til å holde en meget lav profil som Arsenal-tilhenger. Av skam. Og jeg kommer ikke til å føle noen ekte glede over å vinne noe, uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...