Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, da fikk jeg ønsket mitt om en ny venstreback oppfyllt. Vil forundre meg mye om ikke Monreal blir det nye førstevalget i den posisjonen etterhvert.

 

PS. Jeg forstår det slik at Monreal var påtenkt å hentes til sommeren, men at Gibbs' skade fremskyndet handelen.

 

Av de andre overgangene i PL i januarvinduet er det ingen jeg egentlig er misunnelig på ... kanskje Moussa Sissoko til Newcastle, men han har vært ute av form i lang tid hører jeg. Og så muligens Samba til QPR. Men resten er stort sett pytt pytt. Ser Willian gikk til Anzhi for 35 mill € ... så mye er han ikke verdt. Typisk eksempel på rik onkel ute på shopping.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Vel, da fikk jeg ønsket mitt om en ny venstreback oppfyllt. Vil forundre meg mye om ikke Monreal blir det nye førstevalget i den posisjonen etterhvert.

 

PS. Jeg forstår det slik at Monreal var påtenkt å hentes til sommeren, men at Gibbs' skade fremskyndet handelen.

 

Av de andre overgangene i PL i januarvinduet er det ingen jeg egentlig er misunnelig på ... kanskje Moussa Sissoko til Newcastle, men han har vært ute av form i lang tid hører jeg. Og så muligens Samba til QPR. Men resten er stort sett pytt pytt. Ser Willian gikk til Anzhi for 35 mill € ... så mye er han ikke verdt. Typisk eksempel på rik onkel ute på shopping.

 

Samba var alt for dyr og krevde for mye i lønn. Hadde vi fått ham for 6-8m pund og 4-50k i lønn så ville det vært ok. 120k og 12m pund er for mye.

 

Willian ble for dyr ja. God spiller, men ikke for mer penger enn vi fikk for Cesc.

 

Ellers bebreider jeg fortsatt Wenger for å la Debuchy gå til Newcastle. Sissoko til under 2m pund er også et kupp av de sjeldne. Newcastle kommer til å fremstå som et helt annet lag. Topp 4 kandidate neste sesong nå

Lenke til kommentar

Benik Afobe har returnert etter et mislykket opphold i Bolton. Håper ikke vi låner ham ut igjen denne sesongen. Han har dominert på alle nivåer for oss bortsett fra førstelaget, og han hadde en fantastisk sesong for Huddersfield i fjor. Kan være nyttig å ha på benken.

 

Edit: Prosentandel av vellykkede innlegg denne sesongen:

Sagna - 15,9 %

Jenkinson - 16,2 %

Gibbs - 17,9 %

Nacho - 24,0 %

 

Nacho-Giroud kan bli en bra kombinasjon.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Skal ikke se bort ifra at Nacho(s) og Gibbs blir en venstresidekombinasjon mot litt større lag forøvrig. Litt som Sagna-Eboue fra 07/10.

 

Synd at vi ikke var interessert i Debuchy. Da hadde vi hatt 4 gode backer og en meget lovende en i Jenkinson som kunne blitt lånt ut resten av sesongen og som deretter ville konkurrert med Debuchy når Sagna trolig blir solgt til sommeren.

 

Forøvrig er det litt tåpelig at vi ikke prøvde oss på Capoue tidligere i vinduet hvis han var den spilleren vi prøvde oss på i går. Toulouse var tidlig ute og sa at de kun ville selge en av Sissoko eller Capoue. Ellers var det også synd vi ikke gikk for Sissoko. £2m for han er jo latterlig lavt. En fullstendig kapabel Diaby erstatter og for den prisen er han virkelig verdt en gamble.

Lenke til kommentar

Godt at vi har handlet en back som er nærmere å treffe på 1 av 4 forsøk på innlegg, og ikke nærmere 1 av 10 som de vi har hatt å bruke hittil.

Eneste aberet er vel at heller ikke han er noen spesielt målfarlig back.

 

Synes egentlig vi kom greit ut av det i går på DLD ved å hente Nachos i en posisjon vi virkelig trengte forsterkning, men skulle også sett at det ble handlet inn en midtstopper.

Foruten Vermalen er det vel egentlig ingen av dagens midtstoppere som er i nærheten av å holde et nivå som er godt nok. Nå må man bare håpe at Kos finner formen, for Per har jeg gitt opp.

Han bør sendes til et old boys lag, for han holder ikke tippeliga standard om dagen en gang, og har vansker med å skjønne flere her fortsatt mener han burde få spilletid slik han fremstår om dagen.

Er redd at mot bayern blir Jenkinson også et nummer for liten, og mangler rutinen som vil trenges. Men Sagna bør få hvile og da får man bare håpe Jenks har litt flaks og kommer seg gjennom de to kampene mot Bayern uten å gjøre for mye dumt, og at han klarer å imponere mot svakere motstand i PL.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke ansvaret for det dårlige forsvaret legges bare på forsvarsrekken, da. De har ikke akkurat fått mye hjelp og "screening" av midtbanen. Og det vil de heller ikke få med de midtbanespillerne vi har nå. Hverken Arteta, Wilshere, Ramsey eller Diaby er typene til å trekke ned mellom midtstopperne når det behøves. Og når backene, spesiellt Gibbs, er dårlige til å se potensielle farer og ofte ligger alt for høyt i banen samtidig, ja da blir det vanskelig. Merkelig med Sagna - han pleide å være rimelig posisjonssterk, men nå ser det ut som han har mistet noe av den egenskapen, sammen med at han har mistet litt fart. Og "litt" i denne sammenhengen, når man spiller mot verdens beste spillere, betyr mye.

 

Jeg tror det ligger an til innkjøp av midtstopper og høyreback til sommeren, samt en ekte DM. Og, hvis jeg får det som jeg vil - en omlegging til 4-1-2-2-1.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Mertesacker og Sagna har vært elendige i det siste. Vermaelen dårlig også, men ikke like ille som de to foran. Koscielny har på ingen måte stått frem når han har fått sjansen. Alle sammen gode forsvarsspillere egentlig, men som vanlig blir gode forsvarsspillere dårlige i Arsenal. Det har vært på tide å fokusere på det defensive i årevis og nå har vi attpåtil en assisterende som har kunnskapen. Hvorfor vi ikke utnytter Bould og hans defensive kompetanse mer er helt ufattelig.

Lenke til kommentar

Det skrives mye om at Arsenal hadde lagt in et seriøst bud på 1 spiller til sent på torsdag, men fikk ikke napp. Det skal visstnok ha vært Etienne Capoue (Toulouse). En ankermann/defensiv midtbane. Men da vet vi vel hva vi kan vente oss av innkjøp til sommeren ... det trenger ikke å bli Capoue, selvfølgelig, men en spiller av samme type. Og så ønsker vi oss en ny midtstopper i tillegg, gjør vi ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...