Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@GeoffArsenal skrev på twitter i går at David Villa har bedt om å få reise til Arsenal i løpet av januar, og at Dick Law er i Barcelona nå for å forhandle. Villa er visstnok selv av den oppfatningen at Barca kommer til å la ham gå. Geoff har av en eller annen grunn slettet tweetsene nå. @northbanklower skrev dette for en time siden:

 

Bit of news for you on the blog early evening. Arsenal really are trying to get their men.

 

Spennende!

Lenke til kommentar

Tja ... riktignok er det "et stort navn", men er han egentlig noen forsterkning nå? Vi får se. Om det blir en god handel eller ikke, kommer veldig an på pris og lønn. Mannen har ikke mange sesonger igjen på toppnivå. Og så tipper jeg at Arsenal gjerne vil ha med denne guttungen de sikler etter med i handelen. Husker ikke navnet hans i farta.

Lenke til kommentar

Selvsagt kommer han til å forsterke oss. Det er bare et par sesonger siden flere regnet ham som verdens beste spiss. Barca betalte €40m for ham for bare to og et halvt år siden. Han har vunnet alt som er verdt å vinne, inkludert La Liga, Champions League, EM og VM. Det er en grunn til at Barca tviholder på ham.

Lenke til kommentar

Selvsagt kommer han til å forsterke oss. Det er bare et par sesonger siden flere regnet ham som verdens beste spiss. Barca betalte €40m for ham for bare to og et halvt år siden. Han har vunnet alt som er verdt å vinne, inkludert La Liga, Champions League, EM og VM. Det er en grunn til at Barca tviholder på ham.

 

Det der er da ingen selvfølge at han vil forsterke oss...

Lenke til kommentar

"Det er bare et par sesonger siden flere regnet ham som verdens beste spiss". Exactly.

Det er bare et par sesonger siden Torres ble regnet som verdens beste spiss også. Eller en av dem , i hvert fall.

 

Derfor: Om det er en god deal eller ikke, kommer an på pris, og lønn. Hvis vi holder oss til ryktene som går på 13,8 mill. pund i innkjøp, og 110 tusen pund i ukelønn ...

Helt ok dersom han viser seg å være gode gamle Villa i et par sesonger fremover, som han var før. Hvis ikke, så blir han en kostbar rotasjonsspiller, som kanskje bare gjør et par bra saker i ny og ne, på tampen av karrieren.

 

Den som lever får se.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har per dags dato kun én spiss i stallen. For meg er det en selvfølge at vi vil bli styrket om vi henter inn enda et alternativ på topp. Spesielt når det er snakk om en spiller av Villas kaliber. I tillegg er han et stort navn og en vinner som sannsynligvis vil gi hele klubben et stort løft. Han er kanskje en kortsiktig løsning, men vi har omtrent utelukkende tenkt langsiktig siden 2005.

Lenke til kommentar

Må ærlig talt si at med hele mitt hjerte at jeg heller hadde sett Jovetic inn for £22-25M enn Villa for £10-15M.

 

Ikke fordi jeg ikke syntes Villa er/var en klassespiller, men alderen tatt i betraktning samt det faktum at han da skal tilvenne seg til Premier League syntes jeg ser skummelt ut.

 

En annen ting ved et kjøp av Villa: Ja det kan nok trolig vise seg å være en genistrek av Wenger å hente inn Villa, men jeg syntes fortsatt at vi ikke produserer nok sjanser og mangler en midtbanespiller som Diaby i form. Sistnevnte har ikke vært spesielt god siden han kom tilbake fra skade, men mot Liverpool så får vi se hva som bor i han. Han pleier som regel å ta helt av da :)

Lenke til kommentar

Vi har per dags dato kun én spiss i stallen. For meg er det en selvfølge at vi vil bli styrket om vi henter inn enda et alternativ på topp. Spesielt når det er snakk om en spiller av Villas kaliber. I tillegg er han et stort navn og en vinner som sannsynligvis vil gi hele klubben et stort løft. Han er kanskje en kortsiktig løsning, men vi har omtrent utelukkende tenkt langsiktig siden 2005.

 

Jo, jeg er enig i at vi er 1 mann for tynn oppe i angrep. Men jeg er ikke sikker på at Villa er den forsterkningen vi trenger, til den prisen og den lønna. Han er nylig blitt 31 år. Det er ingen langsiktig løsning, uansett. Er en kortsiktig "løsning" verdt såpass med penger? Det er det jeg sier. Det hele er avhengig av nivået mannen holder.

Og løft for klubben? Jo'a - i noen dager. Helt til han spiller, og vi får se hvilket nivå han egentlig holder. Denslags "løft" forsvinner veldig fort dersom ikke ytelsen ikke lenger står i forhold til navnet.

 

Men som sagt - viser det seg at vi kjøper en Villa som fremdeles holder godt gammelt toppnivå i minst 1 og en halv sesong framover, skal jeg holde kjeft. Men jeg kommer aldri til å like å bruke så mye penger på en aldrende spiller.

Lenke til kommentar

Villa er et stort navn, som gjør at klubben muligens får noe fred fra det evinnelige maset om at de ikke handler klassespillere til klubben. Det er nok verdt endel penger for dem.

Så er Villa en spiller som har vært med på og vunnet det meste i sin aktive karriere. Han vet hva som forventes og kreves av han, noe som gjør at jeg tror han vil kunne ta nivået langt raskere enn mange andre.

Så spørsmålet er vel om Arsenal som klubb har tid til at han skal finne gammel storhet, eller kanskje mest av alt om Arsenal sine fans har den tålmodigheten som trengs, enn at Villa kan vise gammel storhet igjen.

 

Jeg tror fort Villa kan vise seg å være et meget godt kjøp. Spillertypen passer oss, og han kan både bekle kant og spissrollen. Men prisen må selvsagt være fornuftig.

Lenke til kommentar

Hva gjør deg så sikker på at Villa holder et lavt nivå? At han ikke har glidd rett inn i angrepsrekka til Barca etter skaden sin? Han spilte 90 meget solide minutter for Barca i går, og fikk notert seg for en lekker assist. Totalt har han puttet 10 mål for Barca denne sesongen på 22 kamper, mange av dem som innbytter og de aller fleste fra kanten. Han har fremdeles mye å by på.

 

@Stefan: Enig i at vi trenger en ny midtbanespiller. Håper selv på Wanyama fra Celtic, men Diame hadde heller ikke gjort noe. @northbanklower melder at vi prøver å sikre oss sistnevnte, i tillegg til Villa.

Lenke til kommentar

Om en spiller er verdt så så mye penger er alltid en gambling. Klart, noen tilfeller er mer rett frem enn andre, men i veldig mange så er det vanskelig å se noe før en overgang har skjedd og det har gått tid.

 

Spiller man i stor grad på "safe bets" så betaler man som regel deretter. Kjøpelag gir resultater nettopp fordi masse penger blir brukt. Skal man henge i toppen uten å bruke masse penger blir det fort mange "safe bets" som faller bort. Alle signeringer blir potensielle pengetap.

 

Om Villa er den spilleren som får oss i topp 4 før sesongen er slutt så er han utvilsomt verdt en god sum penger. Problemet er jo at man aldri vet. Så har dessuten Arsenal en tendens til å gå fra topp til rævva i løpet av et halvt sekund, noe som virker å smitte over på nesten samtlige spillere, slik at solide prestasjoner kamp etter kamp uteblir og det blir fritt fram for drittkasting og prat om dårlige kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg tror det ligger mye i det archongamer sier - et eventuelt kjøp av David Villa vil i stor grad handle om å "kjøpe seg vekk" fra maset om "store navn" fra deler av Arsenal-supporterne. Og i det ligger det et knefall fra Wenger jeg ikke er vant med - og jeg liker det ikke.

 

Jeg er ikke sikker på at han holder et lavt nivå. Men heller ikke ovebevist om det motsatte. Vi får se, hvis denne dealen blir noe av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...