Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Gjenta oss selv veldig mye, og diskusjonen var egentlig ferdig lenge siden. Pleier dere ikke å snakke om dagens(er jo i dag nå :p) kamp og lagoppstilling osv. her i tråden? :)

Joda... Jeg tipper dette laget:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Touré - Clichy

Eboué - Cesc - Denílson - Walcott

Van Persie - Bendtner

 

Føler Wenger velger Eboué på kant pga. defensiv trygghet, mens Bendtner er bare pga. magefølelsen.

 

 

 

Btw, I sense Alastor... :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter min mening gjør han det alle fotballspillere ville ha gjort i den situasjonen, skjønner ikke hvilken tulling ville prøvd å heade ballen der. Han fokuserer jo på ballen og ser dermed ikke Terry (som mange her har påpekt allerede).

 

Men nå begynner vi å gjenta oss selv. :p

Jeg ser ikke på det som normalt nei. Men det er en uviktig del egentlig.

Han fokuserer på ballen og ser ikke Terry- Helt enig!

 

Men som jeg har sagt:

 

Det er Utfallet som teller, ikke hensikten.

Er det uviktig at Diaby gjør det alle andre ville gjort?

 

To ganger har du lagt denne situasjonen til grunn for at Diaby er en stygg spillertype. Jeg fatter det ikke.

 

 

Nei, vi bryr oss egentlig lite om Arsenal-kamper. Hull-kampen ødela sesongen. Gratulerer med seriegull 2008/2009, Chelsea!

 

(OK, siste del er ironisk)

Lenke til kommentar
Dette kan vi gjenta til det kjedsommelige. Alle er ihvertfall enige om at han ikke mener å skade Terry. Men jeg er uenig i at han gjør noe unormalt når han løfter foten høyt for å klarere. Han prøver å klarere ballen, noe som i mine øyne er ekstremt naturlig i den situasjonen han er i, han forsvarer sitt eget mål.

 

Sett deg selv i den situasjonen Diaby er i. Du forsvarer ditt eget mål på en corner, og etter litt klabb og babb får du ballen i brysthøyde like ved deg. Du får et brøkdel av et sekund å bedømme situasjonen på, og du vet at hvis du ikke sparker vekk ballen, skaper du en veldig farlig situasjon for laget ditt. Jeg klarer bare ikke å se for meg en situasjon der noen hadde trukket seg her.

Jupp, jeg ser det som unormalt å klarere på den måten.

 

Uansett, hvorfor jeg kommenterte det, var fordi det var en stygg takling/klarering - noe dere ikke kan kommentere imot. ;)

Lenke til kommentar
Det er Utfallet som teller, ikke hensikten.

a) På skaden til Terry? Ja

b) På spørsmålet om Diaby er en stygg spiller? Nei

 

Hva diskuterte vi?

Svar: b

Jeg sitert fra det der? :hmm:

Hehe, måtte lete jeg også. Men det var nok meg gitt. :)

 

Uansett, med de 2 hendelsene så kan man ikke konkludere med at Diaby er en stygg spillertype. :)

Lenke til kommentar

Ser du situasjonen om igjen ser du at Terry stuper ned, han hopper ikke opp. Er enig i at enhver god fotballspiller ville ha gjort det samme som Diaby i samme situasjon, og om skyld skal fordeles er det like mye Terry sin egen feil som Diaby.

 

Angående kampen tviler jeg også på at Ade blir benket, men håper på at Bendtner eller Vela får sjansen utover i kampen.

 

Snakker om bytter forresten, er jeg den eneste som blir irritert over at Wenger aldri foretar bytter før etter 65/66 minutter? De gangene vi har behov for å snu kampen mener jeg slike bytter gir for lite tid (føltes ihvertfall slik mot Hull :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...