Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm, nei der står det noe ganske annet enn slik benbjo legger det fram.

 

Ser det nå. Tok utgangspunkt i at han quotet Wenger fra Arsenal.com artikkelen da jeg akkurat minutter tidligere hadde kommentert akkurat disse uttalsene.

 

Mitt innlegg derimot er hvertfall utifra hva han sa der og det som er gjengitt gjennom Arsenal.com.

 

Er ikke dette selvmotsigende i forhold til det han sa på pressekonferansen i går? Der sa han at han har flere spillere i kikkerten, og at bankmannen er klar til å slå til for de rette spillerne.

 

Det er den 6 gangen så langt i januar hvor han har sagt noe en dag for deretter å si det motsatte dagen etter.

 

Forrige tilfelle var når han sa vi var ute etter 2 spillere i januar. For deretter å si at han hadde et veldig godt lag og at han ikke så for seg at det var plass til noen spillere.

 

Gir begrepet "å tale med to tunger" et skikkelig ansikt hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvordan legger jeg det frem? Det er direkte sitat fra Wenger.

 

http://www.mirror.co...be-hard-1542453

 

Eller har mirror funnet det på?

 

Du fortsetter å quote John Cross som om han sitter på sannheten, når han åpenbart vinkler sakene sine slik at det fremstår som noe helt annet enn hva Wenger faktisk har sagt.

 

Han sier vel på denne pressekonferansen at han fortsatt følger med på Zaha. Han sier Cavani ikke vil bli solgt så lenge Napoli er med i kampen om å kvalifisere seg til CL og seriemesterskapet i Italia.

Om man ikke vil betale mer enn hva spilleren er verdt, Hvilket han jo har rett i. Og han sier at han er 99% sikker nå at Walcott vil signere. Inntrykket jeg sitter igjen med etter pressekonferansen var vel at Wenger ikke utelukket noe som helst, men påpeker de problemene det evt. vil være å få Cavani til en fornuftig pris.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Du fortsetter å quote John Cross som om han sitter på sannheten, når han åpenbart vinkler sakene sine slik at det fremstår som noe helt annet enn hva Wenger faktisk har sagt.

 

Han sier vel på denne pressekonferansen at han fortsatt følger med på Zaha. Han sier Cavani ikke vil bli solgt så lenge Napoli er med i kampen om å kvalifisere seg til CL og seriemesterskapet i Italia.

Om man ikke vil betale mer enn hva spilleren er verdt, Hvilket han jo har rett i. Og han sier at han er 99% sikker nå at Walcott vil signere. Inntrykket jeg sitter igjen med etter pressekonferansen var vel at Wenger ikke utelukket noe som helst, men påpeker de problemene det evt. vil være å få Cavani til en fornuftig pris.

 

Så det du sier er at sitatene er oppspinn?

 

Jeg siterer ikke noe av det Cross skriver. Kun sitater fra Wenger.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at sitatene er oppspinn?

 

Jeg siterer ikke noe av det Cross skriver. Kun sitater fra Wenger.

 

Er det ikke like greit å forholde seg til Arsenal.com?

 

Jeg velger å forholde meg til de og intervjuet han ga. Ikke hva denne journalisten velger å slå stort opp for å generere klikk fra negative Arsenal fans.

Hvorfor skulle Wenger ha sagt noe annet til Cross enn hva de andre har hørt han si på pressekonferansen?

Det er jo åpenbare feil i sitatene Cross viderefører i denne saken ang. Cavani f.eks. Som dere igjen fikk til å bli BS fra Wenger, men som mest fremstår som BS fra Cross.

Lenke til kommentar

Er det ikke like greit å forholde seg til Arsenal.com?

 

Jeg velger å forholde meg til de og intervjuet han ga. Ikke hva denne journalisten velger å slå stort opp for å generere klikk fra negative Arsenal fans.

Hvorfor skulle Wenger ha sagt noe annet til Cross enn hva de andre har hørt han si på pressekonferansen?

Det er jo åpenbare feil i sitatene Cross viderefører i denne saken ang. Cavani f.eks. Som dere igjen fikk til å bli BS fra Wenger, men som mest fremstår som BS fra Cross.

 

Jeg parerer med: Er det gitt at Arsenal.com gjengir hele pressekonferansen? Vanligvis gir de et sammendrag, ofte over flere artikler. De ønsker jo også naturlig nok å stille Wenger i best mulig lys.

 

Journalister som finner opp sitater har som regel ikke jobb særlig lenge.

Lenke til kommentar

Jeg parerer med: Er det gitt at Arsenal.com gjengir hele pressekonferansen? Vanligvis gir de et sammendrag, ofte over flere artikler. De ønsker jo også naturlig nok å stille Wenger i best mulig lys.

 

Journalister som finner opp sitater har som regel ikke jobb særlig lenge.

 

Da kan du vel kanskje vise til at Arsenal.com har gjengitt sitater fra Wenger som ikke stemmer med hva han sa?

 

Du har fått påpekt feil i Mirror (John Cross) sine artikler ved flere anledninger, så man kan jo spørre hvor lang tid det skal gå før du også innser at Mirror kanskje ikke er sikreste stedet å gå for breaking news?

 

Arsenal har mange misfornøyde fans om dagen. Dette vet britisk presse veldig godt, og de vet også veldig godt hva som genererer klikk på sine saker.

Man skal ta alt som skrives om Arsenal i pressen om dagen med en god klype salt, og da er vel Arsenal.com det mest sikre stedet å se til om man faktisk vil vite hva som skjer i og rundt klubben.

Lenke til kommentar

De som vil ha Wenger bort, klarer nok på egenhånd å tolke hans uttalelser på verst tenkelige måte. Og finner man en vinkling fra en journalist som støtter deres syn, så er det julaften og "se her dere, hva han har sagt nå!".

 

Og det om at Wenger utaler seg forskjellig og ambivalent fra intervju til intervju; Ja, det er slik managere svarer når de får de samme spørsmålene om og om igjen. Wenger er ikke unntatt.

 

Kom igjen, Benbjo - du og visse andre her viser en nesten grenseløs naivitet når det gjelder mediatolkning.

 

Det han sier om Cavani, er jo riktig. Han sier det fordi A: Han er sikker på at Cavani ikke er kjøpbar i dette overgangsvinduet, og vil dempe forventningene som dette ryktet har satt i gang, eller B: Han har hemmelige forhandlinger på gang med Napoli, og sier det for å dempe oppmerksomheten omkring det i forhold til andre managere som også gjerne kan tenke seg en Cavani i stallen. Eller C: Alt mulig innimellom.

 

Det han sier om CL og spillere som er cup-tied, er jo også riktig. De fleste managere foretrekker å handle i sommervinduet, bl.a. pga dette. Januarvinduet er for svært gunstige tilbud eller hvis et lag er i en prekær desperat situasjon og må ha en spiller. Arsenal er ikke i en desperat situasjon, selv om de verste sutrepavene mener noe annet.

 

Hans kommentarer går altså på hvor vanskelig det er å finne spillere som vil forsterke laget. Hvis man er Wenger-hater, så er det jo selvfølgelig lett å tolke dette til å bety "Se her dere, han går inn for å ødelegge klubben, han vil ikke handle de vi sier at han skal handle!" osv osv.

 

Skjerp dere.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Da kan du vel kanskje vise til at Arsenal.com har gjengitt sitater fra Wenger som ikke stemmer med hva han sa?

 

Du har fått påpekt feil i Mirror (John Cross) sine artikler ved flere anledninger, så man kan jo spørre hvor lang tid det skal gå før du også innser at Mirror kanskje ikke er sikreste stedet å gå for breaking news?

 

Du missforstår. Jeg sier at det er ikke sikkert/naturlig at Arsenal.com siterer hele intervjuet/pressekonferansen, men lager et sammendrag gjerne over flere artikler. Ikke at de bevisst finner opp sitater som du anklager Mirror/Cross for å gjøre.

 

Jeg forholder meg altså til sitatene og ikke den frie teksten.

 

"We can strengthen everywhere. At the moment, it is more important that the team remains focused. If we find something, we will do it. But I prefer to do business in the summer and have identified players for then."

 

Her står det altså: Wenger har identifisert spillere som kan forsterke oss, men han venter helst til sommeren. Han sier også at hvis han vinner noen som vil han forsøke å kjøpe. Det er den siste setningen her som ikke står på Arsenal.com. Du mener at denne er oppspinn?

 

Merk at jeg ikke sier at det ikke kommer inn noen, bare at det er lite sannsynlig. Noe som jo er riktig i henhold til Wengers uttalelser.

Lenke til kommentar
Sky sports: Arsenal manager Arsene Wenger went on record on Thursday to express his interest in Napoli striker Edinson Cavani, but it appears that the Gunners will have to shatter their transfer record if they are to land the Uruguay international. Napoli president Aurelio De Laurentiis told La Gazzetta dello Sport: "For Cavani I have already received a €55 million (£46m) bid, and I said no. I need him, not the money.”

 

Må nok ut med litt med enn 30 mill nå ja...

Lenke til kommentar

.Du mener at denne er oppspinn?

 

Som jeg har sagt flere ganger så mener jeg det er vinklet på en slik måte hele saken for å gi fansen som leter etter feil hos Wenger bekreftelse på sitt syn.

Ikke ukjent for Cross om dagen, noe flere av sakene du har linket til den siste tiden tydelig har vist når det blir satt opp mot det Wenger faktisk sa.

 

Det er ikke oppspinn, men det er en journalist som skriver en sak med en vinkling som får Wenger til å fremstå som verst mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...