Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overgangen til Fenerbache skal visstnok ha gått skeis for Belhanda.

Emanuelson kan settes til å spille venstre wingback, og jeg tro han godt kan fikse den oppgaven bedre enn både Gibbs og Santos. Men jeg forventer ikke at han koster veldig mye.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

30 millioner pund eller euro kan aldri bli et røverkjøp - det er veldig mye penger. Hvis det dreier seg om en ungdom, så kan man i det minste forvente seg å få en god del av utgiftene tilbake, dersom han ikke viser seg å holde helt mål, og skal selges igjen. Men Cavani er 27 om 1 måned, tror jeg - og dersom han etter 2 sesonger i Arsenal ikke har slått til, så er det veldig mange penger tapt. Man får ikke 30 millioner for en 29-åring som har et par middelmådige sesonger bak seg.

Men jeg er ikke særlig bekymret for Cavani og PL - han har det som skal til, tror jeg. Hadde foretrukket en prislapp på 20 millioner, men jeg blir ikke sur hvis Arsene gambler litt med 30 millioner.

Så spørs det bare hva som blir til overs til forsterkninger på andre posisjoner. Arteta trenger mer hjelp i den bakre midtbanen, Vermaelen trenger mer hjelp enn han får fra Koscielny/Mertesacker, og Gibbs/Santos er backup/rotasjonsspillere, ikke førstelag.

 

For å pirke litt: Cavani blir 26 i februar (født i 87). ;)

 

Men, jeg er meget sikker på at Cavani ville blitt en hit i Arsenal og Premier League. Fysikken, farten, teknikken og spilleforståelsen hans er en uslåelig kombinasjon. Det eneste som kan hindre Cavani i å oppnå suksess tror jeg er han selv. Er dog selvfølgelig avhengig av å ha supporterens støtte bak seg mtp. at det kan ta litt tid før han tilvenner seg ligaen. Det optimale er å hente inn en spiller så tidlig som mulig om sommeren slik at han kan få en skikkelig preseason under beltet. Dessverre har man ikke alltid den luksusen.

 

En spiss og en midtbanespiller burde være prioritet. Jeg tror fortsatt Coquelin kan bli klasse og i går viste han mye av hva som bor i seg, men han er som Arteta egentlig avhengig av en partner som Diaby. Så en Diaby-lignende spiller burde være øverst på lista sammen med en spiss nå i januar hvis det kan gjøres.

 

Til sommeren burde fokuset ligge på å bli kvitt et par av disse overflødige spillerene som Bendtner, Denilson, Squillaci, Santos, Fabianski, Mannone, Chamakh, Gervinho og trolig Rosicky og Diaby samtidig som man styrker på et par andre fronter.

 

Og det verste av alt: Det trenger nødvendigvis ikke å koste oss hundrevis av millioner hvis vi bare kvitter oss med flesket og kjøper smart.

Lenke til kommentar

Han blir 26 den 14. februar, det stemmer.

Jeg har også hatt tro på Coquelin lenge. Det er bare det at jeg ventet at han skulle ha kapret en halv førstelagsplass allerede denne sesongen.

er jeg mest ivrig på å skaffe en førsteklasses midtstopper. Jeg synes ikke de vi har er helt der de bør være. Jeg mener Vermaelen vil være en god "spillende" midtstopper, men da trenger han noen som er hakket stødigere enn Kos eller Mert ved siden av seg.

 

Jeg mener dessuten at å hente inn spillere fra en "fremmed" fotballkultur er best nettop i januarvinduet. Da får de en halv sesong + oppkjøringen til sommeren med å bli vant til medspillere og liga. Ship shape til starten av neste sesong, med litt flaks.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tror en midtbanespiller som Coquelin med masse energi og innsatsvilje pluss en midtbanespiller som Diaby vil tilføre oss mer. En ny midtstopper vil uansett bli utsatt for det samme slappe defensive arbeidet som dagens midtstoppere. At Vermaelen hadde en av sine beste kamper i går var kanskje ikke rent tilfeldig tenker jeg i så fall.

 

Syntes Mertesacker generelt sett er meget stødig, men jeg syntes vi burde få inn en backup for han også (eller en oppgradering) da Koscielny - Vermaelen partnerskapet virkelig ikke funker.

Lenke til kommentar

Ser Wenger klarer å dra opp navnet til Zaha igjen, og bekrefte vi følger med på situasjonen rundt han på pressekonferansen. Han virker heller ikke helt fremmed da han ble spurt om Cavani, men han sier også det er snakk om veldig mye penger. Litt for mye tror jeg.,

 

Mest av alt trenger vi midtstopper av klasse. Vermalen er god, men spiller med stor risiko. Per og Kos er vandrende katastrofer, og henger ikke med på tempoet.

Jeg klarer ikke forstå at folk mener Per er god og trygg, da jeg synes han har oftere flaks enn dyktighet i det han driver med, og alt for ofte går det galt. I går holdt han på å rote det til igjen,

 

Var spennende å se Cazorla på kant i går. Men han kan ikke oppholde seg mer på midten og på motsatt kant enn på siden han er tiltenkt. For slik som i går var venstresiden våres i angrep som oftest tom da Cazorla var borte å spilte småspill med Walcott på høyrekanten. Han er om mulig litt for glad i ballkontakt til å passe inn som kantspiller i Arsenal når vi ikke har spillere som går inn å dekker det rommet han etterlater seg på kanten.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
"He is also cup-tied for the Champions League on top of that - all the players who can strengthen us are cup-tied in the Champions League.

"We can spend the money that we have decided to spend, if it is for a player we think gives us a plus. I do not want to speak about Cavani because we have not made an enquiry for him.

"We can strengthen everywhere. At the moment, it is more important that the team remains focused. If we find something, we will do it. But I prefer to do business in the summer and have identified players for then.

 

Og brått gikk sannsynligheten for at vi signerer noen i dette vinduet drastisk ned.

 

Helt utrolig. Taper vi mot Chelsea er det sannsynligvis over og ut for 4. plassen. 9 poeng opp er nok for mye. Blir interessant å se hva det betyr for klubben.

Lenke til kommentar

Rart mtp. at Cavani, Diame, M'Vila, Capoue, Fellaini o.l. ikke har spilt i Champions League denne sesongen.

 

Bare dårlige unnskyldninger nok en gang.

 

Han mener at disse ikke vil forsterke oss.

 

For øvrig er denne "cuptied" unnskyldningen helt elendig. Vi har ikke sjans til å vinne CL uansett og ryker antagelig ut neste runde. Det viktigste er å forsøke på 4 plassen og forsøke å vinne FAcupen.

 

Ingen av delene har vi sjans til med den troppen vi har nå

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Det "cup-tied" BS-et stoppa jo heller ikke Wenger fra å kjøpe Arshavin den gangen.

 

Det eneste dette står på er penger fra Wenger sin side og den jævla stae "Meg-mot-alle-sammen"-mentaliteten hans.

 

Tror helt ærlig at laget er godt nok til topp 4 plassering hvis Wenger faktisk klarer å få de til å jobbe 100% hver kamp og bruker spillerene riktig. Problemet er bare nettopp det.. pluss at vi er veldig avhengige av å ikke få skader på spillere som Wilshere, Arteta, Diaby (what a joke), Podolski, Cazorla osv. osv.

 

Som sagt nå de par siste årene: Gleder meg til Wenger forsvinner nå. Det finnes ikke vinnervilje igjen i den gubben og de midlene han har hatt tilgjengelig har han rotet vekk mye på i form av tonnevis med middelmådige spillere.

Lenke til kommentar

Nok en artikkel som har vridd det Wenger sa til å låte verst mulig for å gi negative fans blod på tann?

 

Quoten i posten min er ikke fritt sitert, men tatt direkte fra Wengers munn. Han sier jo at mener det er vanskelig å finne noen spillere nå og vil heller vente til sommeren da han har identifisert spillerne han ønsker seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...