Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Hvem skal de spille i stedet for? Er Llorente bedre enn Giroud?

M'Vila ble vel avskrevet av Wenger, skal vi tro på skriveriene.

Willian i stedet for...?

Eriksen i stedet for...?

 

Debuchy ... bedre enn Sagna?

Holtby i stedet for ... ?

 

Ja, milevis bedre.

 

Synd, M'vila tror jeg får godt av et klubbskifte. Var jo enorm før problemene utenfor banen.

 

Willian > Ox og Poldi

Eriksen > Ramsey

Debuchy > Sagna

 

Holtby > Ramsey igjen.

 

Holtby/Eriksen ville også frigjort plassen til Cazorla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han tok da sjanser med Podolski, Giroud og Cazorla? Ingen av dem var bombesikre knallkjøp på forhånd ... og bare en av dem kan da også kalles et entydig godt kjøp, mens de andre to er mer diskutable - men uansett nødvendige innkjøp for å få en "hel" stall.

 

Dessuten; "ta sjanser" er veldig mye lettere å si for de som ikke har noe ansvar for pengebruken, som oss. Og veldig mye lettere for klubber som har sjeiker og russisk mafia å støtte seg på. Ikke glem det.

 

Edit: Stryk russisk mafia. Jeg har ikke noe grunnlag for å påstå at Abramovitsj har noe i den kurven å gjøre. Men moro å erte Chelskier med :dremel:

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at Wenger sitter i midten av januar, vi er nummer seks i Premier League og med tap i dag er vi ute av alle cuper (bortsett fra CL), og han mener laget hans er FOR GODT til å forsterkes. Wenger og Arsenal må tørre å bruke penger om vi skal klare å konkurrere med de andre lagene.

 

Jeg snakker ikke om å kjøpe Torres for £40 millioner, men de må tørre å punge ut for klassespillere som kan styrke oss i dag, ikke talenter som kan slå igjennom om tre år.

Lenke til kommentar

Det var John Cross' formulering du gjengir der. Wenger ville aldri ha sagt at "laget mitt er for godt til å kunne forbedres". I motsetning til Cross, er han ikke en idiot.

 

Og både Wenger og styret har sagt at finner de en spiller som utvilsomt vil styrke laget, ja så er pengemidlene til stede. Det er jeg for min del fornøyd med. Så da er det bare å finne den spilleren. Ingen av de som er nevnt her virker å være en slik en, etter min mening.

 

Vi trenger ikke flere rotasjons-eller backup-spillere. Vi trenger entydige forbedringer. Slike vokser ikke på trær, og de er sjeldent tilgjengelige - bortsett fra for klubber som kan gi blanke f i hva de koster og hva de forlanger i lønn.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Trenger jo ikke engang koste så mye.

 

Sier ikke at de må koste, men de må være villig til og bla opp for klassespillere. Det har de ikke gjort så langt i januar og det bekymrer meg. Men jeg er ikke overrasket.

 

Ingen av de som er nevnt her virker å være en slik en, etter min mening.

 

Seriøst? ALLE de Benbjo nevner ville styrket oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier ikke at de må koste, men de må være villig til og bla opp for klassespillere. Det har de ikke gjort så langt i januar og det bekymrer meg. Men jeg er ikke overrasket.

 

 

 

Seriøst? ALLE de Benbjo nevner ville styrket oss.

 

Poenget mitt var vel heller det at kvalitet er tilgjengelig for en billig penge :)

Lenke til kommentar

M'Vila har visstnok en elendig formperiode, og er jo som kjent en "bråkebøtte", mer risikabelt å signere han enn en av toppskårerne i Tyskland, og toppskåreren i Frankrike.

Problemet er at Wenger bruker Podolski som kantspiller, når han en mye bedre sentral-spiss, han skapte jo mål på egenhånd for et dårlig tysk lag i Bundesliga.

 

Giroud er vel mer en target-spiss enn noe annet, og så vidt jeg har skjønt er jo det stikk i strid med hvordan dere spiller?

 

Alle signeringer er en risiko, men jeg tør å påstå at ihvertfall Willian ville ha vært en bedre og mer etablert kantspiller enn Poldi og Ox.

Lenke til kommentar

M'Vila har visstnok en elendig formperiode, og er jo som kjent en "bråkebøtte", mer risikabelt å signere han enn en av toppskårerne i Tyskland, og toppskåreren i Frankrike.

Problemet er at Wenger bruker Podolski som kantspiller, når han en mye bedre sentral-spiss, han skapte jo mål på egenhånd for et dårlig tysk lag i Bundesliga.

 

Giroud er vel mer en target-spiss enn noe annet, og så vidt jeg har skjønt er jo det stikk i strid med hvordan dere spiller?

 

Alle signeringer er en risiko, men jeg tør å påstå at ihvertfall Willian ville ha vært en bedre og mer etablert kantspiller enn Poldi og Ox.

 

Giroud var et litt merkelig valg, det er jeg enig i - han er som du påpeker en utpreget targetman. Mulig Wenger mener han kan omskoleres? (Han har jo hatt stor suksess med det før ... "host"Henry"host" ...)

Willian ... vel, han er mye av den samme typen som Cazorla. Skal vi ha 2 slike spillere på hver sin kant? Det er dessuten helt uvisst hvordan han vil fungere i en liga som er mye tøffere enn noen av dem han hittil har spilt i. Så om han egentlig vil være en styrking av laget, er jeg usikker på.

Ox må få tid. Virker som at dere glemmer at han er pur ung. Han vil ha ups and downs en tid fremover. For tidlig å si om han bare blir en so so spiller, eller om han blir en klassespiller. Jeg personlig har ingenting til overs for denne holdningen; "er han ikke bra NÅ, så spark ham for helvete ut døra!".

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ang. Ox så må jeg påpeke at jeg mente Willian er en mer etablert.ving, ikke at Ox for alltid vil være en dårligere spiller.

 

Jeg mener Willian har flere styrker enn Cazorla som kantspiller (etter det bittelille jeg har sett og hørt) da han kan spille klassisk ving OG ving med playmaker-fokus.

Vil det være bortkastet å ha to vinger med de samme styrkene?

Kanskje, men jeg synes det fungerer bra for oss i Spurs (Bale har bedre avslutninger og bedre hurtighet over tid enn Lennon, ellers er de ganske like).

 

Giroud må enten bli en spiss for kamper der dere må ha en spiss å spille opp mot (type Stoke), slik at dere har flere alternativer, eller så må han som du sier omskoleres, men er han egentlig flink til noe annet? (ærlig spørsmål).

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg tror valget av Giroud har mer å gjøre med mangel av bedre alternativer. Ideellt skulle vi ha hatt Cavani ... men det ryktes at han er meget klar over hvilken lønn han kan få i Real, Barca eller ManC, så det er bare å glemme. Samme med Falcao. Samme med (fyll inn det som passer). Arsenal (og Spurs!) må holde seg til de spillerne som disse klubbene overhodet ikke er interesserte i ... fra hylle 2. som regel. Og på hylle 2, der finner vi spillere som Giroud. Og Podolski. Realistiske targets.

Lenke til kommentar

Götze vil ikke vekk fra Dortmund uansett. Nesten bombesikker på at det ikke er Götze hvis det Geoff sier er korrekt.

 

Håper virkelig på en ny spiss. Cavani, Benzema eller Jovetic. Pick n' choose.

 

Jovetic er vel mer en slags kant? Tror heller ikke han ville kostet så mye som 30m.

 

Cavani er urealistisk. Napoli avslo 55m fra City (?) i sommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...