Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi solgte oss ut av en mulig kamp om toppen, og ikke bare solgte vi oss ut, vi solgte oss bort til den største rivalen. Det var flaut i fjor, det er flaut i dag og det vil være flaut om fem år. Wenger og styret gjorde tidenes tabbe, og det vil han/de ALDRI bli tilgitt for.

 

Det er mest av alt flaut av RvP å synke dit at han faktisk selv ønsket en slik overgang. Når han hadde bestemt seg var det lite vi kunne gjøre egentlig.

Å la han gå gratis til neste sommer til samme klubb ville vært enda mer flaut, så vi fikk vel det beste vi kunne ut av situasjonen når den ble som den ble.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mest av alt flaut av RvP å synke dit at han faktisk selv ønsket en slik overgang. Når han hadde bestemt seg var det lite vi kunne gjøre egentlig.

Å la han gå gratis til neste sommer til samme klubb ville vært enda mer flaut, så vi fikk vel det beste vi kunne ut av situasjonen når den ble som den ble.

 

RvP kan ønske så mye han vil. Han hadde kontrakt med Arsenal og er forpliktet til å gjøre den jobben han blir satt til i klubben. Såpass profesjonell er Robin også, vil jeg tro. Og nei, vi fikk ikke det beste ut av situasjonen. Vi ga bort verdens beste spiss til rivalen slik at de kan ta hjem seriegullet, vi sitter igjen med helt greie spisser, ikke i nærheten av verdensklasse. Det var tidenes fallitterklæring av Wenger og styret og det er helt utrolig at Goonere mener det var helt greit.

Lenke til kommentar

RvP kan ønske så mye han vil. Han hadde kontrakt med Arsenal og er forpliktet til å gjøre den jobben han blir satt til i klubben. Såpass profesjonell er Robin også, vil jeg tro. Og nei, vi fikk ikke det beste ut av situasjonen. Vi ga bort verdens beste spiss til rivalen slik at de kan ta hjem seriegullet, vi sitter igjen med helt greie spisser, ikke i nærheten av verdensklasse. Det var tidenes fallitterklæring av Wenger og styret og det er helt utrolig at Goonere mener det var helt greit.

 

Du mener tydeligvis klubben hadde vært tjent på å ha en misfornøyd spiller i klubben en sesong for så la han gå gratis etter sesongen. Hva er det du mener vi ville tjent på det da?

 

RvP ønsker ikke lenger være i klubben. Han smisket seg til en mulighet i United, og var tydeligvis ikke motivert for å spille for Arsenal mye lenger.

Ja det er kjipt å se han fortsette der han slapp hos rivalen, men det går ann å faktisk forholde seg til situasjonen som oppstod, selv om du og mange andre vil ha mest mulig å klage på klubben for om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener tydeligvis klubben hadde vært tjent på å ha en misfornøyd spiller i klubben en sesong for så la han gå gratis etter sesongen. Hva er det du mener vi ville tjent på det da?

 

Mål og poeng.

 

Ja det er kjipt å se han fortsette der han slapp hos rivalen, men det går ann å faktisk forholde seg til situasjonen som oppstod, selv om du og mange andre vil ha mest mulig å klage på klubben for om dagen.

 

Aldri i verden at jeg godtar at Wenger og styret ga bort RvP til United. Tidenes fallitterklæring, det er ikke noe å diskutere engang.

Lenke til kommentar

MartinF, du befinner deg i en drømmeverden som ikke eksisterer. RvP ville bort. Han ville ikke fornye noen kontrakt, med 1 år igjen av den. Å selge ham for såpass mye penger som Arsenal fikk, var det eneste fornuftige å gjøre. Jeg er ganske sikker på at Wenger og Arsenal strakk seg meget langt for å forsøke og få ham til å bli. Men han ville ikke. Hadde vi ikke solgt ham i sommer, ville det blitt som det blir sagt her; vi ville hatt en missfornøyd spiller i stallen, sur og gretten fordi han ikke fikk lov til å dra. Tror du det hadde blitt mange mål fra RvP denne sesongen hvis vi hadde tvunget ham til å bli? Det tror ikke jeg. Det eneste vi ville ha oppnådd med det, var å gå glipp av 200 millioner! kroner inn i kassa, pluss lønnsutgiftene til en missfornøyd spiller som knapt kunne blitt brukt i det hele tatt, ut sesongen. Veldig dårlig alternativ. Å tvinge en spiller til å bli, bare på trass, er ikke noe et bedriftsstyre som har en bunnlinje å forholde seg til, overhodet kan tenke på. Spesiellt ikke når prisen vi fikk for ham, var såpass god. Det er på det siste punktet her alderen kommer med inn i bildet.

 

Men nå skal vi ikke ta opp igjen denne diskusjonen igjen, synes jeg. Det er historie. Det er synd at det ble slik, det er vel alle Arsenalfans enige i. Og det er temmelig sikkert også Wenger enig i, hvis du skulle tro noe annet. Men din "løsning" er den verst tenkelige, etter min mening - så på det punktet blir vi nok ikke enige.

Endret av thomit
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sitatene fra Arsenal.com:

 

"We are working very hard," Wenger told Arsenal Player.

 

"First of all we want to sort out the injuries we have, and we are trying very hard to close the deal with Walcott. Once we have done that, we will certainly do something else. At the moment I cannot tell you more.

 

"It has become more difficult [to buy players in January] for one simple reason: we have a good squad. I know we swim against the stream a bit because people don’t believe that. I say we have a very good squad.

 

"But we have some improvements to make and we know exactly where. In January it is difficult to find the players that are really better and can give something special to the squad. The number is right, we have a good balance and we are working very hard to find what we want."

 

Veldig lovende kommentarer, spør du meg. Begynner virkelig å irritere meg over John Cross.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

For ordens skyld: Hvilke spillere som er tilgjengelige mener dere ville gått rett inn og forsterket laget? Dvs. en bedre spiller enn en av dem vi allerede har? Jeg kan nemlig - i likhet med Wenger - ikke finne noen, ikke blant dem som det ryktes er på flyttefot, eller som klubbene gjerne selger i hvert fall. Sneijder? Kanskje, men både pris og lønn er vel utenfor Arsenal's "comfort zone". Dessuten ikke en posisjon på banen der vi mangler noe, er det vel?

 

Jeg tror Wenger's prioriteringer når det gjelder posisjoner på banen som kan forsterkes er:

 

1. Sentral forvarsspiller.

2. Defensiv midtbanespiller.

3. Venstreback.

 

Jeg tror ikke Wenger er på utkikk etter enda en spiss, med mindre tilbudet er svært godt, og han får en klassespiller.

Jeg tror heller ikke keeper er på papiret. Szczesny er slett ikke så verst, og vil bli bedre og bedre.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...