Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EXCLUSIVE: Walcott set to snub Man United and commit his future to Arsenal with new deal

 

Virker mer og mer sikkert nå. Idiotisk av Nettavisen å vinkle det som at Walcott vinner en krig. Det har åpenbart blitt inngått et kompromiss.

 

Det ryktes for øvrig også at flere spillere er i ferd med å følge Chamakh og Djourou ut dørene.

 

@northbanklower: Some more will be heading out the door shortly.

 

Håper inderlig at vi snart får se noen nye spillere i rødt og hvitt.

 

Edit:

 

@DavidJBakker: RE: Update McCarthy to Arsenal. Wigan and Arsenal attempting to make a deal for player. As said yesterday M'Vila interest broke down.

 

Interessant. Vår nye midtbanemann?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Gikk plutselig opp for meg hvilken barnehage Benbjo gikk i.... (Går i??)

 

Javel? Liker forøvrig ditt subtile forsøk på personangrep.

 

Blir forøvrig ekstremt skuffet om vi henter mccarthy. Middelmådige spillere har vi nok av. Ser på dette som en bekreftelse på at vi ikke lenger er en topp 4 klubb

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Noen interessante punker jeg fikk med meg gjennom twitter gjorde ikke depresjonen bedre. Tenk på sommervinduet som var, vi kjøpte Cazorla (Malaga økonomiske problemer), Giroud (utkjøpsklausulen), Podolski (ville forlate klubben og Køln ville selge før evnt nedrykk) og fikk de alle billig pga omstendighetene rundt hver spiller. Jeg beundrer arbeidet som blir gjort for å sikre seg en billigst deal som mulig, men det går ærlig talt alt for langt og på bekostning av klubben.

 

Hva vi skal med McCarthy kan man virkelig lure på. Skal vi ha inn noe nytt på midten må det først og fremst være defensiv midt/anker. Skal vi ha noe annet enn det må det være en forbedring ift hva vi allerede har. Noe McCarthy ikke er.

 

Husker i sommer, jeg var glad vi ble kvitt Song og var 1000000% sikker på at vi skulle hente en erstatter. Å hva jeg angrer.

Lenke til kommentar

Just for fun

 

AnonymousFC ‏@AnonymousFC0

Pep Guardiola has told Arsenal chiefs his preference would be to join the North London club at the end of the season. #AnonymousFC

 

AnonymousFC ‏@AnonymousFC0

PSG are lining up Arsene Wenger to replace Carlo Ancelotti at the end of this season. #AnonymousFC

 

En påstått ITK som jeg stoler 0% på.

Lenke til kommentar

Helt enig Payung. Tullball at det er bedre å signere noen enn å ikke signere noen.

 

Kan jo like så godt signere Silvestre igjen hvis man bare er ute etter å signere noen.

 

Tenk om man hadde kombinert pengene for Gervinho og Giroud f.eks. på Jovetic. Er så fantastisk mye penger denne klubben bruker på å kjøpe spillere som er under det nivået man forventer en Arsenal spiller skal være på. For å ikke snakke om lønningene idiotene i klubben gir til spillere som knapt nok fortjener en brøkdel.

Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke tankrgangen til Wenger. Utenom den første halvdelen av 2010/11 har Chamakh vært elendig, men han velger å kjøpe Giroud. En helt lik spiller. Rart at han velger å kjøpe en hodespiller på nytt, når han ser (for vi håpe) at det ikke fungerer. I hvert fall ikke i praksis for et lag som Arsenal.

Lenke til kommentar

Wenger er en merkelig fyr. Han er urokkelig på formasjonen sin, men kjøper spillere som ikke passer til formasjonen og istedet for å endre formasjonen og tilpasse spillestilen til de spillerene han kjøper så prøver han å tilpasse spillerene til spillestilen og formasjonen han allerede har.

 

#WengerLogic

Lenke til kommentar

Giroud er ikke helt lik Chamakh. Langt derifra. Blir for dumt å sette dem i samme bås, kun fordi begge er høye og hodesterke. Giroud er langt mer bevegelig, intelligent og målfarlig.

 

Diaby ble for øvrig nettopp byttet ut etter 65 imponerende minutter mot U21-laget til West Brom. Vi har et travelt og ekstremt tøft program fremover, så å få ham tilbake i kampform så fort som mulig vil være en enorm bonus. Så får vi bare krysse fingrene for at det varer en liten stund denne gangen.

 

Håper også at Walcott forlenger kontrakten sin så snart som mulig. Virker mer og mer sannsynlig nå. Lethal Bizzle skrev dette på twitter tidligere i dag:

 

Frimpong just told me some news I know u #Gooners are gonna be very happy about ;)

 

så ting kan faktisk tyde på at han allerede har signed da ting.

 

Edit: Angående Giroud, så er jeg forresten enig i at han ikke har passet helt inn i systemet vårt så langt, rett og slett fordi han blir brukt feil. Han går ofte alt for langt bakover på banen for å prøve å involvere seg i spillet. Dette er noe Wenger selv har påpekt, så jeg regner med at det er noe han prøver å luke ut av spillet hans.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Men Chamakh er faktisk langt bedre teknisk. Tror faktisk Chamkh kunne blitt relativt god,hvis ikke rvp kom på banen. Giroud er en spillertype jeg personlig elsker. Jobber knallhardt og det er noe vi trenger. Jeg tror likevel at han ikke har det som skal til, mye pga. han er svært sjeldent på rett plass til rett tid. I tillegg har han ikke et godt skuddbein før han har god nok plass og tid. Hvot ofte har man det i kamp mot foreksempel ett Norwich lag med 10 mann i forsvar? Svært sjeldent.

Lenke til kommentar

Enig med deg angående teknikken Uer1000. Syntes også Chamakh generelt sett har bedre teknikk enn Giroud og som oppspillspunkt er han milevis bedre, men grunnen til at Giroud ikke kommer seg til såpass gode scoringsposisjoner eller er for treg til å komme inn i de er fordi han ligger altfor dypt som Le Prof sier.

 

Giroud må støttes opp langt mer av den offensive midtbanen og heller holde seg så langt fremme som han kan. Problemet med det første der er at Cazorla ikke er særlig flink på det. Han skal ha ballen i beina og skal alltid løpe og møte/plukke opp ballen. Han prøver veldig sjeldent å løpe inn i rom for å bli spilt fri og for å ikke snakke om at han aldri løper i bakrom. Pdd. så er dette en av grunnene til at Giroud ikke kommer seg til særlig mange skuddsjanser/målsjanser, men det har selvfølgelig også mye med å gjøre at han spiller i en formasjon skreddsydd for van Persie og at han dropper altfor dypt ned.

 

Det førstnevnte problemet mener jeg kan løses ved å plassere Podolski inn sentralt og dytte Cazorla ut på kant. Ikke bare vil Podolski dermed kunne komme til langt flere muligheter, men man vil også kunne utnytte farten og styrken hans bedre. Samtidig så vil man også ha en som er i stand til å spille fri Giroud enten ved gode løp i bakrom eller pasninger. En annen svakhet ved Cazorla også det. Trer ikke ofte nok gjennom i mine øyne.

 

Når det gjelder Giroud dog så mener jeg til tross for flere positive tegn at vi burde finne en bedre spiss. Grunnen er enkel: Teknikken hans er langt ifra god nok og han er så treg at det nesten ikke nytter å spille han fri i bakrom såfremt det ikke er snakk om at han er 15 meter onside. Ellers blir han konstant løpt opp.

Lenke til kommentar

Er enig med deg. Føler at Podolski ikke direkte blir satset på i klubben vår. Blir litt arsha aktig. Synes at vi burde satset hardere på Podolski og hellet brukt Giroud som en super innbytter. Han er jo typen å denge ballen mot i sluttminuttene. Føler City bruker Dzeko på en lignende måte, og vi kunne vunnet kamper på den måte. Men da trenger vi en vingspiller til, noe vi overhode ikke får :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...