Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både klubben han går til og overgangssummen sier sitt. Det er fullt forståelig å ønske forsterkninger, jeg har ikke lagt skjul på at jeg ønsker det selv, men vi kan ikke bli sure på Wenger for hver eneste overgang som skjer i Europa. Hverken Holtby eller Belhanda er spillere vi virkelig trenger.

Lenke til kommentar

Hvor er spillerne vi trenger da, Prof? Både Holtby og Belhanda ville styrket laget vårt.

Som sagt tidligere, trenger vi i mine øyne back-up på keeperplassen og venstrebacken, en ny spiss, en stor og sterk midtbanespiller og gjerne også en kantspiller. Belhanda og Holtby er begge tekniske playmakere. De har vi nok av. Akkurat hvem som kommer inn bryr jeg meg ikke så mye om, men det er i hvert fall de fem nevnte posisjonene som trenger forsterkninger.

 

Edit: Anbefaler denne korte bloggen: http://goonertalk.co...om-detective82/

 

Belhanda og Holtby hadde begge forsterket stallen vår og tilført mer dybde, men skal vi først hente en midtbanespiller, synes jeg vi bør prioritere en spillertype vi per dags dato mangler, og som kan gå rett inn i startelleveren.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Le Prof: Nå syntes jeg ikke Belhanda har vært god nok til å spille fast for oss helt ennå, men jeg syntes han er en spillertype vi trenger. En playmaker ute på kanten er noe Arsenal har spilt med hele veien under Wenger og det er også det som har fungert best ute i verden omkring. Se på Chelsea, City, United (vel nå er ikke Young/Nani helt oppe i den standarden pdd.), Barcelona, München, Dortmund, Real Madrid o.l. så har den en spiller som er i stand til å spille fotball ute på kanten og som også besitter dribleferdigheter.

 

Pdd. så har vi ingen av de og det merkes på kreativiteten. Ikke bare merkes det på kreativiteten at vi mangler en ekstra kreativ sjel på laget, men samtidig så er det også like viktig med en midtbanespiller i mine øyne.

 

For å være enda ærligere så mener jeg vi sårt trengte 4- nye spillere: midtbanespiller, kreativmidtbane/ving, venstreback og en keeper. Dog grunnet lån av Djourou og muligens Miquel + salg av Squillaci så føler jeg også at vi trenger en midtstopper.

 

En spiss føler jeg også at vi egentlig trenger, men mtp. at Walcott tidvis har vært meget farlig på topp så ville jeg satset på han der med litt mer kreativitet og overblikk bak han til å finne han. For pdd. så er dette noe laget virkelig sliter med enten det er Walcott eller Giroud på topp.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid sagt at jeg liker best å ha en kreativ spiller på den ene kanten, og en mer direkte og målfarlig på den andre. Både Walcott og Podolski tilhører den siste kategorien, og vi ser at vi sliter med å holde ballen i laget når vi spiller med begge. Jeg er enig i at vi trenger en kreativ kantspiller, men som jeg har sagt før, så tror jeg dette problemet kan løses ved at vi henter inn en stor og sterk midtbanespiller som kan danne den holdende midtbaneduoen sammen med Arteta. Dermed kan Wilshere skyves frem i den rollen han hører hjemme, mens Santi Caz kan spille kant, slik han stort sett har gjort hele karrieren.

 

Edit: Mulig at dette også på langt sikt kan åpne for Walcott som ensom spiss. Hans svake "hold-up play" har vært en byrde for oss i de siste kampene, men med en mer solid midtbaneplattform, vil det sannsynligvis ta mye press av ham og gi ham mer frihet til å gjøre det han er best til, nemlig å true bakrom.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Joda er ikke uenig i tankegangen Le Prof. Faktisk har den ulmet hos meg lenge selv, men jeg tror ikke Wilshere er kreativ nok pdd. dessverre.

 

La oss si at vi i løpet av januar og sommeren henter følgende spillere: Begovic/Mignolet, Mbiwa, Izaguirre/Shaw, M'Vila/Diame/Bender, Isco/lignende spillertype + at vi signerer en ny kontrakt på Walcott.

 

Skulle gjerne sett en mer tradisjonell DM som M'Vila eller Bender holde igjen midtbanen alene mens Wilshere og Isco/Cazorla fikk mer frie roller i en skikkelig 4-1-2-3 formasjon.

 

Ville kostet oss en god del selvfølgelig, men man ville da hatt en meget god blanding av teknikk, styrke, "fighting spirit" og vinnervilje.

 

Begovic

Mbiwa - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

M'Vila

Isco - Wilshere

Walcott - Podolski - Cazorla

 

Og med dette laget og formasjonen så klarte jeg ikke annet enn å sette Podolski sentralt. :p

Lenke til kommentar
Arsenal and Manchester United have previously been linked with an interest in Lars Bender and they may just have learned how much the Bayer Leverkusen midfielder will cost. German newspaper Express reports that Bender has a €15million (£12.2m) buy-out clause in his contract this summer

 

Go, go gadget Wenger! Røverkjøp

Lenke til kommentar

Joda er ikke uenig i tankegangen Le Prof. Faktisk har den ulmet hos meg lenge selv, men jeg tror ikke Wilshere er kreativ nok pdd. dessverre.

 

La oss si at vi i løpet av januar og sommeren henter følgende spillere: Begovic/Mignolet, Mbiwa, Izaguirre/Shaw, M'Vila/Diame/Bender, Isco/lignende spillertype + at vi signerer en ny kontrakt på Walcott.

 

Skulle gjerne sett en mer tradisjonell DM som M'Vila eller Bender holde igjen midtbanen alene mens Wilshere og Isco/Cazorla fikk mer frie roller i en skikkelig 4-1-2-3 formasjon.

 

Ville kostet oss en god del selvfølgelig, men man ville da hatt en meget god blanding av teknikk, styrke, "fighting spirit" og vinnervilje.

 

Begovic

Mbiwa - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

M'Vila

Isco - Wilshere

Walcott - Podolski - Cazorla

 

Og med dette laget og formasjonen så klarte jeg ikke annet enn å sette Podolski sentralt. :p

Vanskelig å dømme kreativiteten til Wilshere når vi egentlig bare har sett ham i en slags box to box-rolle mellom Song/Arteta og Cesc/Santi. Han viser fantastiske tendenser, men jeg tror han ville gjort det enda bedre i en mer fremskutt rolle. Med en M'Vila/Diame/Bender/Capoue/Fellaini bak seg, i tillegg til Arteta, vil han også få mer beskyttelse, slik at han slipper å få såpass med juling som han har fått både i debutsesongen sin og så langt denne sesongen.

 

Når det gjelder de potensielle nye signeringene du nevner, så er jeg stort sett enig med navnene, men jeg ser på det som svært urealistisk at vi henter fem nye spillere av såpass høyt kaliber. Men vi får leve i håpet! ;)

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...