Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Forventer at det allerede jobbes for å hente inn forsterkninger, men slike ting tar tid. Det er ikke uten grunn at store overganger ofte skjer i slutten av januar-vinduet. Jeg vil heller at vi bruker litt ekstra tid på å hente skikkelige forsterkninger som er bedre enn de vi allerede har, enn at vi bruker £12m på en middelmådighet som Sturridge første dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@BelfoFoot: Toby Alderweireld has not accompanied Ajax to Brazil with team-mates, as said to be ill. Some speculation as to possible move to #afc.

 

Interessant.

 

Edit: Belgisk media meldte visstnok i går at vi hadde lagt inn bud.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Er han ikke veldig lik Vermaelen/Koscielny i spillestil? Helt ærlig så håper jeg vi faktisk henter inn Jonas Olsson som har vært ryktet til oss de siste par dagene. Når Mertesacker er utilgjengelig/trenger hvile så kan han steppe inn slik at vi slipper å spille med Koscielny - Vermaelen bak der.

Lenke til kommentar

Har aldri sett ham spille, men han skal visstnok være fysisk sterk, anvendelig og har en god pasningsfot. Kan han være midtbanespilleren vi har ettersøkt? Har visstnok spilt både back og DM for Ajax, selv om stopper er hans favoriserte posisjon. Vertonghen har jo uttalt at Wenger ønsket å hente ham inn i sommer som DM, så man vet aldri.

Lenke til kommentar

Har aldri sett ham spille, men han skal visstnok være fysisk sterk, anvendelig og har en god pasningsfot. Kan han være midtbanespilleren vi har ettersøkt? Har visstnok spilt både back og DM for Ajax, selv om stopper er hans favoriserte posisjon. Vertonghen har jo uttalt at Wenger ønsket å hente ham inn i sommer som DM, så man vet aldri.

 

Eller så er det muligens Vermaelen som skal ta steget opp på midtbanen? Ser jo at David Luiz har tatt steget opp veldig bra for Chelsea. Dog skeptisk til Vermaelen sin teknikk og pasningsfot som DM.

 

Det jeg dog lurer på: Hvorfor ikke hente inn en spiller som faktisk er DM allerede istedetfor å hente inn en spiller som ikke er det for deretter å vende han til en ny posisjon? Dette er jo erketypisk Wenger. Ved enkelte anledninger har det fungert bra, men de siste årene har det ikke vært særlig overbevisende.

 

En ting jeg hvertfall tror vi ender opp med i vinter er en ny forsvarsspiller, men jeg frykter at det er det eneste også.

Lenke til kommentar

Jeg er også skeptisk til Vermaelen som anker. Vil helst få inn litt høyde på midtbanen. Det kan selvsagt være at Alderweireld blir hentet som back-up på stopperplassen, nå som Djourou har reist og Squillaci ser ut til å følge ham ut dørene.

 

Edit: HVIS ryktene stemmer, that is.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Nå er Vermaelen 182-83 så han er jo omtrent som M'Vila/Song, men det som er merkelig er at jeg på en måte har veldig lyst til å se Vermaelen som anker også. På en måte så er han jo perfekt der, men på en annen side så tror jeg fort han kan være en katastrofe også :p

 

Vi får se hva planen til Wenger er, men hvis vi ikke får inn en skikkelig midtbanespiller nå i januar og Diaby igjen blir skadet etter at Wenger har vært ute med "Diaby is like a new signing" så kommer jeg til å bli rasende for å si det mildt.. :p

Lenke til kommentar

Nå er Vermaelen 182-83 så han er jo omtrent som M'Vila/Song, men det som er merkelig er at jeg på en måte har veldig lyst til å se Vermaelen som anker også. På en måte så er han jo perfekt der, men på en annen side så tror jeg fort han kan være en katastrofe også :p

 

Vi får se hva planen til Wenger er, men hvis vi ikke får inn en skikkelig midtbanespiller nå i januar og Diaby igjen blir skadet etter at Wenger har vært ute med "Diaby is like a new signing" så kommer jeg til å bli rasende for å si det mildt.. :p

 

Tror til og med Wenger har skjønt at han ikke kan si det mer om Diaby. Hva mener folk om vi skaffer oss Villa for £14 M pund. Synes det hørtes litt i overkant mye ut selv, men har ikke sett Villa spille på en stund.

Lenke til kommentar
- Gammel

Fylte nettopp 31. Ingen unggutt, men han har i hvert fall 2-3 sesonger igjen på topp. Vi har satset på fremtiden i en årrekke nå. På tide at vi henter inn spillere som allerede er på toppen. Zlatan er like gammel, for å ta en sammenligning. Ville du ikke tatt imot ham? Antonio Di Natale er 35, og putter fremdeles på bestilling for Udinese.

 

- Treg

Han er kanskje ikke like hurtig som han var, men han kan kompensere med strålende bevegelse og teknikk. RvP er heller ikke hurtig. Ei heller Zlatan.

 

- Skadeutsatt + milevis unna kampform

Forrige sesong spilte han kun 15 ligakamper for Barca på grunn av en bruddskade. Før det spilte han 30+ ligakamper hver sesong siden han startet sin profesjonelle karriere. Én langtidsskade gjør ham ikke skadeutsatt. At han er milevis unna kampform stemmer heller ikke. Han kom tilbake fra skaden tidlig i august, og har totalt spilt i 20 kamper for Barca denne sesongen.

 

- Lav/-teknisk-/spanjol (han er ingen Cazorla, Silva, Mata)

Dette punktet forstår jeg ikke. Er det negativt at han er teknisk og spansk? At han er lav har heller ikke vært noen hindring for ham så langt. Di Natale, som jeg nevnte ovenfor, er bare 170. Forstår heller ikke helt sammenligningen med Cazorla, Silva og Mata. Han spiller i en annen posisjon, men bortsett fra det har han mer å vise til enn samtlige.

 

- Uprøvd i en mer fysisk liga

Det samme var de tre du nevnte ovenfor før de kom til PL.

 

- Way ovah tha top

Han spilte fast for Barca frem til han ble skadet midtveis i fjorårssesongen. Denne sesongen har han som sagt spilt i 20 kamper totalt, flesteparten fra kanten hvor han hater å spille, og puttet åtte mål.

 

David Villa er ikke helt den spillertypen jeg etterlyste i Le Profs hjørne, men han er fortsatt en fantastisk spiller. I tillegg er han et stort navn som vil spre optimisme både blant spillere og fans, og selge drakter i fleng. Jeg kan ikke være den eneste som sikler av tanken på å se David Villa på topp for oss med Santi Cazorla hengende bak?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Kan komme med mitt syn på Villa:

- Gammel

- Treg

- Skadeutsatt + milevis unna kampform

- Lav/-teknisk-/spanjol (han er ingen Cazorla, Silva, Mata)

- Uprøvd i en mer fysisk liga

- Way ovah tha top

 

Hva er felles for Cazorla, Silva og Mata? De er lave, de var uprøvd i en mer fysisk liga, de er heller ikke de raskeste i tillegg til at mange mente de ville feile i denne ligaen. Fasiten er: 3 av PLs beste fotballspillere.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Angående David Villa.

 

Guillem Balague om David Villa:

 

Barcelona will not accept any offer for Villa in January. The club has spoken to him and so has Tito Vilanova, who by the way wants to be on the bench against Espanyol today, feeling stronger after his operation 17 days ago. Villa is not happy with his situation and his agent has been in England this year already, but he will wait till the end of the season to see if his situation changes. He has only played two full games this season and none of real importance.

If he doesn't feel important anymore at the end of the season, he will consider a transfer with the Premier League as his preferred choice. That is the reason why Barcelona are trying to convince Neymar, at the moment without success, to come to the Camp Nou a year before expected. If Neymar doesn’t come next summer, Barcelona will search for another striker and meanwhile they will ask for around 15 million for Villa, whose contract finishes in 2014.

Arsene Wenger rang Villa three weeks back (so it is not only Barcelona or Madrid who do that kind of thing, I must add, it happens everywhere, it is common practice) but he got the message that the player's idea is to stay put till the end of the season where a decision will be taken

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner vi har med en klubb andre andre dimensjoner å gjøre.

 

Ikke vil de selge sine beste spillere/stallfyll uansett om de vil vekk eller ikke i januar. Ikke selger de billig selv om spilleren er gammel eller har kort tid igjen av kontrakten (Henry og Cesc hadde 4 år. Song hadde 3, men alle forsvant på billig salg).

 

Kjøp billig hvis man kan. Bruk mer penger hvis det er en spiller som virkelig kan forsterke laget. Selg spillere for mest mulig penger og ikke la deg bli holdt "ransom" av en spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...