Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 feilaktige straffer? Ikke akkurat fortjent spør du meg men...

 

Den første er det kontakt på. Uansett hvordan man vrir eller vender på den. Kontakten var minimal, men måten WBA spilleren gikk inn i den situasjonen på når han "hugger" etter Cazorla er et frispark utenfor 16 eller en straffe innenfor. Helt korrekt dømt. Hvorfor tror du ikke WBA spilleren klagde i det hele tatt?

 

Den andre straffen er klar og jeg mener ikke at det var frispark i det hele tatt i forkant. WBA spilleren var på vei ned før Chamberlain rørte han. Dette er England. Ikke Italia.

 

Når ble en klar dytt i ryggen en billig straffe?

Wigan kan takke seg selv for den.

 

+1.

Lenke til kommentar

Fack you alle som sier at det var ufortjent. Det var ikke ufortjent! Straffe var riktig dømt, jogg hjem og vogg. Bare fordi vi er arsenal betyr det ikke at alle straffene våre er ufortjente.

 

http://www.guardian.co.uk/football/match/2012/dec/22/wiganathletic-v-arsenal

 

50-50 i possession. Wigan med flere goal attempts. Vi har 1 mer shot on target.

 

Alt i alt hadde U vært et ritkig resultat. Vi var heldige.

Lenke til kommentar

Arsenal på 3. plass. Wenger out eller?

 

Vi rodde i land 3 poeng på bortebane mot et lag som ligger tredjesist som attpåtil er temmelig skaderammet. I løpet av kampen så måtte vi gjøre 3 defensive bytter for å holde de i sjakk.

 

Er ikke akkurat imponert, men vi får se om vi beholder 3. plassen etter runden er spilt og samtidig krysser jeg fingrene for at vi får se forsterkninger i januar. Helst 4 stk i form av Demba Ba, Isco, Diame og Landreau.

 

Da skal jeg si meg fornøyd med Wenger.

Lenke til kommentar

Langt unna friskmeldte? Vi har vunnet tre ligakamper på rad for første gang siden i mars, og har dermed klatret fra tiende- til tredjeplass. I mine øyne er vi nå akkurat der vi har vært de siste seks årene, og med et par gode signeringer i januar kan vi løfte oss enda et hakk. Stallen vår trenger en keeper, en svær midtbaneneger, en kantspiller og en spiss. Al-Habsi, Capoue, Zaha og David Villa hadde vært midt i blinken.

Lenke til kommentar

Langt unna friskmeldte? Vi har vunnet tre ligakamper på rad for første gang siden i mars, og har dermed klatret fra tiende- til tredjeplass. I mine øyne er vi nå akkurat der vi har vært de siste seks årene, og med et par gode signeringer i januar kan vi løfte oss enda et hakk. Stallen vår trenger en keeper, en svær midtbaneneger, en kantspiller og en spiss. Al-Habsi, Capoue, Zaha og David Villa hadde vært midt i blinken.

 

Det har vært forbanna jevnt rundt 3-10 plass så langt denne sesongen. Er helt enig med Payung at vi er langt ifra friskmeldte. Et par dårlige kamper så er vi fort tilbake i midtsjiktet igjen. Minus Reading kampen så har ikke spillet vårt sittet i mange kamper denne sesongen. Vi mangler rett og slett identitet.

 

Som du sier: Vi mangler en keeper (backup i mine øyne da jeg syntes Szczesny har vært veldig god så langt), en midtbanespiller, en kantspiller (en kreativ en i mine øyne), en spiss og en ny kontrakt på Walcott.

 

I mine øyne: Mikael Landreau, Moussa Sissoko/Mohamed Diame, Isco (ingen andre står høyere på min ønskeliste. Malaga har akkurat blitt utestengt fra CL spill i 1-4 sesonger også og trenger penger. En spiller vi for enhver pris burde prøve oss på) og Demba Ba. David Villa er selvfølgelig en verdensklassespiller så hadde trolig fått ereksjon om han ble å finne i Arsenal drakt, men er skeptisk til at en 31-åring som nylig hadde et beinbrudd og har slitt litt med formen etter det skal komme til England til et lag som ikke skaper spesielt med sjanser skal blomstre. Litt redd for en Shevchenko flopp.

 

David Villa skulle blitt hentet før EM 2008 når han ønsket seg til oss og kontrakten var på vei til å gå ut. Nå føler jeg at det er 4-5 år for sent.

Lenke til kommentar

Landreau har allerede signert for Bastia. David Villa er fortsatt klasse, og har puttet fem mål på bare seks starter i ligaen, men han får kun spille på kanten for Barca. Det er jo nettopp derfor han vil bytte klubb. Tror han kan briljere på topp for oss med Cazorla hengende bak. Med tanke på alderen vil han kun være en kortsiktig løsning, men jeg er sikker på at Walcott, Afobe, Akpom og resten av ungguttene på topp vil kunne lære masse av ham på denne tiden.

Lenke til kommentar

Ser dette nå. Skjedde i går/dag tydeligvis. Bah. Kjipt.

 

David Villa er klasse ja, men jeg ser som sagt skeptisk til at han i en alder av 30+ skal komme til Premier League og dominere, men hadde selvfølgelig ikke begynt å grine hvis han kom inn. Av en eller annen grunn så er jeg veldig opphengt i at vi trenger Ba. :p

 

Afobe er jo på utlån så han vil nok ikke få lære noe særlig av Villa, men Walcott og Akpom vil selvfølgelig få lært litt. Dog har de jo lært av tidenes beste spiss allerede: Thierry Henry. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...