Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Legg merke til datoene. Wenger kritiseres for at han ikke forlenget kontrakten til Walcott når han var rævva, og nå kritiseres han for å ha forlenget kontraktene til fem unge britiske landslagsspillere. Jeez Louise...

 

Jeg ser du har lett frem et innlegg av meg blandt dine quotes som jeg ikke skjønner helt hva du mener med?

Jeg mener fortsatt hva jeg skriver der ang. hans egenskaper som ving og hans innleggsfot. Og jeg er heller ikke slik at jeg mener vi på død og liv må beholde Walcott for sine ferdigheter.

Nå har jo endel skjedd i klubben siden januar da innlegget du quotet var fra, og jeg mener vel at den viktigste grunnen til å få Walcott til å signere er for moralen til laget, ved at ikke enda en etablert spiller forlater skuta. Og jeg har på ingen måte klagd over at Wenger har gitt de fem i dag ny kontrakt. Så hva ville du egentlig frem til?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke misforstå, intensjonen min var overhodet ikke å henge ut de jeg har sitert. Jeg har selv kritisert Walcott mye opp igjennom årene. Poenget mitt var at han ikke har gjort seg fortjent til en ny kontrakt til nå nylig, og likevel blir Wenger & co kritisert for at han kun har et halvt år igjen av kontrakten. Derfor er jeg fornøyd med at for eksempel Ramseys kontrakt blir forlenget tidlig, selv om han ikke har slått igjennom enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Walcott er blitt en fantastisk spiller, men nå har han plutselig blitt en "verdensklasse" spiller pga. ett halvt år igjen av kontrakten. Han er nok ikke så god. Jeg mener at Walcott bør få det han krever, men at han er så god som alle skal ha det til er litt feil. Han kan bli verdensklasse, men for øyeblikket er han ikke særlig mye bedre enn Bale f.eks, og gutten har et par feil. Nesten alt kan forbedres unntatt fart. Avslutningene hans er gode med de er ikke av Henry skala enda, men jeg tror de kan bli det, og klubben bør få ham signert nå. Ellers er Arsenal som "farmer-klubb" blitt komplett.

Lenke til kommentar

Føler jeg må utdype hvorfor jeg fortsatt er så sikker på at Ramsey har en fremtid i Arsenal.

 

Ramsey har blitt utsatt for en enorm mengde press i en meget ung alder. Han har opplevd å bli hentet til Arsenal fra Cardiff i Championship, spille seg inn i førsteelleveren og bli hyllet som et talent i verdensklasse, for så å få leggen sin kvestet i to av en hjernedød gorilla. Han jobbet beinhardt for å komme tilbake etter skaden, og returnerte mot slutten av 10/11-sesongen. Han var tydelig rusten, men viste likevel glimt av den spilleren han var før skaden. Hvem har vel glemt hans matchvinnende kamp mot United? På denne tiden ble han utnevnt til kaptein for Wales, deres yngste noen sinne. Den påfølgende sesongen, hans første fulle sesong for oss, delte han sammen med Rosicky ansvaret for å ta over etter Cesc. Skadeproblemer i stallen gjorde at han måtte spille totalt 44 kamper, og etter en god første halvdel av sesongen, var han åpenbart utslitt i den siste. På denne tiden opplevde han også at Gary Speed, mannen som hadde vist ham enorm tillit for landslaget, tok selvmord. Denne sesongen har han hovedsaklig spilt på kanten. Til tider har det fungert greit, men det er åpenbart at dette ikke er hans favoriserte posisjon.

 

Til tross for alt dette gjemmer han seg aldri bort. Han er alltid interessert i å motta ballen, og han jobber utrettelig. Han viser alltid at han er fast bestemt på å vise hva han er god for, men svak form, dårlig selvtillit, utmattelse og mangel på støtte fra tribunene har vært en stor hindring. Likevel viser han en formidabel innstilling. Nettopp dette er hovedgrunnen til at jeg fortsatt har klokketro på waliseren. Han er fortsatt det talentet han var før skaden, og som vi har sett glimt av etter. Folk glemmer at han fortsatt bare er 21 år gammel. Tom Cleverley, Uniteds store midtbanehåp, er til sammenligning 23. Vi Arsenal-supportere er nok litt bortskjemte på talentfronten. Det virker som om alle unggutter gis opp om de ikke begynner å briljere mens de fremdeles er i tenårene, slik som Cesc og Wilshere. Flamini fikk sitt gjennombrudd da han var 23. Song ble av mange ansett som Wengers verste kjøp før han slo til i 08/09-sesongen. Nasri var 23 da han begynte å prestere for oss. Walcott har vært svært ujevn de siste sesongene, men har løftet seg stort denne sesongen i en alder av 23. Med tålmodighet og riktig veiledning kommer Rambo til å bli en strålende spiller for oss om et par år.

 

http://www.youtube.com/watch?v=RyIZXQeQyXc

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke misforstå, intensjonen min var overhodet ikke å henge ut de jeg har sitert. Jeg har selv kritisert Walcott mye opp igjennom årene. Poenget mitt var at han ikke har gjort seg fortjent til en ny kontrakt til nå nylig, og likevel blir Wenger & co kritisert for at han kun har et halvt år igjen av kontrakten. Derfor er jeg fornøyd med at for eksempel Ramseys kontrakt blir forlenget tidlig, selv om han ikke har slått igjennom enda.

 

Hva er det ikke Wenger får skylda for om dagen da hos endel Arsenal fans?

Walcott er en jojo spiller som i form er viktig for laget, men han kan like fort bli så dårlig man kan rive av seg håret. Det har skjedd før, og vil sikkert skje igjen.

En Walcott i dårlig form er lett å bli irritert på, noe quotene du hadde lett frem viser. dog er vi vel alle enig om at han den siste tiden har vært veldig god.

 

Nå tror jeg ikke Wenger kan gjøre så mye fra eller til, og jeg kjøper vel egentlig ikke Walcott sin unnskyldning om at alt skyldes han vil spille spiss.

Her er det minst en agent som spiller et høyt spill med Walcotts karriere, og desverre virker det som Walcott har kjøpt det agenten hans har foret han med.

Så vil han sikkert ha den spissplassen også, men det virker rett og slett litt tynt av en unnskyldning på meg med tanke på hvor lenge gutten har vært under Wengers vinger.

Han vet han vil få den sjansen den dagen han er klar for det, og klubbene som kan betale han mer i lønn enn vi vil har alle spisser i hopetall som alle er bedre midtspiss enn Walcott.

Lenke til kommentar

Ramsey har helt klart talent, men han må jobbe hardt med et par mentale aspekter av spillet. Setter opp en liste hvor jeg mener han kommer til kort pdd.

  1. Bruker for mange touch og for lang tid på ballen. Må lære seg å bruke færre touch og slå ballen raskere fra seg.
  2. Måten han oppfatter ting rundt seg syntes jeg er veldig svak. Hvor mange ganger ender det ikke opp med at Ramsey snur ryggen til, dveler på ballen og dermed mister ballen til en motspiller grunnet at han ikke klarer å oppfatte hva som skjer rundt seg?
  3. Han må bli mer direkte og se mer fremover. Pdd. så ser han for mye etter støttepasninger og sidelengspasninger. Pasningsfoten hans er mer enn brukbar og han viser til tider at han har et meget godt overblikk, men allikevel så bruker han dette altfor sjeldent og måten han ødelegger kontringer på til tider er også veldig frusterende når han ser mer etter alternativer han kan spille tilbake på enn fremover på.
  4. Gjør det enkelt. Istedet for å prøve seg på "fancy" flicks, hælspark o.l. så burde han gjøre det enkelt. Etterhvert som selvtilliten og ferdighetene nærmer seg toppstadiet så kan han driste seg på slike ting, men akkurat nå så er det enkle ofte det beste.
  5. Dette blir litt som punkt 2, men bare når det kommer til det defensive. Han løper veldig mye og har en fantastisk motor, men han løper mer rundt som en hodeløs kylling enn en spiller med en plan. Sliter med å orientere seg for hvor motstanderene befinner seg og løper ofte heller etter ball enn å dekke en mann eller tette et rom. Dette og punkt 2 er pdd. hans aller svakeste punkt syntes jeg.
  6. Ro. Gutten må lære seg å ta det med ro. Hvor mange ganger har vi ikke sett han rote bort en gedigen mulighet foran mål? Eller en enkel pasning til en medspiller som han har rotet vekk? Dette punktet kommer mer naturlig etterhvert som han får mer spilletid, men han kan også trene seg opp en del foran mål og bli mer selvsikker på sine ferdigheter alene med keeper. Er pdd. langt unna den målscoreren han var når han først kom inn i førstelaget.

2 av disse punktene (2 & 5) er hva som skiller Ramsey fra å være en grei spiller. Resten av punktene er det som skiller Ramsey fra å være en fantastisk spiller.

 

Mon tro om han noen gang får skikkelig orden på dette? Er hvertfall nok å jobbe med, men jeg håper og tror han etterhvert begynner å modne og finne tilbake til den riktige stien mot storhet. Kan bli en fantastisk drivkraft på midtbanen vår etterhvert, men pdd. så står jeg for at Ramsey burde få et lån ut sesongen i en klubb i bunnen av Premier League hvor han kan spille seg til fast plass i sin riktige posisjon og få drøssvis med selvtillit til den kommende sesongen.

Lenke til kommentar

Herregud, rasjonalitet skulle man ha fått kjøpt på boks. pdd har vi en god venstre back og det er gibbs og han kan ikke en gang sammenlignes med A. Cole. Cole er blandt tidenes beste i sin posisjon. Vi slipper heller ikke inn mange mål (ref. PL tabellen), selv om det ble to mål vi kunne vært foruten i går, var det ikke overraskende at de kom, hvis du ser tilbake på reading-manu kampen.

 

 

Unnskyld så mye for at jeg er uenig med deg. Jeg skal love å forbedre meg i fremtiden, og mene akkurat det samme som du mener, i ett og alt.

 

Det går an å være uenig uten å være spydig. Det går veldig fint å være uenig i en liten fillesak som hvor god en venstreback er, uten å ty til karakteristikker av meningsmotstanderen. Ok? Dette er et diskusjonsforum, det fordrer et litt annet nivå på argumentasjon og tiltaleform enn det man har i skolegården på ungdomsskolen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Unnskyld så mye for at jeg er uenig med deg. Jeg skal love å forbedre meg i fremtiden, og mene akkurat det samme som du mener, i ett og alt.

 

Det går an å være uenig uten å være spydig. Det går veldig fint å være uenig i en liten fillesak som hvor god en venstreback er, uten å ty til karakteristikker av meningsmotstanderen. Ok? Dette er et diskusjonsforum, det fordrer et litt annet nivå på argumentasjon og tiltaleform enn det man har i skolegården på ungdomsskolen.

 

Beklager for spydigheten og respekterer meningene dine. Måtte konstantere faktaen i det du sa :)

Lenke til kommentar

Det vet vi ikke, egentlig.

 

Wenger må si at Walcott ikke vil bli solgt for å ha et forhandslingskort dersom et annet lag kommer på banen. I sommer så sa han jo også at RvP ikke kom til å bli solgt.

 

Dersom et lag legger nok penger på bordet forsvinner Walcott.

 

Når det er sagt så tror jeg at Walcott blir ut sesongen før han reiser til Manchester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...