Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

goal.com ja. Tar ikke akkurat den artikkelen der for god fisk.

Realistisk sett ender det nok opp med at Wenger selv må få på plass erstatter den dagen han gir seg. Ingen i styret (eller Kroenke) som har kompetanse til å få på plass ny manager. Skremmende spør du meg.

Lenke til kommentar

Man velger å støtte laget sitt i medgang, og svikter det i motgang. Så får folk kalle det hva de vil ;)

Vell det er et etnisk dilemma da. Du ønsker jo selvfølgelig å støtte klubben i krisetider. men, når jeg vet at bilettpenger brukes til å hente inn ramsey, gerv, chamakh, santos....point made. Treneren har skyhøye lønnsutgifter, men oppnår ingenting. klubben har gått rett vest de 7 siste årene og "on going.." gud vet hvor mange år til. Hvordan skal man reagere og vise missnøye? svar meg på det... Vi har en manager som ikke vil gå av og et styre som vil ha han der og i tillegg synes det er greit å sikre fjerde plasss i turneringen. Det er grunn til at det begynner å minske i rekkene på tribunen på emirates.

Lenke til kommentar

Vell det er et etnisk dilemma da. Du ønsker jo selvfølgelig å støtte klubben i krisetider. men, når jeg vet at bilettpenger brukes til å hente inn ramsey, gerv, chamakh, santos....point made. Treneren har skyhøye lønnsutgifter, men oppnår ingenting. klubben har gått rett vest de 7 siste årene og "on going.." gud vet hvor mange år til. Hvordan skal man reagere og vise missnøye? svar meg på det... Vi har en manager som ikke vil gå av og et styre som vil ha han der og i tillegg synes det er greit å sikre fjerde plasss i turneringen. Det er grunn til at det begynner å minske i rekkene på tribunen på emirates.

Vi har en manager som er lojal mot klubben, sin kontrakt og sine problemer. Det skal han ha honnør for i mine øyne. Han vil rette opp det som er galt, og en slik lojalitet setter jeg faktisk pris på når vi nettopp har opplevd hva det motsatte vil si (RvP). Vi har kvalifisert oss til CL hvert eneste år selv om fotballen i England har endret seg voldsomt på disse årene med tanke på økonomien osv. Vi har også klart å karre oss til en finale på disse årene. Man var klar over før sesongen i år at dette ville bli en vanskelig sesong, noe det også har blitt. Likevel virker det som om de positive tingene som blir gjort glemmes fort, mens det negative skal dveles på til det ekstreme. Alt løses bare en ny manager blir hentet inn sies det. Ja hvor lenge skal han få tålmodighet? Hva om en ny manager gjør det enda verre en Wenger? Skal vi da bare sparke han også?

Misnøye må man gjerne vise, og om det blir at man ikke betaler inngangsbillett på Emirates er jo det er grei sak det. Men i min bok er klubben viktigere enn sølvtøyet vi har i trofee skapet i hvertfall. Så for meg er det helt utenkelig å slutte å se Arsenal selv om vi ikke gjør det like godt som før.

Lenke til kommentar

'We couldn't convert our chances' - Arsene reflects on last night's cup defeat

Gud bedre.

"on if there is a psychological problem…"

"I don’t think so, no."

"on if the team are embarrassed…"

"You feel embarrassed when you don’t give everything. I feel the team did fight and will be more disappointed and frustrated."

Lenke til kommentar

<p><p>Vi har en manager som er lojal mot klubben, sin kontrakt og sine problemer.

Den er grei. Hvordan han takler disse problemene er en vell en annen sak.

Det skal han ha honnør for i mine øyne. Han vil rette opp det som er galt, og en slik lojalitet setter jeg faktisk pris på når vi nettopp har opplevd hva det motsatte vil si (RvP).

Synes ikke han retter opp noe av det som er galt med klubben. F.eks analysere hvorfor toppspillere vil forlate klubben. I tillegg å hente inn faktisk gode spillere men, plasserer de feil på matta, eks. Podolski.

Vi har kvalifisert oss til CL hvert eneste år selv om fotballen i England har endret seg voldsomt på disse årene med tanke på økonomien osv. Vi har også klart å karre oss til en finale på disse årene. Man var klar over før sesongen i år at dette ville bli en vanskelig sesong, noe det også har blitt.

At vi har kvalifisert oss er kjempefantastisk, men at det er målsettingen til klubben er å kvalifisere seg istedet for å vinne er helt feil.

Likevel virker det som om de positive tingene som blir gjort glemmes fort, mens det negative skal dveles på til det ekstreme. Alt løses bare en ny manager blir hentet inn sies det. Ja hvor lenge skal han få tålmodighet? Hva om en ny manager gjør det enda verre en Wenger? Skal vi da bare sparke han også?

Ja, er gresset grønnere på den andre siden? det vet man ikke før man har testet det ut. Jeg kommer ikke til å vente 7 år til før jeg håper det skjer.

Misnøye må man gjerne vise, og om det blir at man ikke betaler inngangsbillett på Emirates er jo det er grei sak det. Men i min bok er klubben viktigere enn sølvtøyet vi har i trofee skapet i hvertfall. Så for meg er det helt utenkelig å slutte å se Arsenal selv om vi ikke gjør det like godt som før.

Ingenting er større en klubben i seg selv. Man må uansett huske som klubb; er det ingen supportere er det ingen klubb. Supportere ønsker f.eks. å se spillere som gir 100% og manager som tar de riktige beslutningene og ikke prater tull, samme unnskyldninger hver gang, osv..</p>

Lenke til kommentar

Først vil jeg si at jeg er helt på linje med archongamer i innlegget over her. Dernest vil jeg si til infinety: Skjønner du ikke at det å kapre en CL-plass er det eneste realistiske målet, så lenge vi i ligaen har 2-3 klubber som bruker vanvittig og perverst mye penger på å hente inn alle de beste spillerne som er tilgjengelige i markedet? Og som betaler dem perverst høye lønninger for å komme til dem? Og det er bare i den engelske ligaen - attpåtil kommer det en 5-6 klubber i andre europeiske ligaer også, som betaler en totalt usunn mengde penger for å nå eller holde seg i toppen. Vi kan egentlig bare vente oss å få skaffet inn spillere som de pengedopede klubbene ikke er interesserte i. Og ikke glem at konkurransen om spillere kommer fra andre toppklubber i den spanske, italienske, franske og tyske ligaen også. Det blir igjen ytterst få spillere av en tilstrekkellig klasse å kjempe om.

Arsenal's styre og manager har valgt å ikke ta klubben med i den vanvittige pengegaloppen. Og det skal de etter min mening ha applaus for.

Å bli først av alle de andre klubbene i ligaen, er godt gjort, så lenge det er slik. Tredjeplassen i fjor, var en bragd.

Jeg skjønner at du mener at Arsenal burde vært helt på toppen - men tidene har forandret seg, som archongamer påpeker. Det er ikke lenger et realistisk mål å kunne ende på tabellen foran ManU, ManC og Chelsea. Likevel klarte vi å ende foran en av disse siste sesong.

Den dagen det kommer skikkelige regler på hvordan og hvor mye penger som kan brukes på spillerinnkjøp og lønninger derimot, kommer Arsenal til å være i en svært sunn tilstand, og i en situasjon der vi kan høyne målene våre.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er grei. Hvordan han takler disse problemene er en vell en annen sak.

Synes ikke han retter opp noe av det som er galt med klubben. F.eks analysere hvorfor toppspillere vil forlate klubben. I tillegg å hente inn faktisk gode spillere men, plasserer de feil på matta, eks. Podolski.

Toppspillere forlater klubben fordi hele klubben driftes på en måte som gjør at de får langt bedre lønninger og muligheter andre steder. Dette er noe jeg bebreider styret for, ikke Wenger alene.

At Wenger bruker spillere galt er jeg enig i, og er en ting som jeg misliker hos Wenger. Men grunn nok til å sparke han er det langt fra.

At vi har kvalifisert oss er kjempefantastisk, men at det er målsettingen til klubben er å kvalifisere seg istedet for å vinne er helt feil.

Når vi ser hva vi konkurer mot i PL om dagen av økonomiske muskler så er det en forståelig målsetning når styret velger å drive klubben slik de gjør.

Uansett hvem som blir ny trener i Arsenal blir det ikke slik at vi får noe mer økonomiske muskler å kjempe for. Der trengs det utskiftelser høyere opp i systemet om så skal skje.

Jeg håper virkelig ikke jeg får oppleve at vi selger sjela til en eller annen riking på jakt etter nytt leketøy, selv om det betyr at vi får økonomien til å hamle opp med de største.

Ja, er gresset grønnere på den andre siden? det vet man ikke før man har testet det ut. Jeg kommer ikke til å vente 7 år til før jeg håper det skjer.

Ingen snakker vel om 7 år her. Diskusjonen går vel oftest på om han skal sparkes nå, eller få ut sesongen. Om nedturen ikke snur før mai vil nok Wenger si takk for seg uansett.

Ingenting er større en klubben i seg selv. Man må uansett huske som klubb; er det ingen supportere er det ingen klubb. Supportere ønsker f.eks. å se spillere som gir 100% og manager som tar de riktige beslutningene og ikke prater tull, samme unnskyldninger hver gang, osv..

Selv om jeg tror mange supportere føler det er vanskelig å takle at Arsenal opplever motgang, så ser jeg ingen fare for klubben at den skal miste så mye supportere. Annet enn medgangssupportere da selvsagt. Alle lag som har gjort det bra får disse supporterne, og de forsvinner gjerne fort når det ikke er glitter og stas lenger. Det skjer alle store fotballkklubber som opplever vanskelige tider.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Toppspillere forlater klubben fordi hele klubben driftes på en måte som gjør at de får langt bedre lønninger og muligheter andre steder. Dette er noe jeg bebreider styret for, ikke Wenger alene.

At Wenger bruker spillere galt er jeg enig i, og er en ting som jeg misliker hos Wenger. Men grunn nok til å sparke han er det langt fra.

Du vil altså at Arsenal skal matche lønningene og innkjøps-summene som Man C operer med? Jeg er helt og totalt uenig. Denslags vil ødelegge økonomien i enhver klubb som ikke har en russer eller sjeik med bunnløse lommer. At Arsenal driftes på en mye mer forsvarlig og sunn måte, er jeg for min del stolt over, som Arsenal-supporter.

Det er veldig greit å sitte i sofaen og bruke penger - men dessverre helt uansvarlig, og i drømmeverden. Et styre kan ikke forholde seg til en del supporteres ønsker på den måten. Jeg håper for all del at noen av dere her som mener løsningen er å hive seg med på pengegaloppen, ikke noen gang blir å finne i en klubbs styre - dere ville ha ruinert klubben på no time :)

Lenke til kommentar

Du vil altså at Arsenal skal matche lønningene og innkjøps-summene som Man C operer med? Jeg er helt og totalt uenig. Denslags vil ødelegge økonomien i enhver klubb som ikke har en russer eller sjeik med bunnløse lommer. At Arsenal driftes på en mye mer forsvarlig og sunn måte, er jeg for min del stolt over, som Arsenal-supporter.

Det er veldig greit å sitte i sofaen og bruke penger - men dessverre helt uansvarlig, og i drømmeverden. Et styre kan ikke forholde seg til en del supporteres ønsker på den måten. Jeg håper for all del at noen av dere her som mener løsningen er å hive seg med på pengegaloppen, ikke noen gang blir å finne i en klubbs styre - dere ville ha ruinert klubben på no time :)

Ser jeg skrev det slik at setningen kan mistolkes, noe du tydeligvis også gjorde. Jeg mener lønnstrukturen i Arsenal er på trynet. Med høyt betalte talenter, og lavt betalte stjerner. Men jeg vil på ingen måte ha et Arsenal som hiver seg på pengegaloppen, og betaler City lønninger. Men vi kunne fint senket lønningene til mange på juniorlista, og heller brukt disse pengene på å lønne våre toppspillere det de er verdt.

Det jeg fikk ut fra svarene dine er at vi mener og ønsker det samme, men vi sier det på to forskjellige måter?

På mye gjør vi nok det. Og de fleste fans er nok enige i at noe må skje og ting må endres. Så er vi heller av litt forskjellig oppfatning av hva den endringen skal være ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Ser jeg skrev det setningen kan mistolkes, noe du tydeligvis også gjorde. Jeg mener lønnstrukturen i Arsenal er på trynet. Med høyt betalte talenter, og lavt betalte stjerner. Men jeg vil på ingen måte ha et Arsenal som hiver seg på pengegaloppen, og betaler City lønninger. Men vi kunne fint senket lønningene til mange på juniorlista, og heller brukt disse pengene på å lønne våre toppspillere det de er verdt.

Javel, det er noe annet. Men selv det du foreslår vil jo ikke gjøre noe med at verdens rikeste klubber betaler langt mer i lønn til toppklasse spillere enn det vi kan klare. ManC og Chelsea gjør det fordi de får pengedop fra eierne sine, ManU fordi de er de facto verdens rikeste klubb. I tillegg så kan vi ikke matche hverken Real Madrid, Barcelona, og til og med ikke PSG. som har sin egen doplanger. Vi må fremdeles ta til takke med verdens nest beste spillere. De spillerne som disse andre klubbene ikke er interessert i, og som derfor tar til takke med de lønningene som f.eks Arsenal, Tottenham og Liverpool kan tilby dem.

Faen, hadde det ikke vært for at Anzhi og Shaktar og Rubin holder til i temmelig lite attraktive ligaer, kunne vi ikke en gang konkurrere med dem. Men selv i disse klubbene er det spillere som ikke vil komme til Arsenal, Tottenham eller Liverpool, fordi de får bedre betalt der de er. Det er situasjonen i dagens fotball. Edit: Og for ikke å glemme: alle de lovende talentene rundt omkring, spillere som er på vei til verdensklasse - men som nøler med å signere for Arsenal, Liverpool eller Tottenham, fordi de har hørt rykter om at ManC, ManU, Chelsea, PSG, Madrid eller Barcelona er interessert i dem. De vet at de temmelig sikkert vil få mye bedre betalt i disse klubbene. Og hvem kan klandre dem? Som ellers i samfunnet i disse tider, er det penga som rår. Gammeldagse forestillinger om lojalitet, yrkesstolthet, tilhørighet osv. har små kår, det er lønna som betyr noe. Det er ikke bare i fotballen det er slik - det er bare å kikke litt rundt seg, det.

Det er en meget skjev og usunn økonomi som styrer fotballen for tiden, og det er lite vi kan gjøre med det, annet enn å innføre strenge regler på pengebruken globalt, og svært kraftige straffer for den/de som prøver seg på juks og penger under bordet.

For eksempel: Blir en klubb tatt for å betale mer lønn til en spiller enn det som er oppgitt til de oppnevnte reguleringsmyndighetene - automatisk nedrykk. Spilleren mister lisensen for å spille profesjonell fotball i 2 år ved først gangs juks, for alltid neste gang han blir tatt. Agenten blir fratatt lisensen for alltid. Osv.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig thomit, og sier ikke det hadde løst alle problemene med spillerflukt. Men jo mindre man klarer å lage gapet innenfor fornuftens grenser, jo bedre tenker jeg da.

Når vi har lønninger som gjør det uaktuelt for andre klubber å hente vrakgodset våres siden de er for høye, så er jo noe alvorlig feil et sted.

Så tror jeg Arsenal kan kjempe godt fra seg med spillere som ikke krever skyhøy millionlønn, men da må det kjøpes spillertyper som får en sterk tilknytning til klubbene de spiller for.

Nå om dagen synes jeg vel det ser ut som vi har litt for mange spillere som egentlig gir f... i hvordan det går. ( Gervinho slår meg av en eller annen grunn.)

Jeg er uansett utrolig stolt av Arsenal, og måten klubben drives på. Selv om det finnes rom for forbedring. Når vi ikke kan bruke de summene som motstanderne våres kan, blir det enda viktigere å bruke de midlene vi har lurt og godt. Der har Arsenal enda et stykke igjen å gå.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...