Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste minuset med Diame er vel hjerteproblemene hans, men det hadde Kanu også og vi signerte han. Gustavo har jeg ikke sett så alt for mye til. Er ikke Gustavo en mer ren defensiv midtbanespiller?

 

Virker ikke akkurat å være noe plaget av det hvertfall. Vært fantastisk for både Wigan og West Ham.

 

Er ikke spesielt imponert over Luiz Gustavo. Vil langt heller ha Sissoko eller Diame. Ville gjerne sett klubben prøve seg på et lite "cheeky" bud på £4-5M på M'Vila også bare for å se om Rennes tar agnet.

 

Ellers har Le'Equipe meldt at Huntelaar visstnok er veldig nærme. Personlig er jeg ikke så ivrig på han og mener at Demba Ba hadde vært et bedre alternativ enn nederlenderen. Dog er favoritten Stevan Jovetic, men det skjer ikke.

 

Ellers har det også vært en del rykter om Adrian Lopez den siste uka og det kommer trolig også en del spekulasjoner om Mickael Landreau etterhvert da han har kansellert kontrakten sin hos Lille.

 

Håper virkelig vi får inn 3+ spillere i januar + Henry på lån.

Lenke til kommentar

Mye spennende for tiden. Landreau burde vi sikre oss uansett. Vi trenger to gode keepere.

 

Etter hva jeg har lest tyder det på at Tottenham og Newcastle snoker rundt M'VIla. Er han tilgjengelig for en billig penge burde vi kjøre på. Ser dog ut som om han er helt glemt hos Arsenal for tiden.

 

Jeg tar heller Huntelaar enn Ba, men blir glad uansett så lenge vi sikrer oss en av dem. Ba har vel en klausul på £7M hvis jeg ikke husker feil. Han har vel også samme agent som Diame, så med en villig agent kan det fort hende at han tjener gode penger i januar på å få Ba og Diame til oss.

Lenke til kommentar

Enig at vi burde gå for Landreau. En massiv forbedring på Fabianski, Mannone og Martinez (selv om Martinez bare er 20 selvfølgelig).

 

Rennes og Wenger/Arsenal bekreftet jo at vi la inn et bud på omtrent €28M (!) på M'Vila i slutten av august i fjor. Kan skjønne at man ikke vil bruke store summer på en spiller som har oppført seg som en idiot de siste 6 månedene, men "småpenger" som det ryktes at M'Vila kan være tilgjengelig for burde vi kunne klare å hoste opp. Vi punget jo ut omtrent det samme for Park, Squillaci o.l.

 

Problemet med Huntelaar er at han har nærmest ingenting å by på utenfor 16 meteren og har lite fart i kroppen. Han er fantastisk foran mål, men bortsett fra det så tilbyr han veldig lite. Samtidig har han også feilet i Serie A og La Liga. Han blir 30 år i august og spørsmålet er om han klarer å tilpasse seg Premier League? Enda en negativ ting med Huntelaar er at han er cuptied.

 

Demba Ba derimot er yngre, raskere, mer teknisk og mer involvert i det generelle spillet. Er langt mer enn bare en "fox-in-the-box" og i motsetning til Huntelaar som ofte scorer på en halvsjanse så kan Ba score ut fra intet. Den x-faktoren hans har vi virkelig sett mange ganger siden han kom til England. Og apropos det: Ba er vant til Premier League og England. Han vil ikke trenge tid for å tilpasse seg tempoet eller den fysiske naturen i ligaen. Og enda bedre? Han er ikke cuptied og Senegal er heller ikke med i ACN.

 

Det siste punktet der er forøvrig også hvorfor jeg ønsker Diame. Vant til ligaen, ung, tilgjengelig for CL spill og best av alt: Billig og god.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gode argumenter. Har bare en stor forkjærlighet for "fox-in-the-box"-spisser og nederlandske spisser generelt. Det store minuset når det Huntelaar er alderen og at han trenger tilvenning til PL. Har egentlig liten tro på at han kommer til oss i januar. Har større tro på at Ba kommer, og sier meg godt fornøyd om det skjer.

Lenke til kommentar

Huntelaar vet i det minste hvor målet står. Med 292 karrieremål synes jeg han er verdt å gamble på. Mulig at Ba er et bedre alternativ, men jeg sier meg ikke misfornøyd om vi ender opp med Klaas-Jan.

 

Og det gjør da aldeles Ba også? :p 100 mål på 196 kamper i løpet av klubbkarrieren for mindre gode klubber og siden han kom i 2011 er han den spilleren som har scoret mest i Premier League etter van Persie og Rooney og det for klubber som West Ham og Newcastle. Huntelaar står til gjengjeld med 192 mål på 298 kamper.

 

Jeg griner ikke om Huntelaar kommer inn, men når det kommer til Arsenal sin spillestil og våre mangler så syntes jeg Demba Ba er et bedre alternativ på alle mulige måter.

Lenke til kommentar

Så absolutt! Har ikke sagt noe imot det, selv om jeg ser at det kan virke sånn.

 

Derav min cheeky smiley! ;)

 

Blir uansett spennende å se hva som skjer i vinter. Jeg mener at vi burde se til spillere i egen liga og heller "sope" opp disse fra de mindre gode klubbene. Særlig hvis de er tilgjengelig for en mindre pengesum som både Diame og Ba er. Tror begge to ville tatt enda et steg opp i en klubb som Arsenal.

Lenke til kommentar

Synes noen av dere sikter litt lavt når det gjelder eventuell nytt spiss-innkjøp. Navnene som er nevnt her i det siste vil etter min mening ikke være noen forbedring i forhold til det vi har. Da kan vi like godt fortsette med de vi har. Hvis vi skal ha en reell forsterkning på det området, så behøves navn som Falcao, Cavani, Lewandowski, Jovetic ... og et par til. Hvis disse blir for dyre, eller hvis de rett og slett ikke vil komme, ja da er det ingen grunn til å handle nye.

 

Det er ikke dårlige spisser som er årsaken til at vi ikke vinner de kampene vi burde ha vunnet. Det har vært en kollektiv svikt over stort sett hele fjæla. Hvis vi får rettet på samspillet, løpene, pasningene, da vil scoringene komme de også. Og dermed flere seire.

Lenke til kommentar

Synes noen av dere sikter litt lavt når det gjelder eventuell nytt spiss-innkjøp. Navnene som er nevnt her i det siste vil etter min mening ikke være noen forbedring i forhold til det vi har. Da kan vi like godt fortsette med de vi har. Hvis vi skal ha en reell forsterkning på det området, så behøves navn som Falcao, Cavani, Lewandowski, Jovetic ... og et par til. Hvis disse blir for dyre, eller hvis de rett og slett ikke vil komme, ja da er det ingen grunn til å handle nye.

Problemet er at vi bare har én spiss i stallen som holder mål. Chamakh får ikke en gang sitte på benken og Gervinho er helt håpløs. United har RvP, Rooney, Welbeck og Hernandez. City har Tevez, Dzeko, Agüero og Balotelli. Vi har kun Giroud. Han kan ikke spille hver eneste kamp ut sesongen. Hva skal vi gjøre hvis han blir skadet? Jeg hadde tatt imot hver og en av de spillerne du nevner med åpne armer, men jeg ser virkelig ikke hvorfor deres respektive lag skal finne på å selge dem midt i sesongen. Henter vi en spiller i Ba- eller Huntelaar-klassen, er jeg fornøyd. Når det er sagt, er ikke spissplassen den eneste posisjonen jeg vil at skal forsterkes i januar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...