Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barca har Qatar Foundation

 

Ja, og før det hadde de UNICEF på skjorta. Hvis du slår opp i et eller annet oppslagsverk, vil du finne ut at ingen av dem er kommersielle sponsorer. De har ikke et produkt eller en tjeneste de vil selge. De er .... veldedighetsorganisasjoner (i mangel på et bedre ord, i farta). Avtalen med UNICEF var faktisk slik at Barca bandt seg til å betale 1,5 millioner euro til UNICEF hvert år.

 

Dette vil endre seg fra og med neste sesong, da vil Barca som en del av avtalen med Qatar Foundation, endre sponsor til Qatar Airways. Da vil Barca's lange tradisjon med å ikke ha kommersielle sponsorer på drakta, være over.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja, og før det hadde de UNICEF på skjorta. Hvis du slår opp i et eller annet oppslagsverk, vil du finne ut at ingen av dem er kommersielle sponsorer. De har ikke et produkt eller en tjeneste de vil selge. De er .... veldedighetsorganisasjoner (i mangel på et bedre ord, i farta).

Barca får £25 mill hver år fra Qatar Foundation. Det er en kommersiell sponsor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barca får £25 mill hver år fra Qatar Foundation. Det er en kommersiell sponsor.

 

Jeg kommer ikke til å flisespikke på betegnelsene videre her i denne tråden :) . Dersom din definisjon av en kommersiell sponsor, er en som betaler for å få ha logoen sin på skjorta, ja da er Qatar Foundation en kommersiell sponsor. Dersom UNICEF hadde betalt for å få ha logoen sin på skjortene til Barca, ja da hadde også de vært en kommersiell sponsor, med en slik definisjon. Jeg er ikke helt enig i det, men jeg tror vi lar den diskusjonen ligge.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å flisespikke på betegnelsene videre her i denne tråden :) . Dersom din definisjon av en kommersiell sponsor, er en som betaler for å få ha logoen sin på skjorta, ja da er Qatar Foundation en kommersiell sponsor. Dersom UNICEF hadde betalt for å få ha logoen sin på skjortene til Barca, ja da hadde også de vært en kommersiell sponsor, med en slik definisjon. Jeg er ikke helt enig i det, men jeg tror vi lar den diskusjonen ligge.

Var ikke meningen å komme med en definisjon på hva en kommersiell sponsor er, selv om jeg skjønner at det blir oppfattet slik ut i fra hvordan jeg skrev. Poenget var at Barca i likhet med de fleste andre lar selskaper kjøpe reklameplass på drakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Exactly. Ikke kommer han til å trekke seg frivillig heller.

 

Og ikke kommer han til å få sparken heller.

 

Face the facts.. Wenger kommer til å sitte så lenge han selv vil. Ikke akkurat en situasjon man ønsker når manageren ikke har noe press på seg for å vinne noe. Pdd. så tipper jeg Wenger er den perfekte manageren i Kroenke og Gazidis sine øyne.

 

Det eneste som kan få Wenger vekk fra jobben er et helt massivt press fra supporterne, men det er vel et heller lite sannsynlig scenario..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...