Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Han har noen gode argumenter alle bør tenke litt over, uansett hvilken side av bordet man sitter på.

 

Der han derimot er langt på jordet er når det gjelder britiske erstattere for Wenger og han never 'Arry og O'Neill. O'Neill burde være så langt unna en jobb i Arsenal som overhodet mulig. 'Arry er en god manager når det kommer til menneskelige relasjoner, og han kunne sikkert motivert spillerne våre, men når folk (inkl. Piers) snakker om hvor elendig Wenger er taktisk så vil han ha inn en som er like ill/verre taktisk?!

 

Mitt problem i denne debatten er at mange tror at ting automatisk vil endre seg ved en ny manager. Problemet vårt går hele veien, fra Kroenke -> styret -> Gazidis -> Manager. Det må skje en forandring gjennom hele linja. Forandringen bør først og fremst starte med at vi får inn en eier som faktisk VIL vinne noe. Så kan man fortsette nedover og skaffe et styret som VIL vinne. Så kan man få inn en CEO som faktisk pusher manageren for å bygge opp et lag som kan konkurrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moyes er nr 2 på min ønskeliste, etter Klopp.

 

Jeg mener vårt største problem er at hele klubben er fornøyd med CL-kvalik. Det endrer seg ikke bare ved å få inn en ny manager. Vil styret endelig ha ambisjoner om å vinne noe? Kommer styret gi manageren de midlene han trenger? Det er ikke jeg så sikker på.

 

En annen skremmende ide er at det er vårt elendige styre og Gazidis som skal ansette en ny manager. Får angst bare av tanken på hvem de vil ansette.

Lenke til kommentar

Wenger med nytt styre. I det siste har jeg falt mer på at det jævla styret er mye av årsaken til de siste årene. Alle vet hvordan det var med Dein, det var suksess. Så Wenger med nytt styre nå ville vært en "test" for å se om han virkelig er senil og utdatert, eller om det løser seg på mesterlig vis. Det blir en skandale om Wenger får sparken, et symbol på den moderne fotballverdenen.

Lenke til kommentar

David Moyes har vært i Everton siden 2002 og vunnet nada. Kun én gang har han klart topp 4. Hadde han virkelig styrket oss? Skal vi bytte manager, vil jeg ha inn en Klopp eller en Pep. Lavere bør vi strengt tatt ikke sikte.

 

Helt enig Le Prof, men er redd at byttet av manager bare kan gjøre så og så mye. Styret i klubben er virkelig ikke noe å skryte av og Kroenke/Gazidis har jo kun som mål å tjene/spare mest mulig.

Lenke til kommentar

@MickTheGooner:

Arsène Wenger is considering adopting a new three at the back system to solve Arsenal's defensive problems. #WingBacks (Mirror)

 

Meget interessant tanke. Vi sliter defensivt, har ikke brukt tradisjonelle kantspillere på flere år og vi savner en ekstra mann på topp.

 

abDIzBDamk.jpg

 

Walcott får endelig spille der han vil, fjorårets nest beste spiller (Koscielny) vil få spilletid uten at vi må droppe kapteinen vår, backene våre kan fortsette å spille offensivt uten å i like stor grad bekymre seg for rommet de etterlater seg...

 

Edit: Podolski vil også trives mye bedre i denne formasjonen.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er John Cross som står bak artikkelen. Han er som regel ganske pålitelig. Mener å huske at Wenger selv sa at han vurderte å skifte formasjon for ikke så lenge siden. 4-3-3/4-5-1 fungerer åpenbart ikke. Formasjonen ble innført for å tjene spillere som Cesc, RvP, Nasri og Shava. De tre første har blitt solgt, og Arshavin er ikke god nok. Håper virkelig vi tester ut formasjonen jeg foreslo ovenfor. Hvilke spillere i dagens stall er det egentlig som passer på kanten i vår nåværende formasjon? Walcott vil spille spiss, og forhåpentligvis vil han forlenge kontrakten sin om han får muligheten. Podolski har vært usynlig på kanten så langt, og er best når han har en Gibbs bak seg som lar ham trekke inn mot midten. Chamberlains fremtid er åpenbart sentralt på banen. Gervinho har heller aldri overbevist på kanten. Med Koscielny, Mertesacker og Vermaelen på banen vil vi også bli mye tryggere når vi forsvarer oss mot dødballer. Dessuten vil vi bli mye mer uforutsigbare med to menn på topp og to stoppere i Koscielny og Vermaelen som er i stand til å gå på offensive løp og skape ubalanse i motstandernes rekker.

 

Edit: En ekstra stopper vil også tilføre laget den luftstyrken vi har manglet siden Diaby ble skadet, og vil minimere problemet med at trekløveret Jack, Arteta og Cazorla mangler høyde. Ser nesten bare fordeler med denne formasjonen. GWARGH, nå kommer jeg ikke til å få sove.

Endret av Le Professeur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes den formasjonen du viste frem ser spennende ut, liker også tanken på 2 spisser og en ekstra kar i back-systemet. Høres nesten litt for lovende ut! Eneste dumme er jo at Chambo og Lukas ikke får spille like mye som før...

 

Forresten: Nettopp ordna Twitter og greier, så hvem bør jeg followe på twitter som har med Arsenal, Premier League news osv. å gjøre?

Endret av theHerd
Lenke til kommentar

Det er John Cross som står bak artikkelen. Han er som regel ganske pålitelig. Mener å huske at Wenger selv sa at han vurderte å skifte formasjon for ikke så lenge siden. 4-3-3/4-5-1 fungerer åpenbart ikke. Formasjonen ble innført for å tjene spillere som Cesc, RvP, Nasri og Shava. De tre første har blitt solgt, og Arshavin er ikke god nok. Håper virkelig vi tester ut formasjonen jeg foreslo ovenfor. Hvilke spillere i dagens stall er det egentlig som passer på kanten i vår nåværende formasjon? Walcott vil spille spiss, og forhåpentligvis vil han forlenge kontrakten sin om han får muligheten. Podolski har vært usynlig på kanten så langt, og er best når han har en Gibbs bak seg som lar ham trekke inn mot midten. Chamberlains fremtid er åpenbart sentralt på banen. Gervinho har heller aldri overbevist på kanten. Med Koscielny, Mertesacker og Vermaelen på banen vil vi også bli mye tryggere når vi forsvarer oss mot dødballer. Dessuten vil vi bli mye mer uforutsigbare med to menn på topp og to stoppere i Koscielny og Vermaelen som er i stand til å gå på offensive løp og skape ubalanse i motstandernes rekker.

 

Edit: En ekstra stopper vil også tilføre laget den luftstyrken vi har manglet siden Diaby ble skadet, og vil minimere problemet med at trekløveret Jack, Arteta og Cazorla mangler høyde. Ser nesten bare fordeler med denne formasjonen. GWARGH, nå kommer jeg ikke til å få sove.

Jeg tar i mot denne formasjonen med åpne armer, men det er et par problemer her. Mange av målene i mot oss så langt har komme pga personlige feil. Det er feil som skjer uavhengig av formasjon. Målene i mot på corner har ofte vært Vermaelen/Koscielny/Per som ikke har gjort en god nok jobb i feltet, f.eks ved at de ikke har hoppet eller timet helt feil.

 

Spiller vi tre stoppere bak må vi hente inn minst en ny stopper. Når en av våre tre stoppere blir skadet kommer Djourou inn. Hva når en blir suspendert? Da må vi inn med Squid eller Miquel. Det er noe vi ikke vil oppleve.

Lenke til kommentar

Jeg synes den formasjonen du viste frem ser spennende ut, liker også tanken på 2 spisser og en ekstra kar i back-systemet. Høres nesten litt for lovende ut! Eneste dumme er jo at Chambo og Lukas ikke får spille like mye som før...

 

Forresten: Nettopp ordna Twitter og greier, så hvem bør jeg followe på twitter som har med Arsenal, Premier League news osv. å gjøre?

https://twitter.com/DarrenArsenal1

https://twitter.com/timpayton

https://twitter.com/arseblog

https://twitter.com/bbcsport_david

https://twitter.com/johncrossmirror

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...